Gå til innhold

Regne ut kalorier i en pakke pasta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser på denne 

IMG_1734.webp.4dc37a966653f3e030dc447eff53480f.webp

Det står at man skal tilsette vann og melk for å røre ut pulveret, og at man etter ferdig tilberedning vil få et kaloriinntak på 110kcal per 100g. Men det avhenger vel av hvilken melk man bruker? 

Og vann har jo ikke kalorier, så 800g av pastaretten er jo vann og kalorifritt.

Kan jeg regne 110kcal x 308g (for innholdet i posen før tilberedning) og legge til melka? Slik at jeg får totalt kalorioverslag på ca 475? 

Eller blir det 110kcal x vekt på alt det ferdige? 

Så tullete å ha oppført kalorier etter ferdig tilberedning da det varierer hva slags melk folk tar i.. samt at det ikke er nødvendig å regne vannet…

Anonymkode: 2b1ab...0e1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, 110 kcal x 308g + melk. Ikke vanskeligere. Du sparer penger på å heller kjøpe 1 kg pasta (koster under halvparten av denne Toro-pakken og holder til 4 måltider), tilsette urter og krydder eventuelt parmesan og tomatsaus. Sunnere er det også, men det vet du nok. Av og til er ultraprosesserte greier lettvinte, skjønner det. 

Anonymkode: 84c2b...488

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ikke helt du har fått riktig svar. Det står på pakken at det er 110 kcal per 100 gram ferdig tilberedt vare og at det per porsjon er 330 kcal. En pakke er 4 porsjoner så hele retten inneholder da 1320 kcal. Så er usikkerhetsmomentet melken, men det utgjør ikke så stor forskjell i helheten her. Regner med det er lett/h-melk som er tenkt brukt. 

Spiser du én porsjon (1/4 av gryta) skal du få i deg 330 kcal. 

Anonymkode: 37c27...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...