Frøkenanne Skrevet 5. september #1 Del Skrevet 5. september Jeg har blitt veldig glad i å sy klær og lurer på om noen vet om det er mulig å bestille tekstiler direkte fra fabrikk? Helst kvalitetstekstiler fra europeiske fabrikker? Jeg finner sjelden det jeg er ute etter i tekstilbutikkene så jeg får liksom ikke satt i gang med de syprosjektene jeg er mest giret på. Blir kjempeglad for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #2 Del Skrevet 5. september Har du sjekket Rainbow fashion. No ? Anonymkode: be32e...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanne Skrevet 6. september Forfatter #3 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du sjekket Rainbow fashion. No ? Anonymkode: be32e...3b0 Ja, jeg bor i Oslo så jeg har saumfart butikkene her og selvfølgelig handlet der men det er ikke alltid de har de mønstrene man ønsker seg osv. I tillegg kjøper jeg kun naturlige materialer og styrer unna tekstiler som er laget av plast og olje, slik som polyester etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Del Skrevet 6. september Har du kanskje allerede hørt om Janus - ull på rull? https://www.janus.no/collections/ull-pa-rull?srsltid=AfmBOop2MgqK7j7Agjykx3ZT-m7VepViqYDzNV0l3FYI6q8blkt0ezf5 Janus selger ut overskuddmateriell, utvalget varierer. Anonymkode: 6161d...a8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 13. september #5 Del Skrevet 13. september Har du vært på Stoff og Stil? Pleier å stikke innom der når jeg er i Oslo. Der har de ganske bra utvalg. Frøkenanne skrev (På 6.9.2024 den 9.37): Ja, jeg bor i Oslo så jeg har saumfart butikkene her og selvfølgelig handlet der men det er ikke alltid de har de mønstrene man ønsker seg osv. I tillegg kjøper jeg kun naturlige materialer og styrer unna tekstiler som er laget av plast og olje, slik som polyester etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #6 Del Skrevet 13. september Jeg vil tro det er vnskelig å bestille rett fra fabrikk uten at jeg vet. Derfor kommer jeg med tips du ikke har bedt om 😊 Jeg har kjøpt ull fra Skaar tekstil. Lillestrøm sysenter synes jeg har hatt et godt utvalg. Mye større i butikken enn på nett, og de kan være verdt et besøk. Jeg har tidligere bestilt diverse fra Minerva i England. De hadde stort utvalg da i alle fall. Jeg er veldig glad i lin, og jeg kommer nok til å prøve å bestille fra skapemer Lin kan du også finne en del av på etsy, men det er litt mer uoversiktlig. Jeg har også funnet sengetøy eller gardiner av bomull eller lin som jeg har brukt til å sy klær. Du finner mange mønstre her, fra de "store" produsentene. Jeg tror jeg har lest at Rainbow tar inn mønstre de ikke har om du ber om det?. Selv har jeg mer "indie"-mønstre, men også noen fra StyleArc Anonymkode: 7d253...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanne Skrevet 13. september Forfatter #7 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vil tro det er vnskelig å bestille rett fra fabrikk uten at jeg vet. Derfor kommer jeg med tips du ikke har bedt om 😊 Jeg har kjøpt ull fra Skaar tekstil. Lillestrøm sysenter synes jeg har hatt et godt utvalg. Mye større i butikken enn på nett, og de kan være verdt et besøk. Jeg har tidligere bestilt diverse fra Minerva i England. De hadde stort utvalg da i alle fall. Jeg er veldig glad i lin, og jeg kommer nok til å prøve å bestille fra skapemer Lin kan du også finne en del av på etsy, men det er litt mer uoversiktlig. Jeg har også funnet sengetøy eller gardiner av bomull eller lin som jeg har brukt til å sy klær. Du finner mange mønstre her, fra de "store" produsentene. Jeg tror jeg har lest at Rainbow tar inn mønstre de ikke har om du ber om det?. Selv har jeg mer "indie"-mønstre, men også noen fra StyleArc Anonymkode: 7d253...6a6 Tusen takk for mange gode tips! Setter stor pris på det😍 Var innom Stoff og Stil nylig og ble litt skuffet over utvalget, men kan hende fordi det var midt mellom sommer og høst og høsttekstilene er kanskje på vei inn i butikk. Skal sjekke ut de andre tipsene dine her. Kommer du på noe mer er det bare å si fra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #8 Del Skrevet 13. september Hvilke butikker er det du har prøvd? Jeg handler bare på nett, har ikke noen butikker i nærheten. Jeg syr også i naturlige materialer, hovedsaklig bomull. Jeg bruker mye stofflykke.no, abbystekstiler.no, stoffdronning.no. Det varierer hva de har inne, men de tar ofte inn nytt. De er også veldig gode på å svare om du har spørsmål om stoffene. Jeg husker jeg sendte en melding sent en lørdagskveld, og fikk svar fem minutter etterpå (!!!). Jeg hadde håpet på å få svar i løpet av neste uke, liksom.. Anonymkode: 0707c...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Har du prøvd thefabricsales.com? Anonymkode: 63f67...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #10 Del Skrevet 15. oktober Det var i alle fall mulig. Jeg sjekket det ut for 10+ år siden da jeg ikke fant riktig farge på den typen ullstoff jeg ønsket. Problemet var at alle ullprodusenter jeg sjekket ut hadde minimumsbestilling på 100m og det var mye mer enn jeg hadde behov for. Ikke sikkert de har det som krav dersom du tar noe de allerede har i sortimentet. Men mulig du må ha org.nr. for å kunne bestille. Anonymkode: 9275b...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #11 Del Skrevet 15. oktober jeg gjentar mitt tips om thefabricsales.com. Har nettopp bestilt ullstoff der til skjørt og dressbukse i ull, og det var topp kvalitet, rimelig pris og superrask levering. Mener jeg fikk tipset i en sygruppe på facebook, fra noen som hadde fått det fra en av Fæbrikjentene. Uansett, det var et godt tips. Anonymkode: 63f67...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanne Skrevet 15. oktober Forfatter #12 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg gjentar mitt tips om thefabricsales.com. Har nettopp bestilt ullstoff der til skjørt og dressbukse i ull, og det var topp kvalitet, rimelig pris og superrask levering. Mener jeg fikk tipset i en sygruppe på facebook, fra noen som hadde fått det fra en av Fæbrikjentene. Uansett, det var et godt tips. Anonymkode: 63f67...aa6 Ja, det var et supert tips så kommer absolutt til å handle tekstilene mine der fremover! Her står også ullbukse for tur til å sys. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #13 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 0.58): Har du prøvd thefabricsales.com? Anonymkode: 63f67...aa6 Takk for tips 🌹 Anonymkode: 7d253...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå