Rotekopp2021 Skrevet 22. januar #601 Del Skrevet 22. januar PurpleTuliip skrev (1 minutt siden): Har ingen problemer med å si det til hvemsomhelst nei. Han fremstår jo ekstremt ensformig i tankegangen sin, noe jeg tror kommer av at han tenker for mye uten å snakke med andre voksne. Vi har alle godt av å konversere med forskjellige mennesker, få litt nye impulser, høre hva andre syns om forskjellige ting. Her på kg finnes det et vidt spekter av folk så ja. Du er jo her du også. Jeg har heller aldri påstått han har en psykose, jeg har ymtet frempå at han fremstår som rar. Jeg synes du fremstår rar. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illusen Skrevet 23. januar #602 Del Skrevet 23. januar Tror neppe han er psykotisk. Men at både han og madammen lever i en litt «alternativ virkelighet», er det ingen tvil om. Det ser jo ut som om det har stoppet opp litt på ungdomsskolenivå på mange måter der. 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seroquel Skrevet 23. januar #603 Del Skrevet 23. januar Rotekopp2021 skrev (8 timer siden): Jeg synes du fremstår rar. Fordi vedkommende ikke deler ditt perspektiv da eller? Det er sært å generalisere noe til å gjelde en hel gruppe på et anonymt diskusjonsforum også. Litt vel følelsesmessig investert? Dine argumenter i diskusjonen svinner dessverre i grus. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkerbellee Skrevet 23. januar #604 Del Skrevet 23. januar Natu skrev (10 timer siden): Helt enig. Det har vært vondt å se på hvor mye han gjør/må gjøre siden babyen kom. Så helt forståelig om det blir for mye. Men helt seriøst, hvorfor er det vondere å se enn at Stina hadde gjort alle disse tingene selv? Hvorfor er det mer synd i en mann enn i ei dame? Lurer oppriktig på det. De tingene som Per Fredrik gjør som dere synes er så forferdelig, det gjør jeg også hver dag, i tillegg til andre ting med babyen min. Men det er å forvente eller?😅 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 23. januar #605 Del Skrevet 23. januar Tinkerbellee skrev (7 minutter siden): Men helt seriøst, hvorfor er det vondere å se enn at Stina hadde gjort alle disse tingene selv? Hvorfor er det mer synd i en mann enn i ei dame? Lurer oppriktig på det. De tingene som Per Fredrik gjør som dere synes er så forferdelig, det gjør jeg også hver dag, i tillegg til andre ting med babyen min. Men det er å forvente eller?😅 Akkurat dette skjønner ikke jeg heller. Som regel gjør kvinner alt dette på strak arm, mens de og venninneghengen klager på mannen som ikke gjør noe. Pelle bidrar inn i Familien AS på alle de måtene han kan, og da er det synd på han, og folk tror han kan ha blitt psykotisk pga arbeidsmengden? Jeg tenker at "hektet" vi ser på tyven som stjal buksa, og dermed den uretten som er begått, passer godt inn i personligheten til Pelle jeg, og virker ikke alarmerende på noen måte. 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. januar #606 Del Skrevet 23. januar Tinkerbellee skrev (31 minutter siden): Men helt seriøst, hvorfor er det vondere å se enn at Stina hadde gjort alle disse tingene selv? Hvorfor er det mer synd i en mann enn i ei dame? Lurer oppriktig på det. De tingene som Per Fredrik gjør som dere synes er så forferdelig, det gjør jeg også hver dag, i tillegg til andre ting med babyen min. Men det er å forvente eller?😅 Ganske festlig hvor synd det er på disse mennene,i følge disse trådene. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. januar #607 Del Skrevet 23. januar Illusen skrev (1 time siden): Tror neppe han er psykotisk. Men at både han og madammen lever i en litt «alternativ virkelighet», er det ingen tvil om. Det ser jo ut som om det har stoppet opp litt på ungdomsskolenivå på mange måter der. Tror heller ikke han er det, man han blir ekstremt engasjert i ting og går all in. Det å legge ut en såpass slu plan i full offentlighet er jo unektelig sært. Begge henger litt igjen, men det er vel resultat av lite sosial stimuli dessverre. Ser det samme på ett par jeg gikk på skole med som ikke er i jobb. Det blir ensomt og man får ikke den inputen andre får via jobb og andre sosiale settinger 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 23. januar #608 Del Skrevet 23. januar Vilde78 skrev (1 time siden): Akkurat dette skjønner ikke jeg heller. Som regel gjør kvinner alt dette på strak arm, mens de og venninneghengen klager på mannen som ikke gjør noe. Pelle bidrar inn i Familien AS på alle de måtene han kan, og da er det synd på han, og folk tror han kan ha blitt psykotisk pga arbeidsmengden? Jeg tenker at "hektet" vi ser på tyven som stjal buksa, og dermed den uretten som er begått, passer godt inn i personligheten til Pelle jeg, og virker ikke alarmerende på noen måte. Det er ikke noe Familien AS der i gården. Det er to ENK. Sånn lever de ihvertfall. Både når det gjelder fordeling av oppgaver, barnet og økonomien. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 23. januar #609 Del Skrevet 23. januar Sitter han helt seriøst,på ekte, på cafe å tegner tyven som har stjelt noe av han mens han planlegger hvordan han skal «fakke» han? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushiii Skrevet 23. januar #610 Del Skrevet 23. januar Tinkerbellee skrev (2 timer siden): Men helt seriøst, hvorfor er det vondere å se enn at Stina hadde gjort alle disse tingene selv? Hvorfor er det mer synd i en mann enn i ei dame? Lurer oppriktig på det. De tingene som Per Fredrik gjør som dere synes er så forferdelig, det gjør jeg også hver dag, i tillegg til andre ting med babyen min. Men det er å forvente eller?😅 Det handler nok ikke om at han gjør så mye med babyen og husarbeid, men at hun sjefer han sånn rundt. I graviditeten gjorde hun null husarbeid fordi hun var gravid, og nå gjør hun lite fordi hun ammer. Han må ofte slippe det han har i hendene fordi Stina trenger/vil noe. Orker faktisk ikke skrive alt, du må følge med på snappen hans, så ser du det fort selv😅 Han er rett og slett en skikkelig tøffel. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 23. januar #611 Del Skrevet 23. januar Seroquel skrev (14 timer siden): Han har snudd om på døgnet for at Stina skal få sine sammenhengende timer med søvn, han sjauer huset siden hun «ammer sinnsykt mye», han handler på butikken (også stadig nye flasker til «ammingen»), han trener mye… and so on. Han har også blitt pappa og livet er annerledes. Han jobber også. Denne mannen må snart sette ned foten, for seg selv aller mest. Skjønner ikke helt det her "stakkars" mann.. han jobber jo på natt pga døgnforskjell på dem han har oppdrag for. Det kan umulig Stina klandres for eller? Hun samsover med babyen, og er full av hormoner og plages med å få til amming. Dette sliter nok enormt på psykisk! Han derimot sover sine 7-8 timer, går på kafé, MÅ trene hver dag, og så handler han til seg selv og Stina. Han setter av 3 timer til å være pappa, noe som er merkelig oppførsel av en nybakt far. Dem fleste hadde nok kuttet grovt ned på både trening og kafé,og heller blitt kjent med barnet sitt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. januar #612 Del Skrevet 23. januar Pigaloppa skrev (2 minutter siden): Dem fleste hadde nok kuttet grovt ned på både trening og kafé,og heller blitt kjent med barnet sitt. Han jobber jo,som du sier,på natt når barnet sover (stopper hvis barnet våkner..). Hadde han hatt en vanlig 9-16 jobb hadde han vært lenger borte fra barnet enn han er nå med café og trening. Så vanlige fedre kjenner også barna sine dårligere pga fravær i sammenheng med jobb også tenker du,eller bare PF? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 23. januar #613 Del Skrevet 23. januar Klump skrev (14 timer siden): Det har vært stille fra Stina ganske lenge nå. Tipper det er en eller annen krise i hjemmet. Han har nå stått på som en helt omtrent døgnet rundt i flere måneder. Ikke det minste rart om det har tiltet litt for han atm. Han gjør no stort sett mest for seg selv! At det er stille fra Stina no burde åpne øynene til flere som slenger rundt seg med kritikk om henne som mor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 23. januar #614 Del Skrevet 23. januar Pigaloppa skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke helt det her "stakkars" mann.. han jobber jo på natt pga døgnforskjell på dem han har oppdrag for. Det kan umulig Stina klandres for eller? Hun samsover med babyen, og er full av hormoner og plages med å få til amming. Dette sliter nok enormt på psykisk! Han derimot sover sine 7-8 timer, går på kafé, MÅ trene hver dag, og så handler han til seg selv og Stina. Han setter av 3 timer til å være pappa, noe som er merkelig oppførsel av en nybakt far. Dem fleste hadde nok kuttet grovt ned på både trening og kafé,og heller blitt kjent med barnet sitt. Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke begge foreldrene sover på natta, og står opp på morgenen, og bruker dagen sammen? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. januar #615 Del Skrevet 23. januar Pigaloppa skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke helt det her "stakkars" mann.. han jobber jo på natt pga døgnforskjell på dem han har oppdrag for. Det kan umulig Stina klandres for eller? Hun samsover med babyen, og er full av hormoner og plages med å få til amming. Dette sliter nok enormt på psykisk! Han derimot sover sine 7-8 timer, går på kafé, MÅ trene hver dag, og så handler han til seg selv og Stina. Han setter av 3 timer til å være pappa, noe som er merkelig oppførsel av en nybakt far. Dem fleste hadde nok kuttet grovt ned på både trening og kafé,og heller blitt kjent med barnet sitt. Hun får nå sine timer hun og, når PF våkner. Da er det "Philip og pappatid" i 3 tilmålte timer mens hun sover. Og hun gir flaske på natta fordi hun ikke gidder å bruke tid på å amme på natt. Det er ikke noe synd på han nei, på ingen måte. Men om hun hadde prioritert litt annerledes hadde nok ikke så mange her reagert heller 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pigaloppa Skrevet 23. januar #616 Del Skrevet 23. januar Bibbi_ skrev (5 minutter siden): Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke begge foreldrene sover på natta, og står opp på morgenen, og bruker dagen sammen? Nemlig👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 23. januar #617 Del Skrevet 23. januar Psykose kan være en svært alvorlig psykiatrisk tilstand, og ikke noe vi kan vurdere basert på at noen er "rar" på snap. Synes faktisk denne tråden begynner å bære preg av trangsynthet. Hvorfor skal en eksentrisk væremåte diagnostiseres. Tåler vi ikke at noen er litt "rar" uten at dette må tolkes som uttrykk for sykdom? 10 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 23. januar #618 Del Skrevet 23. januar Svartfugl skrev (27 minutter siden): Psykose kan være en svært alvorlig psykiatrisk tilstand, og ikke noe vi kan vurdere basert på at noen er "rar" på snap. Synes faktisk denne tråden begynner å bære preg av trangsynthet. Hvorfor skal en eksentrisk væremåte diagnostiseres. Tåler vi ikke at noen er litt "rar" uten at dette må tolkes som uttrykk for sykdom? Er vel heller ingen som har sagt at å være på spekteret er en sykdom? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natu Skrevet 23. januar #619 Del Skrevet 23. januar Tinkerbellee skrev (5 timer siden): Men helt seriøst, hvorfor er det vondere å se enn at Stina hadde gjort alle disse tingene selv? Hvorfor er det mer synd i en mann enn i ei dame? Lurer oppriktig på det. De tingene som Per Fredrik gjør som dere synes er så forferdelig, det gjør jeg også hver dag, i tillegg til andre ting med babyen min. Men det er å forvente eller?😅 Jeg formulerte meg dårlig. Det er absolutt forventet at en far skal stille opp og jeg syns han har gjort en kjempeinnsats. Det er vel mer den "tvangspregede" ensidige måten alt gjøres på, får jo en følelse av at det er fabrikk som drives og at alt må gjøres på en helt nøyaktig måte. Når barnet kom ble det ennå mer rart. Men ja han har absolutt tid til å surre rundt med sitt også. Det var bare ekkelt å se på den storyen. Men det var nok bare en overdrivelse fra meg etter å ha sett endel ruspsykoser med tegning, skriving, lister, oppramsing og planer og merkelig oppførsel ingen forstår. Og nei, PelleK ruser seg ikke, det er absolutt ikke det jeg sier eller hinter til. Adferden hans minnet meg bare om tidligere opplevelser, kanskje derfor jeg fikk litt panikk. Han suser nok videre glad og fornøyd i hverdagen sin🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 23. januar #620 Del Skrevet 23. januar Palmemor skrev (44 minutter siden): Er vel heller ingen som har sagt at å være på spekteret er en sykdom? Hva har jeg sagt om om å være på spekteret? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå