Gå til innhold

En venn vil kjøre motorsykkel å vil jeg skal sitte på

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som ødelegger seg selv på motorsykkel er :

-16 åringer med lettlappen,som av en eller annen grunn samfunnet har bestemt er gullende tryggt å slippe løs med lovlig efekt på 15hk og en hastighet opp mot 130 km/t. Mens samme menneskene kan fortelle at det er livsfarlig om en 16 åring kommer seg litt over 45 km/t på en moped. Ulykker på lett mc har eksplodert de seneste årene.  Opplæringen er bedre,men 16 åringer er... barn!

Lurer også på om dette er samme mennesker som tenker de er kvalifisert fordi de har bil sertifikat. Å kjøre MC er noe helt annet. Synes det er rart,men greit nok - en annen diskusjon.

-Menn som nettopp har fått lappen,og har alt for stor sykkel for å være nybegynner. Og/eller er verdensmester.

-Utlendinger som kommer til Norge på tur

Personlig har jeg både klasse A,AM og B,og har kjørt mange hundre mil i både Norge og utlandet (mest Asia) på MC og scooter. Det er ikke så farlig som man skal ha det til. Ha godt overblikk. Det er ikke bare en bakdel å være mindre i trafikken. Man er langt mer smidig,og har flere muligheter.

Er ikke selv i noe MC miljø,men alltid hatt sansen for motorsykler. Bil gir ikke i nærheten av samme følelsen for meg.

Men bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oh please. Du kan innbille deg at motorsykkel er trygt, men det stemmer ikkr. 20% av dødsulykker på veien er motorsyklister. Og det er ikke 20% motorsyklister på veiene, så de er overrepresentert. Og ca 150 blir hardt skadet årlig. 

Anonymkode: 4ab35...576

Ts her, 

Ja det er farligere og man er mer utsatt på motorsykkel enn bil i trafikken. Logisk tanke. 

Derfor jeg er litt engstelig, men er pingle som sier nei. Har 3 nydelig barn som jeg er alt for meg og vet ikke om det er en dum tenke som slår meg med at jeg ikke vil ? Aldri sittet på en motorsykkel før😂

Anonymkode: 6a7fb...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med på mc date en ga g. Aldri mer. Sitte bakepå en sykkel og dunke hjelm, var helt jævlig.

Anonymkode: 0bfac...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa nei i 7 år til mannen min. Ble endelig med han på tur i sommer og storkoste meg!! Det var en fantastisk frihetsfølelse å sitte på sykkel og kjøre! Men du må være sikker på at det er en trygg sjåfør. Go for it! 

Anonymkode: de851...80a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sa nei i 7 år til mannen min. Ble endelig med han på tur i sommer og storkoste meg!! Det var en fantastisk frihetsfølelse å sitte på sykkel og kjøre! Men du må være sikker på at det er en trygg sjåfør. Go for it! 

Anonymkode: de851...80a

Men hun skal ikke kjøre, hun er bedt med som passasjer…

Anonymkode: b8190...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 12.29):

Ts her, 

Ja det er farligere og man er mer utsatt på motorsykkel enn bil i trafikken. Logisk tanke. 

Derfor jeg er litt engstelig, men er pingle som sier nei. Har 3 nydelig barn som jeg er alt for meg og vet ikke om det er en dum tenke som slår meg med at jeg ikke vil ? Aldri sittet på en motorsykkel før😂

Jeg har også barn, og barnebarn som jeg vil hjem til hver gang enten jeg velger bilen eller MC som kjøretøy, jeghar også førerkort for lastebil - og ser at det er mange der ute som er en fare for andre, de færreste av dem er å treffe på to hjul..

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 12.30):

Han fikk den for ett par mnd siden

Mannen er snart 40 da

Fikk sykkelen eller fikk førerfkortet? Har han kjørt mye tidligere? Har han deltatt på førerkurs? Jeg syns slike spørsmål er langt viktigere å få svar på enn hva andre på nett mener? 

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 18.50):

Ble med på mc date en ga g. Aldri mer. Sitte bakepå en sykkel og dunke hjelm, var helt jævlig.

Anonymkode: 0bfac...c63

Dersom man får opplæring i hvordan man som passasjer skal sitte og bevege seg dunker man ikke hjelm 🤣 sorry, men det er bare ikke slik det er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 6.12):

En venn/date, en jeg kun har truffet 2 ganger. Han vil nå at jeg skal bli med på motorsykketur, men kjenner jeg er meget skeptisk til det. Ville du blitt med? jeg kan jo bare si nei men 😆

Vet ikke hvor smart han kompisen din er men dette er viktig: Du MÅ ha rett utstyr og klær. Pass godt på. Jeg vet om ei jente som fikk store vannblemmer på beina etter å ha kjørt uten korrekt beskyttende tøy. Og hun kjørte med sin far som skulle virkelig visst bedre. 😤😡 Om huden kommer i kontakt med feks den veldig varme motoren kan man få skader. Det er ikke bare nok med hjelm. Det er en grunn til at folk bruker tjukke skinn bukser/jakke og hansker og støvler osv for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun fikk ikke vannblemmer fordi hun satt feil eller fordi han kjørte dårlig, det var bare fordi han ville hun skulle sitte på uten korrekt beskyttende tøy og fordi fyren ikke visste bedre. Så enkelt var det. Dette var min bror, så det er 100% sant. ( og så klart var sjåføren korrekt kledd. 😤

Og jeg sier det for jeg går utifra at han ikke sier noe om at du trenger korrekt tøy, siden det koster sikkert et par lapper for gode bukser og jakker for motorsykkel bruk. Evt må du låne tøy da. Han sier vei psh nei du trenger ikke beskyttende tøy ( for han vil vel ikke betale for det, han vil bare ha en rype med på tur) men da kan du denge han i hue fra meg. 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par villmenn med MC lappen som jeg aldri ville sittet på med. Kjenner også et par gode MC førere som jeg ikke ville tvilt på å ta en tur med, så jeg ville nok bli bedre kjent med den jeg skulle på tur med før jeg sa ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...