Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis arbeidsledig eller ufør, ingen sjanse?

Anonymkode: f4ad0...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er du som er den dømmende her. 

Anonymkode: b0e92...bb0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis sytete og dømmende (alle kvinner...) = ingen sjanse!

Anonymkode: d6c7f...e0c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis sytete og dømmende (alle kvinner...) = ingen sjanse!

Anonymkode: d6c7f...e0c

Dette gjelder også menn.
Syting over sykdommer, utseende, dårlige valg og livet generelt, er slitsomt for omgivelsene og ødeleggene for syteren selv

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Da jeg møtte min ex mann, så var han arbeidsledig, og det var han de første 6 mnd vi var sammen. Jeg har og datet noen som er ufør.

Nå ble jeg selv ufør i 40 årene. Og svært få vil date meg nå. Så det er ikke bare kvinner som ikke vil date uføre. Og det er faktisk greit å ikke ønske.

Anonymkode: 076ec...c8c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det rart at man ønsker en partner som kan forsørge seg selv, og bidra økonomisk i familien og for eventuelle barn? 

Anonymkode: 02a6e...376

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da jeg møtte min ex mann, så var han arbeidsledig, og det var han de første 6 mnd vi var sammen. Jeg har og datet noen som er ufør.

Nå ble jeg selv ufør i 40 årene. Og svært få vil date meg nå. Så det er ikke bare kvinner som ikke vil date uføre. Og det er faktisk greit å ikke ønske.

Anonymkode: 076ec...c8c

Uten utdanning og endte opp med å få jobb på Kivi? Eller hadde han nettop tatt en master eller liknende?

Anonymkode: 2d055...095

Skrevet
1 hour ago, Surpomp said:

Dette gjelder også menn.
Syting over sykdommer, utseende, dårlige valg og livet generelt, er slitsomt for omgivelsene og ødeleggene for syteren selv

Høres fortrinnsvis ut som kvinner det der. Menn stort sett har skjønt at syting fører til mindre fitte og dermed får det en selvregulerende effekt. Kvinner derimot syter i vei i ekkokammeret sitt.

Anonymkode: e4e87...bbf

Skrevet

Hvis inntrykket mitt stemmer av at det er flere uføretrygdede kvinner som tar det aller meste av husarbeid og oppfølging av barn, mens omtrent ingen menn gjør det; så er dommen logisk nok. Menn har en god del å tjene på en uføretrygdet partner, ikke kvinner.

Anonymkode: 3ad98...5b2

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det fins da arbeidsledig og uføre damer også?

Anonymkode: 2241b...b0c

Skrevet

Bryr meg ikke om han er ufør, men grunnen til hvorfor. Vil ikke leve med en med psykiske problemer eller fysiske utfordringer som gjør at han tydeligvis ikke kan jobbe. Det er ikke forenelig med livet mitt 

Anonymkode: f9ec0...44b

Skrevet

Hvis du dømmer meg og tillegger meg meninger basert på kjønnet mitt, hvorfor skal ikke jeg dømme deg tilbake? 

Anonymkode: 0fc7b...5fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror absolutt at terskelen kan være høyere om mannen er ufør eller arbeidsledig, men så kommer det jo an på årsakene til at han er arbeidsledig eller ufør. Midlertidig arbeidsledig/arbeidssøkende vil jeg tro er uproblematisk for mange, i alle fall så lenge man forvalter det økonomiske fornuftig og er aktiv arbeidssøker. En mann (eller kvinne, for den saks skyld) som er arbeidsledig fordi vedkommene ikke "gidder" å jobbe, kan fort bli oppfattet som å være lat og ta lite ansvar på andre områder også, og de fleste ønsker nok en partner med noenlunde ordnet økonomi. Dette handler i mye mindre grad om størrelsen på inntekten enn hvordan man forvalter den, som nevnt tidligere. Når det gjelder uførhet, kommer det nok også her an på både årsak og hvordan man håndterer det. Spesielt psykisk problematikk kan ofte være krevende å håndtere for en potensiell partner

Jeg kjenner forøvrig både arbeidsledige og uføre som har funnet seg date/kjæreste/partner, så det slett ikke umulig. Det er dessuten viktig å huske på at andre personlige egenskaper også har mye å si. Det er jo ikke bare du som skal ha en partner, du skal også være en god partner for den andre. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Der er vel forskjell på å være arbeidsledig og det å være ufør? 

Er man ufør - da kan Man ikke jobbe pga sykdom eller skade? 
Arbeidsledige leter etter arbeid? 

Anonymkode: 64b22...462

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har vært arbeidsledig i mange år og nå er jeg ufør. Likevel har jeg nettopp kommet ut av et 9 års langt forhold. Han var også arbeidsledig når vi møttes (nå ufør). Fortjener vel kjærlighet vi også ? 🤔 

Har aldri vært noe issue at jeg har vært arbeidsledig/ufør, når jeg har datet. Men jeg er også ærlig om det veldig tidlig, så det ikke kommer overraskende på den andre. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bryr meg ikke om han er ufør, men grunnen til hvorfor. Vil ikke leve med en med psykiske problemer eller fysiske utfordringer som gjør at han tydeligvis ikke kan jobbe. Det er ikke forenelig med livet mitt 

Anonymkode: f9ec0...44b

I sum så blir jo det akkurat det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...