Gå til innhold

Rart, sprøtt og unikt navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over et navn på ei lita jente her om dagen, og synes det var noe utrolig søtt og pent med det. Søsteren min venter barn og jeg prøvde å hinte om dette navnet, men hun bare lo.

Hva tenker dere om Edelpop? 

Anonymkode: dad4c...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimer for mye på edderkopp .. Kommer til å bli gjort narr av 100%. 

Kan jeg spørre hva du syns var så fint med det? Jeg tror ikke jeg hadde tatt noen seriøst om ungen dems het det 😅

Anonymkode: 22ab7...a82

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig søtt 🥺😅 

Men det kan jo bli et navn det er vanskelig å fortelle du heter. Høres litt ut som en søt karakter i et eventyr. Føler personligheten hennes er dømt å bli eksentrisk nå. Kan gå kjempe bra, eller kjempedårlig å bli veldig flaut. Om hun blir en sjenert og usikker jente vil hun bli lett å hakke på og sikkert ekskludere seg som hun rare. Jeg har et navn jeg måtte gjenta og andre barn ikke kunne skrive eller uttale, å tror det gjorde noe og det med et navn folk syns var fint. 

Anonymkode: fa9e2...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra søstra de har vettet i behold og ler av forslaget for det gjør alle andre som hører det å 🙈

Anonymkode: 38c32...916

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare, sprøe og unike navn bør unngås til barn, da det fort kan bli til ulempe for barnet. Spiller ingen rolle om navnet er satt eller ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kom over et navn på ei lita jente her om dagen, og synes det var noe utrolig søtt og pent med det. 

Å ha et søtt navn på en 2åring høres jo hyggelig ut. 

Men det er mindre hyggelig for ei voksen dame å ha et sukkersøtt navn. 

Navnet bærer man jo hele livet, det bør ikke da være tilpasset kun de første åra. 

Anonymkode: 4317f...a49

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok trodd at barnet ikke klarte å si edderkopp, ja. 
På den annen side, jeg har blitt vant til en bekjent som kalte datteren sin for Løvetann. 

Anonymkode: 9771c...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kom over et navn på ei lita jente her om dagen, og synes det var noe utrolig søtt og pent med det. Søsteren min venter barn og jeg prøvde å hinte om dette navnet, men hun bare lo.

Jeg synes det var kult jeg!

Det har lenge vært trend å forsøke å velge unike navn til barna sine, så argumentene om at barn skal bli mobbet for navn er litt utdatert etter min mening, barn i dag er vant med mye mer individualisme enn hva en del eldre generasjoner er.. med det sagt er navnet ukjent og kan oppfattes som «tungt» for et lite barn å uttale og jeg er enig i at det lett kan forvirres med «eddelkopp» = edderkopp da små barn ofte har utydelig r og k.

Hadde man brukt det som mellomnavn til et langt kortere fornavn, så kunne det kanskje fungert bra, da kan barn/foreldre velge å bare bruke fornavnet en periode når barnet er lite om navnet skulle by på problem.. 

noen korte fornavn kunne vært Fay, My, Liv - Edelpop ;) 

men forutsetter også at barnet har ett kort og enkelt etternavn synes jeg da.. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, unger har så mange sinnssyke navn i dag at det mobbing-argumentet ikke holder lenger (hvis det noen gang har gjort det). Jeg vet om folk som har blitt mobba for helt vanlige navn som Anna og Jens. Vil folk mobbe, finner de noe å mobbe for. 

Anonymkode: 7e376...4a1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og broren kan hete Grevenpop!  Var visst et navn for noen hundre år siden..

Anonymkode: a8944...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og broren kan hete Grevenpop!  Var visst et navn for noen hundre år siden..

Anonymkode: a8944...19f

Det var vel også jentenavn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kødder du? Stakkars barn. Det er slik man kaller et uønsket barn, et barn man ikke er glad i.

Anonymkode: c94d2...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eda eller isbiel 

Anonymkode: 322f4...36e

Nei

Anonymkode: c94d2...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig feilen du gjorde her var å anta at søsteren din ikke er glad i sitt kommende barn og helst ønsker å gi det en dårligst mulig start. 

Anonymkode: f87fe...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slekten vår har det vært flere generasjoner med jenter som har fått navnet Stinchen🙈Tradisjonen stoppet heldigvis på midten av 1800-tallet. 

Anonymkode: caef4...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...