Granneman82 Skrevet 18 timer siden #2001 Skrevet 18 timer siden nope23 skrev (8 timer siden): Er da mange som samsover lenge med sine barn,uten at det er sykelig☺️ Var vel ikke samsovingen i seg selv som er sykelig her........😊 2 1
Orly Skrevet 18 timer siden #2002 Skrevet 18 timer siden tausen skrev (9 timer siden): Sykelig, ikke rart mor og barn samsover enda. Når gutten ikke kan sove alene engang Er da ikke noe rart med å samsove i den alderen 3 2
Granneman82 Skrevet 16 timer siden #2003 Skrevet 16 timer siden Orly skrev (2 timer siden): Er da ikke noe rart med å samsove i den alderen Som sagt, det var nok ikke poenget. Samsovingen i seg selv er ikke det sykelige her 😊 1 1
nope23 Skrevet 16 timer siden #2004 Skrevet 16 timer siden Granneman82 skrev (2 timer siden): Var vel ikke samsovingen i seg selv som er sykelig her........😊 Nei,men det ble satt i sammenheng med at den brukeren påsto at det ikke er rart de ennå samsover når de gjør som de gjør. 2
Granneman82 Skrevet 15 timer siden #2005 Skrevet 15 timer siden nope23 skrev (9 minutter siden): Nei,men det ble satt i sammenheng med at den brukeren påsto at det ikke er rart de ennå samsover når de gjør som de gjør. Ja, og den brukerens poeng står fortsatt 😊 men såklart lov å være uenig 😊
nope23 Skrevet 15 timer siden #2006 Skrevet 15 timer siden Granneman82 skrev (1 minutt siden): Ja, og den brukerens poeng står fortsatt 😊 men såklart lov å være uenig 😊 Men man trenger ikke å dra samsoving inn i det,for da er vi GANSKE mange spesielle foreldre der ute😅Men at de to er spesielle er det nok de fleste enig om😛 1
Granneman82 Skrevet 15 timer siden #2007 Skrevet 15 timer siden nope23 skrev (Akkurat nå): Men man trenger ikke å dra samsoving inn i det,for da er vi GANSKE mange spesielle foreldre der ute😅Men at de to er spesielle er det nok de fleste enig om😛 Det kan jeg være enig i 😄
NoaideBiehtar Skrevet 15 timer siden #2008 Skrevet 15 timer siden Granneman82 skrev (56 minutter siden): Som sagt, det var nok ikke poenget. Samsovingen i seg selv er ikke det sykelige her 😊 Så hvorfor sette det i sammenheng med noe sykelig? Det blir jo satt i direkte sammenheng. Det gir ingen mening. 1 4
tausen Skrevet 14 timer siden #2009 Skrevet 14 timer siden Granneman82 skrev (1 time siden): Som sagt, det var nok ikke poenget. Samsovingen i seg selv er ikke det sykelige her 😊 Nei, det var ikke det som var sykelig. Men mener at kan være lurt for alle parter å slutte med fast samsoving nå når barnet er nesten halvannet år. Tror ikke det er lurt så lenge. Barn må og lære å sove for seg selv. Spesielt i tilfeller som barnet fortsatt blir bært i sele, ser på at ungen sover i vognen på verandaen.. 1 2
oss-to Skrevet 13 timer siden #2010 Skrevet 13 timer siden (endret) tausen skrev (35 minutter siden): Nei, det var ikke det som var sykelig. Men mener at kan være lurt for alle parter å slutte med fast samsoving nå når barnet er nesten halvannet år. Tror ikke det er lurt så lenge. Barn må og lære å sove for seg selv. Spesielt i tilfeller som barnet fortsatt blir bært i sele, ser på at ungen sover i vognen på verandaen.. Det er tragisk at influensarar i det heile tek seg fridomen til å eksponere barna sine på denne måten. Det er eit stort problem når folk sit i kommentarfelta og dømmar kritisk basert på eigne føresetnader. Det du gjer her, er å spreie utdatert tankegods og rein desinformasjon som om det var ein universell sanning. Å hevde at samsoving eller bæring er "skadeleg"eller "feil" for ein 1,5-åring, er rett og slett gammal tru som ikkje har noko i ein moderne barneoppdraging å gjere. Endret 13 timer siden av oss-to 1 3
tausen Skrevet 13 timer siden #2011 Skrevet 13 timer siden oss-to skrev (10 minutter siden): Det er tragisk at influensarar i det heile tek seg fridomen til å eksponere barna sine på denne måten. Det er eit stort problem når folk sit i kommentarfelta og dømmar kritisk basert på eigne føresetnader. Det du gjer her, er å spreie utdatert tankegods og rein desinformasjon som om det var ein universell sanning. Å hevde at samsoving eller bæring er "skadeleg"eller "feil" for ein 1,5-åring, er rett og slett gammal tru som ikkje har noko i ein moderne barneoppdraging å gjere. Da er vi uenige, det er nettopp en av grunnene til at det er mange unge med problemer i dag, de blir behandlet som bomull. Alle unger trenger mye nærhet, kos og kjærlighet. Men nå er det hos mange ungene som bestemmer, de har godt av å lære nei, godt av å sove i egen seng( om det ikke er veldig gode grunner til å la vær) livet er faktisk ikke for pyser og vi må lære å tåle motgang og at livet er urettferdig, for slik blir det. Ingen går gjennom livet uten motgang. Hadde ikke jeg fått en sunn oppdragelse som lærte meg dette, hadde jeg slitt veldig som voksen. For livet byr på forskjellige utfordringer på godt og vondt. Men vi må være rustet til å tåle det. 1 2
oss-to Skrevet 13 timer siden #2012 Skrevet 13 timer siden tausen skrev (13 minutter siden): Da er vi uenige, det er nettopp en av grunnene til at det er mange unge med problemer i dag, de blir behandlet som bomull. Alle unger trenger mye nærhet, kos og kjærlighet. Men nå er det hos mange ungene som bestemmer, de har godt av å lære nei, godt av å sove i egen seng( om det ikke er veldig gode grunner til å la vær) livet er faktisk ikke for pyser og vi må lære å tåle motgang og at livet er urettferdig, for slik blir det. Ingen går gjennom livet uten motgang. Hadde ikke jeg fått en sunn oppdragelse som lærte meg dette, hadde jeg slitt veldig som voksen. For livet byr på forskjellige utfordringer på godt og vondt. Men vi må være rustet til å tåle det. Det hadde vore interessant å sjå kva forsking du byggjer dette på, for moderne utviklingspsykologi seier faktisk det stikk motsatte. Det du kallar "bomullsbehandling", kallar fagekspertisen for trygg tilknyting. All forsking på resiliens og motstandskraft viser at barn som får dekt behova sine for nærhet og tryggleik som små, blir meir sjølvstendige og robuste som vaksne – ikkje omvendt. Å trur at ein 1,5-åring skal lære at "livet er urettferdig" gjennom søvnmønsteret sitt, er ein logisk brest. Motgang lærer ein seg å takle når ein har ein trygg base i botnen, ikkje ved å bli nekta grunnleggjande nærhet før ein i det heile har utvikla eit språk. Det du kallar "sunn oppdraging", er i dag sett på som utdatert tankegods som i verste fall skapar unødig utryggleik. 3 8
tausen Skrevet 12 timer siden #2013 Skrevet 12 timer siden oss-to skrev (43 minutter siden): Det hadde vore interessant å sjå kva forsking du byggjer dette på, for moderne utviklingspsykologi seier faktisk det stikk motsatte. Det du kallar "bomullsbehandling", kallar fagekspertisen for trygg tilknyting. All forsking på resiliens og motstandskraft viser at barn som får dekt behova sine for nærhet og tryggleik som små, blir meir sjølvstendige og robuste som vaksne – ikkje omvendt. Å trur at ein 1,5-åring skal lære at "livet er urettferdig" gjennom søvnmønsteret sitt, er ein logisk brest. Motgang lærer ein seg å takle når ein har ein trygg base i botnen, ikkje ved å bli nekta grunnleggjande nærhet før ein i det heile har utvikla eit språk. Det du kallar "sunn oppdraging", er i dag sett på som utdatert tankegods som i verste fall skapar unødig utryggleik. Om du leser ordentlig....alle unger trenger mye nærhet, kos, trygghet og kjærlighet. Men se på skolene nå i dag, fullt av unger som ikke takler et nei, de vil være i sentrum hele tiden. Unger kaller lærere de styggeste ting så fort noe går de imot. Foreldre som alltid støtter ungene, selv om de gjør noe galt. Unger på barneskole som spytter sparker osv... og de tåler heller ikke bli snskket til. Da er foreldrene der med en gang, barnet må jo få lov til å reagere. Jeg ser så mye rart på skoler og barnehager. Og jeg mente ikke at søvnmønster er urettferdighet. Men mener at unger har godt av å sove i egen seng. Tipper mor hadde sovet bedre og. Ta gjerne barn inn i voksen seng ved sykdom, mareritt og urolig. Men hovedsak sove i egen seng. Jeg koste meg og med å ha mine i senga av og til. 3
Orly Skrevet 11 timer siden #2014 Skrevet 11 timer siden tausen skrev (2 timer siden): Nei, det var ikke det som var sykelig. Men mener at kan være lurt for alle parter å slutte med fast samsoving nå når barnet er nesten halvannet år. Tror ikke det er lurt så lenge. Barn må og lære å sove for seg selv. Spesielt i tilfeller som barnet fortsatt blir bært i sele, ser på at ungen sover i vognen på verandaen.. gammeldagse holdninger og uvitende holdninger det du sier 3 2
Orly Skrevet 11 timer siden #2015 Skrevet 11 timer siden tausen skrev (1 time siden): Da er vi uenige, det er nettopp en av grunnene til at det er mange unge med problemer i dag, de blir behandlet som bomull. Alle unger trenger mye nærhet, kos og kjærlighet. Men nå er det hos mange ungene som bestemmer, de har godt av å lære nei, godt av å sove i egen seng( om det ikke er veldig gode grunner til å la vær) livet er faktisk ikke for pyser og vi må lære å tåle motgang og at livet er urettferdig, for slik blir det. Ingen går gjennom livet uten motgang. Hadde ikke jeg fått en sunn oppdragelse som lærte meg dette, hadde jeg slitt veldig som voksen. For livet byr på forskjellige utfordringer på godt og vondt. Men vi må være rustet til å tåle det. For noen utrolig merkelige holdninger , har du noe forskning som støtter dine uttalelser? 2 1
Orly Skrevet 11 timer siden #2016 Skrevet 11 timer siden oss-to skrev (1 time siden): Det hadde vore interessant å sjå kva forsking du byggjer dette på, for moderne utviklingspsykologi seier faktisk det stikk motsatte. Det du kallar "bomullsbehandling", kallar fagekspertisen for trygg tilknyting. All forsking på resiliens og motstandskraft viser at barn som får dekt behova sine for nærhet og tryggleik som små, blir meir sjølvstendige og robuste som vaksne – ikkje omvendt. Å trur at ein 1,5-åring skal lære at "livet er urettferdig" gjennom søvnmønsteret sitt, er ein logisk brest. Motgang lærer ein seg å takle når ein har ein trygg base i botnen, ikkje ved å bli nekta grunnleggjande nærhet før ein i det heile har utvikla eit språk. Det du kallar "sunn oppdraging", er i dag sett på som utdatert tankegods som i verste fall skapar unødig utryggleik. 👏👏👏 1
tausen Skrevet 11 timer siden #2017 Skrevet 11 timer siden Orly skrev (18 minutter siden): For noen utrolig merkelige holdninger , har du noe forskning som støtter dine uttalelser? Ikke forskning , men mange år med erfaring med barn og unge. Det er ikke alltid den nye forskningen er bra. Litt " gameldags" og blandet med nye metoder av oppdragelse er sundt. Og igjen trygghet, kjærlighet og nærhet. Men det blir jo oppdratt mange bomullsbarn i dag. Det er mange barn som har skolevegring nå, men når det gjelder fritidsaktiviteter ....ja...det klarer de. Med akkurat samme unger som er på skolen. En annen ting er konsekvensene av handlinger er ikke så viktig lenger. En som mobber på skolen, blir i mange tilfeller tatt bedre vare på en den som blir mobbet. Det er jo ikke lov å gi konsekvenser lenger 1 3
NoaideBiehtar Skrevet 10 timer siden #2018 Skrevet 10 timer siden tausen skrev (2 timer siden): Om du leser ordentlig....alle unger trenger mye nærhet, kos, trygghet og kjærlighet. Men se på skolene nå i dag, fullt av unger som ikke takler et nei, de vil være i sentrum hele tiden. Unger kaller lærere de styggeste ting så fort noe går de imot. Foreldre som alltid støtter ungene, selv om de gjør noe galt. Unger på barneskole som spytter sparker osv... og de tåler heller ikke bli snskket til. Da er foreldrene der med en gang, barnet må jo få lov til å reagere. Jeg ser så mye rart på skoler og barnehager. Og jeg mente ikke at søvnmønster er urettferdighet. Men mener at unger har godt av å sove i egen seng. Tipper mor hadde sovet bedre og. Ta gjerne barn inn i voksen seng ved sykdom, mareritt og urolig. Men hovedsak sove i egen seng. Jeg koste meg og med å ha mine i senga av og til. Men hvordan i all verden kan du sette dette i sammenheng med samsoving?? Du kan jo like gjerne påstå at det er økningen av elbiler som er årsaken- for SÅ lite troverdig er forklaringen din. Samsoving er historisk og biologisk sett det normale. Å ha egne soverom er et relativt nytt fenomen. Så kanskje det er egne soverom som er årsaken? Etter din måte å argumentere på er det like sannsynlig. 🤷🤷 5 3
Orly Skrevet 7 timer siden #2019 Skrevet 7 timer siden tausen skrev (3 timer siden): Ikke forskning , men mange år med erfaring med barn og unge. Det er ikke alltid den nye forskningen er bra. Litt " gameldags" og blandet med nye metoder av oppdragelse er sundt. Og igjen trygghet, kjærlighet og nærhet. Men det blir jo oppdratt mange bomullsbarn i dag. Det er mange barn som har skolevegring nå, men når det gjelder fritidsaktiviteter ....ja...det klarer de. Med akkurat samme unger som er på skolen. En annen ting er konsekvensene av handlinger er ikke så viktig lenger. En som mobber på skolen, blir i mange tilfeller tatt bedre vare på en den som blir mobbet. Det er jo ikke lov å gi konsekvenser lenger Du sauser sammen så mye rart at jeg ikke klarer å ta dette alvorlig. 1 3
Palmemor Skrevet 5 timer siden #2020 Skrevet 5 timer siden Det er alltid noe ekstra sjarmerende med voksne menn som spiser som apekatter 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå