Gå til innhold

Angående sykmelding direkte etter permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å gå direkte ut i sykmelding etter permisjonen. Jeg har 80% betaling i permisjonen, betalt via NAV. Er det da NAV som betaler sykepenger umiddelbart, eller arbeidsgiver? Og vil jeg få 100% lønn mens jeg er sykmeldt, eller 80% som jeg har hatt i permisjonen? 

Anonymkode: c677b...4ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kommer til å gå direkte ut i sykmelding etter permisjonen. Jeg har 80% betaling i permisjonen, betalt via NAV. Er det da NAV som betaler sykepenger umiddelbart, eller arbeidsgiver? Og vil jeg få 100% lønn mens jeg er sykmeldt, eller 80% som jeg har hatt i permisjonen? 

Anonymkode: c677b...4ef

Du får sykepenger basert på foreldrepenger. Så du får det samme som du har hatt i foreldrepenger.. 

Arbeidsgiver er fritatt fra arbeidsgiverperioden, men hvem som utbetaler sykepengene kommer egentlig an på hvilken avtale du har gjennom jobb og hva arbeidsgiver velger. Hos meg forskutterte arbeidsgiver, så jeg fikk lønn som normalt av de både under foreldrepermisjonen og under sykemeldingsperioden… 

Anonymkode: c5cd7...0f1

Skrevet

Hmm, jeg fikk 100% lønn da jeg gjorde det samme. Dvs, jeg jobbet to dager før bekkenløsningen tok overhånd og jeg måtte ha sykmelding. Kan det ha noe å si?

Anonymkode: cba2e...cde

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm, jeg fikk 100% lønn da jeg gjorde det samme. Dvs, jeg jobbet to dager før bekkenløsningen tok overhånd og jeg måtte ha sykmelding. Kan det ha noe å si?

Anonymkode: cba2e...cde

Ja, for da har du vært tilbake i jobb :) 

Anonymkode: c5cd7...0f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg var tilbake i jobb to uker før jeg ble sykemeldt. Jeg har rett på sykepenger fra nav, men ikke fra arbeidsgiver (da måtte jeg ha jobbet fire uker først). Nav utbetaler.

Anonymkode: 4708a...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...