Oline5 Skrevet 11. mai #1181 Skrevet 11. mai oss-to skrev (3 minutter siden): Litt usikker på om det er gubben din eller ditt problem 🤷♀️. Dette er ikkje noko vi hadde reagert på her i gården OH det er og ok. Jeg tror hverken jeg eller gubben har noe problem, vi har vel heller vanlig folkeskikk 👍 De 20 bitene var forresten første runde ifølge PF selv, så det var kanskje 20 til ? 1 7
oss-to Skrevet 11. mai #1182 Skrevet 11. mai Oline5 skrev (4 minutter siden): Jeg tror hverken jeg eller gubben har noe problem, vi har vel heller vanlig folkeskikk 👍 De 20 bitene var forresten første runde ifølge PF selv, så det var kanskje 20 til ? Det kan vel ikkje kallast folkeskikk å telle og kommentere på kva folk et. Iallefall ikkje her eg kjem frå. 2 5
Palmemor Skrevet 11. mai #1183 Skrevet 11. mai Oline5 skrev (10 minutter siden): Jeg tror hverken jeg eller gubben har noe problem, vi har vel heller vanlig folkeskikk 👍 De 20 bitene var forresten første runde ifølge PF selv, så det var kanskje 20 til ? Første runde, ja… man fråtser ikke i mat i selskap. Det er skikkelig ugreit 13
Tessa12 Skrevet 11. mai #1184 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (2 minutter siden): Første runde, ja… man fråtser ikke i mat i selskap. Det er skikkelig ugreit De var i selskap å fikk taco også, da spiste han 6 stk
Palmemor Skrevet 11. mai #1185 Skrevet 11. mai Tessa12 skrev (1 minutt siden): De var i selskap å fikk taco også, da spiste han 6 stk Oij!
Angel75 Skrevet 11. mai #1186 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (6 minutter siden): Første runde, ja… man fråtser ikke i mat i selskap. Det er skikkelig ugreit Hos oss spiser folk seg mette i selskap, uavhengig av mengde. Og vi teller heller ikke og følger med på hvor mye de spiser. 8 11
Palmemor Skrevet 11. mai #1187 Skrevet 11. mai Angel75 skrev (Akkurat nå): Hos oss spiser folk seg mette i selskap, uavhengig av mengde. Og vi teller heller ikke og følger med på hvor mye de spiser. Nei man trenger ikke telle for å se at folk er grådige. Men det er jo fint at grådighet er tingen for noen 4
oss-to Skrevet 11. mai #1188 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (Akkurat nå): Nei man trenger ikke telle for å se at folk er grådige. Men det er jo fint at grådighet er tingen for noen Er det grådigheit å ete seg mett? Eg greier ikkje følje tankegangen. 7 2
Palmemor Skrevet 11. mai #1189 Skrevet 11. mai oss-to skrev (3 minutter siden): Er det grådigheit å ete seg mett? Eg greier ikkje følje tankegangen. Hadde du helt oppriktig forsynt deg med 40 biter sushi i ett selskap om det var det du trengte for å bli mett? Eller 6 taco? 8
Tigerfrue Skrevet 11. mai #1190 Skrevet 11. mai Klart det er dårlig folkeskikk å " lesse" på med mat i ekstreme mengder, når man er i ett selskap..... det sier jo seg selv 🙄...... man behersker seg litt, forsyner seg på nytt når alle har fått førsterunden osv....... og så er det jo å gjøre plass til litt kaffe og dessert. Ikke første gang han spiser for 2 i selskaper....... han bør nok lære å moderere seg litt ute blant folk. 19 4
Orly Skrevet 11. mai #1191 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (1 time siden): Er det bare meg eller er det liiiitt drøyt å forsyne seg med 20 biter sushi? Det er selvsagt drøyt i et selskap 4
oss-to Skrevet 11. mai #1192 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (3 minutter siden): Hadde du helt oppriktig forsynt deg med 40 biter sushi i ett selskap om det var det du trengte for å bli mett? Eller 6 taco? No handlar nok ikkje denne tråden om Meg ,men Nei truleg ikkje, då eg hadde nok vore mett lenge før. Hadde eg derimot pleid å ete so mykje hadde eg ete . Eg ville og vorte rimeleg lei meg om nokon ikkje åt seg mette om dei kom i selskap hos meg. Særleg om grunnen var at de var redde for kva folk ville sei. 2 2
Orly Skrevet 11. mai #1193 Skrevet 11. mai oss-to skrev (13 minutter siden): Er det grådigheit å ete seg mett? Eg greier ikkje følje tankegangen. Det er grådighet å ta 20 biter ved første henting når man er selskap 15 1
Palmemor Skrevet 11. mai #1194 Skrevet 11. mai oss-to skrev (2 minutter siden): No handlar nok ikkje denne tråden om Meg ,men Nei truleg ikkje, då eg hadde nok vore mett lenge før. Hadde eg derimot pleid å ete so mykje hadde eg ete . Eg ville og vorte rimeleg lei meg om nokon ikkje åt seg mette om dei kom i selskap hos meg. Særleg om grunnen var at de var redde for kva folk ville sei. Nei, men siden du syns det er så rart å reagere så spør jeg hva du ville gjort. Og det er jo greit det, men jeg syns det er grådig og ville vært ekstremt flau om det var mannen min 4 2
oss-to Skrevet 11. mai #1195 Skrevet 11. mai For dei som har reagert på mengda sushi: Det var fleire store brett med mat, nok til alle gjestene – og ingen i selskapet reagerte negativt. Det var ei hyggjeleg feiring med god stemning og rikeleg mat. Eit kort klipp på snap viser ikkje alltid heilskapen, så det er lett å misforstå. Men takk for engasjementet!" 5
Love2017juni Skrevet 11. mai #1196 Skrevet 11. mai (endret) Jeg hadde vært gla om alle gjorde som Pelle; og spiste seg gode og mette i selskap. Verste jeg ser er folk som sitter og småspiser, fordi de ikke tørr og spise seg gode og mette. Han viser tydelig at maten falt i smak. så lenge man spiser opp så er det ikke fråtsing. Men så er det stor forskjell på familier; noen har akkuratt nok med mat, og man ser at man må spise forsiktig; mens andre har plenty😊 Endret 11. mai av Love2017juni 8 2
Orly Skrevet 11. mai #1197 Skrevet 11. mai Palmemor skrev (19 minutter siden): Nei, men siden du syns det er så rart å reagere så spør jeg hva du ville gjort. Og det er jo greit det, men jeg syns det er grådig og ville vært ekstremt flau om det var mannen min Enig, men nå er vi nok oppdratt på en annen måte og lært at man heller forsyner seg flere ganger 7
Orly Skrevet 11. mai #1198 Skrevet 11. mai Love2017juni skrev (15 minutter siden): Jeg hadde vært gla om alle gjorde som Pelle; og spiste seg gode og mette i selskap. Verste jeg ser er folk som sitter og småspiser, fordi de ikke tørr og spise seg gode og mette. Han viser tydelig at maten falt i smak. så lenge man spiser opp så er det ikke fråtsing. Men så er det stor forskjell på familier; noen har akkuratt nok med mat, og man ser at man må spise forsiktig; mens andre har plenty😊 Men hvor står det at man ikke kan spise seg mett? Det uhøflige er å forsyne seg med mye mat med engang , det vanlige er å forsyne seg flere ganger 5
Oline5 Skrevet 11. mai #1199 Skrevet 11. mai oss-to skrev (27 minutter siden): For dei som har reagert på mengda sushi: Det var fleire store brett med mat, nok til alle gjestene – og ingen i selskapet reagerte negativt. Det var ei hyggjeleg feiring med god stemning og rikeleg mat. Eit kort klipp på snap viser ikkje alltid heilskapen, så det er lett å misforstå. Men takk for engasjementet!" Jeg forstår innlegget ditt slik at du var tilstede i selskapet da, eller? 8 3
Orly Skrevet 11. mai #1200 Skrevet 11. mai oss-to skrev (30 minutter siden): For dei som har reagert på mengda sushi: Det var fleire store brett med mat, nok til alle gjestene – og ingen i selskapet reagerte negativt. Det var ei hyggjeleg feiring med god stemning og rikeleg mat. Eit kort klipp på snap viser ikkje alltid heilskapen, så det er lett å misforstå. Men takk for engasjementet!" Så du var i selskapet du og kjenner de altså ? 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå