Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, ved stor pågang og på nattestid.

Denne tråden omhandler Kongehuset og medlemmer av dette.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Daisy R
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Ok, finnes andre land der den personlige Apanasjen er underlagt revisjonsplikt. Hvorfor syns du det er galt. Det betyr ikke at du skal vite at MM kjøpte en skolebolle igår. 

Men det største svarte hullet i den økonomiske pakken til kongefamilien er skattefritaket. Hva er verdien av dette, og med det hvor mye får egentligen kongefamilien hvert år og over tid? 

Det norske folk har idag ikke peiling på verdioverføring til denne familien. Kan ikke se hva som skal være galt med at folket faktisk skal kunne vite hva dem gir av økonomiske goder til dem. Hvorfor vil du ikke det? 

Les hva jeg skriver. Jeg har ikke en mening om hva de gjør i andre land. Jeg er ikke enig i at vi ikke vet hva kongefamilien får. Slutt å legge ord og meninger i munnen på meg.

Gjest Sur sitron
Skrevet
parmanoia skrev (34 minutter siden):

Veldig spesielt. 

Ja, det er veldig spesielt. Andre kongehus er åpne med hva barn i kongefamilien gjør og planer videre. 

Skrevet
Daisy R skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Det står ikke noe nytt i den artikkelen. Den henviser bare til at han er på reise.

Nei, den sier ingenting om hva SM gjør i dag. Slottet vil ikke svare på hva han gjør, de henviser kun til deg offisielle programmet der SM ikke deltar på 17. mai 

Fra artikkelen: 

"Overfor TV 2 har Slottets kommunikasjonssjef Guri Varpe følgende å si om fraværet om prinsens navn:

– Jeg henviser til det som står i det offisielle programmet. 

Om man kan tolke Slottets svar som at prinsen uteblir fra Slottsbalkongen, har ikke Varpe svart på."

Hva med et svar ala: "Prinsen er på reise og har derfor ikke anledning til å delta på årets 17. mai feiring"?

Det er omtrent like mange ord, men et svar som gir en følelse av at Kongehuset faktisk ønsker å gi folket noe informasjon. Men da er de vel redd for slitsomme oppfølgingsspørsmål fra den slitsomme pressen som representerer det slitsomme folket som ønsker å føle en tilhørighet og stolthet over Kongefamilien. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Daisy R
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (18 minutter siden):

Ja, det er veldig spesielt. Andre kongehus er åpne med hva barn i kongefamilien gjør og planer videre. 

Vi vet jo at han er på reise i et halvt år, som veldig mange andre ungdommer på hans alder. Hva mer trenger du å vite? Reiseruten? 

Endret av Daisy R
Skrevet
Daisy R skrev (16 minutter siden):

Vi vet jo at han er på reise i et halvt år, som veldig mange andre ungdommer på hans alder. Hva mer trenger du å vite? Reiseruten? 

Hæ?

Er « veldig mange ungdommer» på reise et halvt år like etter videregående?

Det var i alle fall nytt for meg 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Daisy R
Skrevet
Hekken skrev (9 minutter siden):

Hæ?

Hvis det er nytt for deg, så følger oppsiktsvekkende dårlig med.

Skrevet

Tenk om han heller hadde vist ansvars- og pliktfølelse og tenkt at, nei, jeg blir heller hjemme. Familien er i krise, besteforeldrene mine er gamle og slitne. Jeg får bli her og ta i et tak i stedet. Det hadde vært prinsen sin, det 😊

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (1 time siden):

Hæ?

Ja det er faktisk veldig mange som er det , intet nytt 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han jobbet i fjor og reiser i år. Det er veldig vanlig her jeg bor i hvert fall. 

som artikkelen sier, er det ingenting som tilsier at han er tiltenkt noen sentral rolle i kongehuset/kongefamilien, han har ikke noen kongelige-høyhet-tittel, så jeg antar at han ikke er tiltenkt noen sentral rolle i umiddelbar fremtid i hvertfall.

Jeg synes faktisk det er litt snodig at man hisser seg opp over at han er ute på reise.

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Gjest Sur sitron
Skrevet
Daisy R skrev (1 time siden):

Tja, vi fikk vite reiseruten både til Christian i Danmark da han reiste til Sør-Afrika og har fått flere oppdateringer vedrørende spanske Leonores tur med marinens treningskip til Sør-Amerika. 

Gjest Sur sitron
Skrevet
pøbelsara skrev (5 minutter siden):

Han jobbet i fjor og reiser i år. Det er veldig vanlig her jeg bor i hvert fall. 

som artikkelen sier, er det ingenting som tilsier at han er tiltenkt noen sentral rolle i kongehuset/kongefamilien, han har ikke noen kongelige-høyhet-tittel, så jeg antar at han ikke er tiltenkt noen sentral rolle i umiddelbar fremtid i hvertfall.

Jeg synes faktisk det er litt snodig at man hisser seg opp over at han er ute på reise.

Ingen som reiser et halvt år på dannelsesreise her jeg bor ihvertfall. Dersom de reiser så er det for å jobbe eller studere i utlandet. 

Gjest Sur sitron
Skrevet
Svigermor skrev (47 minutter siden):

Tenk om han heller hadde vist ansvars- og pliktfølelse og tenkt at, nei, jeg blir heller hjemme. Familien er i krise, besteforeldrene mine er gamle og slitne. Jeg får bli her og ta i et tak i stedet. Det hadde vært prinsen sin, det 😊

Nei, ikke mye snakk om det. Det er ihvertfall ikke uvanlig at ungdommer i den alderen tar seg en jobb. Han burde absolutt kunne tatt i et tak for et vaklende kongehus. 

Gjest Daisy R
Skrevet
Sur sitron skrev (24 minutter siden):

Tja, vi fikk vite reiseruten både til Christian i Danmark da han reiste til Sør-Afrika og har fått flere oppdateringer vedrørende spanske Leonores tur med marinens treningskip til Sør-Amerika. 

Javel, og så da? Hva skal du med den informasjonen? Er ikke hans ønske om fred og privatliv på den reisen litt med tungveiende enn ditt behov for helt unyttig informasjon? 

Skrevet
Daisy R skrev (2 minutter siden):

Javel, og så da? Hva skal du med den informasjonen? Er ikke hans ønske om fred og privatliv på den reisen litt med tungveiende enn ditt behov for helt unyttig informasjon? 

Er det unyttig informasjon hva skattepengene våre blir brukt til?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Daisy R
Skrevet
Sur sitron skrev (23 minutter siden):

Ingen som reiser et halvt år på dannelsesreise her jeg bor ihvertfall. Dersom de reiser så er det for å jobbe eller studere i utlandet. 

Generaliserer du fra alle ungdommene i din kjernefamilie til alle ungdommene i landet nå??

Gjest Sur sitron
Skrevet
Daisy R skrev (1 minutt siden):

Generaliserer du fra alle ungdommene i din kjernefamilie til alle ungdommene i landet nå??

Det står: "Her jeg bor" Når ble det hele landet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...