Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

faltforfristelsen skrev (På 23.3.2025 den 18.42):

Her er det navnefest med tapas, kake og pizza til barna, men Per Fredrik spiser havregrøt han. Den rigiditeten hans er jo helt vill.

faltforfristelsen skrev (2 timer siden):

Har ikke sagt at det ikke går bra, eller at han ikke skal spise det. Og ja det kan være diagnose, men det tenker jeg vi ikke trenger å spekulere i? 

Alikavel MÅ du komme med kommentar . Første kommentaren din er  direkte løgn.  Han åt grauten etter selskapet , noko du beleilig unngår for å sette han i dårleg lys.

Endret av oss-to
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faltforfristelsen
oss-to skrev (2 minutter siden):

Alikavel MÅ du komme med kommentar . Første kommentsren din er  direkte løgn.  Han åt grauten etter selskapet , noko du beleilig unngår for å sette han i dårleg lys.

Og du MÅ svare på alle mine kommentarer 😂 Jeg husker ikke hvordan han spiste grøten sin, dette begynner å bli en stund siden. Du klager jo på at diskusjoner på andre forum går igjen og igjen, men her er det du som tar det videre.

Lagt til: Kall det gjerne løgn, men da har du misforstått kommentaren min. Jeg utelot ingen ting for å sette han i dårlig lys, jeg sier heller ingenting om når han spiste grøten. Det jeg kommenterte på var at han måtte spise den til tross for mye annen god mat (de har lagt ut bilder av rester), men det er helt greit det.

Endret av faltforfristelsen
Lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (3 minutter siden):

Og du MÅ svare på alle mine kommentarer 😂 Jeg husker ikke hvordan han spiste grøten sin, dette begynner å bli en stund siden. Du klager jo på at diskusjoner på andre forum går igjen og igjen, men her er det du som tar det videre.

So direkte feil er greit blir ståande avdi " det begynner å bli en stund siden".

Ps. 2 timar sidan du svarte på kommentar ang dette temaet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faltforfristelsen
oss-to skrev (24 minutter siden):

So direkte feil er greit blir ståande avdi " det begynner å bli en stund siden".

Ps. 2 timar sidan du svarte på kommentar ang dette temaet.

Ja fordi jeg ble sitert på noe jeg skrev for ei uke siden? Det er jo ikke jeg som fører diskusjonen videre, og jeg syns forøvrig ikke det var noe galt i det jeg skrev for 2 timer siden? 

Vet ikke hva "stående avdi" betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (9 minutter siden):

Ja fordi jeg ble sitert på noe jeg skrev for ei uke siden? Det er jo ikke jeg som fører diskusjonen videre, og jeg syns forøvrig ikke det var noe galt i det jeg skrev for 2 timer siden? 

Vet ikke hva "stående avdi" betyr.

Viste til siteringa di for 2 timar sidan, då det ikkje var meg som tok tråden oppatt. 

Elles kopierte eg Nynorskordboka so du skulle sleppe slå opp. 

Nynorskordboka 1 oppslagsord

av di

subjunksjon

Opphav

norrønt af því at

Tyding og bruk

innleier ei leddsetning som uttrykkjer årsak;
på grunn av at;
fordi
Døme
  • han var heime av di det regna
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faltforfristelsen
oss-to skrev (18 minutter siden):

Viste til siteringa di for 2 timar sidan, då det ikkje var meg som tok tråden oppatt. 

Elles kopierte eg Nynorskordboka so du skulle sleppe slå opp. 

Nynorskordboka 1 oppslagsord

av di

subjunksjon

Opphav

norrønt af því at

Tyding og bruk

innleier ei leddsetning som uttrykkjer årsak;
på grunn av at;
fordi
Døme
  • han var heime av di det regna

Jeg beklager, men jeg forstår ikke hva du skal frem til med kommentarene dine nå.

Greit at du ikke tok diskusjonen opp att, men du viderefører den. Og i tillegg tilegner du meg meninger og intensjoner jeg ikke har. Jeg har ikke sagt at det var feil å spise grøt, jeg har ikke sagt hvilket tidspunkt han spiste grøten på. Det jeg har sagt er at jeg opplever at han fremstår rigid fordi han må spise den hver dag, enten i tillegg til annen mat eller istedenfor annen mat. Jeg har ikke sagt at det er feil med grøt, det er kjempegodt med grøt. Det er greit nok som Klink over her skriver at man ikke trenger å kommentere på mat, og det skal jeg ta til meg. Poenget mitt med å kommentere i utgangspunktet var nettopp pga rigiditeten hans, men om det er det som funker for han så er det helt greit. Og det svarte jeg også i kommentaren jeg ble sitert i. Så å si at jeg lyver for å stille han i et dårlig lys blir feil av deg. Her tolker du i verste mening, og du som sier det er så farlig med tolking. 

Og at det "begynner å bli en stund siden" var rettet mot at jeg ikke husket nøyaktig innholdet på filmen.

Rettet opp skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

faltforfristelsen skrev (5 timer siden):

Lagt til: Kall det gjerne løgn, men da har du misforstått kommentaren min. Jeg utelot ingen ting for å sette han i dårlig lys, jeg sier heller ingenting om når han spiste grøten. Det jeg kommenterte på var at han måtte spise den til tross for mye annen god mat (de har lagt ut bilder av rester), men det er helt greit det.

Han trenger vel mye mat da skjønner du. Og hvorfor så stor interesse for havregrøt....?

Endret av Trulsa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (4 minutter siden):

Jeg beklager, men jeg forstår ikke hva du skal frem til med kommentarene dine nå.

Greit at du ikke tok diskusjonen opp att, men du viderefører den. Og i tillegg tilegner du meg meninger og intensjoner jeg ikke har. Jeg har ikke sagt at det var feil å spise grøt, jeg har ikke sagt hvilket tidspunkt han spiste grøten på. Det jeg har sagt er at jeg opplever at han fremstår rigid fordi han må spise den hver dag, enten i tillegg til annen mat eller istedenfor annen mat. Jeg har ikke sagt at det er feil med grøt, det er kjempegodt med grøt. Det er greit nok som Klink over her skriver at man ikke trenger å kommentere på mat, og det skal jeg ta til meg. Poenget mitt med å kommentere i utgangspunktet var nettopp pga rigiditeten hans, men om det er det som funker for han så er det helt greit. Og det svarte jeg også i kommentaren jeg ble sitert i. Så å si at jeg lyver for å stille han i et dårlig lys blir feil av deg. Her tolker du i verste mening, og du som sier det er så farlig med tolking. 

Og at det "begynner å bli en stund siden" var rettet mot at jeg ikke husket nøyaktig innholdet på filmen.

Men det er greit å tolke alt i verste mening og legge til meninger hos Pelle og Stina?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (5 timer siden):

Greit at du ikke tok diskusjonen opp att, men du viderefører den. Og i tillegg tilegner du meg meninger og intensjoner jeg ikke har. Jeg har ikke sagt at det var feil å spise grøt, jeg har ikke sagt hvilket tidspunkt han spiste grøten på. Det jeg har sagt er at opplever at han fremstår rigid fordi han må spise den hver dag, enten i tillegg til annen mat eller istedenfor annen mat. Jeg har ikke sagt at det er feil med grøt, det er kjempegodt med grøt. Det er greit nok som Klink over her skriver at man ikke trenger å kommentere på mat, og det skal jeg ta til meg. Poenget mitt med å kommentere i utgangspunktet var nettopp pga rigiditeten hans, men om det er det som funker for han så er det helt greit. Og det svarte jeg også i kommentaren jeg ble sitert i. Så å si at jeg lyver for å stille han i et dårlig lys blir feil av deg. Her tolker du i verste mening, og du som sier det er så farlig med tolking. 

Det er helt vanlig blant folk som trener å spise det samme over lengre tid. Man spiser det musklene og kroppen trenger og man spiser for å unngå sykdommer. Det er også vanlig blant folk som trener å ikke droppe sunn mat selv om man har spist usunt samme dag.

Endret av Trulsa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Kanskje han har en diagnose feks som gjør at det er sånn? Hva vet vi. Igjen er det noe han skal kritiseres for? Kanskje føler han at han MÅ? Så lenge han er sunn og frisk går det bra selv om han er rigid i matveien. 

Det er mange som spiser sunt eller rigid selv uten diagnoser. Trenger faktisk ikke noen diagnoser for å leve sunt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Stina og pellek spiser mye av den samme maten om og om igjen forstår jeg veldig godt. Jeg personlig er glad i mat, men er ikke glad i å lage mat. Jeg får også gjerne dilla på en matrett og kan spise den flere ganger i uka. Slipper å bruke lang tid på å tenke på hva jeg skal ha, oppskrift, hvor i butikken varene er, også veit jeg at matretten er god og gjør godt for kroppen. 
Så samma det at han spiser grøt hver dag, ingen som reagerer på at bestemor spiser brødskive med nøkkelost hver eneste dag? Eller disse makrell i tomat-folka som spiser det på jobb hver dag? Samma det, la nå folk spise det de ønsker. 
Dette kommer sikkert til å endre seg naturlig etterhvert når sønnen blir større og begynner å spise middag med familien, eller så blir kanskje sønnen en habil grøtspiser selv, og det er også helt greit. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (11 minutter siden):

Her er de to innlegga :

faltforfristelsen skrev (På 23.3.2025 den 18.42):

Her er det navnefest med tapas, kake og pizza til barna, men Per Fredrik spiser havregrøt han. Den rigiditeten hans er jo helt vill.

Her skriv du ingenting om at dette var etter festen, og di hadde rester, som du meiner må være meir fristande for han. Her haustar du mange trofe og tomlar opp. Du veit mange er her inne utan å sjå snappane men trur på ditt narrativ. 

oss-to skrev (På 23.3.2025 den 19.17):

På min Snap et han graut etter selskapet. Eg såg ikkje noko unormalt med det. Sa han at han  åt graut i selskapet?

Innlegget vart gallant hoppa over å svare på.

Teksten din står jo for seg sjølv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faltforfristelsen
oss-to skrev (1 time siden):

Her er de to innlegga :

Her skriv du ingenting om at dette var etter festen, og di hadde rester, som du meiner må være meir fristande for han. Her haustar du mange trofe og tomlar opp. Du veit mange er her inne utan å sjå snappane men trur på ditt narrativ. 

Innlegget vart gallant hoppa over å svare på.

Teksten din står jo for seg sjølv.

Skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til.

Lagt til: Det står ingen steder i mitt første innlegg at han spiser det før, under eller etter navnefesten. Det er du som tolker, så nå får du gi deg med ditt narrativ.

lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (1 time siden):

Skjønner fortsatt ikke hva du skal frem til.

Lagt til: Det står ingen steder i mitt første innlegg at han spiser det før, under eller etter navnefesten. Det er du som tolker, så nå får du gi deg med ditt narrativ.

Du skriver det som om han spiser det under navnefesten iallefall. Jeg har ikke sett snappen og det er lite rom for tolkning at det er verken før eller etter.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trulsa skrev (2 timer siden):

Synes han gjorde det veldig bra på Stjernekamp igår. Flott at det ble så vellykket der. Han gjorde en fin figur 

Faktisk ganske enig, og ikke super fan av han heller. Jeg liker ikke stjernekamp,  men reprisen havnet plutselig på TVen mens jeg gjorde andre ting , og stoppe faktisk flere ganger opp for å se. 

Synes han gjorde en god figur,  og kom med gode råd- prøvde å sette seg inn i artistene med låtvalg også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke pent å diskutere kropp, men han ser jo syk ut? Ser jo absolutt ikke godt trent ut i hvertfall. Tynn og spinkel. Og ansiktet må jo være fult av Botox eller hva man stapper i ansiktet. 

Skjermbilde fra Pelle sin snap

Screenshot_20250330_170520_Discord.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Ikke pent å diskutere kropp, men han ser jo syk ut? Ser jo absolutt ikke godt trent ut i hvertfall. Tynn og spinkel. Og ansiktet må jo være fult av Botox eller hva man stapper i ansiktet. 

Screenshot_20250330_170520_Discord.jpg

Han pleier å legge ut treningsvideoer, og han løfter og løper godt over gjennomsnittet. Kroppen hans er muskuløs,  Men han har også veldig lav fettprosent. Om det er pent eller ei, får være opp til enhver å definere selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Han ser helt normal ut. Og ja,det er stygt og regelbrudd å diskutere noens kropp.

Kropp er mer enn hvordan den ser ut,som den over påpeker så presterer han over norm på mye fysisk som tilsier han er i god form,mao ikke syk.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (25 minutter siden):

Han ser helt normal ut. Og ja,det er stygt og regelbrudd å diskutere noens kropp.

Kropp er mer enn hvordan den ser ut,som den over påpeker så presterer han over norm på mye fysisk som tilsier han er i god form,mao ikke syk.

Er det ikke lov her inne å si at noen ser tynne ut?  Han viser jo at han trener, men de tynne armene under en stor skjorte ser ganske spinkle ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...