Bibbi_ Skrevet 5. januar #461 Del Skrevet 5. januar JegErIkkeMeg skrev (58 minutter siden): Han må gjøre alt husarbeidet fordi Stina «har vært gravid i 2 år og ammer». Hun kaster ikke søpla si engang. Må jo være rettferdig i heimen… Herrehatt 🙈 Stakkars mann. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 5. januar #462 Del Skrevet 5. januar Bibbi_ skrev (1 time siden): Altså, jeg følger ikke Stina eller Pelle fast. Men hvorfor sover han ikke om natta? Trodde søvn var så viktig for han. Men dette skjønte jeg ikke. Skjermbilde fra Pelle sin snap Virker som han har kommet inn i et mønster der han er våken om natta og sover langt ut på dagen. Han fikk jo 7,5 timer søvn,noe som burde holde for de fleste. Ellers ser det ut som at ting flyter litt i det huset, mye rot til at det kun bor 2 voksne med baby der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringrokk Skrevet 5. januar #463 Del Skrevet 5. januar JegErIkkeMeg skrev (2 timer siden): Han må gjøre alt husarbeidet fordi Stina «har vært gravid i 2 år og ammer». Hun kaster ikke søpla si engang. Må jo være rettferdig i heimen… Betyr det at du må gå ut med søpla di sjøl? Her i huset tar mannen min seg av det. Han bærer ved.. og matvareposene om han e heime eller med. Han opner dører for meg. Eg kan alt dette sjøl, Stina også, men vi har menn respekterer oss og hjelper til der dei kan. Tenker at hvert hjem finner utav dette selv. Syns dei ser ut til å ha et super fint samarbeid, med stor omsorg for hverandre, barnet sitt, hunden sin og slekt og venner ellers. Men hva vett eg.. ser jo livet deres kun igjennom snap. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 5. januar #464 Del Skrevet 5. januar Kjerringrokk skrev (2 timer siden): Betyr det at du må gå ut med søpla di sjøl? Her i huset tar mannen min seg av det. Han bærer ved.. og matvareposene om han e heime eller med. Han opner dører for meg. Eg kan alt dette sjøl, Stina også, men vi har menn respekterer oss og hjelper til der dei kan. Tenker at hvert hjem finner utav dette selv. Syns dei ser ut til å ha et super fint samarbeid, med stor omsorg for hverandre, barnet sitt, hunden sin og slekt og venner ellers. Men hva vett eg.. ser jo livet deres kun igjennom snap. Poenget her var ikke at han går ut med søpla… Hun legger bare alt fra seg på kjøkkenbenken – tallerkener, glass, bestikk og SØPPEL. Akkurat DET synes jeg hun kan klare selv! Vi deler på arbeidet her hjemme. Både jeg og mannen tar ut søpla. Men jeg klarer uansett å kaste mitt eget søppel i søppelkassa inne? 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. januar #465 Del Skrevet 5. januar det hadde vært litt artig med en diskusjon mellom han og LKE om restitusjon og egentlig trening og forskning også😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 5. januar #466 Del Skrevet 5. januar Pasha skrev (3 timer siden): det hadde vært litt artig med en diskusjon mellom han og LKE om restitusjon og egentlig trening og forskning også😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plomman Skrevet 6. januar #467 Del Skrevet 6. januar J.. skrev (På 4.1.2025 den 8.53): Han gjør jo nettopp MYE research. Det med sukrin gold har han svart på (med research) på SC under highlights. Stusset selv på hvorfor han/de bruker det på så mye rart. Man kan også gjøre research og finne akkurat det man vil finne. Altså forskning/studier feks som bekrefter det man vil høre. Klart det finnes "bevis" i et eller annet hjørne av Internett som sier at fake sukker er bra. Når 9 av 10 artikler/studier sier at det er farlig, så kan man selv velge å stole på den 10 artikkelen som sier det motsatte liksom. Dessuten så får de begge i seg langt mer enn bare sukrin gold, det går jo i sukkerfritt uansett der, og feks sukkerfri julebrus og julekalender inneholder garantert aspartam og det som verre er. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 6. januar #468 Del Skrevet 6. januar plomman skrev (1 time siden): Man kan også gjøre research og finne akkurat det man vil finne. Altså forskning/studier feks som bekrefter det man vil høre. Klart det finnes "bevis" i et eller annet hjørne av Internett som sier at fake sukker er bra. Når 9 av 10 artikler/studier sier at det er farlig, så kan man selv velge å stole på den 10 artikkelen som sier det motsatte liksom. Dessuten så får de begge i seg langt mer enn bare sukrin gold, det går jo i sukkerfritt uansett der, og feks sukkerfri julebrus og julekalender inneholder garantert aspartam og det som verre er. Sier virkelig 9/10 studier at "fake" sukker er farlig? Det må være spennende studier, som kan bruke et så vidt begrep og konkludere så tydelig. Kunstig søtning er jo veldig mye forskjellig. Men jeg ønsker meg gjerne en lenke til en studie som er peer reviewed, som opererer med begrepet "fake" sukker og som konkluderer med at det er farlig. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. januar #469 Del Skrevet 6. januar Svartfugl skrev (4 minutter siden): Sier virkelig 9/10 studier at "fake" sukker er farlig? Det må være spennende studier, som kan bruke et så vidt begrep og konkludere så tydelig. Kunstig søtning er jo veldig mye forskjellig. Men jeg ønsker meg gjerne en lenke til en studie som er peer reviewed, som opererer med begrepet "fake" sukker og som konkluderer med at det er farlig. Du tok det så bokstavelig? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 6. januar #470 Del Skrevet 6. januar plomman skrev (2 timer siden): Man kan også gjøre research og finne akkurat det man vil finne. Altså forskning/studier feks som bekrefter det man vil høre. Klart det finnes "bevis" i et eller annet hjørne av Internett som sier at fake sukker er bra. Når 9 av 10 artikler/studier sier at det er farlig, så kan man selv velge å stole på den 10 artikkelen som sier det motsatte liksom. Dessuten så får de begge i seg langt mer enn bare sukrin gold, det går jo i sukkerfritt uansett der, og feks sukkerfri julebrus og julekalender inneholder garantert aspartam og det som verre er. Men 9 av 10 studier sier jo ikke at det er farlig. Tvert imot viser mange studier at det ikke er farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringrokk Skrevet 6. januar #471 Del Skrevet 6. januar JegErIkkeMeg skrev (18 timer siden): Poenget her var ikke at han går ut med søpla… Hun legger bare alt fra seg på kjøkkenbenken – tallerkener, glass, bestikk og SØPPEL. Akkurat DET synes jeg hun kan klare selv! Vi deler på arbeidet her hjemme. Både jeg og mannen tar ut søpla. Men jeg klarer uansett å kaste mitt eget søppel i søppelkassa inne? Akkurat ja å huff da. Det hender at familiemedlemmer og meg selv setter fra meg på kjøkkenbenken og tar det på et senere tidspunkt. Det er ikkje det som definerer oss som gode mennesker, partner eller forelder. Etter min mening, utfra det eg ser, så er huset til Pelle og Stina fylt med omsorg, omtanke og kjærlighet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 6. januar #472 Del Skrevet 6. januar Palmemor skrev (1 time siden): Du tok det så bokstavelig? Ja, når du skriver at "falskt sukker" er bevist farlig i 9/10 studier, så tolker jeg det slik. Du må gjerne klargjøre det nærmere hvis du føler for det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 6. januar #473 Del Skrevet 6. januar Svartfugl skrev (34 minutter siden): Ja, når du skriver at "falskt sukker" er bevist farlig i 9/10 studier, så tolker jeg det slik. Du må gjerne klargjøre det nærmere hvis du føler for det. Jeg har ikke sagt noe jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErIkkeMeg Skrevet 6. januar #474 Del Skrevet 6. januar Kjerringrokk skrev (41 minutter siden): Akkurat ja å huff da. Det hender at familiemedlemmer og meg selv setter fra meg på kjøkkenbenken og tar det på et senere tidspunkt. Det er ikkje det som definerer oss som gode mennesker, partner eller forelder. Etter min mening, utfra det eg ser, så er huset til Pelle og Stina fylt med omsorg, omtanke og kjærlighet. Deg om det, jeg kaller det latskap 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 6. januar #475 Del Skrevet 6. januar (endret) Palmemor skrev (51 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe jeg... Beklager, trodde du var den jeg opprinnelig siterte og faktisk hadde noe mer å komme med Endret 6. januar av Svartfugl 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 6. januar #476 Del Skrevet 6. januar Kjerringrokk skrev (22 timer siden): Betyr det at du må gå ut med søpla di sjøl? Her i huset tar mannen min seg av det. Han bærer ved.. og matvareposene om han e heime eller med. Han opner dører for meg. Eg kan alt dette sjøl, Stina også, men vi har menn respekterer oss og hjelper til der dei kan. Tenker at hvert hjem finner utav dette selv. Syns dei ser ut til å ha et super fint samarbeid, med stor omsorg for hverandre, barnet sitt, hunden sin og slekt og venner ellers. Men hva vett eg.. ser jo livet deres kun igjennom snap. Rart vi har så forskjellig syn på de. Jeg synes det virker som at PF står i «evig gjeld» til Stina som har vært gravid og født, og derfor må ta 95% av husarbeidet (til langt på natt), han må ta alle bleieskift, handle på butikken, lage middag og ikke minst stå opp og ta babyen om hun ikke har fått nok søvn. Dette dokumenterer han stadig vekk på snap, der han f.eks brenner middagen sin fordi han måtte skifte en bleie, fordi Stina tross alt ammet. Eller at han ikke fikk legge seg før 05 pga jobb og så husarbeid, og så måtte han ta babyen på morgenen selv om Stina hadde fått 6 timer søvn. Det er ingen tvil om at PF har mye omsorg for babyen og Stina, han står på pinne for henne, men jeg synes det dessverre virker ensporet, for hva gjør egentlig Stina for PF… På bursdagen sin sa han at det er den beste dagen i året fordi Stina da lager middag til han, det sier kanskje litt. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kverrulanten Skrevet 6. januar #477 Del Skrevet 6. januar Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke en av de rydder på ettermiddagen/kvelden mens den andre er med babyen, det gir ingen mening å holde på med det på natten. Forstår heller ikke hvorfor ikke han sover, Stina har jo babyen på natten. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guido Skrevet 6. januar #478 Del Skrevet 6. januar Stakkars mann, nå skal han måke alle oppkjørslene for hele nabolaget med den nye freseren sin, fordi han hadde blitt kjempeglad hvis noen hadde gjort det for han tidligere. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 6. januar #479 Del Skrevet 6. januar Kløvereng skrev (3 timer siden): Rart vi har så forskjellig syn på de. Jeg synes det virker som at PF står i «evig gjeld» til Stina som har vært gravid og født, og derfor må ta 95% av husarbeidet (til langt på natt), han må ta alle bleieskift, handle på butikken, lage middag og ikke minst stå opp og ta babyen om hun ikke har fått nok søvn. Dette dokumenterer han stadig vekk på snap, der han f.eks brenner middagen sin fordi han måtte skifte en bleie, fordi Stina tross alt ammet. Eller at han ikke fikk legge seg før 05 pga jobb og så husarbeid, og så måtte han ta babyen på morgenen selv om Stina hadde fått 6 timer søvn. Det er ingen tvil om at PF har mye omsorg for babyen og Stina, han står på pinne for henne, men jeg synes det dessverre virker ensporet, for hva gjør egentlig Stina for PF… På bursdagen sin sa han at det er den beste dagen i året fordi Stina da lager middag til han, det sier kanskje litt. Tror du ikke Stina skifter bleier når PF er ute av huset og gjør sine ting? Han er veldig flink å påpeke alt han gjør, nesten som han må skryte litt av seg selv. Mulig at Stina ikke har samme behovet med å fortelle hver bleie hun bytter? Alt er nok ikke sånn som det ser ut på snap, hverken fra hans eller hennes side. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 6. januar #480 Del Skrevet 6. januar Pigaloppa skrev (24 minutter siden): Tror du ikke Stina skifter bleier når PF er ute av huset og gjør sine ting? Han er veldig flink å påpeke alt han gjør, nesten som han må skryte litt av seg selv. Mulig at Stina ikke har samme behovet med å fortelle hver bleie hun bytter? Alt er nok ikke sånn som det ser ut på snap, hverken fra hans eller hennes side. Selvfølgelig tror jeg at hun skifter bleier når PF er borte. Men både hun og han har flere ganger påpekt på hver sin snap at bleieskift er PF sin jobb fordi hun ammer og de deler «jobben» med babyen 50/50. Så virker som at han må slippe alt han har i hendene hver gang det må skiftes bleie (når han er hjemme). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå