AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Samvær 90 % meg 10 % far (4 netter i mnd altså annenhver helg) Barna går i korps. Det er snart konkurranse, og da er det reise-bort-seminar 40 min med bil. Ingen utgifter da alt dekkes av korpset. Jeg skriver til han ang dette seminaret siden han ikke svarer på spond. Men han nekter å svare meg for å bekrefte/avkrefte om de skal gå (handler om påmelding). Ene barnet ringer han og spør om de kan dra. Han nekter dem å dra, da han mener de er så lite hos han. Hun kommer selv med den briljante ideen at han kan være med, for de trenger flere voksne som kan delta, og da er de jo med han! Men det vil han ikke. Han skylder på at det er jeg som "alltid" setter opp seminarer i hans uke, siden jeg er i styret. Og at jeg gjør dette for å plage han/ta fra han tid med barna. Dette stemmer selvfølgelig ikke, da det er dirigentene som bestemmer når det passer for dem og så må vi 90 andre bare håpe det passer for oss. Det er like mye fritidsaktiviteter og seminarer i mine helger. Vel, dette resulterer i at de ikke får delta på konkurransen som kommer, for opplæringen av noter og repertoaret er noe de må ha for å kunne spille. Hadde de vært sånn passe interesserte i musikk, så hadde det ikke gjort så mye. Men barna er overivrige og elsker alt som har med musikk å gjøre. De står opp tidlig morgen og starter med å spille, og det siste de gjør før de legger seg er å spille. De er skikkelig flinke, helt på eget initiativ. Jeg selv går rundt med noice canceling for det kan bli litt for mye også for mine ører. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 5011d...e0f 1 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samvær 90 % meg 10 % far (4 netter i mnd altså annenhver helg) Barna går i korps. Det er snart konkurranse, og da er det reise-bort-seminar 40 min med bil. Ingen utgifter da alt dekkes av korpset. Jeg skriver til han ang dette seminaret siden han ikke svarer på spond. Men han nekter å svare meg for å bekrefte/avkrefte om de skal gå (handler om påmelding). Ene barnet ringer han og spør om de kan dra. Han nekter dem å dra, da han mener de er så lite hos han. Hun kommer selv med den briljante ideen at han kan være med, for de trenger flere voksne som kan delta, og da er de jo med han! Men det vil han ikke. Han skylder på at det er jeg som "alltid" setter opp seminarer i hans uke, siden jeg er i styret. Og at jeg gjør dette for å plage han/ta fra han tid med barna. Dette stemmer selvfølgelig ikke, da det er dirigentene som bestemmer når det passer for dem og så må vi 90 andre bare håpe det passer for oss. Det er like mye fritidsaktiviteter og seminarer i mine helger. Vel, dette resulterer i at de ikke får delta på konkurransen som kommer, for opplæringen av noter og repertoaret er noe de må ha for å kunne spille. Hadde de vært sånn passe interesserte i musikk, så hadde det ikke gjort så mye. Men barna er overivrige og elsker alt som har med musikk å gjøre. De står opp tidlig morgen og starter med å spille, og det siste de gjør før de legger seg er å spille. De er skikkelig flinke, helt på eget initiativ. Jeg selv går rundt med noice canceling for det kan bli litt for mye også for mine ører. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 5011d...e0f Gi beskjed til far at barna ønsker å reise, så enten får han ta de med, eller så får du ta de med? Anonymkode: 13c0b...3f9 14 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi beskjed til far at barna ønsker å reise, så enten får han ta de med, eller så får du ta de med? Anonymkode: 13c0b...3f9 Han kommuniserer ikke med meg desverre. Har tidligere prøvd å bytte helger når slike aktiviteter er, men han bare gidder ikke svare meg.. Anonymkode: 5011d...e0f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kommuniserer ikke med meg desverre. Har tidligere prøvd å bytte helger når slike aktiviteter er, men han bare gidder ikke svare meg.. Anonymkode: 5011d...e0f Da får barna sende ham en melding og si at de ikke kommer den helga fordi de skal på korsptur. Anonymkode: a58d1...8a0 20 25
Brunello Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kommuniserer ikke med meg desverre. Har tidligere prøvd å bytte helger når slike aktiviteter er, men han bare gidder ikke svare meg.. Anonymkode: 5011d...e0f Da skriver du bare melding om at barna skal på korpstur, og at han heller kan ha de helgen etter. Så passer du på å ikke ha egne planer helgen etter dersom han skulle bli vrang og nekte og ta de imot. 25
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kommuniserer ikke med meg desverre. Har tidligere prøvd å bytte helger når slike aktiviteter er, men han bare gidder ikke svare meg.. Anonymkode: 5011d...e0f Da får barna gi beskjed at de reiser på korpstur og at han får velge om han skal være med de eller om mamma skal være med… også tenker jeg det kan være lurt å prøve å få til en samtale på fvk. Anonymkode: 13c0b...3f9 13
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 Dersom barna vil på korpstur burde de absolutt få lov til det. Skjønner at det er leit for far som ser de så sjeldent, men her kan han faktisk både være med - eller bytte til en annen helg. Da er det ingen unskyldning å bare være vrang. Anonymkode: 7a275...0e6 9 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Utrolig dårlig gjort at han ikke følger opp og lar barna delta på aktiviteter når de er hos far. Samvær er også å følge opp barna, både med aktiviteter, venner, bursdager osv. Det han gjør nå er oppskriften på å få barna til å ikke ville komme til ham Anonymkode: 9c0a9...392 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da får barna sende ham en melding og si at de ikke kommer den helga fordi de skal på korsptur. Anonymkode: a58d1...8a0 Ja kanskje dette blir løsningen. Men synes det er så utrolig dumt at barna skal blandes inn i konflikten. Men jeg må vel kanskje bare gi opp her, og la dem få styre selv når det kommer til farens rigiditet.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da får barna gi beskjed at de reiser på korpstur og at han får velge om han skal være med de eller om mamma skal være med… også tenker jeg det kan være lurt å prøve å få til en samtale på fvk. Anonymkode: 13c0b...3f9 Samtale hos fvk er prøvd "en milion" ganger. Desverre uten hell. Han har fått det for seg at jeg er roten til alt ondt i verden og at alt jeg gjør, uansett hvor mye jeg prøver å samarbeide, så er det gjort med onde hensikter fra min side. Anonymkode: 5011d...e0f 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utrolig dårlig gjort at han ikke følger opp og lar barna delta på aktiviteter når de er hos far. Samvær er også å følge opp barna, både med aktiviteter, venner, bursdager osv. Det han gjør nå er oppskriften på å få barna til å ikke ville komme til ham Anonymkode: 9c0a9...392 Enig. Desverre er det noen ( begge kjønn) som er vanskelige for å irritere og lage styr for den andre foreldren, og ser ikke at det går mest utover barna. Utrolig barnslig oppførsel. Anonymkode: 7a275...0e6 2
Anonym90059005 Skrevet 5. september 2024 #11 Skrevet 5. september 2024 Høres jo ut som det dere burde revidere samværsprosenten? Hvis han føler han har de lite og de få helgedagene ikke strekker til, så kan han vel ha de mer på fast basis? Eventuelt at dere bare bytter helg nå. 3 3
strilamann Skrevet 5. september 2024 #12 Skrevet 5. september 2024 Støtter de andre her. Når han velger bort dialog så er det ikke noe poeng å legge opp til dialog heller. Send melding om at barna reiser på korpsseminar den helgen, om han vil følge dem får han gi beskjed men om du ikke hører noe fra ham følger du. Om han vil ha dem helgen etter kan han gi beskjed, men om du ikke hører fra ham leverer du neste gang etter normal plan. Skal dere ha et samarbeid må han legge ned i alle fall en minimal innsats selv. Velger han bort samarbeid tenker jeg du kan gjøre det som passer deg og barna selv. (Men ta vare på tekstmeldinger du sender ham) 7 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #13 Skrevet 5. september 2024 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Høres jo ut som det dere burde revidere samværsprosenten? Hvis han føler han har de lite og de få helgedagene ikke strekker til, så kan han vel ha de mer på fast basis? Eventuelt at dere bare bytter helg nå. Ja han har fått all mulighet til å ha dem mer. Men det er han som ikke ønsker å ha dem mer. Jeg har til og med sittet å kranglet med han på familievernkontoret for at han skal hente dem rett etter skole/sfo på fredagen med argumentet om at de er så lite hos han og at det er godt for dem å ha en hel ettermiddag/kveld sammen etter to uker, før det er sengetid, men han nekter å hente dem før kl. 20. Også her skylder han på meg, at jeg tar barna fra han, men det er han selv som ikke ønsker å ha dem mer. Føler vi er parodien på disse insta-feedene om amerikanse fedre som skylder på moren når de egentlig ikke gar ansvar selv. Beklager, dette var en usaklig sidevei. Men jeg blir jo ganske frustrert.. Ts Anonymkode: 5011d...e0f 2 19
BobbySocks Skrevet 5. september 2024 #14 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da får barna sende ham en melding og si at de ikke kommer den helga fordi de skal på korsptur. Anonymkode: a58d1...8a0 Dette. Da får barna avlyse. 3
Kaneel Skrevet 5. september 2024 #15 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Samvær 90 % meg 10 % far (4 netter i mnd altså annenhver helg) Barna går i korps. Det er snart konkurranse, og da er det reise-bort-seminar 40 min med bil. Ingen utgifter da alt dekkes av korpset. Jeg skriver til han ang dette seminaret siden han ikke svarer på spond. Men han nekter å svare meg for å bekrefte/avkrefte om de skal gå (handler om påmelding). Ene barnet ringer han og spør om de kan dra. Han nekter dem å dra, da han mener de er så lite hos han. Hun kommer selv med den briljante ideen at han kan være med, for de trenger flere voksne som kan delta, og da er de jo med han! Men det vil han ikke. Han skylder på at det er jeg som "alltid" setter opp seminarer i hans uke, siden jeg er i styret. Og at jeg gjør dette for å plage han/ta fra han tid med barna. Dette stemmer selvfølgelig ikke, da det er dirigentene som bestemmer når det passer for dem og så må vi 90 andre bare håpe det passer for oss. Det er like mye fritidsaktiviteter og seminarer i mine helger. Vel, dette resulterer i at de ikke får delta på konkurransen som kommer, for opplæringen av noter og repertoaret er noe de må ha for å kunne spille. Hadde de vært sånn passe interesserte i musikk, så hadde det ikke gjort så mye. Men barna er overivrige og elsker alt som har med musikk å gjøre. De står opp tidlig morgen og starter med å spille, og det siste de gjør før de legger seg er å spille. De er skikkelig flinke, helt på eget initiativ. Jeg selv går rundt med noice canceling for det kan bli litt for mye også for mine ører. Hva gjør jeg her? Anonymkode: 5011d...e0f Du tilbyr far en helg der ungene har fri, vær litt fleksibel og så melder du ungene opp på seminar 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #16 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja kanskje dette blir løsningen. Men synes det er så utrolig dumt at barna skal blandes inn i konflikten. Men jeg må vel kanskje bare gi opp her, og la dem få styre selv når det kommer til farens rigiditet.. Anonymkode: 5011d...e0f Skjønner godt det, men hvis han ignorerer deg, så får de bare gi beskjed selv. Kanskje han til slutt begynner å kommunisere med deg allikevel. Anonymkode: a58d1...8a0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #17 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja han har fått all mulighet til å ha dem mer. Men det er han som ikke ønsker å ha dem mer. Jeg har til og med sittet å kranglet med han på familievernkontoret for at han skal hente dem rett etter skole/sfo på fredagen med argumentet om at de er så lite hos han og at det er godt for dem å ha en hel ettermiddag/kveld sammen etter to uker, før det er sengetid, men han nekter å hente dem før kl. 20. Også her skylder han på meg, at jeg tar barna fra han, men det er han selv som ikke ønsker å ha dem mer. Føler vi er parodien på disse insta-feedene om amerikanse fedre som skylder på moren når de egentlig ikke gar ansvar selv. Beklager, dette var en usaklig sidevei. Men jeg blir jo ganske frustrert.. Ts Anonymkode: 5011d...e0f Så slitsomt dette må være, og trist for barna. Eksen til kusinen min holder også på slik, samtidig som han forer familie og venner med historier om at hun nekter han samvær. Tilslutt reiste hun opp til eks-svigers og fortalte de at hun hadde gjentatte ganger oppfordret han til å ha barna mer, tilbydd seg å kjøre, bytte på kort varsel osv osv. Nå har de ( hun og ekssvigers) et tiganger bedre forhold enn hun og eksen, og barna er fast en helg i måneden hos de. Anonymkode: 7a275...0e6 8 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #18 Skrevet 5. september 2024 Hvorfor har han så lite samvær? Forstår han jo godt at han ønsker å være sammen med barna når dem endelig kommer. Men forstår også at det er kjedelig for barna å gå glipp av noe dem gleder seg til. Anonymkode: 81a8d...b30 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #19 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvorfor har han så lite samvær? Forstår han jo godt at han ønsker å være sammen med barna når dem endelig kommer. Men forstår også at det er kjedelig for barna å gå glipp av noe dem gleder seg til. Anonymkode: 81a8d...b30 Han ønsker ikke mer samvær. Jeg har tilbudt/sagt i fra om at barna har rett på å være 50% hos begge foreldre. Det vil han ikke. Jeg har prøvd å få frem "ordinært" samvær, med en ettermiddag i uken og fredag til mandag annenhver helg. Det vil han ikke. Jeg klarte å "sloss" frem at han i det minste har dem fra fredag etter skolen til søndag kl. 17. Men også det var vanskelig for han å gå med på. Først når privat mekler brukte samme argumenter som meg (les tidligere post lengre oppe) ,etter x antall runder med fvk som ikke førte frem , gikk han med på denne avtalen. Han ville ikke ha dem før sent fredags kveld og levere tidlig søndags morgen. Så hva han sier til dem ang at han har dem så lite, stemmer ikke i teorien med hva han faktisk har ønsket selv. Men han mener fortsatt at jeg er skylden i at han ikke kan ha barna. Forstå det den som kan.. Jeg kan dog forstå at han ønsker å tilbringe den lille tiden han har, sammen med dem. Men som min datter sa så flott. Han kan jo bare delta på deres aktivitet! De trenger alltid flere voksne, og da er han jo dammen med dem. Ts Anonymkode: 5011d...e0f 8 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #20 Skrevet 5. september 2024 Det er hvertfall tydelig at han helst ikke vil se de. Aktiviteten er kjedelig, det gidder han ikke. Og at du er vanskelig, er bare ett argument han bruker for å få sympati fra andre, da den egentlige grunnen, gidder ikke, ikke vil falle i god jord hos noen... Bitter mann som en dag vil bli veldig ensom. Anonymkode: 3e180...ad7 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå