PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 10:15 #2121 Del Skrevet tirsdag kl 10:15 Mette-Marit uteblir fra oppdrag Hun er forkjølet. Har forståelse for sykdom altså, jeg begynner bare å reagere på den stadig lengre og lengre lista med avlyste oppdrag. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet tirsdag kl 10:48 #2122 Del Skrevet tirsdag kl 10:48 Hvor lenge varer et sånt oppdrag? En time eller eller to? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet tirsdag kl 12:19 #2123 Del Skrevet tirsdag kl 12:19 (endret) PusheenPusheen skrev (2 timer siden): Mette-Marit uteblir fra oppdrag Hun er forkjølet. Har forståelse for sykdom altså, jeg begynner bare å reagere på den stadig lengre og lengre lista med avlyste oppdrag. Har hun ikke en kronisk lungesykdom? Det kan jo tenkes at hun da blir dårligere av en forkjølelse enn hvis hun ikke hadde hatt lungesykdom Endret tirsdag kl 12:19 av Tough cookie 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 12:31 #2124 Del Skrevet tirsdag kl 12:31 Tough cookie skrev (10 minutter siden): Har hun ikke en kronisk lungesykdom? Det kan jo tenkes at hun da blir dårligere av en forkjølelse enn hvis hun ikke hadde hatt lungesykdom Ja, som sagt har jeg forståelse for sykdom. Er bare litt synd at det påvirker jobben hennes i såpass stor grad. Hun avlyser ofte. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet tirsdag kl 12:50 #2125 Del Skrevet tirsdag kl 12:50 PusheenPusheen skrev (12 minutter siden): Ja, som sagt har jeg forståelse for sykdom. Er bare litt synd at det påvirker jobben hennes i såpass stor grad. Hun avlyser ofte. De fleste kronisk syke som er i jobb er mer sykemeldt enn gjennomsnittsbefolkningen - det er en av konsekvensene av at de deltar i arbeidslivet i stedet for feks å bli uføre, som jo ikke nødvendigvis er noe bedre alternativ hverken for samfunnet eller for dem det gjelder. Fint og verdifullt at kronprinsessens synliggjør og normaliserer rammebetingelser som gjelder en stor samfunnsgruppe som får mye tyn i offentligheten. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet tirsdag kl 16:20 #2126 Del Skrevet tirsdag kl 16:20 PusheenPusheen skrev (3 timer siden): Ja, som sagt har jeg forståelse for sykdom. Er bare litt synd at det påvirker jobben hennes i såpass stor grad. Hun avlyser ofte. Hun hadde sannsynligvis vært ufør hvis hun hadde hatt en vanlig jobb. Så sånn sett er det jo positivt at hun jobber i det hele tatt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet tirsdag kl 16:29 #2127 Del Skrevet tirsdag kl 16:29 Enig med dere to over her - jeg tenker det er fint at vi vet dette. MM har en alvorlig sykdom, og en vanlig forkjølelse rammer hardere for en med hennes grunnsykdom enn for oss ellers nogenlunde friske. Og det hadde dessuten ikke tatt seg ut å møte opp forkjøet og være en smittekilde for andre, heller. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 16:37 #2128 Del Skrevet tirsdag kl 16:37 Jeg skjønner hva dere sier - samtidig som jeg synes det er synd at vi etterhvert får en dronning som er mye borte fra jobb. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet tirsdag kl 16:41 #2129 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner hva dere sier - samtidig som jeg synes det er synd at vi etterhvert får en dronning som er mye borte fra jobb. Etterhvert får vi hår at andre kommer på jobb - det vil jo bli jobben til IA om noen få år, og jeg tenker at det ikke er så lenge tilhun blir kronprinsesse. Kronisk sykdom får ingen gjort noe med, men MM er jo i den heldig situasjonen at det kan tilrettelegges for henne i veldig mye større grad enn for de aller fleste andre, slik at hun kan utnytte restarbeidsevnen sin. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 16:42 #2130 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 (endret) pøbelsara skrev (2 minutter siden): Etterhvert får vi hår at andre kommer på jobb - det vil jo bli jobben til IA om noen få år, og jeg tenker at det ikke er så lenge tilhun blir kronprinsesse. Kronisk sykdom får ingen gjort noe med, men MM er jo i den heldig situasjonen at det kan tilrettelegges for henne i veldig mye større grad enn for de aller fleste andre, slik at hun kan utnytte restarbeidsevnen sin. Ja, det er sant! Glemmer faktisk litt av IA oppi alt dette😅 Endret tirsdag kl 16:43 av PusheenPusheen Tilleggsetning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 16:44 #2131 Del Skrevet tirsdag kl 16:44 MM har en kronisk sykdom - hun er ikke ufør. Mange har kroniske sykdommer og jobber på lik linje med oss som er så heldige å være friske. Hvordan vår neste dronning har det psykisk vet vi dog ingenting om, men legger merke til at vår nåværende dronning til stadighet understreker dette med psykisk helse… 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 16:46 #2132 Del Skrevet tirsdag kl 16:46 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Etterhvert får vi hår at andre kommer på jobb - det vil jo bli jobben til IA om noen få år, og jeg tenker at det ikke er så lenge tilhun blir kronprinsesse. Kronisk sykdom får ingen gjort noe med, men MM er jo i den heldig situasjonen at det kan tilrettelegges for henne i veldig mye større grad enn for de aller fleste andre, slik at hun kan utnytte restarbeidsevnen sin. Får MM det som hun vil blir det lenge før IA kan ta på seg oppgaver for kongehuset - hun skal inn i et langt medisinsk studieløp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 16:49 #2133 Del Skrevet tirsdag kl 16:49 Krimskrans skrev (Akkurat nå): Får MM det som hun vil blir det lenge før IA kan ta på seg oppgaver for kongehuset - hun skal inn i et langt medisinsk studieløp. Man kan vel kanskje ikke alltid få i pose og sekk. IA blir ingen vanlig student uansett. Det burde jo dronning MM også forstå. Kronprinsesser er jo nettopp det, kronprinsesse. Det innebærer vel et viss type ansvar, vil jeg tro. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 17:00 #2134 Del Skrevet tirsdag kl 17:00 PusheenPusheen skrev (9 minutter siden): Man kan vel kanskje ikke alltid få i pose og sekk. IA blir ingen vanlig student uansett. Det burde jo dronning MM også forstå. Kronprinsesser er jo nettopp det, kronprinsesse. Det innebærer vel et viss type ansvar, vil jeg tro. Ifølge MM kommer ikke IA til å jobbe som kongelig før hun har funnet sin egen vei og er ferdig med utdannelse. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet tirsdag kl 17:06 #2135 Del Skrevet tirsdag kl 17:06 Mmmwhatever skrev (43 minutter siden): Hun hadde sannsynligvis vært ufør hvis hun hadde hatt en vanlig jobb. Så sånn sett er det jo positivt at hun jobber i det hele tatt. Siden jobbutøvelsen er så lav, ville det økonomisk vært langt bedre om hun var ufør og fikk utbetaling deretter. Hvem andre i dette landet får så durabelig høy uføretrygd som det MM har? 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 17:06 #2136 Del Skrevet tirsdag kl 17:06 Krimskrans skrev (3 minutter siden): Ifølge MM kommer ikke IA til å jobbe som kongelig før hun har funnet sin egen vei og er ferdig med utdannelse. Hm... Ja, ja... Er ikke IA voksen? Skal MM bestemme hvordan hennes voksne datter skal jobbe og ikke? Er IA enig, er det jo en grei sak, men det burde jo være opp til, nettopp, IA. Håper MM også skjønner det etterhvert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 17:09 #2137 Del Skrevet tirsdag kl 17:09 Mmmwhatever skrev (47 minutter siden): Hun hadde sannsynligvis vært ufør hvis hun hadde hatt en vanlig jobb. Så sånn sett er det jo positivt at hun jobber i det hele tatt. På hvilket grunnlag baserer du denne påstanden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet tirsdag kl 17:11 #2138 Del Skrevet tirsdag kl 17:11 Krimskrans skrev (20 minutter siden): Får MM det som hun vil blir det lenge før IA kan ta på seg oppgaver for kongehuset - hun skal inn i et langt medisinsk studieløp. Er det bestemt at IA skal studere medisin? MM har ønsket dette, men IA kan vel ikke, som sin mor, få plass på et slikt studie uten gode nok karakterer? Eller i Norge kommer hun ikke inn, men hun kan jo kjøpe seg til studieplass i utlandet på medisin. Vil anta at det finnes bedre egnede utdanninger egentlig. Hvilken nytte vil hun ha av medisinstudiet annet enn å følge opp helsen til sin mor? 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimskrans Skrevet tirsdag kl 17:12 #2139 Del Skrevet tirsdag kl 17:12 PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Hm... Ja, ja... Er ikke IA voksen? Skal MM bestemme hvordan hennes voksne datter skal jobbe og ikke? Er IA enig, er det jo en grei sak, men det burde jo være opp til, nettopp, IA. Håper MM også skjønner det etterhvert. Dette er hva IA og MM har uttalt i intervju med Nrk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet tirsdag kl 17:15 #2140 Del Skrevet tirsdag kl 17:15 Krimskrans skrev (1 minutt siden): Dette er hva IA og MM har uttalt i intervju med Nrk. Ok. Som sagt, jaja 😅 Jeg er en av de som ikke skjønner vitsen med et kongehus, og med ordninger som dette, skjønner jeg det enda mindre. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå