Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke for å dra «det» kortet, men har vært luftet flere ganger her om han kan ha vanskeligheter i relasjon til andre og se andres psykiske behov (diagnoser er nevnt). Det kan jo være han finner det nødvendig å ha en «oppskrift» med konkret fremgangsmåte i vugging, hvis han f.eks strever med å tolke barnets signaler. Ikke vet jeg, men det er jo merkelig å ha en konkret plan. Ofte trenger barn nærhet, og bryr seg lite om hvilken retning det svajes i 😆

• Liker 14
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Seroquel skrev (9 timer siden):

Ikke for å dra «det» kortet, men har vært luftet flere ganger her om han kan ha vanskeligheter i relasjon til andre og se andres psykiske behov (diagnoser er nevnt). Det kan jo være han finner det nødvendig å ha en «oppskrift» med konkret fremgangsmåte i vugging, hvis han f.eks strever med å tolke barnets signaler. Ikke vet jeg, men det er jo merkelig å ha en konkret plan. Ofte trenger barn nærhet, og bryr seg lite om hvilken retning det svajes i 😆

Absolutt! Og for en flott ting det hadde vært om han var klar over dette selv, og hvorfor han gjorde det, så han kunne hjulpet andre med samme utfordringer 😁😁

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Og der er det i gang med forskningen igjen. 🙊

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

God kunde på Aleris han godeste PF gitt ;) han må da ha en viss helseangst...

• Liker 6
Skrevet
BlåSwix skrev (27 minutter siden):

Syns han hadde en god forklaring 😓

• Liker 8
  • 2 uker senere...
Skrevet

Man kan si mye om Per Fredrik, men fy søren, den innsatsen han legger ned til sønnen sin er virkelig noe utenom det vanlige. Hvertfall meg bekjent 😅 

så nettopp snappen om at han lager en tegneserie til sønnen, et eventyr univers der han legger inn utrolig mye detaljer i tegningene som er basert på opplevelser de har hatt, ting og leker gutten har osv. Selvsagt husker ikke sønnen det, men tenk å kunne ha noe sånt for fremtiden, som man kan titte tilbake på når man er voksen. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
BlåSwix skrev (På 19.8.2025 den 22.20):

Han har ikke helseangst. Helseangst er mye verre og ekstremt ødeleggelse for et menneske og familien rundt. 
Denne typen undersøkelser er feks ganske vanlig å gjøre i usa, men for de privilegerte som har råd til å betale for det. 
Han er over gjennomsnittet opptatt av helsa si, absolutt. Men helseangst er det ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Lilleiskaffe skrev (2 timer siden):

Han har ikke helseangst. Helseangst er mye verre og ekstremt ødeleggelse for et menneske og familien rundt. 
Denne typen undersøkelser er feks ganske vanlig å gjøre i usa, men for de privilegerte som har råd til å betale for det. 
Han er over gjennomsnittet opptatt av helsa si, absolutt. Men helseangst er det ikke. 

Sånne undersøkelser han gjør har egentlig null verdi og anbefales ikke av noen som ikke tjener penger på det. Og det bunner nok i en viss grad av helseangst. Har masse slekt og venner i usa. Det eneste de gjør er coloscopi. Så det er nok ikke veldig vanlig med helkroppsundersøkelser uten grunn der heller. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Er ikke helt sunt å skulle ringe legevakta fordi man har 38.1 i feber heller, så de kan finne ut hva som feiler en…?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (5 timer siden):

Er ikke helt sunt å skulle ringe legevakta fordi man har 38.1 i feber heller, så de kan finne ut hva som feiler en…?

Som jeg skrev, han er opptatt av helse. Men det er overraskende mange som ringer til legevakta for ufattelige små ting, vi snakker flis i fingeren. Så der han er ikke alene. Men ja, det er rimelig spesielt. Fremdeles ikke helseangst. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nussepus skrev (5 timer siden):

Sånne undersøkelser han gjør har egentlig null verdi og anbefales ikke av noen som ikke tjener penger på det. Og det bunner nok i en viss grad av helseangst. Har masse slekt og venner i usa. Det eneste de gjør er coloscopi. Så det er nok ikke veldig vanlig med helkroppsundersøkelser uten grunn der heller. 

Null verdi blir feil, det tas blant annet blodprøver, som er greit å ta på jevnlig basis. jeg ser personlig ikke noe poeng å betale dyre dommer for slike undersøkelser, men han bruker da pengene sine og tiden slik han vil. 

min familie i usa har rike venner som har reiser til Tyrkia på helsereiser der de undersøker absolutt alt, og kombinerer det med skjønnhetsavtaler og ferie noen ganger i året. Vanlig i deres krets hvertfall 😅 men usa er stort. 
Jeg mener fremdeles det ikke er helseangst, da mennesker med helseangst er mye mye verre. 

• Liker 2
Skrevet

Som jeg skrev, han er opptatt av helse. Men det er overraskende mange som ringer til legevakta for ufattelige små ting, vi snakker flis i fingeren. Så der han er ikke alene. Men ja, det er rimelig spesielt. Fremdeles ikke helseangst. 

Men hvordan vet du at han ikke har helseangst? 

• Nyttig 6
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Men hvordan vet du at han ikke har helseangst? 

Vet jo ikke det, på samme måte som at dere ikke vet at han har det. Men basert på min erfaring og kunnskap fra privatlivet og arbeidslivet, så tror ikke jeg at han har det.

diagnoser er heldigvis mellom en person og helsevesenet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet jo ikke det, på samme måte som at dere ikke vet at han har det. Men basert på min erfaring og kunnskap fra privatlivet og arbeidslivet, så tror ikke jeg at han har det.

diagnoser er heldigvis mellom en person og helsevesenet. 

Det blir fort litt allemnaseie når man velger å dele absolutt alt med hele Norge. Du mener han ikke har det. Noen mener han har det. Må være greit å være uenig 

• Liker 4
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Det blir fort litt allemnaseie når man velger å dele absolutt alt med hele Norge. Du mener han ikke har det. Noen mener han har det. Må være greit å være uenig 

Absolutt, uenigheter er en del av livet! Men man trenger kanskje ikke være så bastant, vi VET jo tross alt veldig lite. Selv om jeg også var veldig bastant på at han ikke har helseangst 😆 

Men at han har sine rare greier, det skal ingen lure på. Det er ikke vanlig i Norge å dra på slike årlige helseundersøkelser, også blir det med en liten bismak for min del: de som har penger til dette, er tilbud til de rike som gir fordeler den vanlige mannen i gata ikke har.. 

• Liker 1
Skrevet

Helseangst eller ei, mannen er langt i fra frisk! 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
firetoen skrev (1 time siden):

Helseangst eller ei, mannen er langt i fra frisk! 

Er han syk?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lilleiskaffe skrev (På 30.8.2025 den 15.46):

Absolutt, uenigheter er en del av livet! Men man trenger kanskje ikke være så bastant, vi VET jo tross alt veldig lite. Selv om jeg også var veldig bastant på at han ikke har helseangst 😆 

Men at han har sine rare greier, det skal ingen lure på. Det er ikke vanlig i Norge å dra på slike årlige helseundersøkelser, også blir det med en liten bismak for min del: de som har penger til dette, er tilbud til de rike som gir fordeler den vanlige mannen i gata ikke har.. 

nettopp. Vi vet ikke. Vi tror, synser og mener basert på det han deler. Når en voksen mann vurderer legevakt fordi han har 0.2 grader mer enn normalt i temp så lager jeg meg jo opp en mening om hva det skyldes 

• Liker 4
Skrevet

Tror PF har mer en "eksistensiell angst" i såfall. Han har jo sagt at han gjør dette fordi han har mistet begge foreldrene, og i sær er det vel knyttet opp til faren. Han vil ikke oppdage ting før det er for sent. Også er vel PF ganske svart/hvitt, alt eller ingenting. Fordelen er jo at han kanskje oppmuntrer menn til å ta sin egen helse litt mer på alvor enn mange gjør. Men så kan man jo selvsagt stille spørsmålet om hvorvidt han kan være en pådriver for å påvirke (unge) gutter negativt og med sine ekstreme regimer. Vet ikke hvordan følgerbasen hans er. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
refill skrev (21 minutter siden):

Tror PF har mer en "eksistensiell angst" i såfall. Han har jo sagt at han gjør dette fordi han har mistet begge foreldrene, og i sær er det vel knyttet opp til faren. Han vil ikke oppdage ting før det er for sent. Også er vel PF ganske svart/hvitt, alt eller ingenting. Fordelen er jo at han kanskje oppmuntrer menn til å ta sin egen helse litt mer på alvor enn mange gjør. Men så kan man jo selvsagt stille spørsmålet om hvorvidt han kan være en pådriver for å påvirke (unge) gutter negativt og med sine ekstreme regimer. Vet ikke hvordan følgerbasen hans er. 

Det er jo Bryan Johnsen som er helten hans så usikker på om han bare er bekymra fordi foreldrene gikk bort tidlig eller om han på ekte tror han kan pause alderdommen 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...