AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Hei. Jeg er bare fire uker på vei, men allerede kjempetrøtt på dagtid og utslitt fra ettermiddagen og utover kvelden. Vet det går over om noen uker, men i mellomtiden: opprettholder dere trening i den første tiden? Jeg pleier jogge noen mil i uken, men nå er det veldig tungt å gjennomføre. Jeg gjør det likevel, men med lavere intensitet og flere pauser. Har dere andre tatt treningspause i de verste ukene, fortsatt som før, eller presset dere gjennom det så lenge det varer? Anonymkode: aa1b5...e9d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Har valgt å lytte til kroppen og ikke presse den igjennom trening i de verste periodene ja. Ikke sett noe grunn til å slite kroppen ut mer enn nødvendig. Jeg har fortsatt trening, men annen intensitet tilpasset formen der og da. Hvor lenge det varer er 100% individuelt. Noen er skam sliten, trøtt og dårlig hele graviditeten, andre kun noen uker. Anonymkode: f58af...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Opprettholdt ja, lavere intensitet, flere pauser el etter behov. Men ganske sikker på at det hadde vært mye tyngre å begynne igjen hvis jeg hadde tatt 100% pause. Og det er godt for kropp og hode! Anonymkode: 564ab...f99
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Jeg presset meg til å trene, men ikke til å opprettholde samme intensitet og lengde. Å trene er viktig, og kan være med på å hjelpe mot utmattelsen - men ikke om man presser seg kjempehardt. For meg var det også viktig å holde på rutinen. Jeg vet at om jeg først har latt meg selv bli vant til å ha masse tid til å lese og game og sove på sofaen, er det veeeeeldig tung dørstokkmil å komme igang igjen. Så jeg trente hver dag som vanlig, gjennom begge mine svangerskap. Jeg tilpasset treningen etter formen, og måtte bytte ut øvelser og treningsform ettersom magen og vondtene endret seg. Men trente gjorde jeg. Anonymkode: 5a294...e56
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Skrevet 6. september 2024 Jeg har trent aktivt siden jeg var 20 år. Da jeg ble gravid var jeg så kvalm at jeg ble sykemeldt 50% i første trimester. Jeg måtte ta kvalmestillende for å få i meg mat. Trening var uaktuelt. Det ble bedre senere i graviditeten, men jeg byttet ut trening med vanlig gåtur. Anonymkode: 4b624...9ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå