Alvea Skrevet 4. juli #1421 Skrevet 4. juli Han skal finne løsningen på lipødem. Han kunne ikke sove på grunn av dette fordi han fikk helt hang up. Nå har det virkelig rabla for han 12 1 12
Blåttvann Skrevet 4. juli #1422 Skrevet 4. juli Alvea skrev (1 time siden): Han skal finne løsningen på lipødem. Han kunne ikke sove på grunn av dette fordi han fikk helt hang up. Nå har det virkelig rabla for han Han har "litt" grandiose tanker om seg selv. 16 1
Pigaloppa Skrevet 4. juli #1423 Skrevet 4. juli Blåttvann skrev (1 time siden): Han har "litt" grandiose tanker om seg selv. 🎯 6 1
Pigaloppa Skrevet 4. juli #1424 Skrevet 4. juli Alvea skrev (3 timer siden): Han skal finne løsningen på lipødem. Han kunne ikke sove på grunn av dette fordi han fikk helt hang up. Nå har det virkelig rabla for han Det er et par andre "lidelser" han heller burde åpne øynene for, som muligens omhandler han selv. 9 3 16
Orly Skrevet 4. juli #1425 Skrevet 4. juli Noen i lipødem gruppa på fb synes det var fantastisk og anbefalte andre å følge han, ser ut som den tråden er slettet nå heldigvis 1
Blåttvann Skrevet 4. juli #1426 Skrevet 4. juli (endret) Orly skrev (2 timer siden): Noen i lipødem gruppa på fb synes det var fantastisk og anbefalte andre å følge han, ser ut som den tråden er slettet nå heldigvis Forstår at folk med lipødem er desperate og hyller enhver som ønsker å hjelpe dem, men altså..... 😬 Endret 4. juli av Blåttvann 1
Zenhouse Skrevet 4. juli #1427 Skrevet 4. juli Det foregår nå et 5-årig forskningsprosjekt blant flere norske sykehus ang behandlingsmetoder for lipødem. Ganske spenstig om han tror han har løst saken over natta. 17
oss-to Skrevet 4. juli #1428 Skrevet 4. juli Zenhouse skrev (3 timer siden): Det foregår nå et 5-årig forskningsprosjekt blant flere norske sykehus ang behandlingsmetoder for lipødem. Ganske spenstig om han tror han har løst saken over natta. Sa han ikkje at dette ville ta år? 3 1
Zenhouse Skrevet 4. juli #1429 Skrevet 4. juli oss-to skrev (13 minutter siden): Sa han ikkje at dette ville ta år? Jeg har bare sett screenshot av det har han gjort. Oppfattet det som om han jobbet hele natta med dette og allerede nå ligger det en haug med data klart, leger må bare kontakte ham for å få tilgang til dette. ( han sier de allerede har gjort det). Godt mulig han ikke tror han fant en løsning over natta. Jeg synes alikevel det er spenstig av ham å tro at han gjør noe helt unikt innenfor lipødem-forskning. Det er nylig publisert både europeiske og amerikanske konsensus utalelser om diagnostikk og behandling av lipødem. Norge er som sagt inne i sitt fjerde år med systematisk lipødem-forskning, og tyske myndigheter har et lignende studie på gang nå som forventes å gi viktige vitenskapelige svar på behandling av lipødem. Da blir et sånt spontant : «hey- jeg setter AI på saken, dette kan gi uante muligheter for et gjennombrudd» litt umusikalsk i mine ører. Men fører det til noe, skal jeg være den første til å legge meg flat. 11 6
Littelulla Skrevet 4. juli #1430 Skrevet 4. juli Zenhouse skrev (2 timer siden): Jeg har bare sett screenshot av det har han gjort. Oppfattet det som om han jobbet hele natta med dette og allerede nå ligger det en haug med data klart, leger må bare kontakte ham for å få tilgang til dette. ( han sier de allerede har gjort det). Godt mulig han ikke tror han fant en løsning over natta. Jeg synes alikevel det er spenstig av ham å tro at han gjør noe helt unikt innenfor lipødem-forskning. Det er nylig publisert både europeiske og amerikanske konsensus utalelser om diagnostikk og behandling av lipødem. Norge er som sagt inne i sitt fjerde år med systematisk lipødem-forskning, og tyske myndigheter har et lignende studie på gang nå som forventes å gi viktige vitenskapelige svar på behandling av lipødem. Da blir et sånt spontant : «hey- jeg setter AI på saken, dette kan gi uante muligheter for et gjennombrudd» litt umusikalsk i mine ører. Men fører det til noe, skal jeg være den første til å legge meg flat. Hadde vært veldig kjekt om det var leger fra det prosjektet som har tatt kontakt. Han la vel inn å få ukentlig oppdatering på fremgangen tror jeg, så det er i hvertfall ikke noe han mente han var ferdig med på en natt. Krysser fingre for at dette fører noen vei. Det hadde jo vært godt for alt som kan hjelpe på veien mot forstå og å behandle lipødem. 4
DysterPytten Skrevet fredag kl 21:42 #1431 Skrevet fredag kl 21:42 Orly skrev (11 timer siden): Noen i lipødem gruppa på fb synes det var fantastisk og anbefalte andre å følge han, ser ut som den tråden er slettet nå heldigvis Nei den er der enda, desverre.
Wor Skrevet lørdag kl 11:42 #1432 Skrevet lørdag kl 11:42 Littelulla skrev (18 timer siden): Hadde vært veldig kjekt om det var leger fra det prosjektet som har tatt kontakt. Han la vel inn å få ukentlig oppdatering på fremgangen tror jeg, så det er i hvertfall ikke noe han mente han var ferdig med på en natt. Krysser fingre for at dette fører noen vei. Det hadde jo vært godt for alt som kan hjelpe på veien mot forstå og å behandle lipødem. Det er helt ufattelig naivt å tro at noe så banalt som en AI som finner litteratur for deg allerede ikke har blitt gjort i årevis innenfor akademia. Så klart har legene som forsker på hatt tilgang til bedre programmer for dette i mange mange år. Jeg har arbeidet med innhenting av kilder for et forskningsprosjekt for 4 år siden, og allerede da var dette på plass 11 4
Orly Skrevet lørdag kl 11:50 #1433 Skrevet lørdag kl 11:50 DysterPytten skrev (14 timer siden): Nei den er der enda, desverre. Ok, klarte ikke å finne den igjen så derfor jeg regnet med den var slettet
Littelulla Skrevet lørdag kl 20:17 #1434 Skrevet lørdag kl 20:17 Wor skrev (8 timer siden): Det er helt ufattelig naivt å tro at noe så banalt som en AI som finner litteratur for deg allerede ikke har blitt gjort i årevis innenfor akademia. Så klart har legene som forsker på hatt tilgang til bedre programmer for dette i mange mange år. Jeg har arbeidet med innhenting av kilder for et forskningsprosjekt for 4 år siden, og allerede da var dette på plass Jeg forholder meg til det som er blitt opplyst: at leger har tatt kontakt fordi de er interessert i dataen. Hva, hvordan, hvorfor - dette har jeg ikke tatt stilling til med hensyn til min kommentar om at det er flott dersom dette (PF sin jobb sammen med leger eventuelt da) gir noen ny kunnskap. 3
Pigaloppa Skrevet lørdag kl 23:34 #1435 Skrevet lørdag kl 23:34 Littelulla skrev (3 timer siden): Jeg forholder meg til det som er blitt opplyst: at leger har tatt kontakt fordi de er interessert i dataen. Hva, hvordan, hvorfor - dette har jeg ikke tatt stilling til med hensyn til min kommentar om at det er flott dersom dette (PF sin jobb sammen med leger eventuelt da) gir noen ny kunnskap. Her tenker jeg at man som influenser burde være sitt ansvar bevisst! Om han etterhvert skal presentere noe "ny" kunnskap bør han trø varsomt. Dette er en lidelse som ikke er noe kvikk fiks, ingen dyre oljer eller havregrøt. En av behandlingene er å fettsuge disse opphopningene, men det må man betale for selv. Er man ikke kompetent til å drive slik forskning på et medisinsk nivå bør man heller holde seg til hvordan lage den ekleste blandingen å chugge frivillig selv om man holder på å spy🤮 bare der ringer noen bjeller om at ting kanskje et litt vell spesielle.. Håper folk som sliter med lipødem får riktig og gratis hjelp i fremtiden ❤️ 6 1 8
Sur sitron Skrevet søndag kl 07:10 #1436 Skrevet søndag kl 07:10 Pigaloppa skrev (7 timer siden): Her tenker jeg at man som influenser burde være sitt ansvar bevisst! Om han etterhvert skal presentere noe "ny" kunnskap bør han trø varsomt. Dette er en lidelse som ikke er noe kvikk fiks, ingen dyre oljer eller havregrøt. En av behandlingene er å fettsuge disse opphopningene, men det må man betale for selv. Er man ikke kompetent til å drive slik forskning på et medisinsk nivå bør man heller holde seg til hvordan lage den ekleste blandingen å chugge frivillig selv om man holder på å spy🤮 bare der ringer noen bjeller om at ting kanskje et litt vell spesielle.. Håper folk som sliter med lipødem får riktig og gratis hjelp i fremtiden ❤️ Det er bla på grunn av dette at jeg setter store spørsmålstegn ved hele hans influenser-virksomhet. 2 8
refill Skrevet søndag kl 08:22 #1437 Skrevet søndag kl 08:22 Slik jeg forstod det så har han vel aldri sagt at han skal løse noe? Han har bare laget et system som kontinuerlig kan hente inn informasjon fra alt fra forskere til pasienter og vurdere data. Han tilfører jo ikke noe personlig. 2 4
Zenhouse Skrevet søndag kl 10:18 #1438 Skrevet søndag kl 10:18 (endret) refill skrev (1 time siden): Slik jeg forstod det så har han vel aldri sagt at han skal løse noe? Han har bare laget et system som kontinuerlig kan hente inn informasjon fra alt fra forskere til pasienter og vurdere data. Han tilfører jo ikke noe personlig. Han skal ikke like godt lage et likedan system for Alzheimer? Slik at leger kan kontakte ham for å få tilgang til data slik at de kan bruke det i forskningen sin for å løse Alzhemer-gåten? Jeg antar at de fleste vil tenke at det høres tullete ut, at leger og forskere over hele verden allerede har både tilgang til all data og jobber på spreng med dette. Så skal PF fra Sandefjord ha fått denne geniale idéen som gjør at leger kontakter ham for å få tilgang til materialet? Jeg synes det er kjempeflott at han setter fokus på lipødem og alt det fører med seg, veldig bra at han tar opp det urettferdige i at man er prisgitt hvor i landet man bor når det gjelder å få dekket det som man faktisk kan hjelpe, nemlig kompresjonstøy og pulsator, og at staten burde dekke operasjoner. Men han fremstiller det som han har gjort noe unikt forskningsmessig? ( tillegg: jeg skal la denne saken ligge nå- og for lipødemrammede så håper jeg at PF er et geni) Endret søndag kl 10:21 av Zenhouse 2 5
MissCortado Skrevet søndag kl 10:23 #1439 Skrevet søndag kl 10:23 Forskning basert på random, dels upålitelige kilder på nett. Høres ut som noe ekte forskere vil bruke, ja. 4 1
AntiBullshit Skrevet søndag kl 11:15 #1440 Skrevet søndag kl 11:15 refill skrev (2 timer siden): Slik jeg forstod det så har han vel aldri sagt at han skal løse noe? Han har bare laget et system som kontinuerlig kan hente inn informasjon fra alt fra forskere til pasienter og vurdere data. Han tilfører jo ikke noe personlig. Det han holder på med heter data scraping. Det er helt enkelt at man samler inn all data som f.eks. inneholder ordet lipødem. Det er som å fiske med en gigantisk håv. Og hva skjer når man fisker med gigantisk håv? Jo, du får masse dritt som du ikke ønsker/trenger og som ikke er spiselig. Det er ingen vurdering av datakvalitet i det oppsettet han driver å skryter av, han bare namedropper programmeringsspråk og dataformat i håp om at folk skal bli imponert eller noe. Han gjemmer seg bak «store ord» og terminologi som folk flest kanskje ikke har noe forhold til. For min del så oppfatter jeg at nevner ting for at det han holder på med skal fremstå komplisert, ikke for å være forklarende eller opplysende. F.eks. valgte han å fokuser mye på at han måtte bruke javascript for å konvertere data fra json-format til et format som AIen kunne behandle. Det er som å bruke veldig mye tid på å forklare at man fikk eggeskall i røra og måtte bruke skje for å fjerne det. Datakonvertering er ikke groundbreaking på noe vis i 2025. Jeg skal love deg at de som forsker på dette har en langt mer solid forståelse for hvordan man gjennomfører en literaturgjennomgang både med og uten AI, javascript, Python, json og alle andre «verktøy» som PF tydeligvis har et stort behov for å smykke seg med. I tillegg så virker det som at PF tror at forskning handler om å samle inn mest mulig data, kvaliteten er det ikke så nøye med. Det er bare veldig innlysende at mannen aldri har vært i nærheten av et universitet eller forskningsmiljø, og at han er enormt naiv når det kommer til hvordan ulike ting funker - alt fra havrekjeks til lipødem tror han liksom at han har funnet løsningen på, at han vet noe som ingen andre har tenkt på osv. Noe som jeg kan tenke meg oppleves litt provoserende all den tid han og fruen bare går og sysler for seg selv hjemme og på nærbutikkene. Han tror virkelig at han kan «outsmarte» alle. Selvtillit er jo vel og bra, men uten ydmykhet og selvinnsikt for egne begrensinger så bikker det fort over i en overforenklet virkelighetsoppfatning. 3 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå