AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Hei Dattera mi (8 år, 4trinn). Har dessverre arvet fra meg denne uvanen. Jeg og hun, får migrene/vondt i hodet av sterke lukt og blandt dem er parfyme. I trinnet hennes har et par av jentene( de er 60stk, 30 av hvert kjønn) men fordelt i 3 grupper hvorav det er 20elever i hvert rom. Et par av jentene i dette rommet på 20 elever, har startet med parfyme og dynker seg I det hver dag.og dattera mi får ofte hodepine. Det er et lite Rom. Hvordan kan jeg skrive en god tekst på vår fb side (felles fb for alle foreldrene i trinnet) og forklare og få disse foreldrene til de jentene til å skjønne at jentene ikke trenger parfyme og at det gjør andre uvel? Uten å fornærme dem, for jeg føler de kommer til å bli det om man ikke trår forsiktig.. Anonymkode: b03fd...eb2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Dropp Facebook. Få heller legeerklæring som leveres til skolen, så tar skolen det opp med foreldrene. Det er uansett skolen som må håndheve forbudet i det daglige. Anonymkode: b340d...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Dritt i de andres følelser. få legeerklæring og levér til skolen. Anonymkode: 1b5e3...e87
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dritt i de andres følelser. få legeerklæring og levér til skolen. Anonymkode: 1b5e3...e87 Jeg vil ikke gå i krig med de andre jenteforeldrene. Disse lar gjerne jentene sine gå med sminke og nå- parfyme. Så de mener det er riktig. Hvis jeg sier noe feil eller tolkes feil, vil disse da føle seg fornærmet og rotte seg mot lille meg. For det er nemlig flere. Men bare i den gruppen til min datter er det 2 stk. Vet ikke med resten av de andre gruppene. Anonymkode: b03fd...eb2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ikke gå i krig med de andre jenteforeldrene. Disse lar gjerne jentene sine gå med sminke og nå- parfyme. Så de mener det er riktig. Hvis jeg sier noe feil eller tolkes feil, vil disse da føle seg fornærmet og rotte seg mot lille meg. For det er nemlig flere. Men bare i den gruppen til min datter er det 2 stk. Vet ikke med resten av de andre gruppene. Anonymkode: b03fd...eb2 Men leste du det jeg skriver??? Drit i de andres følelser. Få legeerklæring og lever den til skolen. Anonymkode: 1b5e3...e87
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 Legeerklæring, så går det ut fellesmelding fra skolen til alle foreldre. Ikke skriv på Facebook selv. Mange kommer selvfølgelig til å respektere det, men noen tror ikke på det og så er det i gang. Anonymkode: d284c...d15
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 Men legeerklæring for et barn? Har jeg aldri skaffet før. Hvirdan foregår dette? Skal hun gjennom tester eller liknende? For meg så tok det flere år å fastsette migrene diagnosen. Og jeg har alltid visst at jeg ikke tåler parfyme og andre ting, men tok likevel flere år å få dette på "papiret". Anonymkode: b03fd...eb2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Jeg er enig med de andre, Ts! Det beste her er å få en legeerklæring på dette, og så levere dette til skolen. Så er det opp til skolen å holde på taushetsplikten videre og å følge opp ev. brudd på parfymeforbudet. Om du skriver på facebook, så tviler jeg på at det vil få særlig effekt. Som du sier, noen av foreldrene er vel allerede kanskje noe ukritiske til hva de tillater jentene sine å gjøre. Da er det dessverre svært lite sjanse for at de vil følge opp, og at ungene deres faktisk følger det. Uansett risikerer du at det blir diskusjoner som vil gjøre at ditt barn vil bli "syndebukk", og det tror jeg blir langt verre. Gjør det på den både enkleste og ryddigste og mest formelle måten - legeerklæring, møte med skolen, be om at din datters helseopplysninger blir taushetsbelagt og at skolen formidler parfymeforbud på en måte som gjør at ditt barn ikke dras inn i det. Og om det er brudd på reglene - nytt møte med skolen med det samme! Anonymkode: 5014c...67b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men legeerklæring for et barn? Har jeg aldri skaffet før. Hvirdan foregår dette? Skal hun gjennom tester eller liknende? For meg så tok det flere år å fastsette migrene diagnosen. Og jeg har alltid visst at jeg ikke tåler parfyme og andre ting, men tok likevel flere år å få dette på "papiret". Anonymkode: b03fd...eb2 Hun må jo utredes for å få nødvendig helsehjelp. Det finnes mye gode medisiner nå, så det er ingen grunn til å lide i stillhet. Start med å føre hodepinedagbok nå så har dere den klar til første legetime. Anonymkode: b340d...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Skrevet 5. september 2024 Chat GPT sier : Kjære foreldre på [Trinnets navn]! 🌸 Vi er så heldige å ha et flott miljø hvor alle jentene trives godt sammen! Vi ønsker å opprettholde dette positive samholdet, og derfor vil vi gjerne be om litt hjelp fra dere foreldre. Vi har lagt merke til at flere av jentene har begynt å bruke parfyme på skolen, og selv om det kan være fristende å eksperimentere med nye dufter, har det dessverre ført til at noen av de andre barna føler seg uvel, spesielt de som er litt følsomme for sterke lukter. For å sikre at alle har det behagelig i løpet av skoledagen, vil vi oppfordre til at parfymebruk holdes til et minimum, spesielt når jentene er på skolen. Dette vil hjelpe oss å skape et miljø hvor alle kan føle seg vel og ha en god dag. Vi setter stor pris på forståelsen og samarbeidet deres i denne saken, og vi er sikre på at vi sammen kan bidra til en god og inkluderende skolehverdag for alle! 💖 Tusen takk for at dere tar hensyn! Vennlig hilsen, [Navn eller foreldreråd/klassekontakt] Anonymkode: 97bb0...9e6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Chat GPT sier : Kjære foreldre på [Trinnets navn]! 🌸 Vi er så heldige å ha et flott miljø hvor alle jentene trives godt sammen! Vi ønsker å opprettholde dette positive samholdet, og derfor vil vi gjerne be om litt hjelp fra dere foreldre. Vi har lagt merke til at flere av jentene har begynt å bruke parfyme på skolen, og selv om det kan være fristende å eksperimentere med nye dufter, har det dessverre ført til at noen av de andre barna føler seg uvel, spesielt de som er litt følsomme for sterke lukter. For å sikre at alle har det behagelig i løpet av skoledagen, vil vi oppfordre til at parfymebruk holdes til et minimum, spesielt når jentene er på skolen. Dette vil hjelpe oss å skape et miljø hvor alle kan føle seg vel og ha en god dag. Vi setter stor pris på forståelsen og samarbeidet deres i denne saken, og vi er sikre på at vi sammen kan bidra til en god og inkluderende skolehverdag for alle! 💖 Tusen takk for at dere tar hensyn! Vennlig hilsen, [Navn eller foreldreråd/klassekontakt] Anonymkode: 97bb0...9e6 Ville absolutt ikke delt en tekst som det er åpenbart at er generert av KI. Det rette å gjøre her er å ta det via skolen. Det er de som må følge det opp i det daglige og dette er jo lærernes arbeidsmiljø også. Har jobbet flere steder med parfymeforbud. Om skolen mot formodning ikke følger opp ville jeg kontaktet FAU. Anonymkode: d855b...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #12 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Chat GPT sier : Kjære foreldre på [Trinnets navn]! 🌸 Vi er så heldige å ha et flott miljø hvor alle jentene trives godt sammen! Vi ønsker å opprettholde dette positive samholdet, og derfor vil vi gjerne be om litt hjelp fra dere foreldre. Vi har lagt merke til at flere av jentene har begynt å bruke parfyme på skolen, og selv om det kan være fristende å eksperimentere med nye dufter, har det dessverre ført til at noen av de andre barna føler seg uvel, spesielt de som er litt følsomme for sterke lukter. For å sikre at alle har det behagelig i løpet av skoledagen, vil vi oppfordre til at parfymebruk holdes til et minimum, spesielt når jentene er på skolen. Dette vil hjelpe oss å skape et miljø hvor alle kan føle seg vel og ha en god dag. Vi setter stor pris på forståelsen og samarbeidet deres i denne saken, og vi er sikre på at vi sammen kan bidra til en god og inkluderende skolehverdag for alle! 💖 Tusen takk for at dere tar hensyn! Vennlig hilsen, [Navn eller foreldreråd/klassekontakt] Anonymkode: 97bb0...9e6 Noe slikt hadde blitt spist levende av visse mødre her… 😂 Legerklæring, og fellesmelding ut fra skolen ( der ingen navn er nevnt) er veien. Anonymkode: d284c...d15 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #13 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men legeerklæring for et barn? Har jeg aldri skaffet før. Hvirdan foregår dette? Skal hun gjennom tester eller liknende? For meg så tok det flere år å fastsette migrene diagnosen. Og jeg har alltid visst at jeg ikke tåler parfyme og andre ting, men tok likevel flere år å få dette på "papiret". Anonymkode: b03fd...eb2 Ehh ja? Selvfølgelig kan et barn få legeerklæring og medisin for allergier / migrene, hva mener du? Snakk med legen din, og ta det derfra. Tenker du hun skal gå og lide frem til hun blir voksen, for så å starte på en årelang utredning? Dersom hun har så tydelige symptomer går det sikkert raskere enn for deg også. Anonymkode: d284c...d15 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #14 Skrevet 5. september 2024 Kanskje trenger du ny fastlege? Ta også kontakt med helsesykepleier på skolen. Anonymkode: 20620...237
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #15 Skrevet 5. september 2024 Vær så snill å ikke kast henne til ulvene med å legge ut en pinlig tekst på Facebook… Jeg tenker det er ganske stor sjanse for at noen ikke kommer til å like dette, og så går det utover datteren din. Gå til legen, så sender skolen ut en standard tekst a’la « Pga allergier ber vi om at parafyme:cologne ikke brukes i skoletiden. Viktig at alle tar hensyn til dette. Takk.» Anonymkode: d284c...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå