Littelulla Skrevet 1. februar #1961 Skrevet 1. februar Oline5 skrev (1 minutt siden): Ingen krisemaksimering her, nei.. Bare eksempler på hvordan man "lærer opp" barnet ved å le/oppmuntre/validere oppførselen. Barn vil jo fortsette å gjøre det forldrene ler og klapper av. Kan også nevne den gangen PF, med barnet på armen, flere ganger legger hånden helt ned mot varm stekepanne mens han ler. Andre ville muligens sagt " uff uff, varmt! Au au ", eller noe i den duren...i alle fall ikke le, og gjenta det flere ganger? Jeg har ikke sett nevnte hendelse, og ut ifra empiri bedømmer jeg ikke etter beskrivelser/kommentarer her. Det er ofte mangelfull og/eller forvridd inflrmasjon. Og jo, jeg syns det er krisemaksimering når enkelthendelser blir blåst ut av proposjoner. 1 2
Oline5 Skrevet 1. februar #1962 Skrevet 1. februar Palmemor skrev (10 minutter siden): Hæ? Har han gjort det? Det er jo galskap!! Har sett han steke ting med ungen dinglende i bæremeisen og tenkt han var farlig nærme, men å oppmuntre til å teste med henda nærme? Det er ganske lenge siden nå, men jo, han har det 😱
Oline5 Skrevet 1. februar #1963 Skrevet 1. februar Littelulla skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke sett nevnte hendelse, og ut ifra empiri bedømmer jeg ikke etter beskrivelser/kommentarer her. Det er ofte mangelfull og/eller forvridd inflrmasjon. Og jo, jeg syns det er krisemaksimering når enkelthendelser blir blåst ut av proposjoner. Vel, dine såkalte "enkelthendelser" blir brukt for å vise et mønster med å le av (oppmuntre) en rekke hendelser der barnet normalt ville blitt korrigert. Regner med at du egentlig skjønner det, men velger likevel å kverulere videre bare for å være litt vrien? 5
Littelulla Skrevet 1. februar #1964 Skrevet 1. februar Oline5 skrev (Akkurat nå): Vel, dine såkalte "enkelthendelser" blir brukt for å vise et mønster med å le av (oppmuntre) en rekke hendelser der barnet normalt ville blitt korrigert. Regner med at du egentlig skjønner det, men velger likevel å kverulere videre bare for å være litt vrien? Jeg kverulerer ikke. Jeg er genuint uenig med deg. 3
Oline5 Skrevet 1. februar #1965 Skrevet 1. februar Littelulla skrev (1 minutt siden): Jeg kverulerer ikke. Jeg er genuint uenig med deg. Det går fint 👍 1
Palmemor Skrevet 1. februar #1966 Skrevet 1. februar Oline5 skrev (14 minutter siden): Det er ganske lenge siden nå, men jo, han har det 😱 Det er jo dummere enn jeg skulle tro gikk an… 1
Oline5 Skrevet 1. februar #1967 Skrevet 1. februar Palmemor skrev (6 minutter siden): Det er jo dummere enn jeg skulle tro gikk an… Men, for å presisere! PF sin hånd nedi varmen, ikke barnets!🫣
Palmemor Skrevet 1. februar #1968 Skrevet 1. februar Oline5 skrev (3 minutter siden): Men, for å presisere! PF sin hånd nedi varmen, ikke barnets!🫣 Åh! Da misforsto jeg. Trodde han gjorde det med ungens
tausen Skrevet 2. februar #1969 Skrevet 2. februar Littelulla skrev (18 timer siden): Spekulativ påstand å komme med. Det ser du jo tydelig i måten hun prater på. Jeg jeg jeg..... jeg vil ikke ta hensyn til, jeg vil ikke forandre noe når jeg får barn, jeg gidder ikke vaske klærne til PK, jeg gidder ikke invitere.....kun seg selv hele tiden. Vil ikke miste søvn, ringer PK så han kan overta, han jobber på nattestid...Han gjør mye hjemme fordi hun ikke gidder eller som hun og sier....har ikke tid🫣 3
Littelulla Skrevet 2. februar #1970 Skrevet 2. februar tausen skrev (1 time siden): Det ser du jo tydelig i måten hun prater på. Jeg jeg jeg..... jeg vil ikke ta hensyn til, jeg vil ikke forandre noe når jeg får barn, jeg gidder ikke vaske klærne til PK, jeg gidder ikke invitere.....kun seg selv hele tiden. Vil ikke miste søvn, ringer PK så han kan overta, han jobber på nattestid...Han gjør mye hjemme fordi hun ikke gidder eller som hun og sier....har ikke tid🫣 Jeg mener fortsatt det er spekulativt å bastant si at hun mangler empati. Hun vider mye empati overfor sønnen sin, og også overfor PF. At hun er selvsentrert sier jeg ikke noe imot, men det er ganske alvorlig å påstå st noen msnglet empati. 1
Pigaloppa Skrevet 2. februar #1971 Skrevet 2. februar Stakkars unge som må vokse opp i det støynivået til pappaen. Det handler ikke om enkelthendelser eller lek det som foregår der i huset,men en far som ikke evner å roe seg ned og slutte å oppføre seg støyende og manisk opptatt av å ha oppmerksomhet. Og så lurer stina på hvorfor ungen er så vanskelig å legge.. jo fordi han lever i et sirkus av underholdning og bråk,og da blir nok han som de fleste som lever slik veldig stresset i kropp og sjel. 5 7
Palmemor Skrevet 2. februar #1972 Skrevet 2. februar Pigaloppa skrev (10 minutter siden): Stakkars unge som må vokse opp i det støynivået til pappaen. Det handler ikke om enkelthendelser eller lek det som foregår der i huset,men en far som ikke evner å roe seg ned og slutte å oppføre seg støyende og manisk opptatt av å ha oppmerksomhet. Og så lurer stina på hvorfor ungen er så vanskelig å legge.. jo fordi han lever i et sirkus av underholdning og bråk,og da blir nok han som de fleste som lever slik veldig stresset i kropp og sjel. Hun sa jo her før vixen at han ikke kan legge ungen fordi da tror han automatisk at det skal skje noe Stapper bamsen ned i grøten og, for det er sååå gøy. Eget show den familien der 2 7
tausen Skrevet 2. februar #1973 Skrevet 2. februar Palmemor skrev (13 minutter siden): Hun sa jo her før vixen at han ikke kan legge ungen fordi da tror han automatisk at det skal skje noe Stapper bamsen ned i grøten og, for det er sååå gøy. Eget show den familien der Burde vært beskyttet mot seg selv.......De to er jo bare to store barn, stakkars lille gutten som vokser opp med den galskapen 7
Ellinelli Skrevet 2. februar #1974 Skrevet 2. februar Palmemor skrev (1 time siden): Hun sa jo her før vixen at han ikke kan legge ungen fordi da tror han automatisk at det skal skje noe Stapper bamsen ned i grøten og, for det er sååå gøy. Eget show den familien der Altså.. jeg så den snappen med fantus full av grøt 😅 Ikke normalt! Jeg får bare mer tro på at de leser her, og legger ut for at vi skal ha noe å diskutere.. det må jo bare være tull! Helt med på at voksne skal leke og være aktive samme med barna, men barnet må bli forvirrent angående hva som er vanlig oppførsel. Blir jo veldig rart for barnet i barnehagen når det ikke er lov å feks putte leker i maten, når dette er morsomt hjemme. 4 3
Palmemor Skrevet 2. februar #1975 Skrevet 2. februar Ellinelli skrev (1 minutt siden): Altså.. jeg så den snappen med fantus full av grøt 😅 Ikke normalt! Jeg får bare mer tro på at de leser her, og legger ut for at vi skal ha noe å diskutere.. det må jo bare være tull! Helt med på at voksne skal leke og være aktive samme med barna, men barnet må bli forvirrent angående hva som er vanlig oppførsel. Blir jo veldig rart for barnet i barnehagen når det ikke er lov å feks putte leker i maten, når dette er morsomt hjemme. Jeg tror helt på ekte at PelleK gjør alt dette med god intensjon! Han vil være en leken og tilstedeværende pappa, og han ER flink! Men på noen områder virker det litt Peter Pan 10 4
Littelulla Skrevet 2. februar #1976 Skrevet 2. februar Ellinelli skrev (13 minutter siden): Altså.. jeg så den snappen med fantus full av grøt 😅 Ikke normalt! Jeg får bare mer tro på at de leser her, og legger ut for at vi skal ha noe å diskutere.. det må jo bare være tull! Helt med på at voksne skal leke og være aktive samme med barna, men barnet må bli forvirrent angående hva som er vanlig oppførsel. Blir jo veldig rart for barnet i barnehagen når det ikke er lov å feks putte leker i maten, når dette er morsomt hjemme. Si ifra til Fantorangen samtidig. Han forvirrer også barna med hva man kan putte i bollen når man baker. 1 3
Pigaloppa Skrevet 2. februar #1977 Skrevet 2. februar Littelulla skrev (9 minutter siden): Si ifra til Fantorangen samtidig. Han forvirrer også barna med hva man kan putte i bollen når man baker. Men nå er det vel ikke fantorangen som skal oppdra barnet? 4
Littelulla Skrevet 2. februar #1978 Skrevet 2. februar Pigaloppa skrev (1 minutt siden): Men nå er det vel ikke fantorangen som skal oppdra barnet? Nei, men sannsynligheten for at han har stor påvirkningskraft er beviselig. Om man ikke skal kunne tulle burde ikke barneTV heller legge opp til det. Barna kan bli forvirret av at Fantorangen får lov og ikke de. (Hvis noen lurer: nei, jeg mener ikke dette på alvor. Jeg sank bare ned til et nivå jeg egentlig syns er helt idiotisk. Beklager.) 3 1
Pasha Skrevet 3. februar #1979 Skrevet 3. februar han kunne ikke legge fisken inne i bilen, mens han løp inn for å kjøpe det han glemte pga bilen hadde for høy temperatur... men å kjøre hjem i samme bil med samme høye temperatur.. det går visst fint 🙈🙈 1 1
Palmemor Skrevet 3. februar #1980 Skrevet 3. februar Pasha skrev (39 minutter siden): han kunne ikke legge fisken inne i bilen, mens han løp inn for å kjøpe det han glemte pga bilen hadde for høy temperatur... men å kjøre hjem i samme bil med samme høye temperatur.. det går visst fint 🙈🙈 Var det ikke mens han trente? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå