AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Tenker da på mennesker i 20-30 årene som ser ut til å hverken studere, jobbe eller er på noe tiltak. Som har hele dagen på seg til å støvsuge, gjøre rent, vaske klær og lage seg mat, men som begynner å bråke noe voldsomt kl 22, 22.30 eller kl 22.55 og fortsetter til kl 02 og 03 på natta uten å ta hensyn til sine naboer. Hvorfor gjør de dette? For det første skal det være stille etter kl 23, og bråkete støvsuging og ommøblering, og gud vet hva, kan vel gjøres uten å bråke slik at det høres ut som bygningen ramler sammen under naboer? Naboen under oss bråker på 7 natt på rad nå. Noen som kan forklare hvorfor de ikke tar hensyn til ordensregler og sine naboer? Anonymkode: ef062...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Å, så irriterende! Det er ikke noe stoffer inne i bildet da? Folk som tar amfetamin kan bli opphengt i å ordne ting. Anonymkode: e5ff9...000 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 Støvsuger aldri på kvelden / natta, men kan fint bedrive lydløse aktiviteter som å vaske klær, henge opp klær, moppe gulv ol. Gjøres ofte på kvelder / netter fordi det er da jeg har mest energi. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Fordi mange arbeidsledige folk ofte snur døgnet. Anonymkode: edf73...03f 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Del Skrevet 5. september 2024 For mange er formen ganske dårlig om morgenen, formiddagen og ettermiddagen (inkludert meg selv) - og da må man kunne gjøre det når man er i form til det. Jeg er ung ufør og må bruke dagene til å spare opp energi, for å kunne klare og jobbe på kvelden. I tillegg er jeg B-menneske, så det er en dårlig kombinasjon. Men selvsagt så bør man ta hensyn til sine naboer. Jeg kunne fint ha gjort husarbeid mellom 18 - 23, men jeg avslutter jo selvsagt før kl 23:00. Anonymkode: 8c745...d35 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Del Skrevet 5. september 2024 Paneera skrev (4 minutter siden): natta, men kan fint bedrive lydløse aktiviteter som å vaske klær Ehm, vaske klær bråker veldig. Alle leilighetsbygg jeg har bodd i har hatt klager pga folk som vasker klær på natta. Anonymkode: 745b6...bd1 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi mange arbeidsledige folk ofte snur døgnet. Anonymkode: edf73...03f Nettopp. Eller så kan det hende at de er B-mennesker og jobber nattevakter i perioder. Jeg er selv B (eller D eller E-menneske) og tidligere jobbet jeg bare ettermiddager/ kvelder. Da ble slike ting gjort etter at jeg hadde kommet fra jobb, laget meg mat og slappet av noen timer. Jeg var sjelden i seng før kl. 1-2 om natta, fordi jeg sjelden sto opp før kl. 12. Starta jo ikke på jobb før kl. 14, så hvorfor ikke sove utpå? Anonymkode: 1f1ef...d3a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 5. september 2024 #8 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ehm, vaske klær bråker veldig. Alle leilighetsbygg jeg har bodd i har hatt klager pga folk som vasker klær på natta. Anonymkode: 745b6...bd1 Jeg har spurt utleieren om de hører vaskemaskinen, oppvaskmaskinen eller dusjen, nei var svaret, så da gjør jeg disse tingene når jeg føler for det 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Del Skrevet 5. september 2024 Det skjønner jeg veldig godt at er irriterende! Vi hadde en leieboer i sokkelen, som først «våknet til» sent på kvelden og natta. Halv 12 kunne han begynne å vaske bil utenfor, eller vi hørte dunkelyder, smelling av dør, dunking med støvsuger, vaskemaskinen osv midt på natta (02-03). På dagen var det helt stille. Han jobbet ikke pga angst… Dette funket ikke for oss med vanlige jobber og som trengte å sove på natta. Anonymkode: a5e19...cc5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 5. september 2024 #10 Del Skrevet 5. september 2024 Hvis du hverken jobber eller studerer i midten av 20-årene så er det nok grunner til det og grunnene kan være vanlig. På samme måte som mange av oss når vi som jobber har feire, så blir vi litt lenger oppe, koser oss litt ekstra og før vi var klar over det så snudde døgnet litt. Så det kan være fordi kroppen ikke fungerer, man jobber turnus eller døgnet fungerer ikke som ditt døgn. Løsningen på det er å prate med naboen. «hei, vi våkner av maskinen klokken 0400, kunne du satt den på 0700 istedenfor?» 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Del Skrevet 5. september 2024 Det er nok ofte noe psykisk utenfor normalen som er forklaringen. Mange med psykiske utfordringer finner natten utfordrende. Da er de urolige, finner ikke roen og må ha noe å gjøre. På dagtid, når det er dagslys og aktivitet rundt den finner de mer fred, og klarer dermed å hvile eller sove. Anonymkode: c0381...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #12 Del Skrevet 5. september 2024 Fordi jeg er B menneske. Er ikke noe mer hokus pokus enn det. Jeg har mest energi på kvelden og tidlig natt og det kunne aldri ramle meg inn å stå opp kl 07 for å bedrive husarbeid da, det er galskap😅 så da gjør jeg det seinere når det passer mitt energi nivå. Anonymkode: d192d...f72 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #13 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg er et kveldsmenneske. Jeg står opp klokka seks om morgenen, gjør klar ungene, kjører de til sfo og barnehage, jobber, henter barna inn og kommer hjem på ettermiddagen en gang, lager middag og vil egentlig bare slappe av på ettermiddagen sammen med barna. Hender jeg dupper av sammen med ungene når de legges, men kvelden er my time to shine med husarbeid, lesing av pensum og rydding er sjeldent i seng før 12/01 om natta. Men sjeldent jeg er trøtt og jeg er veldig motivert for vasking av gulv og rengjøring av kjøkken kl 23 om kvelden. Det er digg å våkne opp til rent bad og strøkent kjøkken om morgenen😀😀 Da sluker jeg ei lita halvliter med redbull så er det pån igjen... Anonymkode: d46b3...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 5. september 2024 #14 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tenker da på mennesker i 20-30 årene som ser ut til å hverken studere, jobbe eller er på noe tiltak. Som har hele dagen på seg til å støvsuge, gjøre rent, vaske klær og lage seg mat, men som begynner å bråke noe voldsomt kl 22, 22.30 eller kl 22.55 og fortsetter til kl 02 og 03 på natta uten å ta hensyn til sine naboer. Hvorfor gjør de dette? For det første skal det være stille etter kl 23, og bråkete støvsuging og ommøblering, og gud vet hva, kan vel gjøres uten å bråke slik at det høres ut som bygningen ramler sammen under naboer? Naboen under oss bråker på 7 natt på rad nå. Noen som kan forklare hvorfor de ikke tar hensyn til ordensregler og sine naboer? Anonymkode: ef062...d9e Gå hjemme lenge nok selv så finner du ut av hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #15 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker da på mennesker i 20-30 årene som ser ut til å hverken studere, jobbe eller er på noe tiltak. Som har hele dagen på seg til å støvsuge, gjøre rent, vaske klær og lage seg mat, men som begynner å bråke noe voldsomt kl 22, 22.30 eller kl 22.55 og fortsetter til kl 02 og 03 på natta uten å ta hensyn til sine naboer. Hvorfor gjør de dette? For det første skal det være stille etter kl 23, og bråkete støvsuging og ommøblering, og gud vet hva, kan vel gjøres uten å bråke slik at det høres ut som bygningen ramler sammen under naboer? Naboen under oss bråker på 7 natt på rad nå. Noen som kan forklare hvorfor de ikke tar hensyn til ordensregler og sine naboer? Anonymkode: ef062...d9e Folk går ikke hjemme, ts, uten at de sliter. Dersom de hadde «alt på stell» og bare kunne bestemme seg for å stå opp 8.00, ta en joggetur, lage næringsrik frokost for så å utføre noen egenstudier før de tok husvasken, ringte bestemor på heimen og deretter sendte inn noen jobbsøknader og oppdaterte LinkedIn-profilen sin så ville de jo enten vært under hlyere utdannelse eller i en godt betalt jobb. Historien om at «friske folk går hjemme» glemmer et ord. Ordet «fysisk». Fysisk friske mennesker med god mental helse går aldri hjemme og driver. De ønsker det ikke. Så når du leser om «friske folk» som går hjemme? Husk at historien ser bort fra psykisk helse, som om den ikke eksisterer. Psykisk uhelse fører til at fysisk friske mennesker går hjemme. Og til at de ikke bare kan «ta seg sammen». For da ville de jo gått på jobb. Ingen har lyst til å støvsuge hele livet. Anonymkode: cabcc...c9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 5. september 2024 #16 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg synes ts kan legge ut en dagsplan sånn at vi vet hva som er akseptabelt å gjøre når. Må Gud forby individuelle ønsker og behov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #17 Del Skrevet 5. september 2024 Hei ts her. Men mener dere det er greit at slike styrer på og ikke følger ordensreglene med bråkete støy på natta kun pga ulike utfordringer og at de liker best å gjøre ting på kvelden? Man er jo ikke fritatt å ta hensyn til naboer for det om? Dere som spør om det er psykdom eller rus, vel vi vet ikke. Vedkommende er ute og fysisk aktiv på dag (trener) daglig og har ofte gjester. Det virker ikke som om ting er helt på skråplanet utenom ingen jobb og skole. Ligger altså ikke og sover langt på dag ut fra det vi har sett. Jeg og mannen har barn og hjemmekontor, er ofte ut og inn grunnet barnehage, skole og ærender og treffer på naboen titt som det er. Men støyen begynner alltid etter kl 22, og gjerne 22.55 og utover. Men mye søvn kan det ikke bli på han ihvertfall ikke siste uka. Jeg vet at noen naboer har forsøkt å snakke med vedkommende men fikk slengt imot seg at de skulle slutte å bry seg og at han og utleier bryr seg ikke om klagene for de mener han ikke støyer. Vi har altså ikke enda levert inn noen klage og snakket med han for han fremstår som en nokså utrivelig type. Anonymkode: ef062...d9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #18 Del Skrevet 5. september 2024 Stor pike skrev (1 minutt siden): Jeg synes ts kan legge ut en dagsplan sånn at vi vet hva som er akseptabelt å gjøre når. Må Gud forby individuelle ønsker og behov. Følg ordensregler og stilletider du, så anser vi kravet som møtt. Anonymkode: ef062...d9e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. september 2024 #19 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker da på mennesker i 20-30 årene som ser ut til å hverken studere, jobbe eller er på noe tiltak. Som har hele dagen på seg til å støvsuge, gjøre rent, vaske klær og lage seg mat, men som begynner å bråke noe voldsomt kl 22, 22.30 eller kl 22.55 og fortsetter til kl 02 og 03 på natta uten å ta hensyn til sine naboer. Hvorfor gjør de dette? For det første skal det være stille etter kl 23, og bråkete støvsuging og ommøblering, og gud vet hva, kan vel gjøres uten å bråke slik at det høres ut som bygningen ramler sammen under naboer? Naboen under oss bråker på 7 natt på rad nå. Noen som kan forklare hvorfor de ikke tar hensyn til ordensregler og sine naboer? Anonymkode: ef062...d9e Det spiller overhodet ingen rolle hva de gjør hver dag og hvorfor de gjør det de gjør. Det spiller overhodet ingen rolle hva du gjør i stedet for dem (som er så mye bedre). Alle skal forholde seg til ordens- og stilleregler; så spørsmålet du skal stille er: "Hvorfor bråker noen etter stilletiden"? Selv har jeg erfaring med at det er folk i fulle jobber og masse aktiviteter ellers i døgnet, som er de som helst bråker lenge etter klokka elleve om kvelden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #20 Del Skrevet 5. september 2024 Sorry, visste ikke at det «lydløse» husarbeidet jeg gjør på natten er forstyrrende. Jeg har også hjemmekontor, driver med only fans, stort sett på sen ettermiddag/kveld. Skal snart oppgradere og flytte. Har tjent ekstremt godt i det siste, så leter etter enebolig der jeg slipper å ta hensyn til naboer. Inntil videre skal jeg ta hensyn så godt jeg kan, og i alle fall ikke flytte på møbler eller bruke maskiner i leiligheten. Har bestilt meg vaskehjelp/husholder 3 dager i uka, mandag, onsdag og fredag. De kommer på dagtid, Men de begynner dessverre ikke før i oktober. Beklager igjen, var ikke meningen. Hører dessverre litt dårlig, så har trodd at jeg ikke plager noen. Er ingen som har klagd tidligere, i løpets de 3.5 årene jeg har bodd her. Anonymkode: c0381...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå