Gå til innhold

Tilbud om to stillinger i en stilling!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk tilbud om 2 stillinger i en stilling tilsvarende 100 % fast og samme virksomhet og samme devisjon. Det ene er 50% logikstikkutvikler og det andre er 50% prosjektleder. Begge stillingenede har betydelig større mengde med arbeidsoppgaver, men henger sammen. Det ene har fokus på logistikk og det andre har fokus på økonomi. 

Noen som har jobbet med 2 stillinger i en stilling før? Hvordan opplevde du det? Mye jobb? Vanseklig? 

Anonymkode: 1af47...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ment du skal velge mellom en av de stillingene. 

Anonymkode: c9186...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de at du skal jobbe have uka med det ene og så det andre halve uka? 

Jeg synes det høres ut som et pes. Egoistisk av dem og pes for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk 50%-stillinger blir ALLTID mye mer enn 100% tilsammen.

Om du tar denne jobben bør du sørge for at det er klare regler for arbeidtid, timesbruk, overtidsføring etc i hver av stillingene. Forhør deg med fagforening før du takker ja.

Anonymkode: 1bb71...1a4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kronglete med rettigheter osv hvis du blir syk eller noe skjer.. selv om du jobber 100% får du ikke samme rettigheter.

Anonymkode: 0f493...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det lukter muffens. Du vil sannsynligvis ende opp med å jobbe mer enn 50 prosent i hver, men får ikke overtid fordi det ikke er over 100 pr stilling.

Anonymkode: 23e7a...e71

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som systemansvarlig i et konsern med en tilsvarende rollefordeling der det er 30% på en applikasjon og 70% på en annen som utgangspunkt med noe prosjektarbeid utenom som da påvirker denne fordelingen. Det går fint med klare avklaringer på prioriteringen. Men klart det er krevende fordi du selv må ha god kontroll på din hverdag siden det ikke er slik at du jobber to timer her og fem tiner der men at det flyter i hverandre gjennom dagen og uka.. 

Anonymkode: 64b34...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk tilbud om 2 stillinger i en stilling tilsvarende 100 % fast og samme virksomhet og samme devisjon. Det ene er 50% logikstikkutvikler og det andre er 50% prosjektleder. Begge stillingenede har betydelig større mengde med arbeidsoppgaver, men henger sammen. Det ene har fokus på logistikk og det andre har fokus på økonomi. 

Noen som har jobbet med 2 stillinger i en stilling før? Hvordan opplevde du det? Mye jobb? Vanseklig? 

Anonymkode: 1af47...b70

Jeg har to 50% stillinger, i tillegg til to andre (0%, "funksjonsstilling" eller noe slikt).

Det går helt fint, må bare planlegge og legge opp dagene noe mer nøye enn om man jobber fullt i én stilling.

Anonymkode: 85fd2...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonysoum said:

Høres ut som de vil sno seg unna pensjons- og arbeidsgiverkostnader.

Hæ? Kostnadene er jo de samme. 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig kronglete med rettigheter osv hvis du blir syk eller noe skjer.. selv om du jobber 100% får du ikke samme rettigheter.

Anonymkode: 0f493...114

Eh, jo? Hva i all verden skulle være forskjellen? 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det lukter muffens. Du vil sannsynligvis ende opp med å jobbe mer enn 50 prosent i hver, men får ikke overtid fordi det ikke er over 100 pr stilling.

Anonymkode: 23e7a...e71

Jo, det er total stillingsprosent som betyr noe. 

Dette er jo veldig vanlig i helsevesenet, så kommer noen kontorfolk og bare "buuu, dette blir for vanskelig", altså hva i all verden folkens?? 😂

Anonymkode: 1d4cf...569

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en arbeidsgiver som vil ansette en person til å gjøre en 2 mann's jobb.

Men jeg hadde stilt spørsmål til arbeidsmengde som forventes og balansen av oppgaver innenfor stillingsprosent og arbeidstid.

Det kan jo gå helt fint, men viktig med klare grenser rundt arbeidsmengde så du ikke ender opp med 130% stilling som lønnes som 100% stilling

Anonymkode: 89884...4d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonysoum skrev (10 timer siden):

Høres ut som de vil sno seg unna pensjons- og arbeidsgiverkostnader.

Hvorfor det? Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for hele stillinger og har slått sammen oppgavene til en stilling.

Jeg har ansatte som.har flere roller som til sammen blir en hel stilling. Det er ikke samme fordeling uke til uke, men fast arbeidstid totalt. Den ansatte klarer å prioritere mellom oppgavene. 

Andre ansatte fører timer, og heller ikke der er det større problem å prioritere mellom roller enn for andre.

Anonymkode: 23a57...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er jo veldig vanlig i helsevesenet, så kommer noen kontorfolk og bare "buuu, dette blir for vanskelig", altså hva i all verden folkens?? 😂

Enig, det er veldig, veldig vanlig i utdanningssektoren også. Hva i alle dager tror folk skal skje? Det er total prosent man et tilsatt som betyr noe. 

Anonymkode: a6a33...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I helsevesenet er vel den type stilling oppmøtebasert med fastsatte arbeidstider? Der man går hjem når arbeidsdagen er over, og ikke fortsetter oppgaveløsningen på hjemmekontor.

Det er derfor ikke sammenlignbart med en kontorstilling med definerte ansvarsområder. Slik jeg leser svarene til flere er poenget at to ulike 50 %-stillinger i én stilling nettopp vil utgjør en stor risiko for mye større arbeidsbelastning enn 100 %. 

Jeg sier ikke at stillinger i helsevesenet, typisk sykepleier eller hjelpepleier, ikke er belastende, for det er klart at de kan være - og i større grad rent fysisk. Men én 100 % kontorstilling med egne ansvarsområder kan fort bli det dobbelte, og det helt uten at vedkommende som har stillingen har tatt på seg ekstra "vakter". Fordi man ikke har vakter, men man må stå på til oppgavene er løst uansett hvor mange de er og hvor lang tid de tar og fordi det ikke er noen vaktbytter eller noen som stepper inn ved sykdom, syke barn eller lignende. Da ligger oppgavene og "forrenter" seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Altså, hva i all verden selv? Jeg representerer kontorfolket, har hatt 2X50%-stillinger og syter ikke over at det er vanskelig. 

Anonymkode: c98c6...71a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (24 minutter siden):

I helsevesenet er vel den type stilling oppmøtebasert med fastsatte arbeidstider? Der man går hjem når arbeidsdagen er over, og ikke fortsetter oppgaveløsningen på hjemmekontor.

Det er derfor ikke sammenlignbart med en kontorstilling med definerte ansvarsområder. Slik jeg leser svarene til flere er poenget at to ulike 50 %-stillinger i én stilling nettopp vil utgjør en stor risiko for mye større arbeidsbelastning enn 100 %. 

Jeg sier ikke at stillinger i helsevesenet, typisk sykepleier eller hjelpepleier, ikke er belastende, for det er klart at de kan være - og i større grad rent fysisk. Men én 100 % kontorstilling med egne ansvarsområder kan fort bli det dobbelte, og det helt uten at vedkommende som har stillingen har tatt på seg ekstra "vakter". Fordi man ikke har vakter, men man må stå på til oppgavene er løst uansett hvor mange de er og hvor lang tid de tar og fordi det ikke er noen vaktbytter eller noen som stepper inn ved sykdom, syke barn eller lignende. Da ligger oppgavene og "forrenter" seg. 

Ehm... Det er like vanlig i utdanningssektoren, og der er det veldig mye som ikke er oppmøtebasert og som krever at man står på til oppgaven er løst uansett og ikke tas av andre ved (korttids) sykdom, syke barn etc, men blir liggende og tårne seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ehm... Det er like vanlig i utdanningssektoren, og der er det veldig mye som ikke er oppmøtebasert og som krever at man står på til oppgaven er løst uansett og ikke tas av andre ved (korttids) sykdom, syke barn etc, men blir liggende og tårne seg opp. 

Har jeg sagt at det ikke er slik i utdanningssektoren? Hva er det du er  uenig med meg i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (3 minutter siden):

Har jeg sagt at det ikke er slik i utdanningssektoren? Hva er det du er  uenig med meg i? 

Du listet opp grunner til at delt stilling ikke er egnet på kontor, men kunne fungere i helsevesenet. Men i utdanningssektoren er det som i kontor, likevel er delte stillinger vanlig. 

Poenget mitt er at argumentene dine ikke holder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du listet opp grunner til at delt stilling ikke er egnet på kontor, men kunne fungere i helsevesenet. Men i utdanningssektoren er det som i kontor, likevel er delte stillinger vanlig. 

Poenget mitt er at argumentene dine ikke holder. 

Hvor listet jeg opp grunner til at delt stilling ikke er egnet på kontor? Vennligst siter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (1 time siden):

Men én 100 % kontorstilling med egne ansvarsområder kan fort bli det dobbelte, og det helt uten at vedkommende som har stillingen har tatt på seg ekstra "vakter". Fordi man ikke har vakter, men man må stå på til oppgavene er løst uansett hvor mange de er og hvor lang tid de tar og fordi det ikke er noen vaktbytter eller noen som stepper inn ved sykdom, syke barn eller lignende. Da ligger oppgavene og "forrenter" seg. 

Stjertmeis skrev (9 minutter siden):

Hvor listet jeg opp grunner til at delt stilling ikke er egnet på kontor? Vennligst siter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...