Gå til innhold

Møtes på første date -er jeg sær som vil møtes på et nøytralt sted?

oslomaraton

Anbefalte innlegg

Har skrevet med en fyr på facebook en par uker nå, snakket i telefonen forrige helg. Han har lyst til å møte meg, og har spurt om dette et par uker. Har ikke fått møtt han pga sykdom for 2 uker siden og fjelltur forrige helg. Vi skal møtes på søndag. Han sier at han godt kan komme til mitt hjemsted. Det er greit det, men jeg ønsker ikke å ha han på besøk i leiligheten (enda). Synes det fort blir for privat på mange måter. Hva tenker dere andre om dette? Er det sært å forelå å møtes ute et sted?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er selvfølgelig ikke sært å ikke ville ha første date hjemme.

Anonymkode: 302ca...be1

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt naturlig. Når det er sagt spiller det ingen rolle hva andre synes om det, ikke en gang han. Ingen skal overtale deg til å gjøre noe du ikke er komfortabel med. Du må kjenne på din egen kropp hva som er riktig for deg. Det er tross alt en fremmed, selv om dere har snakket sammen.

Anonymkode: e4078...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sære ville egentlig ha vært å invitere ham til å komme hjem til deg første gang dere møttes ;)

Som andre har sagt, det er ikke anbefalt å ha første date hjemme!

Anonymkode: 98465...9d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt på et shoppingsenter med kafeer slik at dersom det hele blir kleint kan du fort avslutte det hele og dra på shopping før du drar hjem til deg selv. Gjerne avtal å sende melding til en venninne som kan treffe deg der på kort varsel. Better safe than sorry.

Anonymkode: c7bd7...87a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Dumt å møtes hjemme eller på andre steder første gangen.  Hvis det viser seg å ikke fungere så er det lettere å takke for seg å gå hvis dere er på en kaffe eller lignende istedet for å være hjemme hos deg,hvor du blir litt "låst" dvs ikke noe sted å rømme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (31 minutter siden):

Har skrevet med en fyr på facebook en par uker nå, snakket i telefonen forrige helg. Han har lyst til å møte meg, og har spurt om dette et par uker. Har ikke fått møtt han pga sykdom for 2 uker siden og fjelltur forrige helg. Vi skal møtes på søndag. Han sier at han godt kan komme til mitt hjemsted. Det er greit det, men jeg ønsker ikke å ha han på besøk i leiligheten (enda). Synes det fort blir for privat på mange måter. Hva tenker dere andre om dette? Er det sært å forelå å møtes ute et sted?

Nei, det burde du selvfølgelig gjøre.

Aldri gi ut adressen din til noen du ikke har møtt 😊

Anonymkode: 67487...fdb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke inviter han hjem, det er historier der venner/dates bare begynner å kle av seg og og ha sex med deg og så oppføre seg som alt er fint og normalt mellom dere og sette på kaffe og ikke forstå det de har gjort er voldtekt.

jammen… du inviterte meg jo hjem jo

Anonymkode: 1fd66...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sært, det er helt vanlig. Supert at han vil komme til ditt hjemsted, men det betyr overhodet ikke at du skal invitere han hjem til deg. Møte han ute et sted, og gå en tur eller ta en kaffe e.l.

Anonymkode: f185f...209

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første date bør alltid være på et offentlig sted med mulighet for å komme deg unna, med mindre det er noen man kjenner fra før da. Man vet aldri hvem man møter. Nå har jeg vært på mange dater, men bare en gang hatt behov for å komme meg unna, var heldigvis på et offentlige sted. Det hadde vært vanskelig hvis man hadde invitert personen hjem til seg. Men alle andre jeg har møtt har vært kjempehyggelige, men kjemien har aldri klaffet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sært i det hele tatt. Å møtes første gang hjemme hos meg eller henne synes jeg hadde vært litt rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du er ikke sær. Det er normalt og det eneste fornuftige å møtes på offentlig sted på første date. Alt annet er helt uforsvarlig og kan være farlig for oss kvinner. Gå aldri med på det.

Anonymkode: c12e1...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...