Rev. Revenge Skrevet i går, 16:38 #2321 Del Skrevet i går, 16:38 Kvittre skrev (8 minutter siden): Blir man? jo, foreldrene mine spurte når jeg var på samme alder. Kan si det ikke ble som jeg hadde tenkt. Like greit det ikke ble offentliggjort for hele Norge. Blir IA spurt om hvilke planer hun har? Eller tar man det bare for gitt at siden hun dag skal bli dronning, så har hun ingen planer å legge? Jeg har ikke peiling på hva slags planer hun eventuelt har, men det kunne ikke brydd meg mindre heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 16:47 #2322 Del Skrevet i går, 16:47 Freydis skrev (2 minutter siden): Du er vel neppe medlem av kongefamilien, heller. Jeg måtte fortelle til besteforeldre, tanter og onkler - alle var interessert i mine planer. Hva er problemer med at man ombestemmer seg - hopper av et studie og over på et annet? Det er helt normalt. Mange går en periode på skole (studerer) så jobber man litt i inn- eller utland - så videre på skole hvis det er den veien man velger. Du har helt rett i at jeg ikke er en del av kongefamilien. Heldigvis. nei, det er ikke noe problem i og hoppe av studier og over på noe annet, det er helt normalt - men er ikke det vi forventer av sm her at ikke skal være normal? Og reise etter videregående er jo helt normalt! Og ikke ha en plan klar når man er 19 er jo helt normalt. jepp, jeg la fram en plan for familien , studerte i 2 måneder og ombestemte meg og fikk jobb på epcot senteret og dro dit. Det er helt normalt. De kan sm gjøre også 😅 det hadde vært kjempe fint om jeg var en del av kongefamilien og offentliggjøre at fra høsten skulle jeg studere det og det, og så på vinteren « se der står hun i Florida i bunad og selger vikinghjelmer « 🤣🤦♀️. Hadde blitt populær prinsesse, som helt vanlig 19- åring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet i går, 16:53 #2323 Del Skrevet i går, 16:53 Freydis skrev (8 timer siden): Valget hans (reise 6 mnd) viser hvor priviligert han er. Kjenner ingen som har kunnet reise (uten å jobbe) i et halvt år etter videregådende. Dersom han skal jobbe så burde de kunne opplyse om det. Da kronprins Christian (ja, vet han er kronprins og ikke "bare" en prins) reiste til Afrika for å jobbe på to gårder så ble dette publisert både i Danske og andre europeiske aviser. Nydelig at du støtter ham da, for han HAR jo jobbet et halvt år!! Han har jo jobbet i Trondhjem i et halvt år etter videregående, presis slik som du synes han burde. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 16:55 #2324 Del Skrevet i går, 16:55 Rev. Revenge skrev (10 minutter siden): Blir IA spurt om hvilke planer hun har? Eller tar man det bare for gitt at siden hun dag skal bli dronning, så har hun ingen planer å legge? Jeg har ikke peiling på hva slags planer hun eventuelt har, men det kunne ikke brydd meg mindre heller. Hun har jo blitt spurt i denne tråden? Hun har jo gjort det mest naturlige som fremtidig overhode for forsvaret, frivillig eller presset, så hun får kanskje litt mer slack, men flere ganger har det blitt spurt hva planene hennes er videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet i går, 17:00 #2325 Del Skrevet i går, 17:00 Hvorfor er det så galt at allmennheten ikke får vite hva planene hans er utover dette første halvåret, hvor vi har fått vite hva han skal? jeg fatter ikke indignasjonen over dette. Han er 19 år. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet i går, 17:01 #2326 Del Skrevet i går, 17:01 (endret) @KvittreMulig, jeg er bare ikke interessert i akkurat disse ungdommenes planer. Fint at SM griper muligheten til å reise mens han ennå er ung, og så håper jeg at IA som har tradisjoner å følge får en del frihet til å velge det hun vil selv uten at altfor mange uvedkommende skal ha noe å si/synse/mene om valgene de to tar. Endret i går, 17:03 av Rev. Revenge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet i går, 17:11 #2327 Del Skrevet i går, 17:11 Rev. Revenge skrev (8 minutter siden): @KvittreMulig, jeg er bare ikke interessert i akkurat disse ungdommenes planer. Fint at SM griper muligheten til å reise mens han ennå er ung, og så håper jeg at IA som har tradisjoner å følge får en del frihet til å velge det hun vil selv uten at altfor mange uvedkommende skal ha noe å si/synse/mene om valgene de to tar. Jeg er helt enig med deg, det at andre spør og spekulerer om henne i denne tråden stiller ikke jeg meg bak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet i går, 17:13 #2328 Del Skrevet i går, 17:13 pøbelsara skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det så galt at allmennheten ikke får vite hva planene hans er utover dette første halvåret, hvor vi har fått vite hva han skal? jeg fatter ikke indignasjonen over dette. Han er 19 år. Nei, det er ikke galt - bare litt merkelig at alt skal være så hemmelig. Som jeg sa tidligere her så stod det i danske og europeiske aviser at kronprins Christian skulle til Afrika på en lengre reise. Der skulle han jobbe på to gårder - før han skulle hjem og avtjene verneplikten. Joda, han er tronarving - men uansett så er det åpenhet på et helt annet nivå enn her hjemme på berget. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet i går, 17:16 #2329 Del Skrevet i går, 17:16 (endret) Kvittre skrev (5 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, det at andre spør og spekulerer om henne i denne tråden stiller ikke jeg meg bak. Ah, da har jeg kanskje misforstått hvis det bare er her i tråden nysgjerrigheten tar overhånd? Men vi er i hvert fall enige. Det er jo helt naturlig at vi ikke vet så mye, syns jeg. Endret i går, 17:18 av Rev. Revenge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23 timer siden #2330 Del Skrevet 23 timer siden Kvittre skrev (1 time siden): « steprinsen « 😅 nei, jeg mener ikke at utenlandsreiser / dannelsesreise gjør deg til et bedre menneske med bedre psyke, bedre kvinnesyn og minimerer sjansen for og bli rusavhengig og kriminell. Dannelsen man får gjennom og reise er jo kunnskap . Altså , vi sender barna våre på språkreiser , det er jo en form for dannelseselreise. Jeg lærer mye når jeg reiser. Jeg tror tilogmed « steprinsen « har plukket opp noe kunnskap, språk , historie , kultur på reiser, selvom han velger og ikke bruke det. det er åpenbart av allmenn interesse hva han tenker og gjøre, det er jo tydelig i denne tråden. Jeg er bare ikke enig. Og reise mener jeg faktisk er en fin måte og forbedre seg på, sant han ikke skal sitte på norske puben på granca og drikke øl i 4 måneder, og så tenker jeg at planen videre kan han få litt tid på og legge. De fleste 19 åringer som begynner på studier endrer jo eller omskolerer seg , fordi de hadde ikke snøring. Så anbefaler vi de og reise eller jobbe litt i ulike yrker for og vokse. Sm kan jo ikke belage livet sitt på at søsteren dør barnløs så han blir konge, så han må jo finne sin egen vei sånn som andre 19- åringer. Jada, vi reiser og koser oss, noen av oss plukker opp et eller annet også underveis. Konseptet med omskolering, prøving og feiling, synes jeg høres rart ut at kongefamilien skal drive med, all den tid vi bor i kongeriket Norge. Da er jo fremtiden nogenlunde spikret for de som er øverst i arverekken. At noen her ikke synes det er så farlig hva "disse ungdommene" driver med er jo greit for de det gjelder . Personlig har jeg ikke et like avslappet syn på hva det adelige Norge driver med. Jeg tror det er på høy tid og våkne og gjøre noe med situasjonen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23 timer siden #2331 Del Skrevet 23 timer siden pøbelsara skrev (39 minutter siden): Hvorfor er det så galt at allmennheten ikke får vite hva planene hans er utover dette første halvåret, hvor vi har fått vite hva han skal? jeg fatter ikke indignasjonen over dette. Han er 19 år. Han burde tatt en militær utdanning. Der er det flust av 19-åringer. I "kongens klær" som det heter. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 23 timer siden #2332 Del Skrevet 23 timer siden keops skrev (6 minutter siden): Han burde tatt en militær utdanning. Der er det flust av 19-åringer. I "kongens klær" som det heter. Ja, da synes du det. Jeg kjenner ham ikke, så jeg aner ikke om dette er noe som interesserer ham eller som han har anlegg for. Hvis han har lyst på det, får han sikkert mulighet til det. Søsteren hans kan sikkert gi anbefalinger etter sin tid i forsvaret. jeg mener at alle unge voksne må få lov til å velge utdanning etter evner og interesser. de skal leve med yrkesvalget sitt hele yrkeslivet, så det er viktig å trives med det man gjør. Dette må selvsagt også gjelde kongelige. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 23 timer siden #2333 Del Skrevet 23 timer siden Freydis skrev (2 timer siden): Så bra. Ombestemte meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 23 timer siden #2334 Del Skrevet 23 timer siden keops skrev (12 minutter siden): Jada, vi reiser og koser oss, noen av oss plukker opp et eller annet også underveis. Konseptet med omskolering, prøving og feiling, synes jeg høres rart ut at kongefamilien skal drive med, all den tid vi bor i kongeriket Norge. Da er jo fremtiden nogenlunde spikret for de som er øverst i arverekken. At noen her ikke synes det er så farlig hva "disse ungdommene" driver med er jo greit for de det gjelder . Personlig har jeg ikke et like avslappet syn på hva det adelige Norge driver med. Jeg tror det er på høy tid og våkne og gjøre noe med situasjonen. Så fremtiden er spikret , også for Sverre Magnus? Hva mener du vi bør våkne og gjøre noe med? Gå tilbake til blått blod og tvangsekteskap innad i familien 😅 hvis du mener avvikling av monarkiet er jeg enig, men da er jo ikke fremtiden spikret. jeg synes det er horribelt og veldig gammeldags og tro og forvente at dette er supermennesker som ikke skal prøve og feile som alle andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23 timer siden #2335 Del Skrevet 23 timer siden Kvittre skrev (1 minutt siden): Så fremtiden er spikret , også for Sverre Magnus? Hva mener du vi bør våkne og gjøre noe med? Gå tilbake til blått blod og tvangsekteskap innad i familien 😅 hvis du mener avvikling av monarkiet er jeg enig, men da er jo ikke fremtiden spikret. jeg synes det er horribelt og veldig gammeldags og tro og forvente at dette er supermennesker som ikke skal prøve og feile som alle andre. Jeg mener personlig at monarkiet bør avvikles Men når vi stadig har denne statsformen så må vi jo forholde oss til det. Da bør vi kunne forvente litt mer forutsigbarhet fra de som er medlemmer av kongefamilien også. Man trenger på ingen måte å være supermenneske for å opptre etter kongelig etikette i offentligheten. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23 timer siden #2336 Del Skrevet 23 timer siden pøbelsara skrev (10 minutter siden): Ja, da synes du det. Jeg kjenner ham ikke, så jeg aner ikke om dette er noe som interesserer ham eller som han har anlegg for. Hvis han har lyst på det, får han sikkert mulighet til det. Søsteren hans kan sikkert gi anbefalinger etter sin tid i forsvaret. jeg mener at alle unge voksne må få lov til å velge utdanning etter evner og interesser. de skal leve med yrkesvalget sitt hele yrkeslivet, så det er viktig å trives med det man gjør. Dette må selvsagt også gjelde kongelige. Jeg kjenner ham heller ikke. Men det er i grunnen uinteressant. Han har tittel som prins, og da bør han avtjene verneplikt som et minimum. Men selvfølgelig helst ta en militær utdanning. Jeg forstår ikke hvordan man kan mene at vi skal ha en slags kongefamilie som skal leve som ikke-kongelige. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 23 timer siden #2337 Del Skrevet 23 timer siden keops skrev (7 minutter siden): Jeg mener personlig at monarkiet bør avvikles Men når vi stadig har denne statsformen så må vi jo forholde oss til det. Da bør vi kunne forvente litt mer forutsigbarhet fra de som er medlemmer av kongefamilien også. Man trenger på ingen måte å være supermenneske for å opptre etter kongelig etikette i offentligheten. Vi har den statsformen, så da må vi forvente mer av de som ufrivillig er født inn i det? og opptre etter kongelig etikette i offentligheten er og ikke kunne prøve og feile og omskolere seg om man velger feil? Og å ha hele fremtiden planlagt når man er 19? Jaja.. stakkars folk. Avvikle monarkiet og sett dem fri. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 23 timer siden #2338 Del Skrevet 23 timer siden (endret) keops skrev (17 minutter siden): Jeg kjenner ham heller ikke. Men det er i grunnen uinteressant. Han har tittel som prins, og da bør han avtjene verneplikt som et minimum. Men selvfølgelig helst ta en militær utdanning. Jeg forstår ikke hvordan man kan mene at vi skal ha en slags kongefamilie som skal leve som ikke-kongelige. Hørt om prinsesse Ragnhild? Han er jo ikke kronprins, så hvorfor skal han ta militær utdannelse? Er det fordi han er mann? Endret 23 timer siden av Aricia 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 23 timer siden #2339 Del Skrevet 23 timer siden Kvittre skrev (2 minutter siden): Vi har den statsformen, så da må vi forvente mer av de som ufrivillig er født inn i det? og opptre etter kongelig etikette i offentligheten er og ikke kunne prøve og feile og omskolere seg om man velger feil? Og å ha hele fremtiden planlagt når man er 19? Jaja.. stakkars folk. Avvikle monarkiet og sett dem fri. Ja, det blir jo forventet av oss vanlige borgere at vi skal godta at denne familien er overhode for våre styrker. Vi blir også nødt til å være vitne til at de representerer oss i ulike sammenhenger. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23 timer siden #2340 Del Skrevet 23 timer siden I følge noen på tråden enn grusom handling. Kronprinsesse og hennes lillebror som viser hva dem driver med. Har dem ikke rett på privatliv? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå