AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Del Skrevet 6. september 2024 Hva gjør man i en sånn situasjon. Ganske kjipt. Har kjøpt kjøleskap fra elkjøp og valgte hjemlevering med innbæring og betalte ekstra for å kunne velge dato som passet meg i forhold til jobb. Men fikk så beskjed i dag om at leveringen min har fått endrer tidspunkt av elkjøp, og at jeg må vente nesten 1,5 mnd lengre før jeg får kjøleskapet 😔 heldigvis krasjer ikke datoen de har endret til med arbeidstiden min, så jeg har mulighet for å være hjemme, men er det mulig å få noe avslag i pris eller noe for sånt? Anonymkode: 0733c...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Del Skrevet 6. september 2024 Du burde ihvertfall prøve å få tilbake de 1000 kr du betalte for å velge dato og tid selv. Anonymkode: 61f6c...eab 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Del Skrevet 6. september 2024 Jeg vil tro dette skulle være nok tik å heve kjøpet fullstendig hvis du ønsker det, så kan du heller kjøpe det fra et annet sted. Er det et veldig spesielt skap siden det har så lang leveringstid? Anonymkode: 6815f...b08 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 6. september 2024 #4 Del Skrevet 6. september 2024 Kontakt Elkjøp for å undersøke om årsaken er de ikke har kjøleskapet på lager eller årsaken er kapasiteten til transporttjenesten? Som nevnt over kan du trolig heve kjøpet om du ønsker. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Del Skrevet 6. september 2024 Hvilket skap har du kjøpt? Gullbelagt? Anonymkode: 257c8...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Del Skrevet 6. september 2024 Tviler veldig på at du får til noe annet enn evt å heve kjøpet. Det er sikkert leveringsproblemer eller noe lignende utenfor Elkjøps kontroll. Du har sannsynligvis skrevet under på noe med liten skrift. Anonymkode: 8c2a2...1d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør man i en sånn situasjon. Ganske kjipt. Har kjøpt kjøleskap fra elkjøp og valgte hjemlevering med innbæring og betalte ekstra for å kunne velge dato som passet meg i forhold til jobb. Men fikk så beskjed i dag om at leveringen min har fått endrer tidspunkt av elkjøp, og at jeg må vente nesten 1,5 mnd lengre før jeg får kjøleskapet 😔 heldigvis krasjer ikke datoen de har endret til med arbeidstiden min, så jeg har mulighet for å være hjemme, men er det mulig å få noe avslag i pris eller noe for sånt? Anonymkode: 0733c...4d9 Ta kontakt med kundeservice. Hadde liggende opplevelse med noe møbler nylig ( ikke elkjøp), fikk om ikke annet kreditert selve kostnaden for frakt som var på 1000 kr. Anonymkode: 64768...280 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. september 2024 #8 Del Skrevet 6. september 2024 Dette ble litt uklart. Betalte du 1000 kr ekstra for å få velge tidspunkt selv? Eller var de 1000 kronene for å få varen levert hjem? Om det er det første så skal du selvfølgelig klage siden datoen du valgte nå er flyttet. Er det for hjemlevering så er det ingenting å klage over siden du fortsatt får varen levert hjem. Så blir det jo et spørsmål om varen var på lager når du kjøpte eller ikke. Var ikke varen på lager så er det ganske åpenbart for de fleste at planlegging av levering da blir vanskelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 6. september 2024 #9 Del Skrevet 6. september 2024 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Dette ble litt uklart. Betalte du 1000 kr ekstra for å få velge tidspunkt selv? Eller var de 1000 kronene for å få varen levert hjem? Om det er det første så skal du selvfølgelig klage siden datoen du valgte nå er flyttet. Er det for hjemlevering så er det ingenting å klage over siden du fortsatt får varen levert hjem. Så blir det jo et spørsmål om varen var på lager når du kjøpte eller ikke. Var ikke varen på lager så er det ganske åpenbart for de fleste at planlegging av levering da blir vanskelig. Det virker som ts har valgt en hjemlevering som koster ekstra med tanke å valg av tidspunkt, kontra å bare velge "vanlig" hjemlevering hvor fraktselskapet kommer når varen er tilgjengelig, og de har tid. Altså ikke noe særlig valg. At det tilfeldigvis passer burde ikke ha noe å si. Om det er snakk om 1 1/2 måned til, så kan det fortsatt skje noe på den tiden. Jeg er i alle fall vant til at folk inviterer ca 2 uker før, så at jeg da har fått tildelt et tidspunkt for å få kjøleskap akkurat da, som forhindrer meg fra å komme, det synes jeg er urimelig, spesielt om jeg har betalt for noe annet. Hadde jeg valgt tidspunktet selv, så hadde det vært annerledes. Men jeg synes det er rart at ts ikke har snakket med kundeservice først. Dette er jo ingen sak før han faktisk har snakket med bedriften det gjelder. Det er godt ts her faktisk kan få redusert frakten ganske mye/gratis pga lenger leveringstid enn antatt. Regner med at det er snakk om leverandørproblemer, da det er snakk om så lang tid. Å bære et kjøleskap er ikke det samme som å montere et kjøkken (som mange sliter med ventetid på nå). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. september 2024 #10 Del Skrevet 6. september 2024 Spell skrev (3 minutter siden): Det virker som ts har valgt en hjemlevering som koster ekstra med tanke å valg av tidspunkt, kontra å bare velge "vanlig" hjemlevering hvor fraktselskapet kommer når varen er tilgjengelig, og de har tid. Altså ikke noe særlig valg. At det tilfeldigvis passer burde ikke ha noe å si. Om det er snakk om 1 1/2 måned til, så kan det fortsatt skje noe på den tiden. Jeg er i alle fall vant til at folk inviterer ca 2 uker før, så at jeg da har fått tildelt et tidspunkt for å få kjøleskap akkurat da, som forhindrer meg fra å komme, det synes jeg er urimelig, spesielt om jeg har betalt for noe annet. Hadde jeg valgt tidspunktet selv, så hadde det vært annerledes. Men jeg synes det er rart at ts ikke har snakket med kundeservice først. Dette er jo ingen sak før han faktisk har snakket med bedriften det gjelder. Det er godt ts her faktisk kan få redusert frakten ganske mye/gratis pga lenger leveringstid enn antatt. Regner med at det er snakk om leverandørproblemer, da det er snakk om så lang tid. Å bære et kjøleskap er ikke det samme som å montere et kjøkken (som mange sliter med ventetid på nå). Usikker. Siden TS nevnte Elkjøp så gikk jeg inn på nettsiden og såg på leveringalternativer for et kjøleskap. Der kom for eks dette opp, som stemmer godt overens med prisen TS oppga: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Del Skrevet 6. september 2024 Jeg har bestilt fra Elkjøp mange ganger, og har da aldri betalt for å velge dato. Hva skal de gjøre da, hvis du har bestilt med montering, og ikke et hjemme? Sette kjøleskapet i gata? Anonymkode: 644d0...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Del Skrevet 6. september 2024 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Usikker. Siden TS nevnte Elkjøp så gikk jeg inn på nettsiden og såg på leveringalternativer for et kjøleskap. Der kom for eks dette opp, som stemmer godt overens med prisen TS oppga: Stemmer. Dette er prisen på hjemlevering + montering. Alternativet er levert ved dør (eller innkjørsel om det er trappet. Anonymkode: 644d0...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 6. september 2024 #13 Del Skrevet 6. september 2024 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Usikker. Siden TS nevnte Elkjøp så gikk jeg inn på nettsiden og såg på leveringalternativer for et kjøleskap. Der kom for eks dette opp, som stemmer godt overens med prisen TS oppga: Jeg forholder meg bare til det ts har skrevet, det kan godt være at h*n valgte innbæring bare fordi det da var mulig å velge tidspunkt. Et kjøleskap på trammen når man vet man er hjemme, er noe annet enn at det potensielt står på gata noen dager. Vi har selv ikke en bil som gjør at vi kan frakte store ting, men vi klarer fint å bære det og sette det på plass selv. Likevel ønsker vi jo ikke at de setter det ute i regn og snø om vi er borte. Usikker på hvordan Elkjøp opererer her. Har foreløpig bare kjøpt ting derfra som vi kan hente i butikk selv. Finner to alternativer med "Levering uten innbæring" og "hjemlevering uten innbæring" når jeg søker opp frakt på mitt postnummer. Skjønner ikke forskjellen her, da det er stor forskjell i pris, og alternativet med å hente i butikk er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Del Skrevet 6. september 2024 Typisk Elkjøp, har bestilt flere ting fra dem som etter en stund plutselig får betydelig lengre leveringstid. Da hever jeg bare kjøpet, det har alltid gått greit. Nå har jeg sluttet å handle der. Anonymkode: d3334...761 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #15 Del Skrevet 7. september 2024 Spell skrev (18 timer siden): Jeg forholder meg bare til det ts har skrevet, det kan godt være at h*n valgte innbæring bare fordi det da var mulig å velge tidspunkt. Et kjøleskap på trammen når man vet man er hjemme, er noe annet enn at det potensielt står på gata noen dager. Vi har selv ikke en bil som gjør at vi kan frakte store ting, men vi klarer fint å bære det og sette det på plass selv. Likevel ønsker vi jo ikke at de setter det ute i regn og snø om vi er borte. Usikker på hvordan Elkjøp opererer her. Har foreløpig bare kjøpt ting derfra som vi kan hente i butikk selv. Finner to alternativer med "Levering uten innbæring" og "hjemlevering uten innbæring" når jeg søker opp frakt på mitt postnummer. Skjønner ikke forskjellen her, da det er stor forskjell i pris, og alternativet med å hente i butikk er gratis. Forskjellen er akkurat som det står; de bærer inn, eller setter det i innkjørselen der de stopper bilen. Da jeg bodde i 2etg uten heis, uten mann, bestilte jeg levering inne. I enebolig sparer jeg penger og møter dem ute, når mannen er hjemme. Tror mange bruker tjenesten slik, at de ofte må påregne en del jobb når du vil ha det bært inn. Det har uansett ikke noe å si hva som var TS sine personlige grunner til å velge denne tjenesten. Ved begge løsninger får du tildelt en tid, som du så kan flytte på. Anonymkode: 644d0...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 7. september 2024 #16 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forskjellen er akkurat som det står; de bærer inn, eller setter det i innkjørselen der de stopper bilen. Da jeg bodde i 2etg uten heis, uten mann, bestilte jeg levering inne. I enebolig sparer jeg penger og møter dem ute, når mannen er hjemme. Tror mange bruker tjenesten slik, at de ofte må påregne en del jobb når du vil ha det bært inn. Det har uansett ikke noe å si hva som var TS sine personlige grunner til å velge denne tjenesten. Ved begge løsninger får du tildelt en tid, som du så kan flytte på. Anonymkode: 644d0...62b Nei, tredje alternativ er "hjemlevering MED innbæring". Så hva er forskjell på "levering" og "hjemlevering" i dette tilfellet hvor ingen har innbæring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #17 Del Skrevet 8. september 2024 Spell skrev (11 timer siden): Nei, tredje alternativ er "hjemlevering MED innbæring". Så hva er forskjell på "levering" og "hjemlevering" i dette tilfellet hvor ingen har innbæring? Elkjøp har hjemlevering". Eller hjemlevering med innbæring. Det er de to alternativene jeg også beskriver. Anonymkode: 644d0...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 8. september 2024 #18 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elkjøp har hjemlevering". Eller hjemlevering med innbæring. Det er de to alternativene jeg også beskriver. Anonymkode: 644d0...62b OK. En gang til. De alternativene jeg får opp er: 1. Hjemlevering med innbæring. Dyrest ca 1000 2. Hjemlevering uten innbæring. Ca 800 3. Levering uten innbæring. Ca 400 4. Levering til butikk. Gratis. Hva mener du er forskjellen på nr 2 og 3? 2 er dobbel så dyr som 3. Siden 3 ikke er snakk om til butikk heller, som er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #19 Del Skrevet 8. september 2024 Spell skrev (6 minutter siden): OK. En gang til. De alternativene jeg får opp er: 1. Hjemlevering med innbæring. Dyrest ca 1000 2. Hjemlevering uten innbæring. Ca 800 3. Levering uten innbæring. Ca 400 4. Levering til butikk. Gratis. Hva mener du er forskjellen på nr 2 og 3? 2 er dobbel så dyr som 3. Siden 3 ikke er snakk om til butikk heller, som er gratis. Kanskje nr 3 er levering til post i butikk eller lignenede? Anonymkode: 5f042...609 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #20 Del Skrevet 8. september 2024 Spell skrev (9 minutter siden): OK. En gang til. De alternativene jeg får opp er: 1. Hjemlevering med innbæring. Dyrest ca 1000 2. Hjemlevering uten innbæring. Ca 800 3. Levering uten innbæring. Ca 400 4. Levering til butikk. Gratis. Hva mener du er forskjellen på nr 2 og 3? 2 er dobbel så dyr som 3. Siden 3 ikke er snakk om til butikk heller, som er gratis. Til bolig; Hjemlevering, eller hjemlevering med innbæring https://www.elkjop.no/kundeservice/levering/levering-og-frakt Anonymkode: 644d0...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå