Eyr Skrevet 6. september #1 Del Skrevet 6. september (endret) Her kan vi diskutere de kongelige, med respekt så klart. 😊 Endret 6. september av Eyr 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. september #2 Del Skrevet 6. september Kanskje vi kan fylle denne tråden slik at avsporingene blir mindre i de andre 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. september Forfatter #3 Del Skrevet 6. september (endret) Ut ifra de andre trådene burd e det være noen emner vi kunne tatt opp her i stedet🤓 Endret 6. september av Eyr 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. september Forfatter #4 Del Skrevet 6. september Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? Er det greit? 😊 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. september #5 Del Skrevet 6. september Eyr skrev (22 minutter siden): Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? Er det greit? 😊 Var jo hyggelig det. Hun er åpenbart tatt godt imot av familien. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Weasley Skrevet 6. september #6 Del Skrevet 6. september Eyr skrev (45 minutter siden): Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? Er det greit? 😊 Jeg tenker det var hyggelig, det virket som hun ble godt ivaretatt av kongefamilien (fikk låne kjole av kronprinsessen, bodde på kongeskipet etc.). Men synes det var dårlig av brudeparet at hun ikke fikk sitte sammen med Sverre Magnus siden det var første gang i offentligheten for henne. 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 6. september #7 Del Skrevet 6. september De kongelige har jo god apanasje og diskusjonen i den forrige tråden gikk jo mest på om de har et vel bedagelig liv eller ikke ut fra arbeidsplanene deres. Nå har de jo en god del kontorarbeid også, så det spørs om ikke en konge i praksis jobber 100%. Nå ser jeg bort fra dem som naturlig nok er redusert av alderdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 6. september #8 Del Skrevet 6. september Nå står det på NRK at kongeskipet nå skal pusses opp for 100 millioner. Hvem som skal betale for dette står det ikke noe om, men jeg regner med det er oss skattebetalere? Det er dyrt å holde seg med monarki - det er i hvert fall sikkert. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilaff Skrevet 6. september #9 Del Skrevet 6. september Bumbelbee skrev (3 timer siden): De kongelige har jo god apanasje og diskusjonen i den forrige tråden gikk jo mest på om de har et vel bedagelig liv eller ikke ut fra arbeidsplanene deres. Nå har de jo en god del kontorarbeid også, så det spørs om ikke en konge i praksis jobber 100%. Nå ser jeg bort fra dem som naturlig nok er redusert av alderdom Hva skal de med 140 tjenere hvis de gjør kontorarbeidet selv? 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilaff Skrevet 6. september #10 Del Skrevet 6. september Nordis skrev (16 minutter siden): Nå står det på NRK at kongeskipet nå skal pusses opp for 100 millioner. Hvem som skal betale for dette står det ikke noe om, men jeg regner med det er oss skattebetalere? Det er dyrt å holde seg med monarki - det er i hvert fall sikkert. Sitat Driften av Kongeskipet Norge og plattgatteren Stjernen koster 45 millioner kroner i 2016. Kongeskipet er 80 meter langt og har en besetning på rundt 50 personer. Det brukes både til offisielle reiser i Norge og utlandet og til private ferier for kongefamilien og vennene deres. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-koster-egentlig-kongehuset-se-de-skjulte-utgiftene/60446111 Selvfølgelig betaler vi skattebetalerne for dette. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 6. september #11 Del Skrevet 6. september Pilaff skrev (3 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-koster-egentlig-kongehuset-se-de-skjulte-utgiftene/60446111 Selvfølgelig betaler vi skattebetalerne for dette. Hvorfor skal vi skattebetalere sponse de private feriene på kongeskipet? Holder det ikke med de offisielle reisene/representasjon? 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 6. september #12 Del Skrevet 6. september Eyr skrev (4 timer siden): Jeg lurer på hva folk synes om at de valgte å ha med den 17årige kjæresten til Sverre Magnus under bryllupsfeiringen? Er det greit? 😊 Helt greit, men samtidig noe rart….. Tipper at det var for å få oppmerksomheten til folk over på noe annet, med tanke på alt kaoset som har vært den siste tiden. Et pr-stunt rett og slett🤔 En nydelig jente som kunne sklidd rett inn i hvilken som helst kongefamilie i Europa😄 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bumbelbee Skrevet 6. september #13 Del Skrevet 6. september Pilaff skrev (18 minutter siden): Hva skal de med 140 tjenere hvis de gjør kontorarbeidet selv? Ja, du sier noe der. Det begrenser seg kanskje til å pugge navn på folk de skal møte under representasjoner og øve på ferdigskrevne taler de gjør egne vrier på. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilaff Skrevet 6. september #14 Del Skrevet 6. september Nordis skrev (7 minutter siden): Hvorfor skal vi skattebetalere sponse de private feriene på kongeskipet? Holder det ikke med de offisielle reisene/representasjon? Ikke sant, det er jo helt vanvittig. Det er langt utenfor min fatteevne at vi fortsatt har monarki. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 6. september #15 Del Skrevet 6. september Pilaff skrev (1 minutt siden): Ikke sant, det er jo helt vanvittig. Det er langt utenfor min fatteevne at vi fortsatt har monarki. Langt utenfor min fatteevne også. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 6. september #16 Del Skrevet 6. september Nordis skrev (14 minutter siden): Hvorfor skal vi skattebetalere sponse de private feriene på kongeskipet? Holder det ikke med de offisielle reisene/representasjon? Dette er en liten del av det helt uoversiktlige kring kongehusets økonomi og ryddighet mellom privat og offentlig. Kongeskipet eies av kongen personlig. Så oppussing er en direkte sponsing av han personlig. En formuet man med en formuet kone og sønn. Som får store kontantoverføringer. Så driftes skipet over forsvarsbudsjettet, så kommer ikke på noen statistikk over kostnader for kongehuset, og brukes i all hovedsak privat, som ved brullypet. Istedenfor å betale for hotell, så brukte forsvaret mye penger å kjøre opp kongens båt med tjenere som flytende hotell. Ingen vet hva kongehuset koster, ingen vet hvor stor formuesoverfaring som skjer hvert år fra statskassen til kongen og kronprinsen. Ta eksempel med kronprinsens skattefrie utleie virksomhet på Skaugum. Skattefrihet er formuesoverfaring. Drift, vedlikhold og utvikling som i hvert fall frem til Dagbladet såg på saken, ble gjort av staten (lønnskostnader, men kronprinsen betalte materialer). Hva gjør hoffet for annet privat for Kongen og kronprinsen. Amerikanske presidenter betaler skatt som folk flest, får mindre penger enn kongen også innen skatt, og må betale mye mer utgifter (vask av tøy betaler dem til det hvite hus for eksempel). Tror dem jobber litt mer, og har mye mer ansvar. Den nåværende presidenten har publisert sin og sin kones selvangivelser hvert år. Der man kan se at hans godt voksne kone har hatt tid å jobbe som lærer på universitet ved siden av å være første dame. 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PoppCorn Skrevet 7. september #17 Del Skrevet 7. september Pilaff skrev (18 timer siden): Hva skal de med 140 tjenere hvis de gjør kontorarbeidet selv? "kontorarbeid" 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 7. september Forfatter #18 Del Skrevet 7. september Bumbelbee skrev (23 timer siden): De kongelige har jo god apanasje og diskusjonen i den forrige tråden gikk jo mest på om de har et vel bedagelig liv eller ikke ut fra arbeidsplanene deres. Nå har de jo en god del kontorarbeid også, så det spørs om ikke en konge i praksis jobber 100%. Nå ser jeg bort fra dem som naturlig nok er redusert av alderdom Hva legger du i kontorarbeid? De har et eget kongelig sekreteriat og hoffets stab. Det kongelige sekreteriat planlegger også for de privat. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 7. september #19 Del Skrevet 7. september Palmemor skrev (På 6.9.2024 den 10.35): Var jo hyggelig det. Hun er åpenbart tatt godt imot av familien. Det var antagelig et veldig kynisk og godt planlagt stunt for å få oppmerksomheten bort fra diverse andre, mindre hyggelige, hendelser i den familien den siste tiden. 21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 7. september #20 Del Skrevet 7. september 23 hours ago, Fremmed fugl said: Dette er en liten del av det helt uoversiktlige kring kongehusets økonomi og ryddighet mellom privat og offentlig. Kongeskipet eies av kongen personlig. Så oppussing er en direkte sponsing av han personlig. En formuet man med en formuet kone og sønn. Som får store kontantoverføringer. Så driftes skipet over forsvarsbudsjettet, så kommer ikke på noen statistikk over kostnader for kongehuset, og brukes i all hovedsak privat, som ved brullypet. Istedenfor å betale for hotell, så brukte forsvaret mye penger å kjøre opp kongens båt med tjenere som flytende hotell. Ingen vet hva kongehuset koster, ingen vet hvor stor formuesoverfaring som skjer hvert år fra statskassen til kongen og kronprinsen. Ta eksempel med kronprinsens skattefrie utleie virksomhet på Skaugum. Skattefrihet er formuesoverfaring. Drift, vedlikhold og utvikling som i hvert fall frem til Dagbladet såg på saken, ble gjort av staten (lønnskostnader, men kronprinsen betalte materialer). Hva gjør hoffet for annet privat for Kongen og kronprinsen. Amerikanske presidenter betaler skatt som folk flest, får mindre penger enn kongen også innen skatt, og må betale mye mer utgifter (vask av tøy betaler dem til det hvite hus for eksempel). Tror dem jobber litt mer, og har mye mer ansvar. Den nåværende presidenten har publisert sin og sin kones selvangivelser hvert år. Der man kan se at hans godt voksne kone har hatt tid å jobbe som lærer på universitet ved siden av å være første dame. Så har vel ikke folket valgt hu heller, hu ble vel bare med på lasset. Greit hun har noen prosjekter her og der, men i det store og det hele er det vel mannen hennes som hadde jobben og ikke hun. Kort fortalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå