Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Ho er snever.

Hvem?

Skrevet

Får ha med kjæresten

SM har med kjæresten på familieferie. 

"- Kongeparet måtte kjempe en ulidelig kamp for kjærligheten selv, og lovet hverandre at barna deres aldri skulle måtte oppleve det samme. Derfor har de vært svært rause og inkluderende med alle kjærester som har vært innom - både til egne barn og barnebarn."

• Liker 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Får ha med kjæresten

"- Kongeparet måtte kjempe en ulidelig kamp for kjærligheten selv, og lovet hverandre at barna deres aldri skulle måtte oppleve det samme. Derfor har de vært svært rause og inkluderende med alle kjærester som har vært innom - både til egne barn og barnebarn."

Det er fint på en måte, men også ganske naivt vil jeg si. 

For det første vil det bli rettet mye søkelys mot denne ikke-kongelige kjæresten, som kanskje ikke har noen mediatrening. Det ble ganske mye snakk om SM sin kjæreste da hun dukket opp i en av MM gamle kjoler i bryllupet til Martha og Durek. For noen er sikkert det ok, men andre kan kanskje ikke være klar over trøkket. 

For der andre syns jeg det er ganske naivt og godtroende å slippe relativt ukjente mennesker så tett på. Hvem vet hva de vil si og poste videre på sosiale medier, og hvem vet hvem de egentlig er og hvilke hensikter de har. Vi vet at Marius har levd tett på med rusproblener, og det er ikke uten risiko og være nære folk som har slike utfordringer for noen så promentente som Kongeparet. Det samme kan gjelde kjærester til de kongelige. 

Så ja, veldig fint i utgangspunktet, men jeg syns det virker naivt. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pop up bruker skrev (5 minutter siden):

For det første vil det bli rettet mye søkelys mot denne ikke-kongelige kjæresten, som kanskje ikke har noen mediatrening. Det ble ganske mye snakk om SM sin kjæreste da hun dukket opp i en av MM gamle kjoler i bryllupet til Martha og Durek. For noen er sikkert det ok, men andre kan kanskje ikke være klar over trøkket. 

For der andre syns jeg det er ganske naivt og godtroende å slippe relativt ukjente mennesker så tett på. Hvem vet hva de vil si og poste videre på sosiale medier, og hvem vet hvem de egentlig er og hvilke hensikter de har. Vi vet at Marius har levd tett på med rusproblener, og det er ikke uten risiko og være nære folk som har slike utfordringer for noen så promentente som Kongeparet. Det samme kan gjelde kjærester til de kongelige. 

Enig. Fint men naivt. Virker som en avledningsmanøver. Kan hende jeg farges av kaoset og at det er helt uskyldig, men likevel.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sur sitron skrev (13 timer siden):

Dette er det tåpeligste innlegget jeg har lest på lenge. Legge seg nedpå? Hun jobber når hun er frisk til det og det er ifm hennes jobb som en av landets best betalte for sin rolle som norges kronprinsesse at vi kommenterer hennes valg av klær og frisyrer - samt jobb-utførelse. Hjelpe meg - skal vi ikke kunne kommentere/kritisere/vurdere/si vår mening siden damen har dager hun er for syk til å jobbe?

Hun har folk ansatt til å ta seg av utseendet sitt. Det er ikke hun som steller håret og sminker seg - det er profesjonelle ansatte som tar seg av det, Og tror du virkelig hun stiller på jobb de dagene hun er sengeliggende?

Med oppsatt langt hår kan man faktisk få mer spenning i bl.a. i aksessoriske pustemuskler. Dette er muskler som ofte blir overbelastet hos personer med lignende lungesykdommer som Kronprinsessen har. I tillegg vil lungesykdommen kunne gi en rekke andre problemer som gjør at også nakke ellers er påvirket, som igjen gjør at oppsatte frisyrer kan gi økte smerter i hode og nakke. 

Slike lungesykdommer gjør ofte at man kan gjøre litt - hvis man har muligheten til å hvile hyppig. Det er derfor et helt realistisk scenario at personer med hennes sykdom må legge seg ned for å hvile i løpet av en dag, også dager hvor hun er i stand til å representere noe.

Du har et svart-hvitt syn på en sykdom som har lite med virkeligheten å gjøre, dessto mer med dine egne fordommer å gjøre, kan det virke som.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (8 timer siden):

Jeg blir rett og slett litt "sur" når jeg ser kongen og dronningen omgås Durek Verret jeg nå. https://www.seher.no/kjendis/pa-hemmelig-ferie-sammen/83314430

Jeg syns ikke en fyr som går rett i strupen på "alle nordmenn" gjør seg sammen med de arbeidende kongelige rett og slett. Han har fornærmet hele kongeriket. Bryr de seg ikke om det? Så lenge de aldri uttaler at de tar avstand fra noe som helst han sier, så tror jeg etterhvert at det er litt "samma for dem". 

Jeg skrev nettopp noe om dette i tråden om ML og DV.

Måten Kongehusets medlemmer fortsetter å vise seg offentlig på denne måten så viser de at de aksepterer det uakseptable, og de viser det også ved at de ikke har tatt stilling til det uakseptable, ikke har informert folket om hva som skjer ang. den avtalen/e som ML og DV aldri har respektert - og Kongehuset har valgt å aldri la avtalebrudd og kynisk utnyttelse av Kongehuset (og kongefamiliens medlemmer) for ML/DVs kommersielle vinning, få følger. 

Inngå en avtale, offentliggjør hva avtalen setter av grenser. ML og DV bryter den konsekvent. Ny avtale, presisering av grenser, ML og DV svarer med å bryte avtalen på mer og mer kalkulerte måter, hyppigere og mer alvorlig. Og kongehuset er taust om saken... og smiler offentlig sammen med ML og DV som spankulerer rundt som kongelige reklameplakater for H-klær, og har også fått flere av kongefamiliens medlemmer til å gjøre det samme flere ganger.

Folket - og politikerne - kan ikke tolke dette på annen måte enn, som du sier, at Kongehuset faktisk ikke bryr seg. I praksis, ved sin konfliktskyhet og vegring av å la avtalebrudd på følger, viser Kongehuset at de støtter ML og DVs helt uakseptable utnyttelse av den kongelige tilknytningen. Ikke bare det, Kongehuset og kongefamiliens medlemmer bidrar stadig til å øke markedsverdien til ML og DV og de produktene og tjenestene de tilbyr. Selv om ML, gjennom reklamer for H-klærne, ofte også har brutt norsk lov.

Det norske Kongehuset virker å styres av en gjeng influensere - prinsesse Märtha Louise, hennes to eldste døtre og Durek Verrett. Og nå skal også "Sverre Magnus" få gå rundt som en levende reklameplakat for sitt firma i alle kongelige anledninger. Inntrykket som gis er at alle som trolig ikke vil arve tronen skal sikres økonomisk gjennom å bruke Kongehuset som merkevarekjennetegn.

Det begynner egentlig å bli ganske surrealistisk hele greia! Hvor er rådgiverne til Kongen og Kronprinsen og Kongehuset?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Margit777 skrev (2 timer siden):

Jeg sa bare at kjolen så lite flatterende ut, ikke at hun var tjukk. For det er hun absolutt ikke. Men det blir kvernet videre på. 

Ja, jeg vet, og beklager til deg for at dette aldri kan slippes. Jeg nevnte det som et eksempel på hva jeg mener som er ugreit å kommentere, selv om du har poengtert mange ganger at du overhodet ikke mente dette som at IA er tjukk eller ser gravid ut, poenget ditt var da at kjolen ikke var flatterende til henne. Jeg forsto dette godt. 😊 Det var mest fordi det blir så styrete, selv om man mener det er kjolen som gjør at en ser gravid ut. For ting som aldri skjedde i denne tråden; aldri noensinne har noen påstått at IA ser gravid ut i kroppen. (Herregud da).

Jeg var en gang så uheldig at jeg kommenterte at det er bra at MM ikke ser ut som en anorektisk liten spurv, i betydning kompliment. Og oh my, jeg fikk så ørene flagra foråsidetsånn. Lærte da av det at kommentar om kropp blir det bare hysteri av, selv om man mener vel. 

• Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (47 minutter siden):

Får ha med kjæresten

I utgangspunktet er denne holdningen veldig fin.

Men når den som de tar inn i varmen har utnyttet både ML, hennes døtre, avdøde Ari Behn, kongefamilien og Kongehuset, og har gjort det i seks år, så sender det noen veldig merkelige signaler.

Bryr de seg virkelig så lite om hva de da formidler til folket? Hvor ble det av "Alt for Norge"? Nå er det "Alt for ML og DV!".

Er de manipulerte, eller er det bare at de ikke bryr seg, eller støtter de fullt opp om at Kongehuset kan utnyttes til familiens kommersielle vinning?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Hvem?

Truleg avsporing. Ønskjer å sjå om kommentaren fekk stå, om det gjeld feks. MM .

Endret av oss-to
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (40 minutter siden):

Med oppsatt langt hår kan man faktisk få mer spenning i bl.a. i aksessoriske pustemuskler. Dette er muskler som ofte blir overbelastet hos personer med lignende lungesykdommer som Kronprinsessen har. I tillegg vil lungesykdommen kunne gi en rekke andre problemer som gjør at også nakke ellers er påvirket, som igjen gjør at oppsatte frisyrer kan gi økte smerter i hode og nakke. 

Slike lungesykdommer gjør ofte at man kan gjøre litt - hvis man har muligheten til å hvile hyppig. Det er derfor et helt realistisk scenario at personer med hennes sykdom må legge seg ned for å hvile i løpet av en dag, også dager hvor hun er i stand til å representere noe.

Du har et svart-hvitt syn på en sykdom som har lite med virkeligheten å gjøre, dessto mer med dine egne fordommer å gjøre, kan det virke som.

Nå er ikke jeg så opptatt av MM sin hårfrisyre, men det blir vel ganske så spekulativt at sykdommen hennes er årsaken til at hun har den frisyren hun har? 

Hvordan sykdommen hennes påviker henne konkret har vi ikke innsikt i, så syns det her blir litt søkt. 

Endret av pop up bruker
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (4 minutter siden):

I utgangspunktet er denne holdningen veldig fin.

Men når den som de tar inn i varmen har utnyttet både ML, hennes døtre, avdøde Ari Behn, kongefamilien og Kongehuset, og har gjort det i seks år, så sender det noen veldig merkelige signaler.

Bryr de seg virkelig så lite om hva de da formidler til folket? Hvor ble det av "Alt for Norge"? Nå er det "Alt for ML og DV!".

Er de manipulerte, eller er det bare at de ikke bryr seg, eller støtter de fullt opp om at Kongehuset kan utnyttes til familiens kommersielle vinning?

Har undra meg ei stund, og spurd før. Den holdninga ML visar pressa, er den sams i heile kongefamilien?. Dette meinar eg pressa burde vore på ballen og høyrd med dei om.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
pop up bruker skrev (43 minutter siden):

Nå er ikke jeg så opptatt av MM sin hårfrisyre, men det blir vel ganske så spekulativt at sykdommen hennes er årsaken til at hun har den frisyren hun har? 

Hvordan sykdommen hennes påviker henne konkret har vi ikke innsikt i, så syns det her blir litt søkt. 

Jeg skrev ikke det, men det kan være medvirkende. Det er langt mer søkt i denne sammenhengen å hardnakket påstå at det ikke har noe med saken å gjøre OG at det er tull at hun med den sykdommen aldri har behov for å hvile dager hvor hun representerer... 

Jeg skrev heller ikke hvordan akkurat MM blir påvirket, men skrev om hva som kan være typisk med den typen sykdom som hun har.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev ikke det, men det kan være medvirkende. Det er langt mer søkt i denne sammenhengen å hardnakket påstå at det ikke har noe med saken å gjøre OG at det er tull at hun med den sykdommen aldri har behov for å hvile dager hvor hun representerer... 

Jeg skrev heller ikke hvordan akkurat MM blir påvirket, men skrev om hva som kan være typisk med den typen sykdom som hun har.

Jeg vet at du skrev kan, men at det kan være medvirkende blir vel like mye spekulasjoner som om at det ikke kan, og dermed er vi like langt. Og særlig når det gjelder en hårfrisyre som er ganske frikoblet fra sykdom, kropp og helse. Jeg syns derfor vi ikke bør blande inn sykdommen hennes i noe så banalt som valg av hårfrisyre som kan ha 100 ulike årsaker, uten at sykdom nødvendigvis er en av dem. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
pop up bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg vet at du skrev kan, men at det kan være medvirkende blir vel like mye spekulasjoner som om at det ikke kan, og dermed er vi like langt. Og særlig når det gjelder en hårfrisyre som er ganske frikoblet fra sykdom, kropp og helse. Jeg syns derfor vi ikke bør blande inn sykdommen hennes i noe så banalt som valg av hårfrisyre som kan ha 100 ulike årsaker, uten at sykdom nødvendigvis er en av dem. 

Nå var jeg i utgangspunktet heller ikke med i frisyrediskusjonen.

Men nei, har man kunnskap med hvilken problematikk mange ofte kan få med den typen diagnose det her er snakk om, så er det langt mindre søkt å si at den kan være en årsak til valgte frisyre(r) enn at den ikke kan være det.

Problemet er når mange i tråden bruker hennes sykdom direkte eller indirekte for å rakke ned på henne, og når det gjøre uten at det er et snev av kunnskap om den aktuelle problematikken.

Selv tror jeg hovedårsaken er at hun selv trives med håret som hun har det. Og det er greit. I galle o.l. stiller hun gjerne med oppsatt hår.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Nå var jeg i utgangspunktet heller ikke med i frisyrediskusjonen.

Men nei, har man kunnskap med hvilken problematikk mange ofte kan få med den typen diagnose det her er snakk om, så er det langt mindre søkt å si at den kan være en årsak til valgte frisyre(r) enn at den ikke kan være det.

Problemet er når mange i tråden bruker hennes sykdom direkte eller indirekte for å rakke ned på henne, og når det gjøre uten at det er et snev av kunnskap om den aktuelle problematikken.

Selv tror jeg hovedårsaken er at hun selv trives med håret som hun har det. Og det er greit. I galle o.l. stiller hun gjerne med oppsatt hår.

Det er sikkert mye man kan ta tak i denne tråden når det gjelder MM sin sykdom, men jeg tok kun utgangpunkt i akkurat hva du skrev i det ene innlegge om hårfrisyre og sykdom, og referer ikke til resten av tråden. 

Det er mange ulike problemer man kan få med en slik diagnose, og hvis vi skal spekulere i at de og de valgene er på grunn av sykdom, men ikke de og de - feks at valget av kjole og frisyrer kan være på grunn av sykdom, men ikke sko og bil, så blir det veldig håpløst tror jeg. Hva er da ok spekulasjon og ikke ok spekulasjoner? 

Så lenge det ikke er uttalt koblet til henne sykdom syns jeg ikke vi bør spekulere i om det kan være det heller. Enkelt og greit. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet
pop up bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes da ikke SM sin kjæreste er problemet her. De er begge veldig unge, og jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt. Durek, derimot… Der snakker vi en person som kongeparet burde ha satt reelle grenser for. Men i stedet får han bryte «avtalen» de visstnok har (som ingen har sett), igjen og igjen, helt uten konsekvenser. ML fremstår som helt hjernevasket. Og gudene vet hva de tre ungene hennes tenker om DV, sånn innerst inne. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (9 minutter siden):

Jeg synes da ikke SM sin kjæreste er problemet her. De er begge veldig unge, og jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt. Durek, derimot… Der snakker vi en person som kongeparet burde ha satt reelle grenser for. Men i stedet får han bryte «avtalen» de visstnok har (som ingen har sett), igjen og igjen, helt uten konsekvenser. ML fremstår som helt hjernevasket. Og gudene vet hva de tre ungene hennes tenker om DV, sånn innerst inne. 

SM sin kjæreste er absolutt ikke et problem. Mulig jeg burde formulert meg annerledes her?

Årsaken til at jeg nevnte henne var fordi det ble mye fokus på henne da hun ble presentert i forbindelse med bryllupet til ML og Durek, og det er ikke sikkert at det er alle kjærester til kongelige som er klare for det media trøkket som kan komme når man blir sett sammen med Kongeparet og prestert som en kjæreste til en av de kongelige. Det kan bli mye for nye kjærester, og derfor syns jeg det er litt naivt å dra de raskt inn i spotlyset.

Edit: Jeg vet ikke hvor lenge de har vært sammen, men tenkte generelt med tanke på artikkelen om at nye kjærester får være med på ferie.,

Endret av pop up bruker
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pop up bruker skrev (4 minutter siden):

SM sin kjæreste er absolutt ikke et problem. Mulig jeg burde formulert meg annerledes her?

Årsaken til at jeg nevnte henne var fordi det ble mye fokus på henne da hun ble presentert i forbindelse med bryllupet til ML og Durek, og det er ikke sikkert at det er alle kjærester til kongelige som er klare for det media trøkket som kan komme når man blir sett sammen med Kongeparet og prestert som en kjæreste til en av de kongelige. Det kan bli mye for nye kjærester, og derfor syns jeg det er litt naivt å dra de raskt inn i spotlyset.

Edit: Jeg vet ikke hvor lenge de har vært sammen, men tenkte generelt med tanke på artikkelen om at nye kjærester får være med på ferie.,

Det regner jeg med de har en dialog om på forhånd. Inkludert foreldrene, når hun er såpass ung. 
Når det gjelder tidspunkt er det vel litt damned if you do, and damned if you don’t. Men det er vel mindre problematisk for/med SMs kjærester. Verre med IA. Får håpe hun får være mest mulig i fred i Sydney.

• Liker 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (7 minutter siden):

Det regner jeg med de har en dialog om på forhånd. Inkludert foreldrene, når hun er såpass ung. 
Når det gjelder tidspunkt er det vel litt damned if you do, and damned if you don’t. Men det er vel mindre problematisk for/med SMs kjærester. Verre med IA. Får håpe hun får være mest mulig i fred i Sydney.

Jeg håper inderlig det er en del prepping på forhånd, men syns allikevel de bør være varsomme både med tanke på medietrykk og sikkerhet som jeg også nevnte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pop up bruker skrev (1 time siden):

Det er sikkert mye man kan ta tak i denne tråden når det gjelder MM sin sykdom, men jeg tok kun utgangpunkt i akkurat hva du skrev i det ene innlegge om hårfrisyre og sykdom, og referer ikke til resten av tråden. 

Det er mange ulike problemer man kan få med en slik diagnose, og hvis vi skal spekulere i at de og de valgene er på grunn av sykdom, men ikke de og de - feks at valget av kjole og frisyrer kan være på grunn av sykdom, men ikke sko og bil, så blir det veldig håpløst tror jeg. Hva er da ok spekulasjon og ikke ok spekulasjoner? 

Så lenge det ikke er uttalt koblet til henne sykdom syns jeg ikke vi bør spekulere i om det kan være det heller. Enkelt og greit. 

Du får gå tilbake og se hva jeg svarte på, jeg refererte kun til det ene svaret. Det var du som plutselig ila meg helt andre meninger.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...