Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal svare sjefen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i kommunen. Har et tungt fysisk arbeid. Har operert begge armene og går til fysio ukentlig. Etter omorganisering har vi fått mere jobb på mindre tid. Noe som har ført til at jeg har fått senebetennelse i armene flere ganger. 

Når jeg snakker med sjefen er h*n tydlige oppgitt, sier ting som dette går utover driften, vi har ikke penger til vikar, har du vurdert andre yrker. Problemet er at jeg er over 40år, er ikke kvalifisert for andre jobber, bare andre som er tyngre på en måte. Så nå går jeg på en gradert sykemelding. Da har de gjort det sånn at jeg må gjøre de tyngste oppgavene, som det og er tidspress på. Noe som gjør at jeg ikke blir bedre. Tok det opp og fikk bare høre det at vikar ikke har kapasitet osv. Ironisk nok så har de tiltak på meg som gjør at de slipper å betale lønn når jeg er syk. Nav betaler fra dag 1. 

Får lyst å svare sjefen frekt men er jo ikke bra det,  noen bra måter å svare saklig? Er for go til å få uføre, men føler det er noe sjefen presser meg mot. 

Anonymkode: ddc54...95b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok et tilfelle hvor fagforening er en fordel.

Er du medlem, så kontakt fagforening di.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Men dersom du ikke har helse til å stå i den jobben må du hjelpes over i noe annet. Du må prate med navveilderen din. Det gjør det ikke bare superenkelt for jobben å ta inn vikar på feks 45% jobb når du er gradert sykemeldt selvom de ikke må dekke arbeidsgiver perioden. De må mest sannsynlig ta inn noen 100%...

• Nyttig 2
Skrevet

Du bør ikke jobbe gradert med så mye at du ikke blir bedre. Sykepengerettighetene går. De bør brukes til å bli frisk. Da har du ikke god nok tilrettelegging. Men som det skrives over...om du ikke har helse til å stå i jobben vil dette ikke bli bedre på sikt. Du bør ha dialog med nav og lege om dette allerede nå.

Anonymkode: a1cb7...23f

• Liker 5
Skrevet

Ts her, ang vikar det er et høyt fravær i denne avdelingen, så vi har flere faste vikarer. Dvs at vi har flere personer i 100% stilling som kun jobber som vikar. Så galt er det. Dette har kun blitt et problem etter det omorganiserte for 5 år siden, før det hadde vi normalt fravær i avd. 

Ang fagforbund her, sjefen er gift med en som er høgt oppi systemet her i kommuen, så vi kommer ingen vei. Tidligere hadde vi en som kjempet for oss, nå virker det som den nye bare vil være på gofot med kommunen og vi får høre ting som kommunen har siste ordet, nå må du ikke være så vanskelig, så vi er flere så dessverre vurderer å bytte forbund. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts her, ang vikar det er et høyt fravær i denne avdelingen, så vi har flere faste vikarer. Dvs at vi har flere personer i 100% stilling som kun jobber som vikar. Så galt er det. Dette har kun blitt et problem etter det omorganiserte for 5 år siden, før det hadde vi normalt fravær i avd. 

Ang fagforbund her, sjefen er gift med en som er høgt oppi systemet her i kommuen, så vi kommer ingen vei. Tidligere hadde vi en som kjempet for oss, nå virker det som den nye bare vil være på gofot med kommunen og vi får høre ting som kommunen har siste ordet, nå må du ikke være så vanskelig, så vi er flere så dessverre vurderer å bytte forbund. 

Kontakt forbundet direkte og meld inhabilitet.

Anonymkode: 8569d...240

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Men uansett hva du synes om sjefen virker det som at helsa di ikke råker jobben. Det er ikke sjefens feil. Om oppgavene ble vesentlig endret ved omorganiseringen skulle dere hatt endringsoppsigelse.

Skrevet

Du skal jobbe i 20år til+ da sier det seg vel selv at du må finne på noe annet ? Ta mer utdanning eller omskolere feks

Skrevet

Så lei situasjon ts. Det er slitsomt når kroppen streiker. 

Du sier at du ha vært i kontakt med tillitsvalgt, men det finnes vel også hovedtillitsvalgt?   Og hva med verneombudet, evt. hovedverneombudet, de er en ressurs.

Som flere sier; ta kontakt med nav! Det er lett å se seg blind på situasjonen og dermed ikke se mulighetene. Nav vil at du skal jobbe og at du er ansatt i kommunen kan være en fordel videre.

Lykke til og god bedring!

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber i kommunen. Har et tungt fysisk arbeid. Har operert begge armene og går til fysio ukentlig. Etter omorganisering har vi fått mere jobb på mindre tid. Noe som har ført til at jeg har fått senebetennelse i armene flere ganger. 

Når jeg snakker med sjefen er h*n tydlige oppgitt, sier ting som dette går utover driften, vi har ikke penger til vikar, har du vurdert andre yrker. Problemet er at jeg er over 40år, er ikke kvalifisert for andre jobber, bare andre som er tyngre på en måte. Så nå går jeg på en gradert sykemelding. Da har de gjort det sånn at jeg må gjøre de tyngste oppgavene, som det og er tidspress på. Noe som gjør at jeg ikke blir bedre. Tok det opp og fikk bare høre det at vikar ikke har kapasitet osv. Ironisk nok så har de tiltak på meg som gjør at de slipper å betale lønn når jeg er syk. Nav betaler fra dag 1. 

Får lyst å svare sjefen frekt men er jo ikke bra det,  noen bra måter å svare saklig? Er for go til å få uføre, men føler det er noe sjefen presser meg mot. 

Sjefen din har jo helt rett. Du har jo ikke helse til å jobbe med det du gjør. 

Anonymkode: 42a27...be1

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Poenget er at du ikke kan ha jobben når du blir syk/skadet av å utføre den. Du må derfor se deg om etter ny jobb dersom det ikke endrer seg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Sjefen: har du vurdert andre jobber?

Du: har du vurdert andre jobber?

Skrevet

Kan du ikke søke om omskolering dersom legen din er enig i at du ikke kan fortsette i nåværende jobb? 

Anonymkode: f3767...efc

Skrevet

Du har tydeligvis ikke helse til å stå i den jobben, derfor ikke rart at arbeidsgiver spør om du har vurdert annen jobb. De vil jo selvsagt ha ansatte som virker (over tid). Det er jo selvsagt ditt ansvar å gjøre hva du kan for å kvalifisere for annet arbeid eller be Nav om hjelp til dette. Jeg ser ingen grunn til å være ufin med arbeidsgiver her. 

Anonymkode: 09b2e...779

Skrevet
Meowmere skrev (3 timer siden):

Sjefen: har du vurdert andre jobber?

Du: har du vurdert andre jobber?

Sjefen er ikke syk. Det er ts.

Anonymkode: 0f299...4cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke helse til å stå i den jobben, derfor ikke rart at arbeidsgiver spør om du har vurdert annen jobb. De vil jo selvsagt ha ansatte som virker (over tid). Det er jo selvsagt ditt ansvar å gjøre hva du kan for å kvalifisere for annet arbeid eller be Nav om hjelp til dette. Jeg ser ingen grunn til å være ufin med arbeidsgiver her. 

Anonymkode: 09b2e...779

Det forsvarer likevel ikke slik oppførsel fra leders side, de må forholde seg til sykemeldingen som den er. Det sagt, om TS ikke blir bedre, så er det ikke usannsynlig at det er full sykemelding som skal til. Om det heller ikke bedres da, vil man kunne kvalifisere til AAP/et annet løp for å komme over i annet yrke. 

Anonymkode: af1e8...d1e

Skrevet

Sjefen er jo pliktig til å tilrettelegge, så hvis du får oppgaver som faktisk gjør det tyngre ...

Snakk med fastlegen og NAV. 

Anonymkode: 27800...7b5

Skrevet

Du er bare 40 og kan få mange andre jobber om du vil. Arbeidsmarkedet skriker etter ufaglært arbeidskraft! 

Anonymkode: 55f9a...beb

Skrevet

Jeg ville bestilt time hos legen og oppgitt at du nå med gradert sykemelding får tyngre oppgaver enn du fikk tidligere og atvdu har snakket med leder om tilrettelegging men leder sier nei.

Så ville jeg i samarbeid med legen gått i dialog med nav. Som 40 åring så er det absolutt ikke det for sent å omskolere seg. Du har krav på hjelp. Det er alt for lenge til du skal av med pensjon. Ca 27 år til. Det sier seg selv at du må ta grep.

Flere godt voksne som bytter bransje så det er ikke uvanlig. Du må finne noe som vil fungere for din helse, som gir deg jobbmuligheter og viss din arbeidserfaring kan være relevant innenfor noe annet er det et kjempe pluss.

Anonymkode: 6ff60...19f

Skrevet

Du må jo ikke jobbe gradert, du må ha 100% sykemelding for at du skal bli bedre. Så må du snakke med legen din og så skal du vel etter hvert på møte med NAV. Der MÅ du formidle at du ikke får god nok tilrettelegging og derfor ikke klarer å stå i jobb. 

Det er ikke bare bare å jobbe i kommunen, de presser hardt på, pga dårlig økonomi. 

Anonymkode: 3a3b0...fa5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...