AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Har aldri lært fransk, og finner ikke det jeg leter etter ved å google. Noen som vet hvilken spenning/volt de har i Frankrike i kontaktnettet sitt? Her i Norge har vi 230 og stikkontakter med to plugger. Noen som vet om de har annen type stikkontakt i Frankrike? Hvordan ser den eventuelt ut? Har en sønn som er fast bestemt på å kjøpe seg en pc i deler og bygge selv en rå gaming-pc, og mener han har funnet det han trenger i Frankrike (!) av alle steder, på nettet. Understreker at han aldri har gjort dette før (bygget pc), den vil bli dyr. Han vet heller ikke hvordan stikkontakten/strømkabelen til pc-en vil se ut og hvilken spenning de har i sitt strømnett i Frankrike (og som pc-en da vil være produsert for...), da jeg spurte... Det hele virker litt for usikkert, men jeg kan ikke bestemme. Det er hans penger, og han er ung voksen. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: 26f6b...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Samme som vi har; https://www.worldstandards.eu/electricity/plug-voltage-by-country/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Hvorfor gidder du å skrive dette innlegget? Dersom du hadde googlet, hadde du fått svar uten usikkerheten rundt at svar på kvinneguiden veldig ofte er gjetninger og antakelser. Endret 5. september 2024 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Spenningen er den samme i Frankrike og Norge men det er irrelevant siden alle moderne strømforsyninger fungerer både på 110V og 220V. Men Frankrike bruker en annen type støpsel, men det er heller ikke noe problem siden en kabel kjøpt i Norge vil passe til strømforsyningen. Når det er sagt så høres dette kjøpet ut som noe som vil ende i svindel, man kan finne alle nødvendige komponenter i Norge. Anonymkode: 099bf...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå