Istapp Skrevet 13 timer siden #5001 Skrevet 13 timer siden Hekken skrev (6 minutter siden): Er Maud kongelig ? Hun er medlem av den utvidede kongefamilien gjennom å være barn av ML. Hun er arvtaker til tronen, om enn uti rekka (ML er nr. 4 og M nr. 5). 2 1
Sur sitron Skrevet 13 timer siden #5002 Skrevet 13 timer siden Kollontaj skrev (8 timer siden): Men det er jo alles favoritt, Se og Hør, som skriver om det! Kvinnene i det danske kongehuset har "baller" til å stille krav etter rykter og kriser - som også linken din viste. Mange par opplever slike kriser etter mangeårig ekteskap og endel av dem kommer styrket utav det. Ser absolutt ut som om det danske kongeparet er av sistnevnte type, de virker å ha et nærere ekteskap og arbeidsforhold enn noen gang. De viser begge åpenlys beundring og kjærlighet for hverandre. https://www.nrk.no/urix/kronprins-frederik-tar-over-som-konge-av-danmark-etter-dronning-margrethe-1.16697571 Som norske Trond Noren Isaksen sa da de skulle ta over: Sitat Idrett har vært en av hjertesakene. Kronprinsen startet Royal Run for noen år siden, en stafett for å få folket til å mosjonere. – Så har han gjort det som er veldig viktig, han har gjort et veldig godt valg av kronprinsesse. Hun er velutdannet og hadde egen karriere. Det er en styrke, de to vil utfylle hverandre. Det er viktig å være to, sier Isaksen. Han trekker fram at kronprinsesse Mary er veldig populær blant folk. – At han er gift med Mary er hans største styrke, ut ifra hennes popularitet og behovet for å ha noen å støtte seg til. Jeg tror ikke vi skal bekymre oss for fremtiden til det danske kongehuset framover. Kanskje se mer til vårt eget? 9
PusheenPusheen Skrevet 13 timer siden #5003 Skrevet 13 timer siden Istapp skrev (13 minutter siden): Hun er medlem av den utvidede kongefamilien gjennom å være barn av ML. Hun er arvtaker til tronen, om enn uti rekka (ML er nr. 4 og M nr. 5). Tror pr definisjon at man må være medlem av selve kongehuset for å kunne bli kalt kongelig. Men ja, hun er nr 5 i arverekka. 3
Margit777 Skrevet 3 timer siden #5004 Skrevet 3 timer siden Marihønepøne skrev (16 timer siden): Kan vi ta en bitteliten pause fra hetsen av kronprinsparet og feire at den første norske kongelige (med unntak av Durek) er kommet ut av skapet? Gratulerer, Maud! Happy Pride! 🏳️🌈 https://www.vg.no/rampelys/i/gw2RjA/maud-angelica-happy-pride-fra-en-bifil-person?fbclid=IwY2xjawLOoB9leHRuA2FlbQIxMQABHmRu54IrblpISz0QMiTrcwbWnAvdUxtrwkGv1rUjUtmga73SAR36ThKIi5jW_aem_E2_O_w6kgmWzjM8Zm811Lw Ikke overraskende, så gratulerer 😊 1
~ Ada ~ Skrevet 34 minutter siden #5005 Skrevet 34 minutter siden PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Du synes det er "utrolig hvilken innsikt vi mener vi besitter". Jeg synes det er utrolig at man skal bortforklare, bagatellisere og bedrive ansvarsfraskrivelse på et sånt nivå at man nesten antar at det som menes er at de har visst for lite. Vi snakker om trøblete oppførsel siden han var barn, vi snakker om alt det andre jeg har nevnt med rus, festing og kriminelle kompiser. Mye allerede før han var myndig. Du spør "Åpenbart visst mye" - javel? Hva skal det bety". Det skal bety at hvis de har fulgt opp sønnen så tett som man får inntrykk av i tråden, har de rimelig god oversikt over hva han driver med. Hvis man virkelig tror at krangelen på kongeskipet og varselet fra JS og mor er de eneste voldshendelsene har har visst om, legger man etter min mening, ekstremt mye godvilje til. Har man likevel så dårlig oversikt over oppførselen til en såpass gjennomsyrt pøbel, har man feilet på et helt annet plan. Ja, de sier at de startet lenge før 4.august. Greit, de har likevel gjort mye som tjener til hans fordel istedenfor å lære ham konsekvenser, som var hele poenget mitt i denne samtalen. De har gjort ham bjørnetjenester lenge som åpenbart ikke har hjulpet. Når skulle de liksom endre på det for eksempel? Etter at han tar kvelertak på noen, raserer leiligheter? Etter at bensinkort blir stjålet, eller etter han krasjer biler pga råkjøring? Oh, wait... Klart han ikke vil endre seg når han har det så behagelig og lettvint med sponset bolig, sponsede regninger og lov til å feste med HA på deres eiendom, mens de vet at han sliter med rus. Bakventland. Nei, det er her det skjer en logisk feilslutning i tråden: Hvis man ikke hiver seg ukritisk på kritikken, så gjør man det uthevede. 1
Forumansvarlig Skrevet 33 minutter siden #5006 Skrevet 33 minutter siden Tråden er ryddet for diskusjon rundt det danske kongehuset, samt en lengre avsporing om MBH og hans sak. Forumansvarlig
PusheenPusheen Skrevet 30 minutter siden #5007 Skrevet 30 minutter siden ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Nei, det er her det skjer en logisk feilslutning i tråden: Hvis man ikke hiver seg ukritisk på kritikken, så gjør man det uthevede. Innleggene ble ryddet bort som avsporing, så jeg sier meg ferdig med dette, hvert fall her inne. Vi får ta det i riktig tråd neste gang 😊 1
K_mb Skrevet 20 minutter siden #5008 Skrevet 20 minutter siden (endret) ~ Ada ~ skrev (15 minutter siden): Nei, det er her det skjer en logisk feilslutning i tråden: Hvis man ikke hiver seg ukritisk på kritikken, så gjør man det uthevede. Er vel sånn det blir tolket. Har vel aldri sett deg eller dine meddebattanter og jeg trenger neppe å tagge de, noensinne gi deres motdebattanter anerkjennelse i denne debatten, det er for eller imot. Selv har jeg og flere med vært både kritisk, men også skrevet positivt om medlemmer fra kongehuset. Endret 19 minutter siden av K_mb 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå