Gå til innhold

Hvordan føles angst ut, fysisk, for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en periode med angst nå.. og føler det beroligende å høre om hvordan andre opplever det 🙈

Selv får jeg brystsmerter på venstre side, blir kortpustet / får følelsen av å ikke få nok luft og blir sliten / andpusten av den minste aktivitet…

Hvordan er det hos deg? ❤️

Anonymkode: 1d191...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får en synkende følelse i magen, en følelse av "impending doom" (forestående undergang). Varer det lenge får jeg afasi, skjelvende hender, kramper i hele kroppen (knyter meg) og stressvetting (som lukter). Jeg kan også begynne å gjespe fordi jeg ikke trekker pusten bra nok. Pulsen vil ligge på 100 ved hvile og peake ved anstrengelser. Vanskelig å trene slike dager, for jeg går rett opp i makspuls. Er det skikkelig ille så dissosierer jeg. 

Anonymkode: d86f5...a3e

Skrevet

Veldig vanskelig å puste, prikker i fingrene(kjenner nærmest blodet forsvinne fra hendene), stramme muskler overalt, kan begynne å skjelve og riste kraftig om det varer lenge nok. Pusteproblemene er nok noe av det verste, men det er nok fordi musklene strammer seg så voldsomt.

Anonymkode: b62aa...310

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Får en synkende følelse i magen, en følelse av "impending doom" (forestående undergang). Varer det lenge får jeg afasi, skjelvende hender, kramper i hele kroppen (knyter meg) og stressvetting (som lukter). Jeg kan også begynne å gjespe fordi jeg ikke trekker pusten bra nok. Pulsen vil ligge på 100 ved hvile og peake ved anstrengelser. Vanskelig å trene slike dager, for jeg går rett opp i makspuls. Er det skikkelig ille så dissosierer jeg. 

Anonymkode: d86f5...a3e

Takk for svar. Hvor lenge siter angsten i? 

Skrevet
Aeris skrev (18 timer siden):

Oh det er vanskeligere å puste, hyper ventilerer litt/kort pustet, og om jeg spiser klarer jeg ikke svelge mat så lett.

Forresten jeg lagde en video om hvordan jeg løste noe av det for å lette litt på trykket, kan sees her om du ønsker å se/høre:

https://rumble.com/vovdap-anxiety-attack-andor-dealing-with-bigger-issues-acceptance-.html

Takk for svar! Den skal jeg se :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Veldig vanskelig å puste, prikker i fingrene(kjenner nærmest blodet forsvinne fra hendene), stramme muskler overalt, kan begynne å skjelve og riste kraftig om det varer lenge nok. Pusteproblemene er nok noe av det verste, men det er nok fordi musklene strammer seg så voldsomt.

Anonymkode: b62aa...310

Takk for svar! Kjenner igjen det med å kjenne blodet forsvinne 😔 Hvor lenge varer periodene med angst hos deg?

Skrevet

Uro. Kortpustet. Svimmel. Blunker masse. Blant annet. Helt jævlig, de som aldri har opplevd det er heldige. Jeg tenker på angsten 24/7, fordi man heletiden er redd det skal komme. 

Anonymkode: 89308...603

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Uro. Kortpustet. Svimmel. Blunker masse. Blant annet. Helt jævlig, de som aldri har opplevd det er heldige. Jeg tenker på angsten 24/7, fordi man heletiden er redd det skal komme. 

Enig, den minste følelsen som kan sammenlignes med angst - og man er automatisk i høyspenn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har sånn angst konstant. Helt utholdbart.

Anonymkode: 0f3f9...532

Skrevet

Svimmel, kortpust(innimellom) småsvett.. føles mest som jeg skal svime av, aldri gjort det da.. men blir stressa for å svime av, hjertebank innimellom. 

Anonymkode: 3df73...253

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for svar! Den skal jeg se :)

😄🌸🌿🌷🌟 Håper den kommer til nytte, sorry for litt cringe på starten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...