pop up bruker Skrevet lørdag kl 17:03 #3321 Del Skrevet lørdag kl 17:03 (endret) Sur sitron skrev (4 minutter siden): Dronning Mary var stilig i sin stråhatt på offisielt besøk til Norge: Det er absolutt mange kongelige som fortsatt bruker hatt, men det er også flere og flere av de kongelige som ikke bruker hatt lenger. Og det er helt ok syns jeg. Det er masse fin og kul hodepynt! Edit: skjønte nå at du siktet til kommentaren min om stråhatter. Den type stråhatter jeg tekte på var de virkelig store som brukes på standa. Ikke slike mer nette og fine som her. Endret lørdag kl 17:05 av pop up bruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet lørdag kl 17:11 #3322 Del Skrevet lørdag kl 17:11 Sur sitron skrev (9 minutter siden): Dronning Mary var stilig i sin stråhatt på offisielt besøk til Norge: Her er jo konteksten at det var en veldig varm dag, og resten av antrekket var veldig casual, så dette er nok bare en solhatt på en typisk solhattdag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet lørdag kl 18:29 #3323 Del Skrevet lørdag kl 18:29 Sur sitron skrev (1 time siden): Dronning Mary var stilig i sin stråhatt på offisielt besøk til Norge: Hva skulle vi gjort uten Mary! Mette-Marit i 2024: 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet lørdag kl 18:39 #3324 Del Skrevet lørdag kl 18:39 ~ Ada ~ skrev (5 minutter siden): Hva skulle vi gjort uten Mary! Mette-Marit i 2024: Og hva skulle vi gjort uten en sommerkledd Mette Marit: https://www.instagram.com/ellenorge/p/C69ereWCY8c/?img_index=1 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet lørdag kl 18:41 #3325 Del Skrevet lørdag kl 18:41 ~ Ada ~ skrev (10 minutter siden): Hva skulle vi gjort uten Mary! Mette-Marit i 2024: Kommentaren om stråhatten var vel rettet mot mitt innlegg hvor jeg skrev at kongelige ikke bruker stråhatt. Da tenkte jeg ikke på hatter som Marry hadde på det bildet, men mer de store stråhattene man bruker på stranda. Alle vet at kongelige bruker hatt, men de bruker hatt mindre nå enn tidligere, og det er helt ok syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet lørdag kl 18:43 #3326 Del Skrevet lørdag kl 18:43 (endret) Sur sitron skrev (4 minutter siden): Og hva skulle vi gjort uten en sommerkledd Mette Marit: https://www.instagram.com/ellenorge/p/C69ereWCY8c/?img_index=1 Ikke akkurat sommerkledd der nei, men fin hatt på de begge to. Likte hatten til MM mest må jeg si. Endret lørdag kl 18:44 av pop up bruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet lørdag kl 18:44 #3327 Del Skrevet lørdag kl 18:44 pop up bruker skrev (Akkurat nå): Ikke akkurat sommerkledd der nei, men fin hatt på de begge to. Det synes jeg og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 19:03 #3328 Del Skrevet lørdag kl 19:03 Kate, Mary og Mette-Marit har i alle fall sluttet med gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits fra dengang de var unge. Helt vanlige kvinner av folket med et litt uvanlig yrke. Hatt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet lørdag kl 19:14 #3329 Del Skrevet lørdag kl 19:14 Rev. Revenge skrev (10 minutter siden): Kate, Mary og Mette-Marit har i alle fall sluttet med gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits fra dengang de var unge. Helt vanlige kvinner av folket med et litt uvanlig yrke. Hatt eller ikke. Du snakker kanskje om Diana nå: 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet lørdag kl 19:18 #3330 Del Skrevet lørdag kl 19:18 Sur sitron skrev (38 minutter siden): Og hva skulle vi gjort uten en sommerkledd Mette Marit: https://www.instagram.com/ellenorge/p/C69ereWCY8c/?img_index=1 Jeg aner ikke. Ringe en venn (Mary)? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 19:21 #3331 Del Skrevet lørdag kl 19:21 Sur sitron skrev (7 minutter siden): Du snakker kanskje om Diana nå: Nei, det gjør jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet lørdag kl 20:45 #3332 Del Skrevet lørdag kl 20:45 Rev. Revenge skrev (1 time siden): Kate, Mary og Mette-Marit har i alle fall sluttet med gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits fra dengang de var unge. Helt vanlige kvinner av folket med et litt uvanlig yrke. Hatt eller ikke. Ingen av dem er vel «helt vanlige». Kate og Mary virker som å ha betraktelig mindre bagasje enn gjennomsnittet, mens Mette-Marit har betraktelig mer bagasje enn normalt. 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet lørdag kl 21:07 #3333 Del Skrevet lørdag kl 21:07 (endret) Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Kate, Mary og Mette-Marit har i alle fall sluttet med gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits fra dengang de var unge. Helt vanlige kvinner av folket med et litt uvanlig yrke. Hatt eller ikke. Vet ikke hva du mener med "gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits", men det er vel bare MM som kan betegnes som en "vanlig kvinne av folket" av disse tre? Diana kom fra en av de mest anerkjente adelsfamiliene i Storbritannia. Spencer-familien har en lang historie med tilknytning til det britiske kongehuset, og flere av hennes forfedre hadde hatt nære bånd til tidligere konger og dronninger. Da Diana giftet seg med prins Charles, var hun allerede kjent som "Lady Diana Spencer" på grunn av sin adelige bakgrunn. Kate kommer ikke fra adel eller kongelig slekt, men hun vokste opp i svært rik. Familien hennes ble velstående gjennom foreldrenes firma, Party Pieces, som solgte festutstyr på nett. Kate gikk også på prestisjeskoler, blant annet Marlborough College, og senere University of St Andrews, der hun møtte prins William. Familien Middleton har også hatt stor eiendom og bodd i eksklusive områder. Mette Marti der i mot kom ikke fra en rik eller adelig familie, og vokste opp i en helt vanlig norsk middelklassefamilie. Endret lørdag kl 21:07 av pop up bruker 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet lørdag kl 21:14 #3334 Del Skrevet lørdag kl 21:14 pop up bruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva du mener med "gjennomsiktige, anonyme og helt alminnelige outfits", men det er vel bare MM som kan betegnes som en "vanlig kvinne av folket" av disse tre? Diana kom fra en av de mest anerkjente adelsfamiliene i Storbritannia. Spencer-familien har en lang historie med tilknytning til det britiske kongehuset, og flere av hennes forfedre hadde hatt nære bånd til tidligere konger og dronninger. Da Diana giftet seg med prins Charles, var hun allerede kjent som "Lady Diana Spencer" på grunn av sin adelige bakgrunn. Kate kommer ikke fra adel eller kongelig slekt, men hun vokste opp i svært rik. Familien hennes ble velstående gjennom foreldrenes firma, Party Pieces, som solgte festutstyr på nett. Kate gikk også på prestisjeskoler, blant annet Marlborough College, og senere University of St Andrews, der hun møtte prins William. Familien Middleton har også hatt stor eiendom og bodd i eksklusive områder. Mette Marti der i mot kom ikke fra en rik eller adelig familie, og vokste opp i en helt vanlig norsk middelklassefamilie. Familien Tjessem Høiby kan vel strengt tatt heller ikke karakteriseres som en helt vanlig gjennomsnittlig norsk familie… Mette Marit har nok mye mer og tyngre bagasje enn ei «vanlig» norsk jente hadde på den tida og fremdeles har… 14 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet lørdag kl 21:17 #3335 Del Skrevet lørdag kl 21:17 Krimskrans skrev (1 minutt siden): Familien Tjessem Høiby kan vel strengt tatt heller ikke karakteriseres som en helt vanlig gjennomsnittlig norsk familie… Mette Marit har nok mye mer og tyngre bagasje enn ei «vanlig» norsk jente hadde på den tida og fremdeles har… Ja, det kan du si, men jeg tenkte vel mer på formue og samfunnskaptial, og ikke oppvekstvilkår og psyke - Diana hadde jo sitt å slite med hun også. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet lørdag kl 22:04 #3336 Del Skrevet lørdag kl 22:04 pøbelsara skrev (7 timer siden): Det er jo litt morsomt å tenke på at Diana i sin tid brøt mange kleskoderegler - hun stilte i utringet, i kort og i strapless, og i sort, selv om hun ikke var i sorg - selv om alt dette var tidligere no-no i det britiske kongehuset. Hvilket også viser at når man er i en maktposisjon, og er feks tronarving eller gift med den, så kan man tillate seg å bryte reglene - og ikke minst - man skaper presedens ved å gjøre det. Det gjorde hun kanskje - men hun var alltid stilig og elegant. Noen bare har det i seg. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet søndag kl 08:56 #3337 Del Skrevet søndag kl 08:56 Det er noe bondsk over det norske kronprinsparet som de andre europeiske kongelige ikke har. Lutrygget og subbete. Fårete smil og klær som ikke passer helt. Orker ikke ditt og datt. Men vi er jo et bondsk og provinsielt folk så det passer jo egentlig bra. 10 3 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet søndag kl 09:02 #3338 Del Skrevet søndag kl 09:02 Svigermor skrev (4 minutter siden): Det er noe bondsk over det norske kronprinsparet som de andre europeiske kongelige ikke har. Lutrygget og subbete. Fårete smil og klær som ikke passer helt. Orker ikke ditt og datt. Men vi er jo et bondsk og provinsielt folk så det passer jo egentlig bra. Enig, for selv om jeg synes at Dronning Sonja ofte framstår som nokså stilig og kultivert, traff du spot on for resten av gjengen her! 😄 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet søndag kl 09:05 #3339 Del Skrevet søndag kl 09:05 Svigermor skrev (8 minutter siden): Det er noe bondsk over det norske kronprinsparet som de andre europeiske kongelige ikke har. Lutrygget og subbete. Fårete smil og klær som ikke passer helt. Orker ikke ditt og datt. Men vi er jo et bondsk og provinsielt folk så det passer jo egentlig bra. Helt enig! Veldig godt beskrevet👍 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy R Skrevet søndag kl 09:07 #3340 Del Skrevet søndag kl 09:07 (endret) Svigermor skrev (2 timer siden): Det er noe bondsk over det norske kronprinsparet som de andre europeiske kongelige ikke har. Lutrygget og subbete. Fårete smil og klær som ikke passer helt. Orker ikke ditt og datt. Men vi er jo et bondsk og provinsielt folk så det passer jo egentlig bra. Ikke enig. «Problemet», hvis vi kan snakke om problemer i denne sammenheng, er ikke at MMs stil er bondsk. Den er tvert imot litt i overkant trendy, slik at hun bommer litt på hva hun egentlig kler og hva som passer anledningen etter tradisjonelle koder. Redigert for å tilføye: Dette er en observasjon fra min side som utelukkende går på stil, fordi stil i seg selv interesserer meg. Det er ikke kritikk, det er kun en observasjon av en persons personlige stil. Endret søndag kl 11:08 av Daisy R 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå