Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (1 minutt siden):

Det står asjetter med mat fra hele dagen, tomme bokser brus spredd utover, en søppelkasse midt på kjøkkenbenken… at hu har halve rusta oppå der er det minste problemet. Hun lager mat og går fra kjøkkenet. Rydder ingenting, kaster ikke ting i søpla. Alt blir liggende til PF har tid, fordi rydde kjøkken er hans jobb! Her skal alt deles for gud forby om det skulle jevna seg ut over tid 

Hvis hun har ADHD kan det skyldes litt på det også. Uansett ser jeg ikke hvorfor det er noe man skal lage så mye styr for. La nå de to få organisere (eller ikke gjøre det) hverdagen på sin måte. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Hvis hun har ADHD kan det skyldes litt på det også. Uansett ser jeg ikke hvorfor det er noe man skal lage så mye styr for. La nå de to få organisere (eller ikke gjøre det) hverdagen på sin måte. 

Hun har ikke adhd

Jeg har ingen planer om å troppe opp der for å fortelle de hva de skal gjøre, men det er nå ett diskusjonsforum da 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Går fint å rydde opp etter seg selv om man har ADHD. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Pigaloppa skrev (23 minutter siden):

Går fint å rydde opp etter seg selv om man har ADHD. 

Men det er også flere med ADHD som kan ha utfordringer med det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kjøkkenet 😂😂😂  Hun roter og han kommer hjem og sender stikk og sier at det tok ikke mindre enn en time og rydde 😂 Hva med og rydde underveis Stina?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Det er jo ting hun sier hun sliter med. Som hun deler på snap. Kjøkkenet ble jo delt lenger opp i tråden her og dermed naturlig å diskutere?

Men du sier bastant at hun inne har adhd. Mens Stina selv sier hun burde vært utredet og som adhder selv ser jeg en uregulert adhd hos Stina. Ja hun fremstår lat og rotete. Gjør bare det som er lystbetont og gir rask dopamin. Hun blir sukkeravhengig etc. Ser mye tv eller gjorde før ihvertfall. Kjøper nytt istedet for å ta jobben med å finne fram. Høstpynt etc…

Ikke fulgt med så mye de siste mnd. Så handler det om at man også kan regulere seg selv med adhd men det koster som regel litt mer og det krever at man ønsker det. Stina virker fornøyd med livet sitt og har jo en veldig liten sfære å forholde seg til. Jeg er ikke en fan altså og selv med adhd kunne jeg aldri hatt det sånn på kjøkkenet mitt. Fordi jeg liker å handet ryddig i rundt meg og tilstreber det selv om det er kjedelig. 😴 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (3 minutter siden):

Men du sier bastant at hun inne har adhd. Mens Stina selv sier hun burde vært utredet og som adhder selv ser jeg en uregulert adhd hos Stina. Ja hun fremstår lat og rotete. Gjør bare det som er lystbetont og gir rask dopamin. Hun blir sukkeravhengig etc. Ser mye tv eller gjorde før ihvertfall. Kjøper nytt istedet for å ta jobben med å finne fram. Høstpynt etc…

Ikke fulgt med så mye de siste mnd. Så handler det om at man også kan regulere seg selv med adhd men det koster som regel litt mer og det krever at man ønsker det. Stina virker fornøyd med livet sitt og har jo en veldig liten sfære å forholde seg til. Jeg er ikke en fan altså og selv med adhd kunne jeg aldri hatt det sånn på kjøkkenet mitt. Fordi jeg liker å handet ryddig i rundt meg og tilstreber det selv om det er kjedelig. 😴 

Jeg sier at hun ikke har adhd fordi det ikke er utredet og ikke diagnostisert. Og ifølge reglene her er det ikke lov å påberope andre diagnoser som ikke er fakta. 

Jeg tror ikke hun har adhd. Hun er understimulert og har ikke lært seg å bli voksen. Hun lever fortsatt livet som at hele verden skylder henne en tjeneste 

Og om hun har en underliggende diagnose så er jo ikke det noe å skylde på. Folk med diagnoser kan også rydde opp etter seg. Man må bare finne ut hvordan. Og sette det i system. Og det er mentalt krevende. Og det liker ikke Stina

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Palmemor skrev (30 minutter siden):

Jeg sier at hun ikke har adhd fordi det ikke er utredet og ikke diagnostisert. Og ifølge reglene her er det ikke lov å påberope andre diagnoser som ikke er fakta. 

Jeg tror ikke hun har adhd. Hun er understimulert og har ikke lært seg å bli voksen. Hun lever fortsatt livet som at hele verden skylder henne en tjeneste 

Og om hun har en underliggende diagnose så er jo ikke det noe å skylde på. Folk med diagnoser kan også rydde opp etter seg. Man må bare finne ut hvordan. Og sette det i system. Og det er mentalt krevende. Og det liker ikke Stina

Nei nettopp. Det er krevende for henne… det klarer alle å se. Hvorfor det er så krevende for henne kan jo være en diagnose som hun selv har sagt hun tror hun har. Så det tenker jeg vi kan diskutere om vi er enige i eller ikke. 

Og det er heller ingen unnskyld. Det krever mer men er mulig om man jobber med struktur,system og selvregulering.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg liker å ha det ryddig men er et voldsomt rotehue. Noen ganger når kvelden kommer, orker jeg ikke ta tak i det og utsetter det til neste dag. OG DET ER HELT GREIT! Kritikken som kommer her med "hoarders" og at "man rydder mens man lager mat" er shaming! Det bør heller framsnakkes at det er helt normalt at det er litt kaos etter matlaging, og at det er helt i orden å utsette rydding litt. Hvem BRYR seg om en bæresele ligger på gulvet????? 

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Sammy! skrev (3 minutter siden):

Jeg liker å ha det ryddig men er et voldsomt rotehue. Noen ganger når kvelden kommer, orker jeg ikke ta tak i det og utsetter det til neste dag. OG DET ER HELT GREIT! Kritikken som kommer her med "hoarders" og at "man rydder mens man lager mat" er shaming! Det bør heller framsnakkes at det er helt normalt at det er litt kaos etter matlaging, og at det er helt i orden å utsette rydding litt. Hvem BRYR seg om en bæresele ligger på gulvet????? 

Poenget her er at Pelle må rydde opp Stinas rot!  Ikke at hun utsetter det litt (og tar det selv senere).

• Liker 12
Skrevet
Sammy! skrev (28 minutter siden):

Enig 👆

Skrevet
FruRosa skrev (24 minutter siden):

Poenget her er at Pelle må rydde opp Stinas rot!  Ikke at hun utsetter det litt (og tar det selv senere).

Nei , det har ikke vært poenget

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Og hvorfor er det et poeng. Javel så rydder han etter hennes rot. Det gjør jeg også hjemme og han etter mitt. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg reagerer BÅDE på griseriet hennes OG at Pelle må rydde etter henne!

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg shiner kjøkkenet hver morgen og kveld, allikevel ser det ca alltid sånn ut. Folk er forskjellige, er liksom begrenset hvor uhygienisk og krise det blir på en dag.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg syns hun viser lite respekt både for samboeren og hjemmet ved å rote og grise slik. 
Nei, det går ikke utover meg at hun holder på sånn. Det gjør ingenting av det hun gjør/ikke gjør, men dette er et diskusjonsforum. I trådene om Stina og Pelle må det være innafor å diskutere det man reagerer på av det DE SELV legger ut.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
FruRosa skrev (Akkurat nå):

Jeg syns hun viser lite respekt både for samboeren og hjemmet ved å rote og grise slik. 
Nei, det går ikke utover meg at hun holder på sånn. Det gjør ingenting av det hun gjør/ikke gjør, men dette er et diskusjonsforum. I trådene om Stina og Pelle må det være innafor å diskutere det man reagerer på av det DE SELV legger ut.

Og nettopp fordi det er et diskusjonsforum,må det være lov å diskutere det som skrives i tråden.

Hvis alle er enige,er det jo ikke en diskusjon.

Men "diskusjonen" rundt de går jo i en evig loop,når det ikke egentlig er noe å snakke om (som er oftere enn ikke..) så diskuteres det "skitne kjøkkenet" eller det "ihjelslitte huset" som nærmest må rives ifølge denne tråden..

Om og om igjen..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes også det er litt rart at det virker som at Stina ikke rydder opp etter seg, jeg hadde aldri akseptert at det så sånn ut etter min samboer, med mindre noe helt spesielt hadde skjedd. Det å sette brukte tallerkner inn i oppvaskmaskinen tar jo ikke mye lenger tid enn å sette den oppå. samme med pant, man legger det i en pose eller beholder. 

Men! Om dette er sånn disse to ønsker å ha det, de synes det er greit og mener at de har en grei arbeidsfordeling, så får de da bare ha det sånn og gjøre det sånn? Det går jo ikke utover noen andre enn de som bor der. 

Synes det er kjempeflott at dere med hundre barn, kroniske sykdommer og fire heltidsjobber klarer å ha det mye ryddigere og renere enn disse to som bare suller hjemme, men det er nå en gang da pelle k og Stina sitt hjem da. Og det blir jo stort sett ryddet og vasket på kjøkkenet daglig, så uhygienisk vil jeg ikke si at det er. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
FruRosa skrev (4 timer siden):

Og hva så? Helt vanlig i en familie at man rydder hverandres rot. Man fordeler oppgavene. Er da ingen krise?? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...