Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enkelt&Komplisert skrev (22 timer siden):

Er det ikke vanlig at en har baby om natten slik at den andre får sove..?

Vil ikke si det er vanlig med en nyfødt nei. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (5 minutter siden):

Vil ikke si det er vanlig med en nyfødt nei. 

Snakker du for oss alle?😮‍💨 Da sier jeg: Klart det er vanlig. 

Det er vanlig at man deler opp nattene.

Det er vanlig at en tar en hel natt og så bytter man på.

Det er vanlig at mor tar baby hele natten pga amming.

Alle gjør det som passer seg. Det er vanlig😤

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (14 minutter siden):

Snakker du for oss alle?😮‍💨 Da sier jeg: Klart det er vanlig. 

Det er vanlig at man deler opp nattene.

Det er vanlig at en tar en hel natt og så bytter man på.

Det er vanlig at mor tar baby hele natten pga amming.

Alle gjør det som passer seg. Det er vanlig😤

Sier seg selv at det ikke er vanlig at den som skal på jobb dagen etter tar en hel natt, annenhver natt. Det hadde aldri gått. De fleste nyfødte blir tross alt ammet også så da er det også naturlig at mor gir mat om natten. Men det er vanlig at far gjerne da hjelper til ved feks bleieskift. 
Det som er vanlig er altså et samarbeid, ikke en skiftordning på et nyfødt barn.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (6 minutter siden):

Sier seg selv at det ikke er vanlig at den som skal på jobb dagen etter tar en hel natt, annenhver natt. Det hadde aldri gått. De fleste nyfødte blir tross alt ammet også så da er det også naturlig at mor gir mat om natten. Men det er vanlig at far gjerne da hjelper til ved feks bleieskift. 
Det som er vanlig er altså et samarbeid, ikke en skiftordning på et nyfødt barn.

Men så spiller det ingen rolle hva "de fleste" gjør,når ingen av foreldrene må ut av huset for jobb uansett.

Og hva du anser som "skiftordning" anser jo de (og andre) som samarbeid.

De har vært foreldre i mindre enn én mnd,de finner ut hva som funker og ikke etterhvert.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

Men så spiller det ingen rolle hva "de fleste" gjør,når ingen av foreldrene må ut av huset for jobb uansett.

Og hva du anser som "skiftordning" anser jo de (og andre) som samarbeid.

De har vært foreldre i mindre enn én mnd,de finner ut hva som funker og ikke etterhvert.

Svarte nå bare på spørsmålet om det er vanlig og ha en nyfødt en hel natt hver. Og mener fremdeles at det ikke er vanlig nei. Og godt er det. En nyfødt skal primært ha én omsorgsperson som den er minst mulig adskilt fra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sitter han oppe med han hele natten? Altså at det er lyd og lys og sånn? 
Akkurat som på dagen? 

Eller sover han, har det mørkt og prøver å vise at det er natt? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermines skrev (6 minutter siden):

Akkurat som på dagen? 

Tror det er det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (2 timer siden):

Det er faktisk vanlig at kvinner som er ferdig med perm og tilbake på jobb fremdeles er oppe hver eneste natt. For de fleste sover babyen bedre da enn som nyfødt men etter de første 2 ukene med døgnforvirring så sov min nyfødte bedre fra 2 ukers alder til 4 mnd alder enn hn gjorde rundt 8 mnd alder når jeg skulle jobbe. Og jeg ammet fremdeles og tok alle netter. Kjenner mange som gjorde det samme, selv om de startet på jobb igjen. Rettferdig eller ideelt? Nei. Men ikke uvanlig.

Ikke nødvendigvis noe forsvar av akkurat PelleK og Stina men bare så lei av å høre dette argumentet nesten alltid om barn som er under 3 mnd og menn som aldri kan ta netter pga. jobb.. Når så mange kvinner fortsetter å ta nettene når de går tilbake på jobb uten at så mange kjemper for dem..

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette om at menn kan ta bleieskift om natta istedet.. Etter kort tid slutter da babyer å bæsje om natta og da trenger man ikke bytte mer med mindre de har lekkasje av tiss. Så det er minimalt med nattlige bleieskift faktisk.. Blir litt som når folk snakker om at det er ok at kvinner gjør alt husarbeid for menn klipper gress 1 gang i uka og skifter dekk på bilen. Ikke helt sammenliknbar arbeidsmengde :P

(Jeg er for amming om natta altså! Det er bra for produksjon og gjør at man sovner lettere både mor og baby. Men det betyr jo ikke at menn egentlig burde slippe helt unna og at man ikke feks kan dele opp og gi litt flaske også)

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermines skrev (27 minutter siden):

Akkurat som på dagen? 

Ikke bare lyd, det er full konsert faktisk 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen skrev i Stina tråden. Jeg tror de har misforstått kraftig… 

Man skal ikke sitte å våke over ungen fordi det er natt. Man skal sove! Jeg er lettere sjokkert faktisk

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dojakitty skrev (5 timer siden):

Som en annen skrev i Stina tråden. Jeg tror de har misforstått kraftig… 

Man skal ikke sitte å våke over ungen fordi det er natt. Man skal sove! Jeg er lettere sjokkert faktisk

Tror de gjør det fordi de er redd for Philip. Vet ikke om de bruker den pulsmålingssokken de kjøpte også men. De burde absolutt prøve å sove når baby sover..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmakroni skrev (1 time siden):

Tror de gjør det fordi de er redd for Philip. Vet ikke om de bruker den pulsmålingssokken de kjøpte også men. De burde absolutt prøve å sove når baby sover..

Det er alle. Alle er redde for ungene sine når de er babyer. Men folk skjønner jo at de må sove for det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klump skrev (9 minutter siden):

Han virker så opplyst og god! Han hadde fortjent en dame som var påskrudd.

Etter straks 10 år sammen,så trives han vel godt med hun han har.

• Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klump skrev (56 minutter siden):

Han virker så opplyst og god! Han hadde fortjent en dame som var påskrudd.

Er jo en kjent sak at autister er fornøyd med lite. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (4 minutter siden):

Er jo en kjent sak at autister er fornøyd med lite. 

Så utrolig fæl du er! Synes det virker som de har det fint sammen jeg. 

ja, ordningen kan virke rar utenfra. Men vi bor ikke sammen med de. Babyen er nyfødt!!! Faren til mine barn satt oppe med mine i starten så jeg fikk sove noen timer, så vekte han meg når de skulle ha mat. Så la han seg. Ikke hver kveld, men mange. Han hadde babyen på stuen de timene, med dempet belysning, men de barna som ble født på sommeren var det jo åpenbart lysere. Ja han gjorde dette etter de to ukene etter han begynte på jobb igjen også, fordi han brydde seg om meg! Og ja, babyene våre fikk raskt døgnrytme, selv om de ikke ble lagt på soverommet med en gang jeg la meg hver kveld. Han koste seg og fikk tid med baby han også🥰 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visla skrev (1 minutt siden):

Så utrolig fæl du er! Synes det virker som de har det fint sammen jeg. 

ja, ordningen kan virke rar utenfra. Men vi bor ikke sammen med de. Babyen er nyfødt!!! Faren til mine barn satt oppe med mine i starten så jeg fikk sove noen timer, så vekte han meg når de skulle ha mat. Så la han seg. Ikke hver kveld, men mange. Han hadde babyen på stuen de timene, med dempet belysning, men de barna som ble født på sommeren var det jo åpenbart lysere. Ja han gjorde dette etter de to ukene etter han begynte på jobb igjen også, fordi han brydde seg om meg! Og ja, babyene våre fikk raskt døgnrytme, selv om de ikke ble lagt på soverommet med en gang jeg la meg hver kveld. Han koste seg og fikk tid med baby han også🥰 

Jeg er ikke fæl? Det er jo ikke noe gærent i å være autist. Mannen min er autist. Har ikke rakka ned på det i det hele tatt. Det er bare sannheten 

Og den ordninga du skisserer høres jo helt normal ut. Det er jo ikke i nærheten av hvordan de gjør det. De deler døgnet i to fordi mammaen må sove 8-10 timer og fordi det er så innmari vanskelig for henne å legge seg før 2 på natta 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...