Natron Skrevet 21. desember 2024 #1581 Del Skrevet 21. desember 2024 Kattedama skrev (18 timer siden): Klart hun ikke tar til seg råd. Bare se på saken der hun hentet surrogat barn med diplomatpass fordi foreldrene ikke kunne hente de selv. Eller andre saker der hun gjør som hun vil, uten å ta hensyn til den rollen hun har og de rammene de skal agere innenfor som en del av en instutisjon, betalt av våre skattepenger. Dette er feil. MM reiste til India for å ta seg av to nyfødte som lå alene på sykehus, til foreldrene fikk visum til å reise selv. Reisen ble betalt av private midler, og MM fikk mye støtte for dette. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. desember 2024 #1582 Del Skrevet 21. desember 2024 Natron skrev (18 minutter siden): Dette er feil. MM reiste til India for å ta seg av to nyfødte som lå alene på sykehus, til foreldrene fikk visum til å reise selv. Reisen ble betalt av private midler, og MM fikk mye støtte for dette. Jeg tar selvkritikk på at det ikke var riktig at hun hadde tatt de med hjem til Norge. Anser det fortsatt som kritikkverdig at hun reiser og uttaler følgende ; «Jeg har stor respekt for denne kompliserte debatten. Derfor mener jeg at debatten skal foregå hos politikerne, sier hun og nektet å ta stilling til debatten.» Samtidig har hun også høstet kritikk fra kongehuskjennere, som mener hun har brukt sin symbolske rolle som kongelig til å fremme et politisk standpunkt. Surrogati og eggdonasjon er ikke tillatt etter norsk lov.https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-ikke-india-turen-1.9383875 Private midler er ikke det apanasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1583 Del Skrevet 21. desember 2024 Det fantes sikkert absolutt ingen i India som kunne ta seg av barna. Det er klart en hvit prinsesse må komme til unnsetning. 🙃 10 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. desember 2024 #1584 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) parmanoia skrev (31 minutter siden): Det fantes sikkert absolutt ingen i India som kunne ta seg av barna. Det er klart en hvit prinsesse må komme til unnsetning. 🙃 Det er så utrolig mange feil i denne handlingen og forklaringen hennes henger ikke på greip. Kan hun ikke bare innrømme at hun bruker innflytelsen sin der hun føler for det? Hun gjør det fortsatt for å si det mildt. Ser ut til at hun har definert rollen sin til å bruke innflytelsen der hun føler for det. Endret 21. desember 2024 av Kattedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 21. desember 2024 #1585 Del Skrevet 21. desember 2024 NordreSving skrev (19 timer siden): Det er fristende å sitere fra det åpne brevet på MBH sin 20-års dag «Marius ble et symbol på det uvanlige valget vi gjorde da vi giftet oss,» https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939 Som sagt før tenker jeg at starten på slutten av monarkiet skjedde i det øyeblikket Harald fikk sin Sonja. Jeg tenker at nettopp deres erfaring med å måtte kjempe for kjærligheten, så har de ikke hatt stort å si i forhold til barnas valg av ektefelle. Og der står vi i dag. Jeg tror jo egentlig at de kunne ha sagt noe. Heller at det var en selvpåført tabu fordi bråket om dem selv gjorde at de tenkte at det skulle de til enhver unngå for neste generasjon. Og så så de seg blind på at det i noen tilfeller er helt på sin plass å si noe om valg av partner. Ikke av snobberi, men fordi man trenger noen som ikke gjør skade. Håper man for eksempel på en jobb som krever høy sikkerhetsklarering, så kan det i verste fall gå i vasken fordi man gifter seg med feil person. Det betyr ikke at man ikke kan gifte seg med den man vil, men at man ikke har rett på en jobb uavhengig av hvem man er gift med. Selvfølgelig må man kunne snakke om det samme med kronprinsen. 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 21. desember 2024 #1586 Del Skrevet 21. desember 2024 NordreSving skrev (På 20.12.2024 den 19.02): « Og måten å overbevise kronprinsessen på er ikke nødvendigvis gjennom faglig argumentasjon, men man må overbevise henne gjennom mer emosjonelle ting eller bruke lang tid. Men veldig ofte får kronprinsessen det sånn som hun ønsker» https://www.vg.no/rampelys/i/L25LV/ny-mette-marit-dokumentar-snakker-om-mette-marits-sinne-ikke-goey-aa-vaere-uenig-med-henne MM lar seg altså ikke overbevise av faglig argumentasjon, men man må bruke lang tid eller benytte emosjonelle virkemidler. Dette er, dessverre, slik jeg og har oppfattet henne. Det virker som om hun og er relativt sta og bestemt, og i tillegg ikke særlig mottakelig for faglig argumentasjon. Dette sies med bakgrunn i øvrige artikler om hennes personlighet hvor hun selv og hennes mann har uttalt seg. Til sammen blir dette en vanskelig og krevende kombinasjon. Det blir problematisk å skulle bekle rollen som kronprinsesse når en vil styre showet en del selv, og ikke helt evner å ta inn hva slags forventninger det er som følger denne rollen. Det handler ikke om at Saudi-Arabia slår på tråden for å få kvinnesynet sitt tilbake, det handler om at monarkiet er avleggs og udemokratisk og ikke er lengre forenelig med det samfunnet a la 2024 som vi lever i. La dem slippe fri, stakkars folk. 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 21. desember 2024 #1587 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt og ryktespredning Sol, admin. Endret 21. desember 2024 av Sol Rampelyset 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1588 Del Skrevet 21. desember 2024 rebella81 skrev (1 time siden): MM lar seg altså ikke overbevise av faglig argumentasjon, men man må bruke lang tid eller benytte emosjonelle virkemidler. Dette er, dessverre, slik jeg og har oppfattet henne. Det virker som om hun og er relativt sta og bestemt, og i tillegg ikke særlig mottakelig for faglig argumentasjon. Dette sies med bakgrunn i øvrige artikler om hennes personlighet hvor hun selv og hennes mann har uttalt seg. Til sammen blir dette en vanskelig og krevende kombinasjon. Det blir problematisk å skulle bekle rollen som kronprinsesse når en vil styre showet en del selv, og ikke helt evner å ta inn hva slags forventninger det er som følger denne rollen. Det handler ikke om at Saudi-Arabia slår på tråden for å få kvinnesynet sitt tilbake, det handler om at monarkiet er avleggs og udemokratisk og ikke er lengre forenelig med det samfunnet a la 2024 som vi lever i. La dem slippe fri, stakkars folk. Og så er hun nok ekstra flink til å undre seg, for hun har undringskompetanse som gir billett rett inn på master, mens vi andre vanlige må slite i tre år først med en bachelor. 8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 21. desember 2024 #1589 Del Skrevet 21. desember 2024 parmanoia skrev (2 minutter siden): Og så er hun nok ekstra flink til å undre seg, for hun har undringskompetanse som gir billett rett inn på master, mens vi andre vanlige må slite i tre år først med en bachelor. Handler denne tråden om alt det fæle MM er og har gjort? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1590 Del Skrevet 21. desember 2024 Natron skrev (2 minutter siden): Handler denne tråden om alt det fæle MM er og har gjort? Blant annet. Du kan skrive om det, eller noe annet om du vil. Fritt valg. 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet 21. desember 2024 #1591 Del Skrevet 21. desember 2024 parmanoia skrev (6 minutter siden): Og så er hun nok ekstra flink til å undre seg, for hun har undringskompetanse som gir billett rett inn på master, mens vi andre vanlige må slite i tre år først med en bachelor. Jeg er så enig. Vi kan ikke ha kongelige som undrer seg, eller utdanner seg. De må beholde sine enkle sinn ubesudlet. Alt annet er helt upassende og uprofesjonelt. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1592 Del Skrevet 21. desember 2024 Når jeg skriver om undringskompetansen, så er det mest en kritikk av systemene som tillater noe sånt, heller enn MM direkte som menneske som studerer. 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet 21. desember 2024 #1593 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) parmanoia skrev (På 21.12.2024 den 22.05): Når jeg skriver om undringskompetansen, så er det mest en kritikk av systemene som tillater noe sånt, heller enn MM direkte som menneske som studerer. Jeg er så enig. Vi kan ikke ha verken systemer eller personer med undring. Vi trenger folk som slår fast hvordan ting er. Endret 30. desember 2024 av Daisy_D 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natron Skrevet 21. desember 2024 #1594 Del Skrevet 21. desember 2024 parmanoia skrev (1 minutt siden): Blant annet. Du kan skrive om det, eller noe annet om du vil. Fritt valg. Nei jeg ville vite hva tråden egentlig handler om, side det handler mer om Mette-Marit enn Kongehuset og de øvrige. Jeg visste for eksempel ikke at utdannelsen hennes var et problem, eller personligheten. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 21. desember 2024 #1595 Del Skrevet 21. desember 2024 Freydis skrev (På 20.12.2024 den 20.48): Jeg satt nettopp og så "En kongelig skandale" på NRK. Den viser hvordan prins Andrew blir behandlet innad i familien ifm beskyldningene om seksuelle overgrep når det kommer til hans omgang med Epstein. Han ble skjøvet ut i kulden, mistet tittel og all anseelse. Dronningen betalte en stor sum (det antas rundt 12 milioner pund i et forlik for hun mente at monarkiet ikke ville tåle en rettssak. Lurer litt på hva kongehuset tenker om en rettssak ifm Marius sine handlinger. Det er stor sannsynlighet for at det vil komme fram mye som kan gjøre store skader på monarkiet. Vil monarkiet tåle denne saken? Jeg tror ikke det. Kongefamilien vi har i Norge er så ung, og der er tredje generasjon Konge som nå sitter, og da tror jeg det skal mindre til også for å avskaffe dem. Jeg syns det er intressant og skremmende at Dronning Elizabeth mente at en den rettsaken kunne felle monarkiet. Monarkiet står ekstremt søtt i Storbritania, så da tør jeg ikke tenke på en gang hvor ekstremt grove ting som ikke har kommet frem i den saken. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1596 Del Skrevet 21. desember 2024 Natron skrev (Akkurat nå): Nei jeg ville vite hva tråden egentlig handler om, side det handler mer om Mette-Marit enn Kongehuset og de øvrige. Jeg visste for eksempel ikke at utdannelsen hennes var et problem, eller personligheten. Det er ikke et problem at hun tar utdanning. Men det er problem hvis det er slik at hun kan hoppe rett til master med den begrunnelsen at hun har en slags undringskompetanse som erstatning for bachelor. Hvem i alle dager er det som har det bortsett fra henne? Ellers er det kjempebra at kongelige studerer og ikke bare blir kunstnere, influensere og ser engler. Når det gjelder personligheten hennes, er jeg nok ingen stor fan. Det skal jeg være ærlig på. Og så har det blitt veldig fokus på henne den siste tiden på grunn av hennes sønn. Kongeparet er det liksom ikke så mye å si om, men kom gjerne med noe vi kan diskutere! Og Haakon? Han synes jeg er en dott. 13 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. desember 2024 #1597 Del Skrevet 21. desember 2024 Tror ikke det finnes en mer offentlig kvinnefiendtlig instutisjon i dette landet. Husker med gru på når Dronningen ble innlagt for spontan abort i sin tid, og hvordan det ble håndtert. Husker også det maset fra folket og spesielt pressen om at hun måtte føde en arving. Det er kanskje ikke så rart at man misliker pressen og prøver å kneble den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. desember 2024 #1598 Del Skrevet 21. desember 2024 parmanoia skrev (3 minutter siden): Det er ikke et problem at hun tar utdanning. Men det er problem hvis det er slik at hun kan hoppe rett til master med den begrunnelsen at hun har en slags undringskompetanse som erstatning for bachelor. Hvem i alle dager er det som har det bortsett fra henne? Ellers er det kjempebra at kongelige studerer og ikke bare blir kunstnere, influensere og ser engler. Når det gjelder personligheten hennes, er jeg nok ingen stor fan. Det skal jeg være ærlig på. Og så har det blitt veldig fokus på henne den siste tiden på grunn av hennes sønn. Kongeparet er det liksom ikke så mye å si om, men kom gjerne med noe vi kan diskutere! Og Haakon? Han synes jeg er en dott. Nok et eksempel på at hun bruker sin kongelig innflytelse for å oppnå noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 21. desember 2024 #1599 Del Skrevet 21. desember 2024 (endret) Kattedama skrev (3 minutter siden): Tror ikke det finnes en mer offentlig kvinnefiendtlig instutisjon i dette landet. Husker med gru på når Dronningen ble innlagt for spontan abort i sin tid, og hvordan det ble håndtert. Husker også det maset fra folket og spesielt pressen om at hun måtte føde en arving. Det er kanskje ikke så rart at man misliker pressen og prøver å kneble den. Det har jeg ikke hørt noe om? Ellers har du helt rett. En kvinnelig tronarving har én oppgave: bli smelt på tjukka og føre slekta videre. Endret 21. desember 2024 av parmanoia 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_D Skrevet 21. desember 2024 #1600 Del Skrevet 21. desember 2024 parmanoia skrev (1 minutt siden): Det er ikke et problem at hun tar utdanning. Men det er problem hvis det er slik at hun kan hoppe rett til master med den begrunnelsen at hun har en slags undringskompetanse som erstatning for bachelor. Hvem i alle dager er det som har det bortsett fra henne? Ellers er det kjempebra at kongelige studerer og ikke bare blir kunstnere, influensere og ser engler. Når det gjelder personligheten hennes, er jeg nok ingen stor fan. Det skal jeg være ærlig på. Og så har det blitt veldig fokus på henne den siste tiden på grunn av hennes sønn. Kongeparet er det liksom ikke så mye å si om, men kom gjerne med noe vi kan diskutere! Og Haakon? Han synes jeg er en dott. Ja, porten til høyere utdanning blir veldig bred når allmuen kan komme inn på realkompetanse og annen irrelevant kompetanse. Jeg kjenner så mange som har kommet inn på høyere utdanning uten ekte studiekompetanse. Det er tross alt veldig viktig å beholde en uopplyst klasse, og de kongelige burde være deres ledestjerner. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå