Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
KaraThrace skrev (8 timer siden):

image.gif.5c0afa6bba8dbc7d97c2e80fda3f0fbc.gif

😅

• Liker 1
Skrevet
Jimjam skrev (9 timer siden):

Fint å sitere riktig hvis man først skal påstå tvangspreg. Han skriver « … Må hjem og spise nå, så får fullføre økta i natt😅». Det er unektelig uvanlig å dra tilbake for å trene midt på natten hvis han gjør det. Men kan hende han tenker det er noe han muligens kan få gjort, kanskje han tuller, hvem vet. 

Jada. Det var litt forkorta, men essensen er den samme. Han drar ikke tilbake til Evo, han fullfører hjemme i studioet sitt. Som nå ikke lenger har så mye treningsutstyr fordi han må ha plass til egen seng så dronninga ikke blir forstyrra på natta. 
Han kommer til å legge ut snap fra trening i natt senere idag. Og hvis ikke så har han lest her inne og kanskje skjønt at det blir litt far off

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
KaraThrace skrev (14 timer siden):

De som har fulgt ham en stund vet… Han blir å fullføre den økta si på treningsrommet i studioleiligheten sin om det så blir kl 4 i natt etter å ha sterilisert 6009 flasker i fem omganger og ryddet og «vasket» kjøkkenet klart til Stina skal stå opp i morgen «tidlig».

Tvang eller ikke. EKSTREMT usunt er det iallefall 

• Liker 1
Skrevet
hudorm1 skrev (På 1.12.2024 den 10.39):

Ingen tvil om hvem PelleK sitt forbilde er! Sleepscoremaster Bryan johnson.

Skjermbilde 2024-12-01 103843.png

Anbefaler alle å se dokumentaren om Bryan  Johnson på Netflix «mannen som vil leve evig». Her får man virkelig innsikt i hvor mange av de sære ideene til PF kommer fra. Til og med måten de poserer på er skremmende likt. Men for all del, forhåpentligvis finner de glede i det ekstreme opphenget i helse siden hele livet dreier seg rundt dette.

• Liker 10
Skrevet

Syns altså han er blitt så påvirka av Stina på Snapchat, mikset inn med noen helt merkelige eksperimenter og holdninger som gjør meg skikkelig frustrert. Jeg avfulgte Stina for en stund tilbake, ramler kun inn sporadisk når hun dukker opp (og jeg blir like irritert da også). Tror jeg avfølger PelleK også nå. Det er så mye tull, regelrett løgn og selvbedrag, mangel på selvinnsikt og tidvis ganske kjedelig innhold. Jeg sier ikke at han skal leve et mer utsvevende liv - jeg er bare lei av å få servert de samme løgnene og luftslottene igjen og igjen.

Til de som nå kommer inn og skal motsi alt jeg sier og forsvare SB og PelleK... Jeg er i min fulle rett til å si at de lyver når jeg personlig har opplevd det flere ganger. Feks PelleK får spørsmål om han ikke har tenkt på å bytte ut den gamle teflonen sin når det ligger flak igjen i havregrøten hans? Han svarer at det er allerede gjort "men de var til vask, så jeg måtte bruke de gamle". TRE MÅNEDER senere lager han et helt opplegg om at han kjøper nye fra Jamie Oliver (uten farlig teflon, så den kan man spise).

Eksempel på selvbedrag? PelleK hevder hardnakket at han spiser "svært lite ultraprosessert mat", men 90% av alt han viser er ultraprosessert. Han blir konfrontert med det, "Ja, hvis du skal regne YT proteindrikk som ultraprosessert, da er du spesiell kompis". 

Luftslott? Operasjon Amming, dare I say more.

• Liker 18
  • Nyttig 21
Skrevet
KaraThrace skrev (3 minutter siden):

Syns altså han er blitt så påvirka av Stina på Snapchat, mikset inn med noen helt merkelige eksperimenter og holdninger som gjør meg skikkelig frustrert. Jeg avfulgte Stina for en stund tilbake, ramler kun inn sporadisk når hun dukker opp (og jeg blir like irritert da også). Tror jeg avfølger PelleK også nå. Det er så mye tull, regelrett løgn og selvbedrag, mangel på selvinnsikt og tidvis ganske kjedelig innhold. Jeg sier ikke at han skal leve et mer utsvevende liv - jeg er bare lei av å få servert de samme løgnene og luftslottene igjen og igjen.

Til de som nå kommer inn og skal motsi alt jeg sier og forsvare SB og PelleK... Jeg er i min fulle rett til å si at de lyver når jeg personlig har opplevd det flere ganger. Feks PelleK får spørsmål om han ikke har tenkt på å bytte ut den gamle teflonen sin når det ligger flak igjen i havregrøten hans? Han svarer at det er allerede gjort "men de var til vask, så jeg måtte bruke de gamle". TRE MÅNEDER senere lager han et helt opplegg om at han kjøper nye fra Jamie Oliver (uten farlig teflon, så den kan man spise).

Eksempel på selvbedrag? PelleK hevder hardnakket at han spiser "svært lite ultraprosessert mat", men 90% av alt han viser er ultraprosessert. Han blir konfrontert med det, "Ja, hvis du skal regne YT proteindrikk som ultraprosessert, da er du spesiell kompis". 

Har du ikke sett all inngående forskning han nå har lest ang ultraprossesert mat da? Han hadde jo en lang tirade her en dag hvor han pelte alt i fra hverandre og forklarte hvorfor ting _ikke_ var ultraprossesert, og han linke til ulike "pålitelige" kilder og mente at alt var på stell...?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Har du ikke sett all inngående forskning han nå har lest ang ultraprossesert mat da? Han hadde jo en lang tirade her en dag hvor han pelte alt i fra hverandre og forklarte hvorfor ting _ikke_ var ultraprossesert, og han linke til ulike "pålitelige" kilder og mente at alt var på stell...?

Luftslott og selvbedrag. Det er det som irriterer meg grenseløs. At en person som tidligere tok kildekritikk og informasjonsinnhenting seriøst nå er blitt en fullstendig noldus på samme område. Jeg syns han var et friskt pust tidligeee. En yin til Stinas yang. Nå er det yang og yang på nye eventyr hver bidige dag, og det suger. Jeg tror jeg blir ekstra sur fordi jeg savner gamle PelleK.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
KaraThrace skrev (5 minutter siden):

Luftslott og selvbedrag. Det er det som irriterer meg grenseløs. At en person som tidligere tok kildekritikk og informasjonsinnhenting seriøst nå er blitt en fullstendig noldus på samme område. Jeg syns han var et friskt pust tidligeee. En yin til Stinas yang. Nå er det yang og yang på nye eventyr hver bidige dag, og det suger. Jeg tror jeg blir ekstra sur fordi jeg savner gamle PelleK.

Haha, "ekstra sur". Men jeg skjønner hva du mener! Han var gøyere å følge før! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
KaraThrace skrev (1 time siden):

90%? Nå ser ikke jeg storyene hans så veldig ofte, men de eneste tingene jeg har sett ham spise er laks, brokkoli, søtpotet, pasta, burrata, tomatsaus (har aldri sett den, kanskje den er up?) og sushi. Er det virkelig bare 10% av hva han spiser i løpet av dagen?

• Liker 1
Skrevet (endret)
solsolsol skrev (6 minutter siden):

90%? Nå ser ikke jeg storyene hans så veldig ofte, men de eneste tingene jeg har sett ham spise er laks, brokkoli, søtpotet, pasta, burrata, tomatsaus (har aldri sett den, kanskje den er up?) og sushi. Er det virkelig bare 10% av hva han spiser i løpet av dagen?

Er faktisk kun disse tingene han spiser (som vi får se,i hvert fall..)

+ havregrøt..

Kalkun rundt juletider,da..

Endret av J..
Skrevet (endret)
solsolsol skrev (1 time siden):

Jeg kan moderere meg kraftig til 50% av det han viser frem. Men han har gang på gang påpekt at vi bare ser «litt av der han spiser», og så pekt på de proteinbarene, Yt proteinshake, Frus og annet som «det går endel slike i løpet av en dag». I jula gikk det mye brus og store mengder sukkerfritt godteri. Jeg kan bare forholde meg til hva han legger ut. I tillegg til at han spiser ute og take away (sushi) på snap flere ganger i uken, som har store mengder sukker i seg. (Og lik det eller ei, men sukker er ultraprosessert og ALT av søtningsstoff er ultraprosessert..). All brokkolien han får i seg har han store mengder med Sukrin Gold på. Samme gjelder all havregrøten. Tomatsausen er ultraprosessert. Burrataen er ikke ultraprosessert, faktisk! Så, blir et spennende prosjekt når han skal la FriFor bestemme dietten.

Edit: Som en kuriositet så kan jeg jo nevne at han ser på Frus som synonymt med VANN. De har visst som hovedegenskap å hydrere. Så begge er vann. Kan hende det bare er meg, men det sier alt. 

Endret av KaraThrace
  • Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet

Sukker er ikke utraprossesert da, men ja, høres rart ut for en helsefrik å få i seg alt det du nevner, men ekstremt mye rarere å diskutere noen andres kosthold på nett.. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
solsolsol skrev (24 minutter siden):

Sukker er ikke utraprossesert da, men ja, høres rart ut for en helsefrik å få i seg alt det du nevner, men ekstremt mye rarere å diskutere noen andres kosthold på nett.. 

Hmm, du har faktisk rett. Vet ikke helt hvorfor jeg har fått det for meg at raffinert hvitt sukker, som er det absolutt mest vanlige å bruke i Norge, er ultraprosessert. Jeg tar det tilbake, sushien hans er faktisk ikke ultraprosessert såvidt meg bekjent. ALT det andre stemmer forøvrig. Det er ikke akkurat mye hvitt sukker i resten de spiser 😅😅 Tenke seg til, av alt de spiser er sukker det som ikke er ultraprosessert….

At man diskuterer andres kosthold på nett er, på lik linje med alt andre her inne, fordi det er det som postes. Se én dag på Snapchat i PelleK sitt liv, så er det det han viser frem. Det betyr at det er innafor å diskutere, spesielt når det fremstår som at han har gjort research, og vet hva han snakker om, og offentlig promoterer denne livsstilen og det kostholdet for flere hundre tusen personer.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror at om "folk flest" bytter fra det kostholdet de har i dag til laks, brokkoli (også med sukrin på), havre, og tomatsaus med noen yt og frus innimellom, ville den norske folkehelsa gjort et byks i riktig retning. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
solsolsol skrev (9 minutter siden):

Jeg tror at om "folk flest" bytter fra det kostholdet de har i dag til laks, brokkoli (også med sukrin på), havre, og tomatsaus med noen yt og frus innimellom, ville den norske folkehelsa gjort et byks i riktig retning. 

Det er ok det, men det er jo ikke litt poenget. Poenget er at PelleK mener han spiser tilnærmet UP-fritt, og at han fremmer denne feilinformasjonen til flere hundre tusen. Til sammenlikning med CBE sin nærmest kriminelt dårlige teknikk på enkelte treningsøvelser. Hvis folk flest hadde trent oftere hadde folkehelsa gjort et byks i riktig retning, men det fratar henne ikke for ansvaret når det gjelder de som pådrar seg skiveprolaps, brokk eller annet lekkert fordi hun ikke tar tilbakemelding på dårlig teknikk. Slik PelleK ikke tar tilbakemelding på spredning av feilinformasjon.

• Liker 9
Skrevet
KaraThrace skrev (43 minutter siden):

Det er ok det, men det er jo ikke litt poenget. Poenget er at PelleK mener han spiser tilnærmet UP-fritt, og at han fremmer denne feilinformasjonen til flere hundre tusen. Til sammenlikning med CBE sin nærmest kriminelt dårlige teknikk på enkelte treningsøvelser. Hvis folk flest hadde trent oftere hadde folkehelsa gjort et byks i riktig retning, men det fratar henne ikke for ansvaret når det gjelder de som pådrar seg skiveprolaps, brokk eller annet lekkert fordi hun ikke tar tilbakemelding på dårlig teknikk. Slik PelleK ikke tar tilbakemelding på spredning av feilinformasjon.

Akkurat det så jeg faktisk at han svarte på, og da snakket han om at han ikke mente ultraprosessert var noe problem, ikke at han ikke spiste noe av det. I så fall må han ha sagt litt forskjellig. Han sier jo heller ikke at han er kostholdsveileder og at folk skal følge hans råd, noe cbe gjør.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Han får alvorlig allergisk reaksjon og må kjøre seg selv til legevakten. Hun får papirkutt i en finger og blir kjørt av han, pluss at han da må ha med baby som han må vente der med. 

• Liker 7
Skrevet
Sushiii skrev (15 minutter siden):

Han får alvorlig allergisk reaksjon og må kjøre seg selv til legevakten. Hun får papirkutt i en finger og blir kjørt av han, pluss at han da må ha med baby som han må vente der med. 

😅😅😅 Men hun kjørte til føden med sinnsykt vonde fordi hun ikke ville la Klowi være alene hjemme 🙈 så er ikke alt en skal forstå seg på der tror jeg 

• Liker 3
Skrevet

Jammen bra hun har så høy smerteterskel da ( ja hun sa det igjen), siden hun måtte hjem å stripse fingeren selv. 

• Liker 12
Skrevet
Sushiii skrev (11 timer siden):

Men han var vel på treningsbanen?, som kanskje ikke lå langt unna. Han kunne ringt ambulanse evt. Men ja, hun burde kunne kjørt selv, aner dog ikke hvor legevakta ligger i forhold til hvor de bor.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...