Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Littelulla skrev (9 minutter siden):

Hva var passiv aggressivt? 

Du sammenlignet ved å si at din manns måtte jobbe til gitte tidspunkter. 

Flere gir uttrykk frp raseri. Hvorfor er meg uvisst. 

Han er passiv agressiv, mot Stina, igjen. Det er ikke første gang, og det er ikke siste. «Jeg skulle egentlig jobbe jeg, men måtte skru hylle isteden»

Du skrev, og jeg siterer : «Er vel ikke noe annerledes for ham enn for andre medhjemmekontor» Jo, det er det. Fåtallet av de jeg kjenner med hjemmekontor, eller mulighet for det, kan droppe å jobbe fordi de må skru møbler. Det var det jeg kommenterte på 

Å anklage folk for å være rasende er så søkt at jeg har ikke ord 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
JegErIkkeMeg skrev (5 timer siden):

PF kan mye han, og er ikke den sløveste kniven i skuffa, men «ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta» er han ikke. Han er god til å finne «kilder» som sier det ha vil de skal si 😅

Han besitter også nok bakgrunnskunnskap og forståelse av prosesser og sammenhenger til at han kan vurdere kildene han bruker. Det er en stor forskjell fra ham.og de fleste andre. 

Skrevet
Littelulla skrev (17 minutter siden):

Om de er gode foreldre, ja. De er oppmerksomme på ham, tilpasser aktiviteter rundt ham, hjelper ham i sin sin  utvikling, responderer godt på hans signsler, gir ham det fysiske og materiellet han trenger. Hva enkeltpersoner har av verdier ved siden av dette er så sin sak, men de grunnleggende behovene er vel det som får avgjøre om man er en god eller dårlig forelder. Resten går på om man er et godt forbilde eller ikke - og det igjen er meget subjektivt. 

For eksempel syns jeg de begge to er utrolig gode forbilder når det kommer til å tørre å satse for seg selv, gå egne veier og å gi beng i hva andre mener om deg. Jeg kan  syns at foreldre er dårlige forbilder ved å kun finne feil hos andre og å snakke nedsettende om folk bak ryggen deres. 

Han er en langt bedre forelder enn henne, ja. Han har aldri utrykt sin misnøye og frustrasjon ovenfor barnet til sine hundretusenvis av følgere. Han er superflink med sønnen sin! 

PF er dødsgod i det han gjør, jeg har fulgt han lenge pga syngingen. Han har oppnådd noe få bare kan drømme om og det står det respekt av! Hun på sin side har sagt til hele Norge at hun er stolt over å ha stått imot presset om å være naturlig. Ergo viser hun sin sønn at naturlig ikke er bra nok. Så god forelder? Nei, det syns jeg ikke 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (5 minutter siden):

Han besitter også nok bakgrunnskunnskap og forståelse av prosesser og sammenhenger til at han kan vurdere kildene han bruker. Det er en stor forskjell fra ham.og de fleste andre. 

Han kommer med masse feilinformasjon og uttrykker seg på en utrolig klønete måte. Så han har lite kunnskap om mye. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Han er en langt bedre forelder enn henne, ja. Han har aldri utrykt sin misnøye og frustrasjon ovenfor barnet til sine hundretusenvis av følgere. Han er superflink med sønnen sin! 

PF er dødsgod i det han gjør, jeg har fulgt han lenge pga syngingen. Han har oppnådd noe få bare kan drømme om og det står det respekt av! Hun på sin side har sagt til hele Norge at hun er stolt over å ha stått imot presset om å være naturlig. Ergo viser hun sin sønn at naturlig ikke er bra nok. Så god forelder? Nei, det syns jeg ikke 

Enig med deg om PFs prestasjoner. 

At du er uenig i Stinas verdier står su fritt til. Jeg syns fortsatt det er en forskjell på å kunne definere hva som gjør en person til en god forelder og hva som er gode verdier. Verdiene er for meg en mer subjektiv opplevelse. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Nussepus skrev (1 time siden):

Han kommer med masse feilinformasjon og uttrykker seg på en utrolig klønete måte. Så han har lite kunnskap om mye. 

Han setter mye på spissen og snur mye på gjengse oppfattelser. I motsetning til deg syns jeg han har meget gode måter å formulere seg på. Man treffer folk ulikt, og dermed kan ikke en (gruppe) sitte på definisjonsmakten over hva som er og ikke er god formidling. 

Og ja, han har også lite kunnskap om enkelte ring. Likevel syns jeg han gjør en god jobb i å skulle forstå det han ikke forstår. Der andre da lar være å prøve å sette seg inn i ting gjør han heller et dykk inn i informasjon. Og det skulle flere gjort mer av. 

Endret av Littelulla
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Han er passiv agressiv, mot Stina, igjen. Det er ikke første gang, og det er ikke siste. «Jeg skulle egentlig jobbe jeg, men måtte skru hylle isteden»

Du skrev, og jeg siterer : «Er vel ikke noe annerledes for ham enn for andre medhjemmekontor» Jo, det er det. Fåtallet av de jeg kjenner med hjemmekontor, eller mulighet for det, kan droppe å jobbe fordi de må skru møbler. Det var det jeg kommenterte på 

Å anklage folk for å være rasende er så søkt at jeg har ikke ord 

Ok. Det kan være passiv agressivt, lett irritasjon eller bare en opplysning. Vanskelig å si. Det stikker nok ikke så dypt. 

Fåtallet av de du kjenner, skriver du. Det betyr at det da faktisk er noen som også du kjenner med mulighet for å tilpasse sin arbeidstid? Jegnkjenner til folk i vidt forskjellige yrkesgrupper som kan legge hjemmekontortiden til når det passer dem best - så lenge fristene overholdes. 

Du må gjerne syns det er søkt. Det er din rett å mene. Vi er flere som syns ting som blir skrevet her inne er søkt. 

• Liker 4
Skrevet
Littelulla skrev (2 timer siden):

Ok. Det kan være passiv agressivt, lett irritasjon eller bare en opplysning. Vanskelig å si. Det stikker nok ikke så dypt. 

Fåtallet av de du kjenner, skriver du. Det betyr at det da faktisk er noen som også du kjenner med mulighet for å tilpasse sin arbeidstid? Jegnkjenner til folk i vidt forskjellige yrkesgrupper som kan legge hjemmekontortiden til når det passer dem best - så lenge fristene overholdes. 

Du må gjerne syns det er søkt. Det er din rett å mene. Vi er flere som syns ting som blir skrevet her inne er søkt. 

Skal vi diskutere det hjemmekontoret mye? 

Og du får definere hans utsagn som du vil, du har jo allerede definert hvordan folk med hjemmekontor har mulighet til å jobbe. 

• Liker 3
Skrevet
Littelulla skrev (6 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. 

• Nyttig 12
Skrevet
Palmemor skrev (5 timer siden):

Skal vi diskutere det hjemmekontoret mye? 

Og du får definere hans utsagn som du vil, du har jo allerede definert hvordan folk med hjemmekontor har mulighet til å jobbe. 

Trenger absolutt ikke det. Jeg svarer på det du skriver, og om du er ferdig med saken er det helt ok for meg. 

Å si at jeg har "definert hvordan folk med hjemmekontor jobber" er litt festlig, da det vitterlig var du som mente at det var begrenset til typen hjemmekontor din mann har.

Ha en fin dag, håper sola titter frem hos dere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
firetoen skrev (4 timer siden):

Dummeste jeg har hørt. 

Ok.

• Liker 1
Skrevet

Dere som mener at Pelle er smart, over gjennomsnittlig intelligent og en kløpper til å dypdykke i fakta, min påstand er at dere ikke har akademisk utdannelse overhodet. Det er den eneste plausibele forklaringen!

*Rapporterermegselvforbrukerdebatt 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
firetoen skrev (18 minutter siden):

Dere som mener at Pelle er smart, over gjennomsnittlig intelligent og en kløpper til å dypdykke i fakta, min påstand er at dere ikke har akademisk utdannelse overhodet. Det er den eneste plausibele forklaringen!

Hehe. Jeg har ikke akademisk utdannelse, men har 25 år i arbeidslivet bak meg. Han finnes ikke «over gjennomsnittet intelligent». Det han er har ett annet navn. Men han er hakket mer ydmyk enn fruen da, det skal han ha 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
firetoen skrev (8 timer siden):

At du ønsker å ytre en slik påstand sier i grunnen mer om deg enn om andre. Du står selvsagt fritt til å tro hva du vil, men å påstå at andre/jeg "ikke har akademisk utdannelse overhodet"  fordi du ikke er enig i min oppfatning av et annet menneske blir vel å skyte seg litt i foten i denne sammenheng. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Littelulla skrev (På 27.6.2025 den 21.51):

Særlig 😂

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Littelulla skrev (På 28.6.2025 den 0.35):

Er det noe dere diskuterer et annet sted, at dere er enige om at det som blir skrevet her et søkt? 

• Liker 2
Skrevet
Pigaloppa skrev (8 timer siden):

Er det noe dere diskuterer et annet sted, at dere er enige om at det som blir skrevet her et søkt? 

Jepp.

Skrevet
Pigaloppa skrev (8 timer siden):

Særlig 😂

Jeg blir stadig imponert over sakligheten i denne diskusjonstråden. 

• Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (På 27.6.2025 den 10.46):

Nå har vel de laget seg en hverdag utenfor "normen" fordi det er det som passer for dem. Det er overhodet ingen av dem som prøver å få noen av dere til å leve på samme vis som dem. Hvorfor da prøve å vinkle det til at "Hvordan tror de foreldre "i den virkelige verden" har det?". De har sin hverdag de deler fra. Sine vaner, sine interesseområder. Bare fordi PF er ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta betyr ikke det at han er en "raring". Han er jækla glup den fyren, og en hjerne som prosesserer vesentlig mer fakta enn gjennomsnittet. 

At ikke dere blir slitne av å lete etter hva som er så feil med andre. Hva med å prøve å endre tankegangen sin? "Hva er det andre gjør som er bra?". Og kom ikke her å si at det ikke er noenting g. De er gode foreldre og de gjør mye bra her i verden. 

:skratte:

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Lurer på hvordan armene hans ser ut uten at han flekser de på alle bildene...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...