Gå til innhold

Har man en framtid når man har forskjellig humor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som er utrolig snill og omtenksom, han viser at han bryr seg om meg og det er så lett å prate med ham om vanskelige ting. I tillegg klaffer vi perfekt på verdier, vi har mange like interesser (bl.a. en hobby vi skal begynne å gjøre sammen, som vi begge er veldig opptatt av), lik smak i tvserier og filmer, vi tar mange av de samme referansene og på sett og vis er vi veldig like! Jeg har kjent ham i 5 måneder, og han virker for meg som en stødig og solid fyr som er der når det trengs, han er emosjonelt tilgjengelig og moden, går i terapi og alltid villig til å gjøre det som er best for oss to. 

Vi har begge barn og får ikke møttes så veldig ofte dessverre,derfor har bli kjent fasen tatt lengre tid enn vanlig. 

Men det virker som om vi har forskjellig humor. Jeg syns selv at jeg er veldig morsom. Men jeg har ikke klart å være det så mye med ham, og han ler mye mindre av meg enn vennene mine. Jeg håper at det vil løsne når vi blir enda bedre kjent. 

Jeg spurte hvilken humor han hadde, og han sendte meg et utrolig dårlig klipp av en stand-up komiker. Jeg hater standup og jeg har en ganske subtil, absurd humor, som jeg syns er litt definerende for meg. En barriere er også at han ikke har norsk som morsmål, vi kommuniserer både på norsk og engelsk, men på den måten går han glipp av en del subtile poenger på norsk i humor. 

Hvor viktig er humor for dere i et forhold? Man kan jo ikke få alt man ønsker seg i en partner, og han har jo noen utrolig gode kvaliteter som jeg også syns er obligatorisk i et forhold (alt som har med kommunikasjon å gjøre)

Anonymkode: 76327...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synes selv du er veldig morsom men hater standup? Den trengte jeg tid på å fordøye. Absolutt all form for standup? alle komikere?

type komiker sier jo veldig mye om hvilken type humor han liker så jeg synes slik sett det var et ganske godt eksempel fra han sin side.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

...det virker som om vi har forskjellig humor. Jeg syns selv at jeg er veldig morsom. Men jeg har ikke klart å være det så mye med ham, og han ler mye mindre av meg enn vennene mine. Jeg håper at det vil løsne når vi blir enda bedre kjent. 

Jeg spurte hvilken humor han hadde, og han sendte meg et utrolig dårlig klipp av en stand-up komiker. Jeg hater standup og jeg har en ganske subtil, absurd humor, som jeg syns er litt definerende for meg. 

Det gir ingen mening at du hater standpunkt fordi du liker absurd humor. Mye standup er nettopp absurd. 

Anonymkode: c03b9...531

• Liker 6
Skrevet

For min del hadde en som deg vært en dealbreaker for meg, du virker litt dømmende og liten åpen i ditt forhold til komedie. Jeg mener: å ikke like standup. Det finnes jo så mye forskjellig. Så, virkelig? Det er greit det, at du har såpass spesifikk humor, by all means, men jeg må si det er spesielt. Det hadde faktisk vært ganske kjipt å ikke kunne dele en god opplevelse med mannen min. 

Humor er kjempeviktig for min del. Helt essensielt, faktisk.

• Liker 8
Skrevet

Eksen og jeg hadde veldig lik humor og kunne le og tulle i timesvis. Men han er en eks fordi vi ikke klaffet på andre ting.

Kjæresten og jeg har veldig ulik humor, men er super match på det meste annet, likt det du nevner. Det første året var jeg usikker på om det ville funke, for han var så innmari seriøs sammenlignet med det jeg var vant til. Jeg savnet å le av alt og ingenting, samtidig som jeg satte så enormt stor pris på alt annet.

Heldigvis valgte jeg å gi det tid, og ting endret seg gradvis. Vi vokste nærmere hverandre på mange måter, og samtidig oppstod det en egen form for intern humor mellom oss. ❤️ Det gjør hverdagen litt lettere, og nå har det også blitt en form for humor at vi ofte ikke skjønner hva den andre synes er morsomt. 😂

Anonymkode: 2ea85...863

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg liker heller ikke stand up! Er det virkelig så rart?

Anonymkode: ff98b...efd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg og typen passer kjempegodt sammen. Vi ler av litt ulike ting, men det gjør ikke noe. Vi stortrives sammen og har like verdier. Vi ler begge to av Rune Bjerga, da, så da er det gjerne håp 😂

Anonymkode: 69f57...08f

• Liker 1
Skrevet

Siden dere klaffer på så mye utenom humoren, så tenker jeg at det er overkommelig. Er nok muligens språkbarrierer og det at dere har ulike referanser som også gjør det vanskelig med humor. Gi han en sjanse du. 😀

Anonymkode: 68c21...c63

• Liker 2
Gjest winterchild
Skrevet

Absolut, jag och min kjäraste har helt olika humor men det går fint ändå :)

Skrevet

Tenker intern humor kanskje kan redde dere, slik noen andre her nevnte 😊

Det er viktig å le sammen, hva er livet uten? 

Men du har ikke prøvd alt, så det er jo håp enda.

Anonymkode: 9cf85...2a5

• Nyttig 2
Skrevet

Aner et begynnende kulturforskjell-problem...

Anonymkode: de3d9...f3d

• Liker 4
Skrevet

Vel, utfordrende. En av de tingene jeg elsker er at mannen min får meg til å le. Men siden du nevner kulturforskjeller her så kan jo det være en god grunn. Har dere snakket sammen konkret om humor? Spør han, snakk med han og si at det å le sammen er viktig for deg. 

Anonymkode: e3b96...3ad

• Liker 1
Skrevet

For meg er det enormt viktig å kunne le og tøyse sammen. 

Jeg har vært sammen med menn som kanskje ikke har vært verdens morsomste selv, men de har i det minste ledd av meg og delt min humor. Det er nok et krav for meg. Er du ikke morsom/har vi ikke samme humor, så er det dealbreaker. Da har vi rett og slett ikke god kjemi. 

Anonymkode: a4aa4...1e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg liker det heller ikke. Klart, noen er flinkere enn andre og det ser selv jeg, men konseptet er bare slitsomt for meg og jeg kjeder meg fort.

Anonymkode: e17c9...1d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man kan jo like eller ikke like det man vil. Men å si at stand up og absurd humor er to motsetninger, er rett og sett kunnskapsløst. 

Anonymkode: c03b9...531

• Liker 1
Skrevet

Sånn bortsett deg selv,hva synes du er morsomt? 

Anonymkode: 689c9...310

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det blir som å si; "jeg liker ikke musikk." "Jeg liker ikke film."

Veldig rar ting å si...

Anonymkode: aed84...263

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir som å si; "jeg liker ikke musikk." "Jeg liker ikke film."

Veldig rar ting å si...

Anonymkode: aed84...263

Ikke enig. "Jeg liker ikke musikk" vil være tilsvarende å si "jeg liker ikke humor"

"Jeg liker ikke standup"kan være tilsvarende å si "jeg liker ikke rock". Det er vel ikke så rart?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn bortsett deg selv,hva synes du er morsomt? 

Anonymkode: 689c9...310

Hvis jeg skal komme på en referanse så syns jeg erlend loe er morsom. F.eks. den tv serien "kampen for tilværelsen". Og måten han formulerer seg på i "kurt" bøkene. Jeg syns også vegar tryggeseid kan være morsom, og han har vel gjort standup, så det er kanskje feil å si at jeg ikke liker standup. 

Jeg syns også det er morsomt å gi folk utfordringer, om å si noe rart til noen andre (f eks uttale et ord bittelitt feil. Men hvis de skal si noe åpenbart feil, så er det ikke morsomt.)

Jeg syns det er morsomt å tulle med språk, ikke ordspill, men å skrive ting bittelitt feil med vilje. Jeg er vel litt rar sånn. Ellers bruker jeg veldig subtil ironi som 80% ikke skjønner, så jeg må alltid late som om jeg ikke var ironisk. 

Så man kan vel si at jeg liker subtil humor eller anti-humor? Kanskje fordi jeg er så smart? 

Ts

Skrevet

Det tok en stund før min samboer og jeg fant vår felles humor. Selv om man ler av ulike ting kan man finne noe felles å le av. Så vi har i utgangspunktet ulik form for humor, men har ingen problemer med å få hverandre til å le.

Tror det tok rundt 1 år.

Anonymkode: ed5ad...b84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...