AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Det er sendt bekymringsmelding på eks for flere ting som ikke er bra. Det blir holdt igjen samvær, får ikke ha tlf kontakt, barnet ytrer ønsker som ikke blir hørt på. Bv nekter å høre. Det har vært naboklager og politianmeldelser. Uansett så slipper h*n unna. Ingen gjør noe. Anonymkode: 8f19f...52b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Har hen hovedomsorgen? Anonymkode: 71148...7f9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Barnevernet er ikke politiet. Høres ut som en sak for familievernkontoret Anonymkode: b62d7...680 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Det er du som må høre på barnet. Anonymkode: fa63f...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Fordet bv kommer der de ikke trengs, pirker på mødre for alt de kan tas på. Må være eprfekt mor! Men fedre, de kan ha vold,rus og annet problematikl, noen har og overgrep og burde ALDRI VÆRT I NÆRHETEN AV BARN... men de er fedre så de kan gjøre som de vil utrn at bv gjør noe med det. Det viktigste er jo at far får ha omsorg og være med barna, selv når barna ikke vil der og er livredd! Forstå det den som kan! Anonymkode: 29cc4...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Barnevernet kan ikke gjøre så mye når det gjelder samværsforelder med mindre det er svært alvorlig. De har ikke hjemmel til å sette inn tiltak uten videre hos samværsforelder når barnet har en hovedomsorgsperson som fungerer som det skal. Det faller dessverre mest på hovedomsorgsperson. Så her må det finnes løsninger uten barnevern. Anonymkode: 4ea51...ae1 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordet bv kommer der de ikke trengs, pirker på mødre for alt de kan tas på. Må være eprfekt mor! Men fedre, de kan ha vold,rus og annet problematikl, noen har og overgrep og burde ALDRI VÆRT I NÆRHETEN AV BARN... men de er fedre så de kan gjøre som de vil utrn at bv gjør noe med det. Det viktigste er jo at far får ha omsorg og være med barna, selv når barna ikke vil der og er livredd! Forstå det den som kan! Anonymkode: 29cc4...f7b Dette er og min erfaring. Anonymkode: 8f19f...52b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Barnevernet kan ikke gjøre så mye når det gjelder samværsforelder med mindre det er svært alvorlig. De har ikke hjemmel til å sette inn tiltak uten videre hos samværsforelder når barnet har en hovedomsorgsperson som fungerer som det skal. Det faller dessverre mest på hovedomsorgsperson. Så her må det finnes løsninger uten barnevern. Anonymkode: 4ea51...ae1 Dette. Så lenge barnet er minst 50% hos en normal person så gjør bv veldig lite. Dokumentert vold mot barnet på 7 år hjalp ingenting, far ble sendt på cos-kurs og fikk ingen oppfølging etterpå. Kurset hjalp ikke, når far trodde han visste bedre enn disse "idiotene fra kommunen". Det er faktisk helt sykt, men man er selv nødt til å dra saken for retten med de kostnader det medfører. Mødre har en enorm byrde. Anonymkode: 4a19f...081 1
Melus Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnevernet kan ikke gjøre så mye når det gjelder samværsforelder med mindre det er svært alvorlig. De har ikke hjemmel til å sette inn tiltak uten videre hos samværsforelder når barnet har en hovedomsorgsperson som fungerer som det skal. Det faller dessverre mest på hovedomsorgsperson. Så her må det finnes løsninger uten barnevern. Anonymkode: 4ea51...ae1 Så utrolig trist!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Så lenge barnet er minst 50% hos en normal person så gjør bv veldig lite. Dokumentert vold mot barnet på 7 år hjalp ingenting, far ble sendt på cos-kurs og fikk ingen oppfølging etterpå. Kurset hjalp ikke, når far trodde han visste bedre enn disse "idiotene fra kommunen". Det er faktisk helt sykt, men man er selv nødt til å dra saken for retten med de kostnader det medfører. Mødre har en enorm byrde. Anonymkode: 4a19f...081 En 7åring skal etter barneloven bli hørt på i saker som omhandler bosted!!!! Og ihvertfall når de bikker 12 år! Anonymkode: 72361...763
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Skrevet 6. september 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: En 7åring skal etter barneloven bli hørt på i saker som omhandler bosted!!!! Og ihvertfall når de bikker 12 år! Anonymkode: 72361...763 Her var det et barn med en ekstrem lojalitet ovenfor far, hvor far i alle år har forsøkt å isolere barnet og innprente i det at alle i verden unntatt far ønsker barnet vondt. Hele konfirmasjonstalen handlet om at barnet var alene i verden og ikke kunne stole på noen andre, hvor barnet satt og nikket under hele talen. Et arbeid lagt ned over flere år for å holde barnet nært. Det er veldig vanlig at barnet ber om å få bli hos voldsutøver, pga. lojalitet og manglende evne til å vurdere hva som er bra for dem selv. Anonymkode: 4a19f...081 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Skrevet 6. september 2024 Melus skrev (1 time siden): Så utrolig trist! Ja det er trist, men dessverre så er det slik lovverket er og det må barnevernet forholde seg til. De har ikke hjemmel i lovverket til å sette inn tiltak hos samværsforelder sånn uten videre. De kan heller ikke frata samværsforelder rettigheter - selv om foreldre har delt foreldreansvar, delt bosted etc så kan de ikke gjøre noe så lenge barnet/barna har annen hovedomsorgsperson de bor hos som er egnet. Barnevernet kan ikke gjøre mer enn lovverket tillater dem. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette. Så lenge barnet er minst 50% hos en normal person så gjør bv veldig lite. Dokumentert vold mot barnet på 7 år hjalp ingenting, far ble sendt på cos-kurs og fikk ingen oppfølging etterpå. Kurset hjalp ikke, når far trodde han visste bedre enn disse "idiotene fra kommunen". Det er faktisk helt sykt, men man er selv nødt til å dra saken for retten med de kostnader det medfører. Mødre har en enorm byrde. Anonymkode: 4a19f...081 Ja mødre, eller hovedomsorgsperson - uavhengig av kjønn bærer en mye større byrde og ansvar enn samværsforelder. Samværsforelder slipper mye enklere unna med veldig mye og er vanskelig å gjøre noe med annet enn at man må gå rettens vei dersom de ikke kan bli enige på egenhånd om samvær og avtaler. Lovverket er svakt imøte med samværsforelder VS hovedomsorgsperson. Anonymkode: 4ea51...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Skrevet 6. september 2024 En far kan gjøre hva han vil. En mor skal følge opp 100% på alt, å ikke gjøre en eneste feil. Her var far voldelig mot meg som mor. Barna var vitne til vold. JEG måtte ha hjemmebesøk og kurs, han slapp. Jeg skilte meg, han var voldelig mot barna på samvær. Ny beskymringsmelding. JEG måtte ha hjemmebesøk. Og det står i en rapport at «mor er emosjonelt og fysisk ikke tilgjengelig for barna» På den tiden der, nektet far å ha samvær, såg ikke barna på flere mnd. Men det var JEG som var ubrukelig som mor. Jeg var heller ikke samarbeidsvillig iflg bv, selv om jeg hadde hjemmebesøk og to kurs. Far slapp, og ikke et ord om det. Om jeg får flere bekymringsmld PGA FAR. Har jeg bestemt meg bare å oppføre meg som en mann. Ikke kommunisere, nei til hjemmebesøk og kurs, aldri møte opp på møter. Anonymkode: a0c47...f14 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En far kan gjøre hva han vil. En mor skal følge opp 100% på alt, å ikke gjøre en eneste feil. Her var far voldelig mot meg som mor. Barna var vitne til vold. JEG måtte ha hjemmebesøk og kurs, han slapp. Jeg skilte meg, han var voldelig mot barna på samvær. Ny beskymringsmelding. JEG måtte ha hjemmebesøk. Og det står i en rapport at «mor er emosjonelt og fysisk ikke tilgjengelig for barna» På den tiden der, nektet far å ha samvær, såg ikke barna på flere mnd. Men det var JEG som var ubrukelig som mor. Jeg var heller ikke samarbeidsvillig iflg bv, selv om jeg hadde hjemmebesøk og to kurs. Far slapp, og ikke et ord om det. Om jeg får flere bekymringsmld PGA FAR. Har jeg bestemt meg bare å oppføre meg som en mann. Ikke kommunisere, nei til hjemmebesøk og kurs, aldri møte opp på møter. Anonymkode: a0c47...f14 Stakkars deg 💖 Anonymkode: 8f19f...52b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Skrevet 6. september 2024 Barnevernet er mer et foreldrevern enn barnevern. Foreldrene har rett til å se sine barn, omtrent uansett hva de har gjort. At det ikke er bra for barnet, nei det er ikke så viktig. Anonymkode: 96d47...595
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En far kan gjøre hva han vil. En mor skal følge opp 100% på alt, å ikke gjøre en eneste feil. Her var far voldelig mot meg som mor. Barna var vitne til vold. JEG måtte ha hjemmebesøk og kurs, han slapp. Jeg skilte meg, han var voldelig mot barna på samvær. Ny beskymringsmelding. JEG måtte ha hjemmebesøk. Og det står i en rapport at «mor er emosjonelt og fysisk ikke tilgjengelig for barna» På den tiden der, nektet far å ha samvær, såg ikke barna på flere mnd. Men det var JEG som var ubrukelig som mor. Jeg var heller ikke samarbeidsvillig iflg bv, selv om jeg hadde hjemmebesøk og to kurs. Far slapp, og ikke et ord om det. Om jeg får flere bekymringsmld PGA FAR. Har jeg bestemt meg bare å oppføre meg som en mann. Ikke kommunisere, nei til hjemmebesøk og kurs, aldri møte opp på møter. Anonymkode: a0c47...f14 Sannhet med modifikasjoner. En far kan ikke gjøre som en vil. Det går på hvem som er samværsforelder, hvem som er hovedomsorgsperson. Det finnes mange settinger hvor rollene er snudd og far er hovedomsorgsperson og mor er samværsforelder. Anonymkode: 4ea51...ae1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #17 Skrevet 7. september 2024 Det har vert en enorm byrde for meg som mor og hovedomsorgsperson. De hjelper ikke med samværsforelderen. Den gjør som den vil desverre. Anonymkode: a0c47...f14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #18 Skrevet 7. september 2024 Det man risikerer er at de ber deg stoppe samværet og truer med omsorgsovertagelse hvis du ikke gjør det. Men når far så trekker deg for retten går de fra alt… sanne historier fra advokaten min. Anonymkode: 51fb0...423
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå