Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (5 minutter siden):

Kan man ha den sveisen når man er over 50? 😳 (forresten, er ikke denne diskusjonen en reprise fra noen uker siden? 🧐

Noen kan selvsagt ha sånn sveis ved 50+… men er man kongelig i representasjon er det muligens ikke det beste valget. Selv er jeg voksen kvinne og har langt hår som jeg aldri bærer løst. Ikke relevant, mener jeg, siden jeg åpenbart ikke er kongelig 😂Andre voksne damer jeg kjenner, og ikke, bærer håret frisert ved hjelp av ulike oppsett, stramt bakover, evt. sideskill med løft av lang lugg og feste bak i nakken med hårnåler, klips og pene hårpynt som feste til frisyren. Stilen velges utifra antrekk, selvsagt. Det er utrolig mange varianter/valg i dette, et utall av muligheter utover midtskill og pudderlignende lokker i korketrekkere. 

Linken jeg la som referanse er datert i dag. - til orientering. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (48 minutter siden):

Har egentlig ikke noe formening om frisyren. Det blonde har blitt et varemerke, og krøllene er verken fine eller stygge. Helt ordinær sveis. Som det står i linken, "alle" har jo den sveisen.

mette-marit-in-diane-von-furstenberg-poleE

Endret av TrineTrollet
Skrevet
TrineTrollet skrev (5 minutter siden):

Noen kan selvsagt ha sånn sveis ved 50+… men er man kongelig i representasjon er det muligens ikke det beste valget. Selv er jeg voksen kvinne og har langt hår som jeg aldri bærer løst. Ikke relevant, mener jeg, siden jeg åpenbart ikke er kongelig 😂Andre voksne damer jeg kjenner, og ikke, bærer håret frisert ved hjelp av ulike oppsett, stramt bakover, evt. sideskill med løft av lang lugg og feste bak i nakken med hårnåler, klips og pene hårpynt som feste til frisyren. Stilen velges utifra antrekk, selvsagt. Det er utrolig mange varianter/valg i dette, et utall av muligheter utover midtskill og pudderlignende lokker i korketrekkere. 

Ok, du må bo et helt annet sted enn meg. 
🫣 

Kjenner veldig mange kvinner på 50 + med langt hår og krøller/bølger (noen lager dem sikkert selv). Men de er ikke kongelige, da. 

• Liker 9
Skrevet
TrineTrollet skrev (8 minutter siden):

mette-marit-in-diane-von-furstenberg-poleE

Hva vil du diskutere med det bildet? 😊

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Ok, du må bo et helt annet sted enn meg. 
🫣

Kjenner veldig mange kvinner på 50 + med langt hår og krøller/bølger (noen lager dem sikkert selv). Men de er ikke kongelige, da. 

Bosted, meg, deg eller våre bekjentskaper er ikke relevant siden vi diskuterer forventninger til kongelig representasjon. 
Men, joda, jeg er nok konservativ. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
TrineTrollet skrev (13 minutter siden):

Lenken du la ut, henviser til artikkelen i Aftenposten. Sånn hvis du hadde att deg bryet å lese den. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 minutt siden):

Bosted, meg, deg eller våre bekjentskaper er ikke relevant siden vi diskuterer forventninger til kongelig representasjon. 

Men må vi diskutere sveisen til MM  hver 14. dag?

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (3 minutter siden):

Men må vi diskutere sveisen til MM  hver 14. dag?

Du velger selv hva du ønsker å mene omkring. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TrineTrollet skrev (5 minutter siden):

Du velger selv hva du ønsker å mene omkring. 

Har du langt hår og går med det oppsatt? Hvorfor har du langt hår om du ikke lar det henge ned? Det er ikke ment som et frekt spørsmål, kun av interesse.

• Liker 1
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Om en leser artikkelen (som opprinnelig er fra Aftenposten og som ble postet her inne for 1-2 uker siden), er det ikke MMs frisyre som slaktes… det er generelle betraktninger om norske kvinners frisyrer fra dronningens (tidligere?) faste frisør

Hjelpe meg - portrettintervjuet med dronningens frisør igjen? Der han ikke nevner Mette Marit overhodet?

Snakke om å piske en død hest.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
TrineTrollet skrev (1 time siden):

Jeg påpeker at det finnes mange valg av frisyrer utover midtskill med håret bak ørene, glatt eller med korketrekkere/krølltanglokker. Har hun ikke frisør som gjerne bistår med både inspirasjon og frisering? Jeg vil absolutt anta at så er tilfelle. (Se til Mary i Danmark og Victoria i Sverige pluss flere kongelige damer) 

I innlegget jeg svarte på (som du svarer tilbake på nå) påpekte du da ingenting om hvor mange valg av frisyrer det er, det var da bare link til en artikkel i Se&hør som har vært diskutert her fra før av… jeg skjønner ikke helt siteringen/responsen her…? 🤷🏻‍♀️

Endret av enkefru
  • Liker 6
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 time siden):

Jeg stemmer for å slå ut håret altså, uansett alder, stilling og antrekk. Med håret alt for stramt bakover får man bare hodepine og stiv nakke. 

Loosen up! :) 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Frisyren til MM er det minste problemet med henne. En skulle ønske at det var virkelig det eneste man trengte å diskutere rundt forståelsen og utøvelsen av rollen hun har som kronprinsesse. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonym_2024 skrev (6 minutter siden):

Frisyren til MM er det minste problemet med henne. En skulle ønske at det var virkelig det eneste man trengte å diskutere rundt forståelsen og utøvelsen av rollen hun har som kronprinsesse. 

Sant, frisyren hennes er virkelig ikke så interessant. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Dere som diskuterer, eller snarere kritiserer håret til Mette Marit (igjen og igjen og igjen...). Kanskje dere burde huske at dama er syk? 50+ og blond eller ikke, det er vanskelig å legge seg nedpå med fancy oppsatt hår og pynt bak. Kort hår blir flatt. Langt relativt flatt hår er eneste valget man har hvis det skal kunne se greit ut på 5 minutter etterpå. Jeg snakker av erfaring. 

Endret av Marihønepøne
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
TrineTrollet skrev (2 timer siden):

Vel, du beskrev jo først din omgangskrets, deretter tenkte jeg det var greit å korrigere inntrykket av hva kvinner gjør med hår med en viss lengde etter 50. 🤭

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
TrineTrollet skrev (2 timer siden):

Noen? 50 er ikke antikk akkurat, og før den tid er allting lov (også da, hvis man ennå har hår).

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...