Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daisy R skrev (2 minutter siden):

Jeg spurte deg om korsettet til Demi Lovato. Det rynker seg mye mer enn IAs, selv om hun står stille og i prinsippet kan være nålet fast både foran og bak.

Her tror jeg ikke vi vil bli enige. Korsettet er det som ligger tilpasset kroppen og det har knapt folder på hvit kjole, stofflegd over korsettet skal symmetrisk ligge over i jevne folder. Hvis du synes fronten på hvit og rød og også danske prinsessens gylne farge ser like fint tilpasset ut, så har du lov til det. Jurymedlem for norske designstudenter, ville sett at den røde kjolen ikke er tilpasset kroppsfasongen og har sømrom og overflødig stoff i korsettet, lengde og derfor blir det posete og ekstra folder.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (18 minutter siden):

Korsettet er for stort, det kan du se på bildet du la til sist (kjolen sett bakfra), korsettet folder seg to plasser. Forfra ser man den samme manglende fansongtilpasningen hos IM, derfor blir den hengende i frontpartiet. Sjekk opp bildet jeg la ved av prinsessen av Danmark, mer eller mindre samme kjole, men langt bedre tilpasset. Der blir det ikke folder og poser.

Du kan også se i fronten at kjolen blir slept og krøllet nede i lengde, hakket for lang. Kjolen skal hvile kant i kant med gulvet, ikke krølle seg.

Kjolen hennes er jo sydd av en dansk designer. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Istapp skrev (4 minutter siden):

Her tror jeg ikke vi vil bli enige. Korsettet er det som ligger tilpasset kroppen og det har knapt folder på hvit kjole, stofflegd over korsettet skal symmetrisk ligge over i jevne folder. Hvis du synes fronten på hvit og rød og også danske prinsessens gylne farge ser like fint tilpasset ut, så har du lov til det. Jurymedlem for norske designstudenter, ville sett at den røde kjolen ikke er tilpasset kroppsfasongen og har sømrom og overflødig stoff i korsettet, lengde og derfor blir det posete og ekstra folder.

det er jo tre-fire folder på tvers på korsettet på den hvite.

(Vet du hva sømrom betyr egentlig?)

Endret av Daisy R
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Kjolen hennes er jo sydd av en dansk designer. 

Sydd og tilpasset til henne (danske prinsessens).

Tilpasninger av gallakjoler kan våre kongelige også få, de har både skredder og designer tilgjengelig. Det er nettopp derfor det er så trist, at vi ser, at kunnskapen ikke benyttes når de kler seg opp i sin fineste stas. Kunne vært bedre tilpasset kjole og kjolen hadde satt og kledd IA enda bedre.

Begge prinsessene er jevngamle og skal ikle seg mang en gallakjole fremover. Allerede har den danske bedre ekspertise og hjelp eller tar imot hjelpen bedre enn vår norske. Dette skyldes kanskje blikket også hos foreldregenerasjonen? For MM når ikke opp mot verken den danske, svenske, spanske eller engelske, og heller ikke mot svigermoren. Jepp Sonja er glad i farger, det er også den nederlandske dronningen. Synes det frisker opp med fargeglade dronninger.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Daisy R skrev (11 minutter siden):

det er jo tre-fire folder på tvers på korsettet på den hvite.

(Vet du hva sømrom betyr egentlig?)

Nettopp. Kjolen ER sånn. 

IMG_9050.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Nettopp. Kjolen ER sånn. 

IMG_9050.jpeg

Med utg.pkt kun i denne kjolen og bildet det vises til over, hvor modellen har på kjolen - denne er tilpasset modellen og sitter ikke posete på kroppen. Foldene blir ikke posete og med overflødig stoff. Korsettet sitter kledelig på og tilpasses kroppsfasongen.

IAs kjole er ikke tilpasset henne. Korsettet er ikke tilpasset og lengden er ikke tilpasset, noe som medfører at kjolen virker for stor eller kroppen inni for liten. Kjolen i seg selv er jo flott, men den burde vært tilpasset IA bedre. Det har flere påpekt, at vi mener, men da beskyldes det for både det ene og andre. 

Det er godt flere her ikke er studenter på søm eller klesdesign, hadde ikke blitt vurdert til beste tilpasning grunnet feilbalansering av kjolen til kroppsfasong. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest pop up bruker
Skrevet
Svart skjerm skrev (På 23.6.2025 den 20.55):

Mette Marit ser ofte veldig enkel ut, og ikke mye kongelig ut i klesstil og hårfrisyre. Men her må jeg gi henne et bonuspoeng. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/gallamiddag-pa-slottet-gjestene-strommer-til/s/5-95-2497776

Ser fantastisk ut her. Den hvite drakten og håret. Hennes datter, Ingrid Alexandra, likeså. 

Jeg syns faktisk ingen av de norske kongelige var heldige her. IA hadde en nydleig kjole, men det ser ut som den er for stor for henne og sitter for løst særlig rundt armene. MM hadde bare en hvit kjedelig kjole, og håret var bare ned så ser ikke hva som var så spesielt med dette? Dronnig Sonja hadde en ny kjole, men jeg syns ikke den var noe særlig heller jeg 😅  Syns det var alt for mye glitter, og stoffet hadde vært finere om det var stivere tror jeg. Likte heller ikke beltet på kjolen. 

Jeg mente jeg hadde lest at både Sonja og IA var på shopping i Paris i fjor så kansnkje der kjolene ble kjøpt, men jeg finner ikke tilbake til noen artikkel om det nå. 

Hekken skrev (56 minutter siden):

Snart ferdig med den etterhvert så trettende kjole- diskusjonen nå … ?

Hvorfor er det så kjedelig? Kjolene til de kongelige er for det første ganske spektakullære, og langt fra hva vi vanlige folk kan drømme om. Det er også en rekke etikettekrav de skal møte.

Kjolene koster også masse, IA sin kjole kostet 65 tusen, og appanasjen, som er skattebetalernes penger, skal dekke klærne de bruker for representasjon. I tilegg så skal jo plaggene både være passende, fine og kledelige så her er det mye å diskutere syns jeg! Nå går jo ikke se kongelige i Norge med hatt så vi er jo snytt for den diskusjonen 😅

https://www.kk.no/livet/far-mer-penger-svindyr-smak/82045194

Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Med utg.pkt kun i denne kjolen og bildet det vises til over, hvor modellen har på kjolen - denne er tilpasset modellen og sitter ikke posete på kroppen. Foldene blir ikke posete og med overflødig stoff. Korsettet sitter kledelig på og tilpasses kroppsfasongen.

IAs kjole er ikke tilpasset henne. Korsettet er ikke tilpasset og lengden er ikke tilpasset, noe som medfører at kjolen virker for stor eller kroppen inni for liten. Kjolen i seg selv er jo flott, men den burde vært tilpasset IA bedre. Det har flere påpekt, at vi mener, men da beskyldes det for både det ene og andre. 

Det er godt flere her ikke er studenter på søm eller klesdesign, hadde ikke blitt vurdert til beste tilpasning grunnet feilbalansering av kjolen til kroppsfasong. 

Men du ser da at det er folder på siste bilde også? Til og med bak/på siden.

Her ser du det også. Kjolen skal være sånn. 

IMG_9052.jpeg

• Liker 5
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Men du ser da at det er folder på siste bilde også? Til og med bak/på siden.

Her ser du det også. Kjolen skal være sånn. 

IMG_9052.jpeg

Du gir deg ikke... Så bra du synes kjolen passet IA og satt kledelig på henne, helt greit det.

Aksepter likevel, at andre mener, størrelsen er for stor eller at kjolen ikke er tilpasset henne godt nok. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Istapp skrev (11 minutter siden):

Du gir deg ikke... Så bra du synes kjolen passet IA og satt kledelig på henne, helt greit det.

Aksepter likevel, at andre mener, størrelsen er for stor eller at kjolen ikke er tilpasset henne godt nok. 

Jeg har jo selv kommentert at den kanskje var noe stor til henne, den virket jo lang. 🧐 Det andre ikke forstår er jo at kjolen er lagd med draperinger og folder. Alle som bruker kjolen, har disse. Det skal ikke tilpasses henne på en lignende måte som prinsessa i Danmark, og bildet bakfra som ble lagt ut her over, viser jo at den sitter smack på. 
PS Prinsessa i gul kjole fra Danmark hadde iPhonen med på bildene. Det må jo være helt i mot kongelig og prinsesselig etikette. 🤭 (Feiringa av dagen hennes kostet forresten nesten 500 000…) 

Endret av Kollontaj
  • Liker 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 timer siden):

Det var jo ikke kjolen som ble kritisert. Det var hvordan kroppen så ut. Det skal man faktisk ikke måtte tåle, uansett hvem man er. Å kommentere hvordan andres kroppen ser ut, er sånt man gjorde seg ferdig med på ungdomsskolen. Voksne folk bør holde seg for god for det.

Nei, det var hvordan kjolen fikk henne til å se gravid ut. Hun er jo slank. Dårlige stylister. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Margit777 skrev (1 minutt siden):

Nei, det var hvordan kjolen fikk henne til å se gravid ut. Hun er jo slank. Dårlige stylister. 

Nå må du slutte, les info i tråden. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Nettopp. Kjolen ER sånn. 

IMG_9050.jpeg

Ser ut som et takras

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Capazitet skrev (3 minutter siden):

Ser ut som et takras

Men kjære deg, der er en Vivienne Westwood-kjole, et statement. 

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Men kjære deg, der er en Vivienne Westwood-kjole, et statement. 

Og so?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (9 minutter siden):

Personleg likte eg den raude fargen best.Skjørtet likar eg  best på den raude, den kvite såg ut som medbragt matoppsamlar.  Den kvite hadde finast brystpati, den raude ser ut som den har for mykje stoff der.. Eg skal ikkje nekte for at det er samme kjole men dei ser heilt ulike ut på desse to .Screenshot_20250625_001454_SamsungInternet.thumb.jpg.b34d1b5b416415b9d599f79ec76e8f9a.jpg

Den hvite og røde er samme kjolemodell på to forskjellige personer. Prinsesse Isabellas kjole som jeg snakket om i det du siterte er en helt annet kjole av en annen designer og med helt andre designelementer.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Daisy R skrev (10 minutter siden):

Den hvite og røde er samme kjolemodell på to forskjellige personer. Prinsesse Isabellas kjole som jeg snakket om i det du siterte er en helt annet kjole av en annen designer og med helt andre designelementer.

Eg samanlikna berre bildene og kommenterte kva eg likte  og likte mindre. Det vil seie dei kjolane det er bilete av.

Endret av oss-to
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Istapp skrev (8 timer siden):

Korsettet er for stort, det kan du se på bildet du la til sist (kjolen sett bakfra), korsettet folder seg to plasser. Forfra ser man den samme manglende fansongtilpasningen hos IM, derfor blir den hengende i frontpartiet. Sjekk opp bildet jeg la ved av prinsessen av Danmark, mer eller mindre samme kjole, men langt bedre tilpasset. Der blir det ikke folder og poser.

Du kan også se i fronten at kjolen blir slept og krøllet nede i lengde, hakket for lang. Kjolen skal hvile kant i kant med gulvet, ikke krølle seg.

Finnes det ikke en mote- tråd for alle dere som sitter og peser om kjoler og korsetter ?

Må da snart være flere hundre innlegg om kjolen var fin eller ikke ,  hva andre dronninger og prinsesser kler seg i osv…

Dette er bare KJEDELIG!!

• Liker 6
  • Hjerte 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
Istapp skrev (10 timer siden):

Sjekk opp hvor bedre tilpasset kjolen sitter på den danske prinsessen; https://www.dagbladet.no/kjendis/deler-nye-bilder/82987108

Tilpasning til kroppsfasong utgjør hele forskjellen. Sitter lekkert på kroppen og virker å være riktig størrelse og tilpasning på den danske prinsessen. Hos IA er det ikke foretatt riktige tilpasninger og kjolen blir hengende og virker for stor.

Så ikke dette innlegget før nå. Ja, kjolen var nydelig på prinsesse Isabella. Likeså den mørke kjolen hun hadde på under feiringen i København. Begge kjolene er av dansk design så det virker som om hun tar etter sin mor når det gjelder å fremme dansk design:

MED FAMILIEN: Den danske kongefamilien. Fra venstre: Prins Vincent, prinsesse Josephine, dronning Mary, prinsesse Isabella, kong Frederik og kronprins Christian. Foto: Ida Marie Odgaard / Reuters / NTB

Skrevet
Sur sitron skrev (13 timer siden):

Har ikke fått med meg at noen diskuterer noens kropp her i denne tråden. 

Jeg gikk også glipp av å se at noen har diskutert kropp. Fikk bare med meg at noen syns det var ugreit å si at kjolen(e) ikke var fin(e). Og jeg mener at hele "gallionsfigurer-sirkuset" handler jo om å vise frem penga, pynten, pompet og praktet - for at undersåttene skal dåne og diskutere. 

Hvis noen har kritisert kropp, så er ikke det greit. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...