Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Den virkelighetsoppfatningen hans er jo meget spesiell. Han hadde tenkt til å farte ned til legevakten på julaften fordi han våknet opp med 38° i «feber». I hans verden må man jo det «for å finne ut hva som feiler en». Skal man le eller gråte? Godt Stina fikk stoppa galskapen og forklart at ved slik type «sykdom» så legger man seg og slapper av til det går over, ikke belaste helsevesenet med å finne ut hva denne man-flu’en kan skyldes på julaften. Herrefred. Av og til lurer jeg på om han har vokst opp på en annen planet

• Liker 43
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AntiBullshit skrev (46 minutter siden):

Den virkelighetsoppfatningen hans er jo meget spesiell. Han hadde tenkt til å farte ned til legevakten på julaften fordi han våknet opp med 38° i «feber». I hans verden må man jo det «for å finne ut hva som feiler en». Skal man le eller gråte? Godt Stina fikk stoppa galskapen og forklart at ved slik type «sykdom» så legger man seg og slapper av til det går over, ikke belaste helsevesenet med å finne ut hva denne man-flu’en kan skyldes på julaften. Herrefred. Av og til lurer jeg på om han har vokst opp på en annen planet

Er jo faktisk helt på tryne. 
Også skriver han at han hadde gledet seg til å feire med familien sin men kunne ikke nå som han hadde feber?  
Altså….. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (1 time siden):

Dojakitty skrev (14 minutter siden):

Også skriver han at han hadde gledet seg til å feire med familien sin men kunne ikke nå som han hadde feber?  
Altså….. 

Hadde han i det minste hatt feber så kunne jeg til dels forstått det. Men det der er bare syting…

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JegErIkkeMeg skrev (5 minutter siden):

Hadde han i det minste hatt feber så kunne jeg til dels forstått det. Men det der er bare syting…

Ja det er jo direkte flaut 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (5 timer siden):

Altså….. 

mens en annen jævel har stappa i seg Paracet og Ibux og latt feber være feber mens de lagde julemiddag til 10 🤣🤣 Nå følte jeg ikke jeg hadde 40 i feber da, skal sies 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 minutter siden):

mens en annen jævel har stappa i seg Paracet og Ibux og latt feber være feber mens de lagde julemiddag til 10 🤣🤣 Nå følte jeg ikke jeg hadde 40 i feber da, skal sies 

Men du vet da vel at det er verre for menn å bli syke enn oss kvinner fordi vi er mer vant til å kjenne på ubehag? 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JegErIkkeMeg skrev (20 minutter siden):

Men du vet da vel at det er verre for menn å bli syke enn oss kvinner fordi vi er mer vant til å kjenne på ubehag? 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Ja det er sant. Jeg hadde jo aldri klart å løpe maraton, f.eks….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (På 24.12.2024 den 17.34):

Altså….. 

Lett å få lavt immunforsvar av lite søvn , det burde Stina Informeres om..det er dumt av henne tyne mannen sin så inn i helvete at han blir syk , 🤣 for hvem skal da rydde og vaske og tilrettelegge hverdagen for henne og være barnevakt når hun trenger hvile og søvn 🤣

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 24.12.2024 den 16.46):

Jeg satt helt seriøst å gapte av sjokk når jeg så de snappene. Herregud så sinnsykt. Forhåpentligvis hadde han ikke fått kommet til på legevakten når han forklarte «symptomet» sitt 😅 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier jo litt, når hun fremstår som den mest fornuftige. Han blir mer og mer skral og puslete. Jeg håper noen i husstanden evner å søke hjelp dersom (og helst før) det sklir ut.

Er noe som skurrer med den ekstreme livsstilen. Så skal man heller ikke glemme at gutta i større grad enn før, blir deprimerte. (Et økende problem, særlig der de har dårlig erfaring med egen far. )

Nybakte fedre er også en økende andel på selvmordsstatistikken. Så man bør være litt på vakt, inkludere far mer og ha tettere oppfølging. Aller helst fra første jordmorsamtale, for fars psyke bør også være viktig. 

Endret av Tradegy
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, feber føles ulikt fra person til person. Jeg våknet i går med 37,5, og  selv med godt med paracet og ibux følte jeg meg ekstremt syk hele dagen, såpass at vi valgte å ikke dra i kirka feks som vi pleier. Søstra mi skulle komme på kvelden, men valgte å ikke komme da hun hørte at jeg var syk. Ikke noe gøy å med vilje utsette seg for sykdom i ferien.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (22 timer siden):

Så flott, nå kan de andre 10 du var i selskap med og som spiste maten din også få en runde med influensa 👌

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

solsolsol skrev (1 time siden):

Altså, feber føles ulikt fra person til person. Jeg våknet i går med 37,5, og  selv med godt med paracet og ibux følte jeg meg ekstremt syk hele dagen, såpass at vi valgte å ikke dra i kirka feks som vi pleier. Søstra mi skulle komme på kvelden, men valgte å ikke komme da hun hørte at jeg var syk. Ikke noe gøy å med vilje utsette seg for sykdom i ferien.

Dette! ☝️ 

Noen har lavere kroppstemperatur enn andre. Jeg blir veldig syk når jeg har 38-38,5. Men drar ikke på legevakten selvsagt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (11 timer siden):

Det sier jo litt, når hun fremstår som den mest fornuftige. Han blir mer og mer skral og puslete. Jeg håper noen i husstanden evner å søke hjelp dersom (og helst før) det sklir ut.

Er noe som skurrer med den ekstreme livsstilen. Så skal man heller ikke glemme at gutta i større grad enn før, blir deprimerte. (Et økende problem, særlig der de har dårlig erfaring med egen far. )

Nybakte fedre er også en økende andel på selvmordsstatistikken. Så man bør være litt på vakt, inkludere far mer og ha tettere oppfølging. Aller helst fra første jordmorsamtale, for fars psyke bør også være viktig. 

😳 Søke hjelp?? For hva da? Og hvem skal de søke hjelp fra mener du? 
Tenker du at han har psykiske vansker? Er deprimert? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (12 timer siden):

Går dere virkelig i selskap og potensielt smitter alle andre når dere er syke? 

Kan ikke snakke for andre men INGEN i min familie hadde latt meg sittet hjemme alene med en mann med «feber» på 38 på julaften. Tåler ikke folk å være rundt «syke» lenger? 
Herregud så sart! 
Få opp det som heter immunforsvar folkens. 

Og ps, det er opp til de som holder selskapet om de ønsker «syke» på besøk eller ikke. Jeg hadde LETT tålt «feber» på 38 på en voksen mann, på julaften. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, voksne smitter ikke så veldig heller. Man er da nøye med håndhygiene og sitter jo ikke å sprer dråper på andre måter heller. Han satt jo oppreist i sofaen og åpnet gaver, da er man ikke særlig syk tenker nå jeg. Hadde fint kunnet gått i selskap. Jeg tenker at dette var en fin unskylding for å slippe eller så tåles det svært lite 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Kan ikke snakke for andre men INGEN i min familie hadde latt meg sittet hjemme alene med en mann med «feber» på 38 på julaften. Tåler ikke folk å være rundt «syke» lenger? 
Herregud så sart! 
Få opp det som heter immunforsvar folkens. 

Og ps, det er opp til de som holder selskapet om de ønsker «syke» på besøk eller ikke. Jeg hadde LETT tålt «feber» på 38 på en voksen mann, på julaften. 

Lurer på om det er etter korona at folk har blitt helt hysteriske. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (2 minutter siden):

Lurer på om det er etter korona at folk har blitt helt hysteriske. 

Sikkert. Aner ikke. 
Er jo iallefall helt idiotisk å leve livet sitt sånn. 
Ikke rart mange blir kjempe syke om de holder seg unna alt som heter bakterier. 
Verken jeg eller barna mine er syke ofte og de går på skole og barnehage,jeg jobber på barneskole. Vi får tilført bakterier daglig. Dette er jo basic kunnskap. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer altså ikke over at han trodde han måtte dra på legevakten 😅 Det er virkelig noe av det raraeste jeg har hørt. 

Jeg syns det er rart og i det hele tatt måle feberen 😅 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...