Grüner Skrevet 8. september 2024 #41 Del Skrevet 8. september 2024 Malmfrid skrev (23 minutter siden): Javel - men hvordan har de tenkt å gjøre dette framover? Det får du ikke spørre meg om, han vil skåne barna for oppdrag og må overta oppdrag fra kone og foreldre, og søsteren representerer ikke mer, så han kommer til å brenne seg ut hvis han fortsetter det tempoet, så han bør nok overføre mer på barna selv om det sitter langt inne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 8. september 2024 Forfatter #42 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (17 minutter siden): Les denne artikkelen: https://www.nrk.no/norge/kong-harald-hadde-431-oppdrag-for-monarkiet-i-fjor-1.16746912 I tilegg kommer audienser, statsråd og timesvis med lesing og forberedelser samt mye reising. Ja, de slipper vel å vaske hus og klær, men de jobber likevel mye mer enn både deg og Eyr! Timesvis med lesing og forberedelser? Hvor har du info om dette? Skjønner at de må holde seg oppdatert og være generell kunnskapsrike, men jeg er rimelig sikker på at det kongelig sekreteriat gjør det meste av forarbeidet og så briefer de dem som skal representere før hvert oppdrag. Sekreteriatet er også med på reiser. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #43 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #44 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #45 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #46 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #47 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 8. september 2024 #48 Del Skrevet 8. september 2024 PusheenPusheen skrev (På 7.9.2024 den 17.59): Jeg tenker to ting. 1. Hyggelig. Trenger ikke være noen baktanker annet enn at hun var invitert av Märtha og derfor deltok. Eller 2. Nøye planlagt stunt. MM sendte brev til pressen da hennes sønn var 20, altså tre år eldre enn denne jenta, og ba dem roe ned ifht ham siden han ikke var offentlig. Derfor hyklersk og kynisk. Sverre Magnus er 18, hvis det er han du mener.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. september 2024 #49 Del Skrevet 8. september 2024 Eyr skrev (2 timer siden): Timesvis med lesing og forberedelser? Hvor har du info om dette? Skjønner at de må holde seg oppdatert og være generell kunnskapsrike, men jeg er rimelig sikker på at det kongelig sekreteriat gjør det meste av forarbeidet og så briefer de dem som skal representere før hvert oppdrag. Sekreteriatet er også med på reiser. Så klart må de det! De kan ikke møte helt grønne på oppdrag. Og selv om de har folk som hjelper med taler og research må jo de kongelige selv sette seg inn i stoffet. Jeg tror det er visse andre også (les: deg) som må lese seg opp på hva Kongeparet og kronprinsparet faktisk gjør. På deg høres det jo ut som de gjør ingenting, men har tjenere som gjør alt for dem. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. september 2024 #50 Del Skrevet 8. september 2024 Grüner skrev (3 timer siden): Det får du ikke spørre meg om, han vil skåne barna for oppdrag og må overta oppdrag fra kone og foreldre, og søsteren representerer ikke mer, så han kommer til å brenne seg ut hvis han fortsetter det tempoet, så han bør nok overføre mer på barna selv om det sitter langt inne. Det stemmer ikke det du skriver. Haakon jobber lite. Les gjerne: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/dRJEbw/kronikk-kongefamilien-har-glemt-kunsten-aa-feire-med-folket 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. september 2024 #51 Del Skrevet 8. september 2024 Lovise78 skrev (På 7.9.2024 den 15.05): Jeg er imot at det finnes folk i Norge som får fordeler som ingen andre har bare fordi de er "kongelige". Kongehuset er dessuten så utvannet nå, og kommer til å bli det videre i fremtiden, at noen ordentlig kongelighet er det snart ikke snakk om. Kun titler. Hvorfor skal skattebetaerne finansiere at en hel familie lever i luksus? Nettopp. Når Ingrid overtar, så er hun aller mest Tjessem Høiby, deretter Haraldsen og kongelig. Utvannet er ordet. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #52 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. september 2024 #53 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Ellinoor skrev (2 minutter siden): Det at kongehuset ikke feirer med folket som de gjør i Danmark, har da ingen verdens ting med kronprinsens arbeidsmengde å gjøre? Jeg forstår ikke logikken din. Fra artikkelen: «Møter med mennesker er det viktigste vi gjør», har kongen sagt, men det er blitt færre slike møter. I 2013 hadde kongefamilien 267 offisielle oppdrag utenfor kongelige residenser, i fjor 157. Kongen selv hadde 92 eksterne oppdrag i 2013 og 55 i fjor. I skrivende stund har han hatt 11 eksterne oppdrag i år, hvorav fylkesturen står for fem. «Det går ikke an å være deltidskonge», sa han i 2004. Men året etter ble det på livlegens oppfordring bestemt at han deretter skulle ha firedagers arbeidsuke så sant det lot seg gjøre. I vår ble det kjent at han skulle trappe ytterligere ned. Endret 8. september 2024 av SagaP 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #54 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 8. september 2024 #55 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Ellinoor skrev (27 minutter siden): For noe tull. Han jobber for tre. Han jobber aldelels ikke for tre. Oppdrag hver tredje dag og audienser er absolutt ikke å jobbe for tre. Det får være måte på hvor mye man skal overdrive. Ingen ting imot kongen. Det står respekt av jobben Han gjør med tanke på alderen. Men så har vi krompen og alle andre. Endret 8. september 2024 av Sinsiew 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellinoor Skrevet 8. september 2024 #56 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) --- Endret 28. november 2024 av Ellinoor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. september 2024 #57 Del Skrevet 8. september 2024 Ellinoor skrev (Akkurat nå): Oi, jeg visste ikke at vi fremdeles har gammeroyalister blant oss, som tror på det rene blå blodet. Spesielt. Jeg er nok det motsatte av rojalist 🙂 Ellinoor skrev (2 minutter siden): Nå snakket vi om kronprinsen. Ikke den 87 år gamle kongen som alle vet har trappet ned. Nå uthevet jeg til deg, kongefamiliens samlede oppdrag. Der inngår kronprinsen. Så ingen av disse er hardtarbeidende - arbeidsmengden har gått dramatisk ned 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottilott Skrevet 8. september 2024 #58 Del Skrevet 8. september 2024 Er så skuffet over manglende evne til å handle. Kongens valgspråk: «Alt for Märtha» 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 8. september 2024 #59 Del Skrevet 8. september 2024 Miss Marble skrev (35 minutter siden): Sverre Magnus er 18, hvis det er han du mener.... Nei, det var ikke han jeg mente 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 8. september 2024 #60 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Ellinoor skrev (48 minutter siden): De har alltid sagt at Sverre Magnus ikke er del av kongehuset, og må finne sin egen vei. Men jeg lurer på om ikke de bør revurdere. Når vi ser på andre land, så er det jo helt vanlig at nummer 2 er på jobb for monarkiet, så jeg forstår ikke hvorfor han er definert ut omtrent fra fødselen av. Eller. Jeg forstår det jo. Da han ble født var kronprinsessen frisk, kongeparet mye yngre, prinsesse Märtha representerte vel, så de så vel ikke for seg en situasjon der kronprinsen er omtrent alene på jobb. Men slik som det er nå, bør de tenke på å ta ham inn. Han er jo så utrolig lik på kong Olav, at alle som er født før 1975 kommer til å omfavne ham, og de som er unge får en fra sin egen generasjon som representant for kongehuset. Jeg tror det ville funket. Jeg syns han bør få velge sin egen vei helt fritt, og ikke måtte represnetere Norge fordi det er manko på kongelige som kan ta den jobben - om det ikke er noe han selv genuint ønsker. Spiller ingen rolle om hvem eller om noen vil omfavne han (hvillet i seg selv er en helt merkelig tanke for meg), det viktige er hva han selv ønsker å bruke livet sitt på syns jeg. Endret 8. september 2024 av pop up bruker 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå