Pigaloppa Skrevet lørdag kl 22:39 #1261 Skrevet lørdag kl 22:39 Klink skrev (41 minutter siden): Absolutt, men hvorfor er bar overkropp ute hvor en ikke sitter trangt innpå andre et problem? Heller ikke å kle på seg en T-skjorte og sko
Pigaloppa Skrevet lørdag kl 22:43 #1262 Skrevet lørdag kl 22:43 Orly skrev (2 timer siden): Er du seriøs? Må det være regler for at man skal kle seg skikkelig, klarer man ikke tenke det på egen hånd? Tenker pipa hadde fått en annen lyd om Stina hadde møtt opp i bikinien hun hadde på seg.. Men selv hun har såpass folkeskikk at hun kledde på seg noe klær over den 2 1
Orly Skrevet søndag kl 00:14 #1263 Skrevet søndag kl 00:14 J.. skrev (3 timer siden): Ja. Kleskode på resturanter er faktisk helt normalt,selv om det er nytt for deg. Et spisested på en campingplass langs stranden har neppe kleskode for gjestene sine for å spise der,altså. Kutt ut hersketeknikkene, man må ikke ha regler om man er oppegående , da bør man forstå etikette selv, men joda jeg forstår nå hvorfor restauranter må ha regler 🙈 2 1
Orly Skrevet søndag kl 00:15 #1264 Skrevet søndag kl 00:15 Klink skrev (4 timer siden): Jeg skjønner det om man spiser på en finere restaurant, men ellers gjør det egentlig noe når man sitter ute? Ja når man er ute å spiser blant andre, så kler man på seg. 4 2
hallllass Skrevet søndag kl 00:45 #1265 Skrevet søndag kl 00:45 Øyeblikk skrev (På 5.9.2024 den 19.51): Ser mange nevner han i tråden om Stina(hans samboer). Jeg reagerer på hans(jeg vil kalle det)usunne forhold til mat og trening. Det lukter typ «forstyrrelse»/tvang lang vei. Han så mye sunnere ut før… Håper han klarer å slappe litt mer av når babyen kommer :) han er jo drit kjekk. Hva er probleme? La han være. 1
Klink Skrevet søndag kl 06:43 #1266 Skrevet søndag kl 06:43 Orly skrev (6 timer siden): Ja når man er ute å spiser blant andre, så kler man på seg. Ja, men om noen velger å sitte i bar overkropp ute kan jeg ikke si det plager meg. Hvorfor plager det andre? 4
Sammy! Skrevet søndag kl 07:19 #1267 Skrevet søndag kl 07:19 Det virker som om noen her er skribenter for spalten "skikk og bruk" (eller hva den heter) i Hjemmet. 2
lillebamsemums Skrevet søndag kl 07:25 #1268 Skrevet søndag kl 07:25 Orly skrev (7 timer siden): Ja når man er ute å spiser blant andre, så kler man på seg. Legger til at frøkna i huset fikk vell også kritikk for dette i fjor. Så virker som de har misforstått «den uskrevede regelen»
Klink Skrevet søndag kl 08:41 #1269 Skrevet søndag kl 08:41 Pigaloppa skrev (10 timer siden): Heller ikke å kle på seg en T-skjorte og sko Men hvorfor er det til plage for noen i dette tilfellet? 4
Palmemor Skrevet søndag kl 08:51 #1270 Skrevet søndag kl 08:51 Klink skrev (9 minutter siden): Men hvorfor er det til plage for noen i dette tilfellet? Er som jeg sier til unga, det er noen ting som bare er sånn. Mine barn er oppdratt til å kle på seg når de spiser. Noe annet er udannet. Og vet du hva? De har aldri lurt på hvorfor, for de har lært seg at noen ting bare er sånn 😁 10 1 3
Klink Skrevet søndag kl 09:07 #1271 Skrevet søndag kl 09:07 Palmemor skrev (14 minutter siden): Er som jeg sier til unga, det er noen ting som bare er sånn. Mine barn er oppdratt til å kle på seg når de spiser. Noe annet er udannet. Og vet du hva? De har aldri lurt på hvorfor, for de har lært seg at noen ting bare er sånn 😁 Jeg syns at de tingene som bare er sånn , uten noen god grunn, kan avskaffes. Mye annet å bry seg med. 4
J.. Skrevet søndag kl 09:13 #1272 Skrevet søndag kl 09:13 Klink skrev (5 minutter siden): Jeg syns at de tingene som bare er sånn , uten noen god grunn, kan avskaffes. Mye annet å bry seg med. Enig. Forøvrig ganske gammeldags metode å oppdra barn på,å ikke gi forklaring eller grunnlag for hva man forventer av de. Men det er jo en annen sak.. 1 1 2
Klink Skrevet søndag kl 09:37 #1273 Skrevet søndag kl 09:37 J.. skrev (23 minutter siden): Enig. Forøvrig ganske gammeldags metode å oppdra barn på,å ikke gi forklaring eller grunnlag for hva man forventer av de. Men det er jo en annen sak.. Helt enig. 2
Orly Skrevet søndag kl 09:43 #1274 Skrevet søndag kl 09:43 (endret) Klink skrev (3 timer siden): Ja, men om noen velger å sitte i bar overkropp ute kan jeg ikke si det plager meg. Hvorfor plager det andre? Men herlighet, så det plager ikke deg og da kan det ikke plage andre? Folk er forskjellige heldigvis og det gjenspeiler seg i denne tråden blant annet hvor noen skal forsvare absolutt alt Endret søndag kl 09:45 av Orly 1 1
Orly Skrevet søndag kl 09:44 #1275 Skrevet søndag kl 09:44 (endret) lillebamsemums skrev (2 timer siden): Legger til at frøkna i huset fikk vell også kritikk for dette i fjor. Så virker som de har misforstått «den uskrevede regelen» Det stemmer ja, er vel ikke så farlig for de da Endret søndag kl 09:45 av Orly
Littelulla Skrevet søndag kl 09:45 #1276 Skrevet søndag kl 09:45 Palmemor skrev (48 minutter siden): Er som jeg sier til unga, det er noen ting som bare er sånn. Mine barn er oppdratt til å kle på seg når de spiser. Noe annet er udannet. Og vet du hva? De har aldri lurt på hvorfor, for de har lært seg at noen ting bare er sånn 😁 Store norske leksikon om danning: Dannelse eller danning er et begrep som beskriver formingen av menneskets personlighet, oppførsel og moral. Danningsbegrepet fokuserer på individets evne og plikt til å forme seg selv, og skiller seg derfor fra sosialisering, oppdragelse, utdanning og andre pedagogiske begreper Jeg tenker med dette at det er vanskelig å være et dannet menneske uten å stille spørsmål ved «Hvorfor». 1
J.. Skrevet søndag kl 09:46 #1277 Skrevet søndag kl 09:46 Orly skrev (2 minutter siden): Men herlighet, så det plager ikke deg og da kan det ikke plage andre? Folk er forskjellige heldigvis og det gjenspeiler seg i denne tråden blant annet hvor noen skal forsvare absolutt alt Mens andre skal kritisere alt. 3 1
Galdame Skrevet søndag kl 09:48 #1278 Skrevet søndag kl 09:48 Om noen skal få sitte i bar overkropp på restaurant, må alle få lov. Ikke bare de med flotte kropper. Og når er det lite folk nok til at det er ok? Hvem skal avgjøre det? Ikke alle kropper er like delikate, for å si det på en pen måte. Jeg vil ikke sitte i nærheten av en tykk, bleik og hårete mann som lukter uvasket og sterk svette. Men hvis Pelle får lov, må jo også denne slasken få lov. Så derfor; bare kle på deg. La det være en utskrevet regel som man følger av høflighet og respekt for andre. Kle av deg kan du gjøre hjemme!! 9 10
Palmemor Skrevet søndag kl 10:01 #1279 Skrevet søndag kl 10:01 Galdame skrev (12 minutter siden): Om noen skal få sitte i bar overkropp på restaurant, må alle få lov. Ikke bare de med flotte kropper. Og når er det lite folk nok til at det er ok? Hvem skal avgjøre det? Ikke alle kropper er like delikate, for å si det på en pen måte. Jeg vil ikke sitte i nærheten av en tykk, bleik og hårete mann som lukter uvasket og sterk svette. Men hvis Pelle får lov, må jo også denne slasken få lov. Så derfor; bare kle på deg. La det være en utskrevet regel som man følger av høflighet og respekt for andre. Kle av deg kan du gjøre hjemme!! Enig! Jeg er ikke noe delikat syn i bikini og tenker at det skal folk slippe på restaurant. Skjønner ikke at man skal kverulere for at man skal få sitte halvnaken på ett spisested 5 4
Klink Skrevet søndag kl 10:02 #1280 Skrevet søndag kl 10:02 Orly skrev (17 minutter siden): Men herlighet, så det plager ikke deg og da kan det ikke plage andre? Folk er forskjellige heldigvis og det gjenspeiler seg i denne tråden blant annet hvor noen skal forsvare absolutt alt Jeg lurer på hvorfor det plager andre? Hva er grunnen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå