Gå til innhold

Litt skremmende med så lite matlyst , skal til legen mandag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei , er 1.62 høy ,71 kg , veide 88 for 3 mnd siden . Legen satte meg på.wegovy for 6 uker siden  og har mistet helt matlysten .får I meg en slik protein shake fra butikken og litt middag . Veide 73.3 på mandag .i dag veide jeg 71. Legen mente wegovy skulle være bra da jeg har pcos .jeg har en gutt på 4 mnd som jeg vil.ta meg av og så.lurer på om det er lurt å slutte med wegovy så jeg kanskje får I meg mer mat .hva tenker dere ? På forhånd takk :)

Anonymkode: e2106...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger du å få i deg mer mat? Hvordan merker du det? 
Dersom energinivå og alt ellers er fint, så trenger du jo ikke mer bare fordi det du spiser nå er lite. Dette er jo ikke det du skal spise for alltid

Anonymkode: 193f2...8d7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger du å få i deg mer mat? Hvordan merker du det? 
Dersom energinivå og alt ellers er fint, så trenger du jo ikke mer bare fordi det du spiser nå er lite. Dette er jo ikke det du skal spise for alltid

Anonymkode: 193f2...8d7

Trenger få I meg mer mat ja. Ikke mye kalorier jeg får I meg i løpet av dagen .blir svimmel og slapp men blir bare uvel av å spise mer .har en liten sønn å ta meg av og.litt skummelt å gå rundt med han og plutselig bli svimmel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger få I meg mer mat ja. Ikke mye kalorier jeg får I meg i løpet av dagen .blir svimmel og slapp men blir bare uvel av å spise mer .har en liten sønn å ta meg av og.litt skummelt å gå rundt med han og plutselig bli svimmel .

Alle medisiner har bivirkninger.
Hva vil du egentlig ? Bli ei dundre på hundre eller få bedre helse med normal vekt ?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (4 minutter siden):

Alle medisiner har bivirkninger.
Hva vil du egentlig ? Bli ei dundre på hundre eller få bedre helse med normal vekt ?

Er ikke akkurat noe dundre når jeg veier 71 kg så slikt kan du spare meg for .

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke mye peiling på den medisinen men er ikke det bedre å redusere dosen istedenfor å slutte helt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det an å redusere til anna hver dag feks? Nå bare kommer jeg med forslag som jeg ikke vet om er mulig å gjennomføre altså, men kan være det går 😄 skjønner det er travelt og ikke godt å miste matlysten helt 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (Akkurat nå):

Går det an å redusere til anna hver dag feks? Nå bare kommer jeg med forslag som jeg ikke vet om er mulig å gjennomføre altså, men kan være det går 😄 skjønner det er travelt og ikke godt å miste matlysten helt 

Tusen takk for forslag ❤️men den taes bare en gang i uken ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke akkurat noe dundre når jeg veier 71 kg så slikt kan du spare meg for .

Du var på god vei for 3 mnd siden med 88 på vekta.
Hvorfor skal du til legen /belaster du helsevesenet bare for å klage på bivirkningene, når dette står på bruksanvisningen.?
Informerte ikke legen om mulige bivirkninger da dere ble enige om medisinering ?

Endret av Surpomp
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor startet du på det  utgangspunktet? Du har nylig fått barn og da er det jo slett ikke unormalt å veie litt ekstra. 

Anonymkode: e71a5...3b5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du ikke fullammer? Jeg holdt på å miste melken fordi jeg ikke spiste nok. Det var fordi jeg prioriterte søvn og ikke bevisst.

Anonymkode: 7e665...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (8 minutter siden):

Du var på god vei for 3 mnd siden med 88 på vekta.
Hvorfor skal du til legen /belaster du helsevesenet bare for å klage på bivirkningene, når dette står på bruksanvisningen.?
Informerte ikke legen om mulige bivirkninger da dere ble enige om medisinering ?

Nei fått dårlig oppfølging av lege .fikk bare resept pga har pcos . Ja veide 88 for 3 mnd siden da jeg var gravid .så ikke gått ned fra 88 og nesten til 70 pga wegovy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg regner med at du ikke fullammer? Jeg holdt på å miste melken fordi jeg ikke spiste nok. Det var fordi jeg prioriterte søvn og ikke bevisst.

Aldri ammet da jeg dessverre ikke produserte noe melk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Aldri ammet da jeg dessverre ikke produserte noe melk .

Med den vektnedgangen du har hatt er vel ikke amming anbefalt uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor startet du på det  utgangspunktet? Du har nylig fått barn og da er det jo slett ikke unormalt å veie litt ekstra. 

Anonymkode: e71a5...3b5

Legen som.anbefalte det da jeg har pcos og hadde svangerskaps diabetes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med den vektnedgangen du har hatt er vel ikke amming anbefalt uansett?

Produserte ikke melk så ble ingen amming i det hele tatt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer du å spise energirik mat når du først får i deg noe? Feks egg, avokado, nøtter, frø osv og drikke saft til tørstedrikk (hjelper på svimmelheten men ikke bra for pcos da). 
Jeg tror du bare må tvinge i deg mat til faste tider til tross for manglende matlyst. Kanskje små hyppige måltider med energitett mat kan fungere for deg?

Anonymkode: 93202...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er overraskende at du har fått det ifbm svangerskapsrelaterte tilstander. At du har gått ned 17kg siden oppstart må jo være bra nok - du kan bestille legetime og avslutte nå. Du trenger overskudd og næring med en så liten baby. 

Anonymkode: 3ce15...d2e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du startet etter at du fødte, du skulle kanskje ventet noen måneder med disse medisinene.

Mitt tips er å drikke litt juice og spise bær, da får du i deg litt kjappe kalorier som gir deg næring. Om du tar et glass eller havt med juice så blir du ikke så svimmel. Rød saft, liker du det?

Anonymkode: 55d7c...059

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg syns det er overraskende at du har fått det ifbm svangerskapsrelaterte tilstander. At du har gått ned 17kg siden oppstart må jo være bra nok - du kan bestille legetime og avslutte nå. Du trenger overskudd og næring med en så liten baby. 

Anonymkode: 3ce15...d2e

Ja mange rundt meg og sier det skal til legen på mandag. Skal ta siste dosen jeg har igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...