Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet
TigerK skrev (23 minutter siden):

Hva bruker kronprinsparet denne apanasjen på når alt blir betalt for dem av andre budsjett? Lørdagsgodt, cola og potetgull? 

ja?

Pluss sigg vil jeg tro. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

ja?

Pluss sigg vil jeg tro. 

😁

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Aricia skrev (6 timer siden):

ja?

Pluss sigg vil jeg tro. 

Får mye cola og sigg for 12 millioner kroner i året. De vet hvordan de skal feste der borte på Skaugum.

Endret av TigerK
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (43 minutter siden):

Får mye cola og sigg for 12 millioner kroner i året. Godt de vet å kose seg.

Helt utrolig at medlemmer av kongefamilien røyker sigg. Så utrolig harry. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Selvsagt tar AS Norge regningen for utdannelsen til vårt kommende statsoverhode. 

Jeg synes ikke det er selvsagt at folk som har  klart å argumentere seg til å få utbetalt nærmere 13 millioner pr år skal ha dekket en masse i tillegg til den utbetalingen.  Det er allerede betalt ut et svært høyt beløp fra den norske stat til denne familien. Det kreves ingen redegjørelse for hva beløpet går til.

Nå skal altså studieavgift og bolig dekkes mens hun studerer. Kan kronprinsen huse Marius kan han betale for bolig for dattera, også. Studieavgiften er det også rimelig at de betaler av apanasjen. Sikkerhet er noe annet, og vurderes av de som skal sørge for den. 

Jeg får "mye vil ha mer"-følelse når det gjelder kronprinsfamilien. Mulig kostnadene ikke har kommet fram på samme måte før. Eller vår neste konge m/familie er mye dyrere å drifte enn de som har vært før. Om vi får igjen for kostnadene for kronprinsfamilien  er jeg i tvil om. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Selvsagt tar AS Norge regningen for utdannelsen til vårt kommende statsoverhode. 

Apanasjen betaler også AS Norge. Skattefritaket til Kronprinsen og hans kone betaler også AS Norge. 

Poenget er hvor mye som AS Norge bruker til å øke formuen til Kronprinsen og hans familie. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Olsen skrev (16 minutter siden):

Jeg synes ikke det er selvsagt at folk som har  klart å argumentere seg til å få utbetalt nærmere 13 millioner pr år skal ha dekket en masse i tillegg til den utbetalingen.  Det er allerede betalt ut et svært høyt beløp fra den norske stat til denne familien. Det kreves ingen redegjørelse for hva beløpet går til.

Nå skal altså studieavgift og bolig dekkes mens hun studerer. Kan kronprinsen huse Marius kan han betale for bolig for dattera, også. Studieavgiften er det også rimelig at de betaler av apanasjen. Sikkerhet er noe annet, og vurderes av de som skal sørge for den. 

Jeg får "mye vil ha mer"-følelse når det gjelder kronprinsfamilien. Mulig kostnadene ikke har kommet fram på samme måte før. Eller vår neste konge m/familie er mye dyrere å drifte enn de som har vært før. Om vi får igjen for kostnadene for kronprinsfamilien  er jeg i tvil om. 

Klarer ikke å skjønne kronprinsen, han har fått en fantastisk mulighet i livet, er svært rik og kommer arve mye av far og mor. Hvorfor er han så opptatt av å få mer og mer penger? Klarer ikke å se hva som motiverer han til det. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvor har dere det fra at kronprinsen vil ha mer og mer penger?

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg var faktisk ikke klar over før nå nylig at staten («fellesskapet») også betaler for livvakter for Märtha Louise! Hvorfor i alle dager? Tipper ikke prinsesse Astrid har vakthold døgnet rundt, eller tar jeg feil?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Olsen skrev (28 minutter siden):

De har allerede forhøyet apanasje basert på et byggelån ingen vil gjøre rede for, de har søkt om forhøyet apanasje basert på at det kreves høyere sikkerhet på Skaugum, som er komisk med tanke på hvem de huser i en av bygningene.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/slik-fikk-kronprinsparet-kjempe-apanasje/82858612

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
pøbelsara skrev (32 minutter siden):

Det lurer virkelig jeg også på. Fint hvis @Fremmed fugl kan underbygge denne oppsiktsvekkende påstanden med en lenke.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

ja?

Pluss sigg vil jeg tro. 

Er det virkelig ingen som har tenkt på at de muligens har en gedigen gjeld å nedbetale?

Han med «det åpne blikket» har vel ikke akkurat fått godteriet sitt gratis i alle disse årene …og her snakker vi ikke om småpenger…

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (44 minutter siden):

Fordi at det er sånn han gjør. Les de sakene som Dagbladet fikk skop prisen for, og så vil han ikke betale sin datters utdanning, fordi han prøver å få mest mulig penger. Skjønner ikke han og andre folk som driver med slik pengesamling når dem har mer enn nok og er sikret for resten av livet og for neste generasjon. Syns det er rart. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Fordi at det er sånn han gjør. Les de sakene som Dagbladet fikk skop prisen for, og så vil han ikke betale sin datters utdanning, fordi han prøver å få mest mulig penger. Skjønner ikke han og andre folk som driver med slik pengesamling når dem har mer enn nok og er sikret for resten av livet og for neste generasjon. Syns det er rart. 

Men hvor har du det fra at han ikke vil betale for utdanningen? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Jeg var faktisk ikke klar over før nå nylig at staten («fellesskapet») også betaler for livvakter for Märtha Louise! Hvorfor i alle dager? Tipper ikke prinsesse Astrid har vakthold døgnet rundt, eller tar jeg feil?

Sannsynligvis fordi det har vært en del utfordringer med hennes sikkerhet opp gjennom årene, med stalkers. Synes jeg har lest jevnlig om problemstillinger med stalkers rundt ML siden hun var ganske ung. Hun har jo ikke valgt å bli født som en offentlig person som er mer utsatt enn andre, så jeg synes ikke det er urimelig at staten betaler for vaktholdet.

https://www.seher.no/kongelig/ny-skremmende-hendelse-for-martha/74246343

Endret av Daisy R
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Aricia skrev (49 minutter siden):

Det lurer virkelig jeg også på. Fint hvis @Fremmed fugl kan underbygge denne oppsiktsvekkende påstanden med en lenke.

Anonym_2024 skrev (1 time siden):

De har allerede forhøyet apanasje basert på et byggelån ingen vil gjøre rede for, de har søkt om forhøyet apanasje basert på at det kreves høyere sikkerhet på Skaugum, som er komisk med tanke på hvem de huser i en av bygningene.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/slik-fikk-kronprinsparet-kjempe-

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det noen som vet om Durek Verrett fremdeles oppholder seg i Norge? Han fikk jo 6 mnd visum i forbindelse med bryllupet, men har han fått forlenget oppholdstillatelse?

Skrevet

Hvor var alle disse bekymringene for utgiftsposten før 06.08.24?

• Liker 3
Skrevet
Olsen skrev (2 timer siden):

Han kan nok betale for datteren, men hun har en offisiell rolle og da er det naturlig at staten tar den regningen. Som de sikkert gjorde med både far og bestefar. 

• Liker 10
Skrevet
Aricia skrev (5 timer siden):

ja?

Pluss sigg vil jeg tro. 

Morsomt...eller ikke!

Hva er greia med denne debattformen hvor det skal latterliggjøres alle som er kritiske til pengebruken enten den er legitim eller ei? Er det  riktig at vi skattebetalere i et demokrati ikke skal være kritisk til og ei heller få lov å stille spørsmål om pengebruken til et kongehus(familie) vi sponser? 

Og jeg driter i potetgull og brus! Men den evinnelige latterliggjøringen mot alle motdebattanter blir bare usaklig.

• Liker 10
  • Nyttig 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...