Gå til innhold

Kalorier forbrent av å gå Vidden i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kalorier forbrenner man av å gå Vidden tror dere? Turen er vel rundt 15 kilometer lang of tar ofte 5 timer. Er 55 kilo og 168 cm. 

Anonymkode: b3e9a...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve Vidden er vel flat, evt litt nedoverbakke hvis du går fra Ulriken til Fløyen? Så det blir det samme som en gåtur. Du forbrenner mye mer opp Ulriken, hvis det er planen å starte med å gå opp der. 

Anonymkode: ff36e...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor fort du går. Vidden er forøvrig ikke flat. Dvs det er flate partier, men en del opp og ned også. Rart å skulle sammenligne det som en vanlig gåtur. 

Eneste måten å finne ut av hva du vil forbrenne, er å måle det når du går turen. Til sammenligning har jeg gått skogsturer med mye kuppert terreng på 2 mil, og forbrent ca 1000 kcal. 

Anonymkode: 1107c...d93

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 3 t og 30 min, gikk fra Montana, opp trappene til ulriken og over vidden til Fløien. Tok Fløibanen bed. 1490 kalorier. 

Anonymkode: 24cda...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 1.48):

Jeg brukte 3 t og 30 min, gikk fra Montana, opp trappene til ulriken og over vidden til Fløien. Tok Fløibanen bed. 1490 kalorier. 

Da jogget du vel en del av turen, eller har sykt lange ben/steg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme høyde og vekt som deg ts. Har løpt Bergen fjellmaraton på 3 timer, start Montana, opp Ulriken også ned Fløien og i mål på Skansemyren. Da forbrant jeg 2165 kalorier. (Det er 21 km til sammen da man løper en ekstra sløyfe oppe på vidden innom Vikinghytten + en ekstra runde i lysløypene på Fløien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 20.03):

Da jogget du vel en del av turen, eller har sykt lange ben/steg :ler:

Jeg er en dame på 163 så kan ikke skryte på meg lange ben😅 prøvde å jogge der det var flatt men var vanskelig da jeg ikke er vant med terrengløping. Har dårlig kondis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...