Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Littelulla skrev (7 minutter siden):

Bare fordi PF er ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta betyr ikke det at han er en "raring". Han er jækla glup den fyren, og en hjerne som prosesserer vesentlig mer fakta enn gjennomsnittet. 

Mener du dette?! Glemt ironi flagget gjerne?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

«Hei sjefen! Egentlig så skulle jeg jobba idag, men jeg må sette sammen en hylle jeg» 

Tror de to der skal være evig takknemlig over at de ikke har vanlig jobb med vanlig kjøreregler 

Er vel ikke noe annerledes for ham enn for andre med hjemmekontor. Han sa ikke at han ikke skulle gjøre jobben sin, men at han ikke skulle jobbe på det tidspunktet han bruker... Det er ikke akkurat unikt. 

• Nyttig 2
Skrevet
firetoen skrev (Akkurat nå):

Mener du dette?! Glemt ironi flagget gjerne?

Selvsagt mener jeg det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nikoletta skrev (1 time siden):

Hvorfor matcher sjeldent historiene deres tro.. Ifølge Stina så er hun helt rå på å montere ting og er super praktisk. 

Men så må Pelle ( som har brukt dagtid på å være med sin sønn, som jo da slik jeg oppfatter det at Stina da ikke har tilbrakt like mye tid med han på dagtid) allikevel montere ting istedenfor å jobbe.. 

For min del må de leve akkurat som de vil men jeg synes det er noe feil at de som jo da tross alt lever i samme hus "selger" hver sin versjon av det som skjer.

Han bruker ikke all sin tid på dagtid med sønnen. Han trener, løper og sitter på kafé mange timer. Og det er jo hans prioritering, men det blir flaut å lyge på seg at du prioriterer sønnen hele dagen. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Pigaloppa skrev (45 minutter siden):

Han bruker ikke all sin tid på dagtid med sønnen. Han trener, løper og sitter på kafé mange timer. Og det er jo hans prioritering, men det blir flaut å lyge på seg at du prioriterer sønnen hele dagen. 

Nå la jeg bare til grunn hva han sa i den snappen som omhandlet denne byggingen på natten og der sier han at han brukte dagen med sønnen og de 2-3 timene før sønnens leggetid priorterte han trening.

Men jeg er helt ening i det med å lyge på seg, det er det jeg ser disse to gjør daglig. Og undrer meg over at de i det minste ikke koordinerer historiene sine noe bedre. Siden dette er noe de( iallefall hun som hovedinntekt) har som jobb.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (1 time siden):

Selvsagt mener jeg det. 

Gud bedre. 

• Liker 6
Skrevet
Littelulla skrev (2 timer siden):

Nå har vel de laget seg en hverdag utenfor "normen" fordi det er det som passer for dem. Det er overhodet ingen av dem som prøver å få noen av dere til å leve på samme vis som dem. Hvorfor da prøve å vinkle det til at "Hvordan tror de foreldre "i den virkelige verden" har det?". De har sin hverdag de deler fra. Sine vaner, sine interesseområder. Bare fordi PF er ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta betyr ikke det at han er en "raring". Han er jækla glup den fyren, og en hjerne som prosesserer vesentlig mer fakta enn gjennomsnittet. 

At ikke dere blir slitne av å lete etter hva som er så feil med andre. Hva med å prøve å endre tankegangen sin? "Hva er det andre gjør som er bra?". Og kom ikke her å si at det ikke er noenting g. De er gode foreldre og de gjør mye bra her i verden. 

Men er de det? Gode foreldre? Ruster de en sønn for virkeligheten, eller lærer de han at alt skal danses rundt hans pipe og at hele universet skylder han en tjeneste? Er det å være en god forelder? Ja, de gjør det beste de kan ut fra de forutsetningene de har, men det er ikke alltid det er bra. Godt nok, kanskje. Men ikke bra 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Littelulla skrev (2 timer siden):

Er vel ikke noe annerledes for ham enn for andre med hjemmekontor. Han sa ikke at han ikke skulle gjøre jobben sin, men at han ikke skulle jobbe på det tidspunktet han bruker... Det er ikke akkurat unikt. 

Det kan ikke sammenlignes. Min mann har hjemmekontor. Han må likevel produsere arbeid fra 8-16. Han kan ikke ta fri 3 timer midt på dagen for å skru en hylle 

PF sa han egentlig skulle jobbe, men måtte montere hylle. Så skrev han «natta» når han var ferdig. Han skrev og at de få timene han ikke var med P så måtte han trene. 

De er så overpriviligerte at de ikke ser det selv engang 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Palmemor skrev (42 minutter siden):

Men er de det? Gode foreldre? Ruster de en sønn for virkeligheten, eller lærer de han at alt skal danses rundt hans pipe og at hele universet skylder han en tjeneste? Er det å være en god forelder? Ja, de gjør det beste de kan ut fra de forutsetningene de har, men det er ikke alltid det er bra. Godt nok, kanskje. Men ikke bra 

Gjør meg samme tanker som deg på dette. Det viktigste vi foreldre gjør er å forberede barn på hva som møter dem i livet, på godt og vondt. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (6 timer siden):

Fordi de begge lever i hver sin delulu verden, den ene mer virkelighetsfjern enn den andre 

Kan ikke jobbe fordi han må skru en hylle. Hvordan tror han helt på ekte at foreldre får ting til å skje i ett hjem? Tror han at vi må skofte jobb for å få gjort praktiske ting? Eller har han streifa innom tanken på at man kan gjøre ting samtidig som man er med barnet…. 

De har jo i tillegg kjøpt innhegning til ungen, han kan jo ligge der mens PF monterer hylla ved siden av hvis han er så redd for at han skal stikke av?

• Liker 5
Skrevet
Littelulla skrev (5 timer siden):

Nå har vel de laget seg en hverdag utenfor "normen" fordi det er det som passer for dem. Det er overhodet ingen av dem som prøver å få noen av dere til å leve på samme vis som dem. Hvorfor da prøve å vinkle det til at "Hvordan tror de foreldre "i den virkelige verden" har det?". De har sin hverdag de deler fra. Sine vaner, sine interesseområder. Bare fordi PF er ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta betyr ikke det at han er en "raring". Han er jækla glup den fyren, og en hjerne som prosesserer vesentlig mer fakta enn gjennomsnittet. 

At ikke dere blir slitne av å lete etter hva som er så feil med andre. Hva med å prøve å endre tankegangen sin? "Hva er det andre gjør som er bra?". Og kom ikke her å si at det ikke er noenting g. De er gode foreldre og de gjør mye bra her i verden. 

PF kan mye han, og er ikke den sløveste kniven i skuffa, men «ekstremt dyktig på å raskt og enkelt dypdykke i fakta» er han ikke. Han er god til å finne «kilder» som sier det ha vil de skal si 😅

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (4 timer siden):

Det kan ikke sammenlignes. Min mann har hjemmekontor. Han må likevel produsere arbeid fra 8-16. Han kan ikke ta fri 3 timer midt på dagen for å skru en hylle 

PF sa han egentlig skulle jobbe, men måtte montere hylle. Så skrev han «natta» når han var ferdig. Han skrev og at de få timene han ikke var med P så måtte han trene. 

De er så overpriviligerte at de ikke ser det selv engang 

At det ikke kan sammenlignes med din manns (jada, og mange med ham) arbeidssituasjon betyr ikke at det kan være ulikt for andre. Det er ulike former for og krav til hjemmekontor. Han har mange deadlines å forholde seg til. Som regel antar jeg at han har et krav på seg om at dette og dette skal være ferdig innen da og da. Hvordan han disponerer tiden sin er nok i stor grad opp til ham selv. 

Ser ikke helt sammenhengen med "overprivilgert" akkurat her. 

• Nyttig 2
Skrevet
Littelulla skrev (14 minutter siden):

At det ikke kan sammenlignes med din manns (jada, og mange med ham) arbeidssituasjon betyr ikke at det kan være ulikt for andre. Det er ulike former for og krav til hjemmekontor. Han har mange deadlines å forholde seg til. Som regel antar jeg at han har et krav på seg om at dette og dette skal være ferdig innen da og da. Hvordan han disponerer tiden sin er nok i stor grad opp til ham selv. 

Ser ikke helt sammenhengen med "overprivilgert" akkurat her. 

Det var han som var passiv agressiv, ikke jeg. Han er overpriviligert på mange områder, her at han kan droppe jobb for å skru møbler. 

Jeg vet godt hva slags jobb han har; og det er i særklasse. Svært få har den type jobb. Han velger selv når han jobber og hvor mye. Han er søkkrik uansett, (og knallgod på det han gjør!) men det var han som sutra. Og jeg står for det jeg sier når jeg sier de to der ikke har peiling på hva en vanlig hverdag med familieliv betyr. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Palmemor skrev (8 minutter siden):

Det var han som var passiv agressiv, ikke jeg. Han er overpriviligert på mange områder, her at han kan droppe jobb for å skru møbler. 

Jeg vet godt hva slags jobb han har; og det er i særklasse. Svært få har den type jobb. Han velger selv når han jobber og hvor mye. Han er søkkrik uansett, (og knallgod på det han gjør!) men det var han som sutra. Og jeg står for det jeg sier når jeg sier de to der ikke har peiling på hva en vanlig hverdag med familieliv betyr. 

Hvem var passiv aggressiv? 

Hvorfor sammenlignes med din manns når du vet de to arbeidsområdene ikke kan sammenlignes?

Når har han sutrete? 

At de to ikke har begrep om hvordan en gjennomsnittsfamilie har det er det ingen tvil om, men hvorfor dette raseriet mot dem? At Stina har noen uheldige og/eller lite gjennomtenkte uttalelser skal jeg ikke si noe på, men hvorfor denne hakkingen på at de lever en annerledes hverdag som passer dem og deres behov? 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
JegErIkkeMeg skrev (2 timer siden):

De har jo i tillegg kjøpt innhegning til ungen, han kan jo ligge der mens PF monterer hylla ved siden av hvis han er så redd for at han skal stikke av?

Den innhegningen er stor nok til at han kan montere hylla oppi den, så "gjør" de noe sammen 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Littelulla skrev (9 minutter siden):

Hvorfor sammenlignes med din manns når du vet de to arbeidsområdene ikke kan sammenlignes?

Når har han sutrete? 

At de to ikke har begrep om hvordan en gjennomsnittsfamilie har det er det ingen tvil om, men hvorfor dette raseriet mot dem? At Stina har noen uheldige og/eller lite gjennomtenkte uttalelser skal jeg ikke si noe på, men hvorfor denne hakkingen på at de lever en annerledes hverdag som passer dem og deres behov? 

Raseriet faktisk, bitte litt overdrevent vel

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (19 minutter siden):

Når har han sutrete? 

PF var passiv agressiv. Igjen 

Jeg har ikke sammenlignet. Det ble sammenlignet at han var i samme posisjon som andre med hjemmekontor 

Raseri?? Hvem er rasende?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (8 timer siden):

Om de er gode foreldre, ja. De er oppmerksomme på ham, tilpasser aktiviteter rundt ham, hjelper ham i sin sin  utvikling, responderer godt på hans signsler, gir ham det fysiske og materiellet han trenger. Hva enkeltpersoner har av verdier ved siden av dette er så sin sak, men de grunnleggende behovene er vel det som får avgjøre om man er en god eller dårlig forelder. Resten går på om man er et godt forbilde eller ikke - og det igjen er meget subjektivt. 

For eksempel syns jeg de begge to er utrolig gode forbilder når det kommer til å tørre å satse for seg selv, gå egne veier og å gi beng i hva andre mener om deg. Jeg kan  syns at foreldre er dårlige forbilder ved å kun finne feil hos andre og å snakke nedsettende om folk bak ryggen deres. 

• Nyttig 3
Skrevet
Tessa12 skrev (2 timer siden):

Raseriet faktisk, bitte litt overdrevent vel

Nei. 

Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

PF var passiv agressiv. Igjen 

Jeg har ikke sammenlignet. Det ble sammenlignet at han var i samme posisjon som andre med hjemmekontor 

Raseri?? Hvem er rasende?

Hva var passiv aggressivt? 

Du sammenlignet ved å si at din manns måtte jobbe til gitte tidspunkter. 

Flere gir uttrykk frp raseri. Hvorfor er meg uvisst. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...