Poly Skrevet 18. desember 2024 #301 Del Skrevet 18. desember 2024 Guido skrev (52 minutter siden): Hva skjer egentlig på det babyrommet (les: hva holder Stina på med??), som gjør at han må "nedvaske"/fylle på hver eneste dag?...høres jo lettere vilt ut Stina ikke kan ordne det selv. Hva gjør egentlig Stina, foruten å AMME!.. 🙃 Tenkte det samme 😅 Høres ut som om det er en treåring som går amokk der inne hver dag. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 18. desember 2024 #302 Del Skrevet 18. desember 2024 "Nok en natt med bare 6 timer søvn" og "tok noen osteskiver fra Stina". Dette er bare så himla RART! Hvorfor skal han klare seg med 6 timer søvn mens hun MÅ ha 8? Han står å rydder og vasker på natta fordi hun tross alt ammer...? Hva gjør hun egentlig? Ingenting? Ammer (unnskyld, pumper) og diller med seg sjæl? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 18. desember 2024 #303 Del Skrevet 18. desember 2024 Guido skrev (1 time siden): Hva skjer egentlig på det babyrommet (les: hva holder Stina på med??), som gjør at han må "nedvaske"/fylle på hver eneste dag?...høres jo lettere vilt ut Stina ikke kan ordne det selv. Hva gjør egentlig Stina, foruten å AMME!.. 🙃 Hun er for opptatt med å sminke seg, filme frokosten sin, ta bilde av gradestokken og all julepynten, og ta de samme ti selfiene i speilet hver dag. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 18. desember 2024 #304 Del Skrevet 18. desember 2024 Sophie1988 skrev (8 minutter siden): Hun er for opptatt med å sminke seg, filme frokosten sin, ta bilde av gradestokken og all julepynten, og ta de samme ti selfiene i speilet hver dag. Og syte om hvor tøft alt er. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 18. desember 2024 #305 Del Skrevet 18. desember 2024 Poly skrev (19 minutter siden): Og syte om hvor tøft alt er. Viktig å bruke tiden nyttig, si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyeblikk Skrevet 18. desember 2024 Forfatter #306 Del Skrevet 18. desember 2024 Han framstår dessverre som en dum-snill nikkedukke. Kom igjen, vær litt mann nå PF og sett noen grenser!! Du er pappa - ikke en pikkolo. 21 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøvftta Skrevet 18. desember 2024 #307 Del Skrevet 18. desember 2024 Håper Pelle står opp for seg selv snart. Jeg er for å dele på gjøremål, men det som foregår nå er jo slavedrift. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 18. desember 2024 #308 Del Skrevet 18. desember 2024 Sophie1988 skrev (10 timer siden): Hun er for opptatt med å sminke seg, filme frokosten sin, ta bilde av gradestokken og all julepynten, og ta de samme ti selfiene i speilet hver dag. Han virker jo både klok , empatisk , arbeidsom og oppegående . Tipper at han en dag blir lei av å spille andrefiolin . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie1988 Skrevet 18. desember 2024 #309 Del Skrevet 18. desember 2024 NiceOrNothing skrev (19 minutter siden): Han virker jo både klok , empatisk , arbeidsom og oppegående . Tipper at han en dag blir lei av å spille andrefiolin . Ja, det tror jeg også. Tålmodigheten tar nok kanskje slutt en dag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 20. desember 2024 #310 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg håper han finner motet sitt snart 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 20. desember 2024 #311 Del Skrevet 20. desember 2024 Han er så happygolucky "Jaja, 6 timer søvn, men søvnen var god!" mens hu jamrer om dårlig søvn hver bidige dag! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adriana32 Skrevet 20. desember 2024 #312 Del Skrevet 20. desember 2024 Er Stina tråden borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 20. desember 2024 #313 Del Skrevet 20. desember 2024 adriana32 skrev (2 minutter siden): Er Stina tråden borte? Skjult for moderering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 20. desember 2024 #314 Del Skrevet 20. desember 2024 Han blir vel ikke utslitt av å gjøre litt husarbeid og handle? Ingen vettuge mennesker legger ut på sosiale media hver minste lille ting de gjør i løpet av en dag 😂. Ser ikke helt for meg at jeg skulle ha delt hver gang jeg tørket over kjøkkenbenker, handlet, lagde mat, vasket klær, støvsugde, skiftet på senger osv 😂. Syns han overdriver de snappene der noe helt vanvittig. Han blir neppe utslitt av det. Hadde dere forresten reagert om det var en kvinne som gjorde de tingene? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 20. desember 2024 #315 Del Skrevet 20. desember 2024 Viki6 skrev (10 minutter siden): Han blir vel ikke utslitt av å gjøre litt husarbeid og handle? Ingen vettuge mennesker legger ut på sosiale media hver minste lille ting de gjør i løpet av en dag 😂. Ser ikke helt for meg at jeg skulle ha delt hver gang jeg tørket over kjøkkenbenker, handlet, lagde mat, vasket klær, støvsugde, skiftet på senger osv 😂. Syns han overdriver de snappene der noe helt vanvittig. Han blir neppe utslitt av det. Hadde dere forresten reagert om det var en kvinne som gjorde de tingene? Stilte akkurat samme spm for noen dager siden. Fikk svar at ja ei Stilte samme spm til en kvinne..personlig ligger jeg da meget godt ann i forhold til hvor mye jeg gjør i løpet av en dag... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 20. desember 2024 #316 Del Skrevet 20. desember 2024 Viki6 skrev (1 time siden): Han blir vel ikke utslitt av å gjøre litt husarbeid og handle? Ingen vettuge mennesker legger ut på sosiale media hver minste lille ting de gjør i løpet av en dag 😂. Ser ikke helt for meg at jeg skulle ha delt hver gang jeg tørket over kjøkkenbenker, handlet, lagde mat, vasket klær, støvsugde, skiftet på senger osv 😂. Syns han overdriver de snappene der noe helt vanvittig. Han blir neppe utslitt av det. Hadde dere forresten reagert om det var en kvinne som gjorde de tingene? Når de får million-lønn for det av Snapchat, så er det en ganske «lettvint» måte å tjene penger på, man trenger ikke gå ut av huset engang. Bare filme de tingene man skal uansett gjøre i huset. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toriamoria Skrevet 20. desember 2024 #317 Del Skrevet 20. desember 2024 Skjønner ikke, ikke lager hun middag, ikke vasker hun hus, ikke orker hun amme, ikke orker hun trene, ikke orker hun ha med baby alene ut å gjøre noe, ikke tar hun husrydd og stell. Hvor lenge lar denne mannen tillatelse til at noen skal bruke alt imot han. Er jo ikke om hemmelighet at hun lager seg frokost for å så se på tv eller strikke, eller få dusja eller vippe/negl/hår time. Noen ganger sier hun at å stelle seg tar 5 min ca, mens andre ganger er det leeeenge. Og hva gjør hun for han? Ser ikke det heeeelt komme frem at HUN bidrar til han med noe som helst. 6-8 timer søvn er jo bra ila en natt det, forstår ikke helt hva som er problemet - vent til evnt mareritt tiden kommer, opp og ut av sengen perioden ørtenvis av ganger, altså, å ha baby var etter min mening "a walk in the park", men når man skal kjøre inn resten av alderen og søvn, vel altså joda syns nå jeg, så her er de i allefall i nuet 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesti7654 Skrevet 20. desember 2024 #318 Del Skrevet 20. desember 2024 Jeg skjønner veldig godt hvorfor folk spør "hadde du sagt det samme om det var en kvinne som gjorde disse tingene?" For ja, hadde en kvinne gjort alle disse tingene så hadde nok ikke mange reagert sånn. Men jeg tar et eksempel fra mitt eget forhold. Jeg er ufør, mannen i 100% jobb. Jeg gjør "alt" husarbeid. Rydder, vasker, vasker klær, lager middag, skifter på sengen osv. Dette gjør jeg gladelig fordi han på sin side jobber 100% så vi kan leve komfortabelt, han klipper gress på sommeren og måker snø på vinteren. Tar seg av alle reparasjoner, fyller diesel på bilen, reparerer det som trenges å repareres, og tar seg av de "tunge" tingene som jeg ikke får til. Er jeg syk, tar samboer over å gjør alle oppgavene "mine" uten å klage over det, så det er ikke at han ikke klarer. Det som jeg synes er rart med PF og Stina er at ALT er lagt på han, absolutt alt. Jeg (som Stina) går også hjemme hele dagen, og hadde jeg ikke hatt ting å gjøre i huset hadde jeg blitt gal. Siden PF også er hjemme stort sett hele tiden, så kan han selvfølgelig hjelpe til mer enn min samboer som jobber 100%, det er forståelig. Men i et forhold skal skal man gi, og man skal få. Det at en person gjør alt, hele tiden, er ikke rettferdig og vil ikke være bra for forholdet over lang tid. Hadde hun vært syk og sengeliggende så selvfølgelig, det hadde vært noe annet. Men det er hun ikke, hun er frisk og i god form. Jeg hadde personlig fått veldig dårlig samvittighet om jeg bare hadde gått rundt å daffa hele dagen uten å gjøre noe, når jeg uansett er hjemme og har tid til å dra over benken eller lage middag. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, annet enn å få fram at i et sunt forhold så gjør begge like mye, og hjelper hverandre. Har den ene bare 30% kapasitet en dag, gjør den andre 70% og vice versa. Men Stina virker til å ha 0% kapasitet, og 100% blir liggende på PF, noe jeg nekter å tro er bra over lengere tid. 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 20. desember 2024 #319 Del Skrevet 20. desember 2024 Hun har kapasitet til det som er viktig for henne. Stor sett det overflatiske med henne selv. Ganske tomt der vil jeg tro. Der er hovedforskjellen på PelleK og henne. PelleK tar vare på seg selv og henne. Hun tar bare vare på seg selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 21. desember 2024 #320 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg tror ikke det er noe fare for at han møter veggen. Han virker til å ha mer enn nok fritid for å si det mildt, at han velger å handle hver bidige dag er et valg han tar. At fordelingen på arbeidsoppgaver er meget skeiv tror jeg alle er enige i, det er jo litt det som gjør de så "spennede" å følge - de er så ekstreme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå