Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Guido skrev (42 minutter siden):

Tror ikke han noensinne har pleid å jobbe natt tidligere pga det. Får forøvrig litt vondt av fyren, som virker som ikke gjør annet enn å rydde, handle, vaske og "gjøre klart for Stina". Hva gjør hun, annet enn å amme? Mannen rekker ikke å jobbe en gang. 

Han ser ut til å være husets vaskehjelp , stuepike , vaktmester, kokk, servitør , hundepasser, barnevakt , kjøpmann og generelt slave i eget hjem , mens prinsessa på erten kommanderer hit og dit 🤣 stakkars fyr, frivillig eller ei . 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ddt virker faktisk som om han holder på med noe hele dagene. Handling, rydding, trening.. Han kommer jo til å bli utbrent om han skal holde på sånn hver dag.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guido skrev (9 timer siden):

Tror ikke han noensinne har pleid å jobbe natt tidligere pga det. Får forøvrig litt vondt av fyren, som virker som ikke gjør annet enn å rydde, handle, vaske og "gjøre klart for Stina". Hva gjør hun, annet enn å amme? Mannen rekker ikke å jobbe en gang. 

Det er jo helt absurd. Han er jo ikke i permisjon, la mannen jobbe!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guido skrev (9 timer siden):

Innimellom  har han visstnok hatt noe jobb på nattestid pga det, men har ikke hatt intrykk av at det er på fast basis. Han har dog nevnt at han fint kan få unna jobb på natt pga tidsforskjellen. Men ja, han er virkelig en som gjør ALT nå! Tenker hun drar kortet "jeg har ikke permisjon, du må bidra".... Det er bare en antagelse 🫣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hoppe av Stinatråden siden den ble så lang og følger bare sånn halvveis med, men stemmer inntrykket mitt om at hun ikke bytter bleier i det hele tatt? Tar PF hvert eneste bleiebytte?

Endret av Llise
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Llise skrev (1 time siden):

Jeg måtte hoppe av Stinatråden siden den ble så lang og følger bare sånn halvveis med, men stemmer inntrykket mitt om at hun ikke bytter bleier i det hele tatt? Tar PF hvert eneste bleiebytte?

Hun bytter kun hvis han ikke er hjemme. 

Så på snappen hans i går at han leverte klesvask på vaskeri fordi han ikke rakk over alt. Det skjønner jeg veldig godt når han skal både jobbe, trene, vaske, rydde, lage mat, handle... Hvorfor Stina ikke kan vaske de klærne skjønner jeg derimot lite av. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Turtle skrev (25 minutter siden):

Så på snappen hans i går at han leverte klesvask på vaskeri fordi han ikke rakk over alt. Det skjønner jeg veldig godt når han skal både jobbe, trene, vaske, rydde, lage mat, handle... Hvorfor Stina ikke kan vaske de klærne skjønner jeg derimot lite av. 

De vasker hver sine klær..... 🤐

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (3 minutter siden):

De vasker hver sine klær..... 🤐

Stina har vell så mye klær at hun ikke trenger å vaske på noen mnd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske spesielt når to voksne jobber hjemmefra - med en liten baby som sover mye og krever lite (sammenlignet med etterhvert som han trenger mer stimuli osv) - og så har de ikke tid til å sette på og henge opp klesvask...

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (På 2.12.2024 den 23.06):

Kalender er for barn i min verden. 

Er så enig . Å har man noe til overs, gi heller en pakkekalender til noen som ikke har råd , evnt bruk pengene på en røde kors gave . Gavekalendere i fleng , er sinnsyk  sløsing i et samfunn som hyler om renteøkning , dyre matvarer og høy strøm . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Er så enig . Å har man noe til overs, gi heller en pakkekalender til noen som ikke har råd , evnt bruk pengene på en røde kors gave . Gavekalendere i fleng , er sinnsyk  sløsing i et samfunn som hyler om renteøkning , dyre matvarer og høy strøm . 

Han gir jo gaver i fleng til veldelighet+donerer mye til bl.a kreftforeningen..

2 ting kan være sant på én gang..

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Turtle skrev (38 minutter siden):

Han er jo helt ekstrem , kommer til å gå seg på veggen . Rydder , vasker og handler det meste . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Han gir jo gaver i fleng til veldelighet+donerer mye til bl.a kreftforeningen..

2 ting kan være sant på én gang..

Jeg vet jo det. Tenker generelt i samfunnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guido skrev (11 timer siden):

Han har fått seg to barn . Et stort, å ett lite . 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Turtle skrev (1 time siden):

Er det ikke tid til å vaske når andre daglige gjøremål gjøres av en person? Jeg rekker  nå alt dette og er alene med 3 barn...har aldri tenkt jeg må sende klær til vaskeri

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (45 minutter siden):

Han er jo helt ekstrem , kommer til å gå seg på veggen . Rydder , vasker og handler det meste . 

Hadde du sagt det samme om det var et kvinnemenneske som gjorde det samme??

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer egentlig på det babyrommet (les: hva holder Stina på med??), som gjør at han må "nedvaske"/fylle på hver eneste dag?...høres jo lettere vilt ut Stina ikke kan ordne det selv. Hva gjør egentlig Stina, foruten å AMME!.. 🙃

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (9 minutter siden):

Hadde du sagt det samme om det var et kvinnemenneske som gjorde det samme??

Har sagt d samme om mange kvinner ja. Der en ser ut til å dra den tyngste byrden, uavhengig av kjønn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 time siden):

Stina har vell så mye klær at hun ikke trenger å vaske på noen mnd. 

Godt poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (13 minutter siden):

Har sagt d samme om mange kvinner ja. Der en ser ut til å dra den tyngste byrden, uavhengig av kjønn . 

Det er bra. For pleier ikke å høre det ofte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...