Gå til innhold

Noen helsesekretærer som har fått jobb med mer enn 530.000kr i lønn uten skiftarbeid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å bytte beite…

Vil gjerne jobbe administrativt utenfor helse, men får ikke napp. De vil nok helst ha personer med fagbrev i kontor. Andre helsesekretærstillinger på sykehus og legesenter får jeg glatt, men lønnen øker jo aldri, uansett hvor mye ekstra ansvar jeg tar på meg.

Anonymkode: db70f...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forsøke administrative stillinger innen helseutdannelse? Lønnen er dessverre ikke bedre, så jeg vet ikke om det er aktuelt da. Lite overtidsarbeid og som regel mulighet for hjemmekontor

Anonymkode: d0571...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

530 000 for en fagutdanning er ikke værst administrativt. Til sammenligning ligger gjerne en førstekonsulent stilling med krav til bachelor/master i området 510-600 000.

Anonymkode: d6ca5...fd6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

530 000 for en fagutdanning er ikke værst administrativt. Til sammenligning ligger gjerne en førstekonsulent stilling med krav til bachelor/master i området 510-600 000.

Men det er vel som nyutdannet?

Jeg har max ansiennitet, og kan ikke komme høyere i det offentlige.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lett det er å få administrative jobber med kun fagbrev, det er jo minst BA-krav veldig ofte MA-krav på alle slike jobber. 

Anonymkode: b25d8...347

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Nei, det er ikke som nyutdannet. Vi er mange administrative med master og lang erfaring som tjener rundt det i det offentlige.

Anonymkode: 46bb6...79c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke som nyutdannet. Vi er mange administrative med master og lang erfaring som tjener rundt det i det offentlige.

Anonymkode: 46bb6...79c

Jeg hadde den lønnen med mastergrad som var relevant for stillingen og 10 års ansiennitet. De som tar doktorgrad har gjerne samme lønn.

Anonymkode: d0571...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man har ca 450,000 på høyeste lønnstrinn som helsesekretær. 

Anonymkode: d2811...c63

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror man har ca 450,000 på høyeste lønnstrinn som helsesekretær. 

Anonymkode: d2811...c63

Nei. 524.000 på sykehus sier lønnsslippen min nå i hvert fall…

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. 524.000 på sykehus sier lønnsslippen min nå i hvert fall…

ts

Realiteten er dessverre at det er høyt for fagbrev i det offentlige, og du vil slite med å finne en bedre betalt 8-16-jobb med mindre du tar mer utdanning… 

Anonymkode: 4c59b...828

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ts

Nei, det offentlige er ingen gullgruve lønnsmessig uansett ansiennitet. 

Veldig mange med BA/Master havner i sjikte mellom 500 - 600 00 rimelig standard sjikte i det offentlige. Ansiennitet er en ikke greie. De aller fleste som arbeider lenge i typisk førstekonsulent/senior/rådgiver stillinger i det offentlige vil oppleve at nyutdannede blir bedre lønnet enn "gammle travere". 

Faktumet er at du ligger "fair" ann lønnsmessig i det offentlige med den utdanningen du har. 

Alternativtet er å skaffe seg en admin BA/Master og starte i deg private, om lønn er fokuse.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar på deg ansvaret/lederskap for helsesekretærene så går du opp i lønn. På min avdeling kan du legge til 60 000 oppå en vanlig helsesekretær lønn. 

Anonymkode: f10ca...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset jeg jobber får DRG-kontrollerne/kodekontroller mer lønn. Mener de er på lønnstrinn 4 som hos oss tilsier ca 580000 i årslønn, og de stillingene er besatt av helsesekretær. Man trenger et DRG-kurs, og hos oss tar man der når man har fått jobben. 

Anonymkode: d11b7...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...